|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
uglevett Veteran
|
Posted: 28.05.2009 19:01 Post subject: |
|
|
Det var da en typisk tidlig cupkamp. At det ble fem mål til slutt ser jeg på som positivt, selv om det dobbelte hadde vært morsommere, selvsagt. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.05.2009 19:01 Post subject: |
|
|
| Per wrote: | | Bare meg som synes Skjelbred var banens dårligste i dag? |
1 assist og 2 nest-assist. Selvsagt langt fra RBKs dårligste.
Last edited by SunsetSalami on 28.05.2009 19:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.05.2009 19:02 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Må si Traore bortsett fra en håpløs pasning var et friskt pust! Han burde få flere muligheter på a-laget. |
Kommer sikkert nå som han er blitt skadefri. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2009 19:03 Post subject: |
|
|
| Ja, det varmet å se Traore tilbake igjen. Han har jeg virkelig savnet! Jeg kommer nesten ikke over at det er så mange som ønsker å kvitte seg med han. Det sier jeg selvfølgelig ikke på grunnlag av kampen idag, men heller på grunnlag av hva han har vist før, også ute i Europa, og det faktumet at han fortsatt er veldig ung. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 28.05.2009 19:04 Post subject: |
|
|
| Skjelbred var langt fra banens dårligste ja, men var heller ikke kjempegod. Syns RAJ blir BB. Null tabber og ingen baklengs. |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 28.05.2009 19:18 Post subject: |
|
|
Tror han hadde 2 assists om jeg ikke husker feil.. Den siste til Miller? Uansett langt fra banens dårligste. Om denne kampen ga svar på noe, så er det at Skjelbred har blitt malplassert ute på kanten, noe som egentlig er fastslått for lengst... For å få den plassen må han begynne å skyte mer tror jeg, spesielt en situasjon i 2. omgang der han burde fyrt av. Tror det har mye med selvtillitt å gjøre også, han har jo vist at han er i stand til å fyre av gode skudd. Uansett håper jeg vi får se mer til Skjelbred i denne posisjonen utover sesongen. Tror også han vil blomstre enda mer med 1. lagsspillere rundt seg.
Ellers syns jeg egentlig Demi skuffet litt i dag, førte ballen inn i vanskelige situasjoner litt for ofte. Hadde et (noe heldig) pent raid dog. Andre som skuffet var Olsen, Sellin (bortsett fra målet), og til dels Zahora. Det går mest på avslutningene hans, flink til å komme i posisjoner, og ville vel fått enda flere muligheter med bedre linjedommere. Har vist pro på at han også er god på hodet til tross for at han ikke er allverdens høy.. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 28.05.2009 19:43 Post subject: |
|
|
Ser at Adressa har slått sammen trøndelagsfylkene til ett nå, og det er jo forsåvidt hyggelig, om enn noe prematurt:
"Dermed kunne en hoppende glad Erik Hamrén juble for sin første cupseier med Rosenborg, mens Levanger kan feire en hederlig innsats mot fylkets definitive fotball-storebror."
http://fotball.adressa.no...140433.ece _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 28.05.2009 19:45 Post subject: |
|
|
For min del kan Nord-Trøndelag holde seg for seg selv en god stund til.
Fint at vil klarte og gå videre fra 2.runde dette året. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Last edited by Solo on 28.05.2009 19:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.05.2009 19:46 Post subject: |
|
|
Adressa er usedvanlig stødige i geografi. For eksempel da vi hentet Kone Pone.
| Quote: | Adressa skriver i papirutgaven at Kone kommer fra Belgisk Kongo. [webred] tillater seg å gi Adressa en liten leksjon i historisk geografi. I 1965 skiftet Belgisk Kongo navn til Zaire, men fikk i 1997 navnet Den Demokratiske Republikken Kongo. Vår nye spiller, Youssef Kone, kommer hverken fra Belgisk Kongo, Zaire eller Den Demokratiske Republikken Kongo. Han kommer fra Elfenbenskysten, har besteforeldre fra Burkina Faso og dermed også landkamper for dem. Burkina Faso het for øvrig tidligere Øvre Volta, men skiftet navn i 1984. Nedre Volta har vi foreløpig ikke hørt noe fra. Mye fram og tilbake på navnefronten, der nede. Men hva Kone har med Belgisk Kongo å gjøre, skjønner ikke [webred]. Vi får vel bare si at Kone er fra Afrika enn så lenge. Utvilsomt Afrika. Det beste fra flere afrikanske land. Men ikke Belgisk Kongo. Det skulle holde, også for Adressa.
