| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 26.05.2009 00:07 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Hva er galt med Davy? |
Jeg bare finner ham veldig irriterende... Er han virkelig sånn eller er dette bare for the show? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2009 00:13 Post subject: |
|
|
| Davy er rett og slett en showmann, ikke tilgjort sådan. Selv synes jeg han er flink, vittig og aldri irriterende, men jeg kan selvfølgelig forstå hva du og andre tenner på. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 26.05.2009 00:18 Post subject: |
|
|
Ekspertene er ikke så subjektive som folk skal ha det til. Mini, som er erketrønder (når det prates om Rosenborg) diskuterte engasjert og var rett og slett irritert over at Occean fikk 2-0-"målet" annulert mot Rosenborg. Har også gjentatte ganger hørt Davy argumentere mot Brann. At begge disse sitter med supportertrøyer under dressen gir hvertfall jeg faen i og at Davy av og til kan ta en "Heia Brann" er jo bare underholdende.
Et eksempel er da Tom Nordlie på direkten skjellte ut TV2 fordi de var seks minutter forsinket til intervjuet. Når innslaget var over kom det tørt fra Bergen: "Ja, nå avgjorde vel vi gullstriden" eller noe sånnt. Sikkert mange fra Trøndelag som gliste da, men hadde det vært Hamrèn ville Davy blitt flådd levende.
Davy Wathne er morsom (ikke alltid, dog) og engasjerende, en helt klar vinner i forhold til NRK og Gordon. Så latterlig mye bedre TV2 gjør sakene sine, selv om det kan være irriterende med all dramatikken de lager rundt Pelu osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 26.05.2009 01:11 Post subject: |
|
|
Davy er ikke så voldsomt plagsom, han er jo heller ikke en som prater ned RBK og roser Brann.. det folk misliker mest med TV2 er vel superteamet Alsaker/Semb.
Men ja, TV2 lar Brann slippe lett i forhold til blant annet RBK. Karadas heading i forrige runde ble jo akseptert som godkjent etter én reprise, hadde det vært ei RBK-scoring skal jeg love deg at kommentatorene hadde hylt og studio hadde finstudert den.
Alsaker'n sa vel i går mot Viking noe ala "ja, men Viking kan gjerne ta alle tre poengene".. husker ikke helt ordlyden, men ingen betviler vel Alsakers mindreverdighetskomplekser ovenfor oss? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 26.05.2009 07:32 Post subject: |
|
|
| Han sa at Viking godt kunne vinne, men ville helst se at det var på en annen måte enn ved keebertabbe(rett etter at Jarstein hadde rotet det til, men fanget ballen på streken). |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 26.05.2009 09:25 Post subject: |
|
|
| Mange som ser ut til å ikke skjønne den setninga. Men vil man bli provosert så vil man bli provosert. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2009 10:30 Post subject: |
|
|
| Det handler om mer subtile trekk hos kommentatoren ,men også Tv2 sitt fokus og redigering av enkelthendelser. Det er mye mer realt av Davy Wathne som aldri har påberopt seg noe nøytralitet enn folk som prøver å være objektive ,men som helt tydelig ikke er det. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.05.2009 16:34 Post subject: |
|
|
| 1r9b1k7 wrote: | | Og han som kommenterte RBK-Viking på "altibox" må lære seg at Skjelbred uttales med Skjelbred og ikke Skjelbrei. | '
Den fyren mente jo også at vi hadde en spiller kalt Prishka. Denne Prishka har jeg aldri hørt om, men det er en viss sannsynlighet for at han mente Prica. Selv om jeg ikke helt forstår hvordan en c, kan bli til en både en s og en k.
Elendig kommentator, forøvrig. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2009 16:37 Post subject: |
|
|
| Ser dere (TV2-)kampene på altibox pga. Alsaker? Utenom det har vel TV2 bedre innpakning på sin sending? |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 26.05.2009 17:14 Post subject: |
|
|
| For de (jeg) som kun har lyst å se kampen er det helt greit med altibox. INGEN reklame i pausen, bare et kamera (i ro) som filmer banen. Kommentatorene er også mer behagelige å høre på, ikke så mye sensasjon-tilstander som hos Alsaker, og jeg innbiller meg at lyden på kommentatorene er lavere enn hos tv2. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 01.06.2009 21:02 Post subject: |
|
|
For ein gjeng med inkompetente tullingar dette er.
Nils Johan Semb (han var visstnok landslagssjef ein gong) påstår fyrst at det er soleklar offside. Når dei så vert gjort oppmerksame på at det er tilbakespel, unnskylder han seg med at han såg "berre når Prica mottar ballen". Godt gjort å sjå at det er soleklar offside, då.  |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 01.06.2009 21:51 Post subject: |
|
|
For en suppegjeng. Helt utrolig. Og spøk og latter når de finner ut hva som har skjedd selvsagt. Hadde det vært motsatt vei, hadde de vært i harnisk. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 01.06.2009 21:52 Post subject: |
|
|
| Ja, hva i alle dager var dette. Fullstendig usaklige kommentarer. Han som kommenterte kampen på TV2sport var derimot utmerket. Magnar Kvalvik, er det ikke det han heter? |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 01.06.2009 21:53 Post subject: |
|
|
| Jepp. Fantastisk dialekt på fyren, og i tillegg er han saklig og engasjert uten å virke masete. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.06.2009 21:57 Post subject: |
|
|
| Topp 5 av norske kommentatorer han, sammen med Heggelund, Langli, T. Eggen og Stokke (mest pga at han har blitt en "tradisjon"). |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 01.06.2009 22:00 Post subject: |
|
|
| Heggelund kan jeg ikke se for meg i noe annet enn serie A. Den der lett cocky tonen hans passer egentlig bare sammen med ekspertisen han faktisk har på italiensk fotball. Morten Langli er den beste av toppkommentatorene til TV2, men bør snart få selskap av Kvalvik. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 01.06.2009 22:08 Post subject: |
|
|
Av og til beundrer jeg dommerne, som gidder å følge med på (nesten) hver eneste situasjon, men i denne situasjonen er det jo et soleklart tilbakespill. Ok, en (flere) dommer(e) gjør en merkelig feil, men at disse personene i TV2-studiet ikke klarer å få med seg det er jo .... morsomt, merkelig..... eller kanskje ikke så veldig rart når det er "den store stygge ulven" avgjørelsen går i mot.
Er selv i likhet med mange andre rimelig lei av Alsaker og Semb. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 01.06.2009 23:44 Post subject: |
|
|
| Gjengen i TV2-studio gjør nå narr av Edvardsen og mener tabben var soleklar osv... Øh, gjør de ikke selvmål her eller? Det tok jo passe lang tid før de fant ut av det selv tidligere i kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
schmoo Junior

|
Posted: 01.06.2009 23:53 Post subject: |
|
|
| Har hatt sansen for Magnar Kvalvik etter å ha sett La Liga, og syns han virkelig imponerer i dag. Herlig dialekt, behagelig stemme og godt engasjement. Får i motsetning til de andre gjøkene i TV2 med seg med en gang at det var tilbakespill. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 02.06.2009 00:07 Post subject: |
|
|
| Jepp, han kommenterte det helt korrekt i det øyeblikket situasjonen utspilte seg, og var aldri i tvil. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2009 00:14 Post subject: |
|
|
| Har ikke hørt Kvalvik så mye mer enn på treningskamper, men han bør absolutt få sjansen på Zebra og dermed komme litt mer ut av skyggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.06.2009 00:28 Post subject: |
|
|
| Problemet er at skal han kommentere på Zebra får han en irriterende sidekommentator. Ellers så syns jeg Andreas Stien-Leenderts som kommenterte Sandefjord - Aalesund i dag er meget flink og behagelig å høre på. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 02.06.2009 00:32 Post subject: |
|
|
Haha godt poeng.
Sa selv tidligere i dag at Kvalvik var en meget god kommentator. Han virker rolig, er ikke irriterende og masete. Også visste han at det ikke var offside med 1 gang.
Synd at han blir etterlatt i skyggen mens (du vet hvem) får ha alle storkampene. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 02.06.2009 10:01 Post subject: |
|
|
| Lyden kunne imidlertid ha vært innstilt på en bedre måte. Mulig det ble noe bedre utover i kampen, men i starten av sendingen ble i alle fall denne Kvalvik totalt overdøvet av speaker som presenterte lagoppstillingene. Sannsynligvis et (mislykket) forsøk fra TV2 på å få det til å høres ut som om det var en elektrisk stemning på stadion. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 02.06.2009 14:59 Post subject: |
|
|
| Det var altså ingen andre enn meg som syntes det var utrolig irriterende å høre på denne Kvalvik? Det er selvfølgelig bra at han fikk med seg den kontroversielle situasjonen, og det virket som han hadde bra oversikt over kampen, men han hadde utrolig irriterende stemme og dialekt, og skravla alt for mye. Til slutt bare blokka jeg ham ut. |
|
| Back to top |
|
 |
|