Adressa skriver for øvrig også at Kone har erfaring fra europeisk fotball fra sitt opphold i franske Lecce. Lecce er i Europa. Ingen tvil om det. Full pott til Adressas geografiredaksjon. Lecce er riktignok i Italia, og ikke i Frankrike. Men de traff på kontinentet. Det skal det ikke være tvil om. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.05.2009 19:55 Post subject: |
|
|
| Haha, den var fin. Ikke overraskende at det var Oddekalv som slo sammen fylkene? |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 28.05.2009 20:41 Post subject: |
|
|
| Per wrote: | | Bare meg som synes Skjelbred var banens dårligste i dag? |
Ja. Trond Olsen var verre. Mye verre. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.05.2009 21:22 Post subject: |
|
|
Synes Lago gjorde en veldig bra kamp. Trygg defensivt, går blant annet i sikring på en Nordvik som grovt feilberegner spretten før en heading og legger veien mot mål åpen, gode pasninger både kort og langt, samt overraskende offensiv med ball i beina. Mål skader jo heller ikke.
Synes også Demi var overraskende frisk i defensiv midtbanerolle. Godt overblikk, gode pasninger og et par fine raid.
Også flott å se de afrikanske innbytterne i dag. Konan viser frem touchen og evnen til å gjøre det overraskende, mens Traoré viser innsatsvilje, ballvinneregenskaper, og fin teknikk. De to kronet gode innhopp ved å score et mål "sammen". _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 29.05.2009 11:15 Post subject: |
|
|
Noen andre som ble imponert over linjedommeren?
Jeg telte vel fire offsideavgjørelser som alle var klare onsides. Og ved flere av de ble vi frarøvet store sjanser. Kunne fort endt 10-0 den kampen her om det hadde vært en linjedommer på et nogenlunde normalt nivå og at Dario ikke følte for å være pyroman.
Men deilig å være videre så klart. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.05.2009 11:49 Post subject: |
|
|
Det er ikke enkelt å henge med på linja for dommere som ellers dømmer mest i 3. divisjon som hoveddommere. Å gå på linja krever vel nesten mer tempo i kroppen enn å være hoveddommer.
Jeg stod ikke godt nok plassert til å avgjøre om det var veldig mange gale avgjørelser i går, og må si at jeg ikke reagerte veldig på åpenbare feil.
Kampen hadde neppe endt 10-0 selv om offsidesituasjonene hadde fått gå. Kampen ville utviklet seg annerledes om målene hadde kommet tidligere, og resultatet hadde neppe blitt veldig forskjellig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.05.2009 12:17 Post subject: |
|
|
| Så lenge vi vinner er det ikke noe å sette fingrene på. Litt av sjarmen, når vi spiller 2.runde i cupen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.05.2009 12:39 Post subject: |
|
|
Lago var solid gjennom hele kampen, og Traoré var et svært friskt pust. Syns også Konan gjorde et greit innhopp.
Ellers kan det nevnes at rbk.no i går ettermiddag la til Helland i kamptroppen. Det var ikke en endring, derimot en retting av egen feil: Ifølge Hamrén var Helland hele tida utpekt til å være med.
Ellers:
- Jeg ville blitt veldig skuffet hvis Rosenborg hadde trukket færre enn 2.000 tilskuere. Nå fikk vi i overkant av 2.800 betalende publikummere, og det er vi fornøyde med, sier styreleder i Levanger FK, Bjørn Pedersen.
Alle barn under ti år gikk inn gratis på Moan stadion, og alt i alt var det godt over 3.000 tilskuere på 2.-rundekampen i cupen.
Les mer: Folkefesten sikret LFK overskudd
- Vi ble slitne etter hvert, innrømmer Levanger-spiller Fredrik Sunde, som ved flere anledninger var en trussel for rosenborgforsvarets høyreside.
- Ellers så var vi bra med, og det var veldig artig at så mange kom og så på oss, sier Sunde, som nå ser fram mot viktige seriekamper.
- Denne kampen var en ren bonus for oss.
2604 tilskuere betalte inngangsbillett, og det reelle tallet er sikkert en del høyere.
Les mer: Her blir kampen avgjort
Forstår ikke helt hvorfor man oppgir 2604 på høyttaleranlegget om ikke alle billettene var telt opp. Uansett er nok alle cuptallene nå blitt langt mer pålitelig enn før, da de bokførte inntektene gikk rett til cupkassa. Mye mer rettferdig at arrangørklubbene får igjen for slitet. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |