| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.03.2005 16:02 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Skutle fråtset i tall på årsmøtet i går. Har prøvd å samle sammen en del av de løse trådene: 6 millioner i overskudd
Merk den fine utviklinga på sponsorfronten:
Likevel er ikke 36,2 mill. så imponerende med tanke på at Vålerenga etter en eneste bra høst er oppe på samme nivå: Vålerenga runder 30 mill |
Som du har også har skrevet før, synes jeg at det faktisk kun nu med den nye sponsor aftale at Rosenborg er der hvor de skal være mht. sponsorering af klubben. Faktisk så jeg dem gerne lidt højere, hvilket jeg absolut også tror er muligt! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2005 18:10 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Som du har også har skrevet før, synes jeg at det faktisk kun nu med den nye sponsor aftale at Rosenborg er der hvor de skal være mht. sponsorering af klubben. |
Jeg mener jeg skrev at utstyrsavtalen er på det nivået den bør og skal være på.
På de andre områdene er det mye å hente ennå. Norge og Danmark er like store marked, og likevel får f.eks. FCK 40 mill. fra hovedsponsor Carlsberg mens RBK får rundt 6-7 mill. (om det er så mye, da...) fra hovedsponsor Rema 1000. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.03.2005 09:24 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Harald wrote: | | Som du har også har skrevet før, synes jeg at det faktisk kun nu med den nye sponsor aftale at Rosenborg er der hvor de skal være mht. sponsorering af klubben. |
Jeg mener jeg skrev at utstyrsavtalen er på det nivået den bør og skal være på.
På de andre områdene er det mye å hente ennå. Norge og Danmark er like store marked, og likevel får f.eks. FCK 40 mill. fra hovedsponsor Carlsberg mens RBK får rundt 6-7 mill. (om det er så mye, da...) fra hovedsponsor Rema 1000. |
Det var også udstyrsaftalen jeg mente, så du har helt ret. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.03.2005 13:42 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | «(...) konseptet «konferanse, mat og fotball» er blitt en formidabel suksess på Lerkendal. Etter at RBK igjen kvalifiserte seg til mesterligaen har pågangen fra næringslivet formelig eksplodert. Også utenlandske firmaer vil plutselig til Trondheim for blant annet å se Arsenal.
(...)
- Vi er blitt og vil i framtiden være en reell konkurrent til de som tradisjonelt har drevet med kurs og konferanser, sier Rustad.»
Les mer: Ser fotball og inngår millionavtaler |
Rosenborg Arena er ikke den eneste av sitt slag i Tippeligaen: Ullevaal Business Class (UBC), Åråsen konferansesenter og Alfheim Event er noen eksempler.
Opplegget til LSK viser at begrepet "konferanser og events" kan tøyes i det uendelige: Omkamp på Åråsen  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2005 17:37 Post subject: |
|
|
I "Kontrakten", den danske utgaven av Kandidaten/The Apprentice, er det faktisk FCK-formann Flemming "Don Ø" Østergaard som er sjefen:
Læs mere: Kontrakten med Don Ø |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.03.2005 17:42 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: |
I "Kontrakten", den danske utgaven av Kandidaten/The Apprentice, er det faktisk FCK-formann Flemming "Don Ø" Østergaard som er sjefen:
Læs mere: Kontrakten med Don Ø |
Det er ikke helt rigtig.
Den danske version af Kandidaten/The Apprentice kører lige nu på TV Danmark og har Klaus Riskær i hoved rollen.
TV Danmark og TV3 kæmpede om rettighederne til The Apprentice, en kamp som TV3 tabte.
TV3 valgte så at lave deres eget program Kontrakten - med Don Ø. TV Danmark har senere udtalt at de personer der er med i "Kontrakten" er folk som de ikke har fundet gode nok til deres program, om det er rigtig eller ej vides ikke. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2005 17:58 Post subject: |
|
|
Ok, men Don Ø har i alle fall en Trump-rolle.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2005 19:30 Post subject: |
|
|
Apropos RL-motstanderne våre, her er noen tall fra 2004-regnskapet til Malmö FF:
Omsetning: 90 mill. SEK
Resultat før skatt: 11,7 mill. SEK
...derav følgende inntekter:
Sponsorer: 32 mill. SEK
Supporterutstyr: 6 mill. SEK
Billettinntekter: 22 mill. SEK
TV-inntekter: 5 mill. SEK
Läs mera: Strålande bokslut - men inte riskfritt
Med andre ord ligger ikke en klubb som lenge har vært nede i sumpa, spilte f.eks. i Superettan senest i 2001, langt bak oss... RBK budsjetterer i 2005 til sammenligning med 125 mill. i omsetning, og 35 mill. i sponsorinntekter.
Noe å tenke på for de på Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.04.2005 18:06 Post subject: |
|
|
De 14 norske toppklubbene har økt budsjettene sine med 110 millioner i forhold til i fjor, fra en halv milliard kroner til 610 millioner.
Større markedsinntekter er en av hovedårsakene.
- Fotballen er blitt en akseptert aktør i næringslivet. Som partner for å oppnå synlighet, men også lojalitet og tilknytning. Mange bedrifter bruker også klubbene i forbindelse med møter og såkalte kick-offs, sier administrerende direktør Kjetil Siem i VIF.
Les mer: 110 millioner i budsjettøkning |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2005 21:19 Post subject: |
|
|
Hmmm, Økonomisk Rapport har visst virkelig slått på stortromma ifm. seriestart:
Rosenborg etablerer et nytt selskap for å sørge for å hente store arrangementer til Lerkendal og penger fra oslofolk.
Les mer: Sirkus Rosenborg
Bjørn Tore Markussen, daglig leder i Tromsø IL, tror klubbene i Tippeligaen har mye å tjene på å dele erfaringer. Derfor vil han ha på plass en årlig bransjeanalyse - men lederen for klubbenes interesseorganisasjon er skeptisk.
Les mer: Krangler om bransjeanalyse
Investorer som kjøper inn fotballspillere til klubbene og henter ut en gevinst ved videresalg ser ut til å være en trend i Tippeligaen.
Les mer: Investorenes lekeplass
Klubbene i Tippeligaen regner med å øke billettinntektene med 16 prosent i 2005.
Les mer: Billettinntektene i været
Lønningene i norsk fotball vokser igjen etter flere år med flittig bruk av sparekniven. I år jekker Brann, Vålerenga og Viking - de tre store etter Rosenborg økonomisk - opp lønningene betydelig.
Les mer: De store øker lønningene
De siste 15 årene har norske klubber eksportert spillere til utlandet for over én milliard kroner, viser tall Økonomisk Rapport har utarbeidet. Rosenborg står alene for en tredjedel av salget.
Les mer: Spillereksport for én milliard |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.04.2005 17:34 Post subject: |
|
|
De fleste her i byen har sikkert sett at TT-bussene kjører rundt med RBK-flagg på kampdager. Nå har Lyn fått til en lignende avtale med Oslo Sporveier:
"Vi er svært fornøyd med denne samarbeidsavtalen og tror at den vil styrke identiteten rundt FC Lyn Oslos merkevare betraktelig," skriver lyn.no.
Les mer: FC Lyn Oslo inngår avtale med JCDecaux |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.08.2005 10:09 Post subject: |
|
|
| Greit nok at FFK har fått en del økonomisk støtte, men å bruke 800 000 kroner på en reklamefilm virker ut som heller spandabelt, for å si det sånn: Drillo i ny reklamefilm |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.08.2005 16:00 Post subject: |
|
|
Real Madrid går i fotsporene til FCK og satser bredt:
- Vi er allerede i forhandlinger med borgemstrene i Miami og Beijing om å få lov til å bygge fornøyelsesparker, bekrefter Real Madrids klubbpresident Florentino Perez.
Real Madrid vil også bygge en fornøyelsespark i den spanske hovedstaden ved klubbens nye treningsanlegg.
Les mer: Real Madrid bygger tivoli |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 29.08.2005 14:52 Post subject: |
|
|
så originalt å begynne å selge brød.. Rosenborg er som vanlig et steg foran alle andre! jj.. bedre sent enn aldri? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.09.2005 23:34 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | RBK har innsett at det er store inntekter å hente på lisensprodukter (og kioskdrift). Nye Rosenborg Utvikling AS får ansvaret for dette markedsområdet, og målet er å øke omsetningen fra 15 mill. til 100 mill. |
Som meldt allerede i januar, fantes det allerede et selskap med navnet Rosenborg Utvikling AS. Det nye datterselskapet på Lerkendal har derfor fått navnet RBK Utvikling AS.
Rett før ferien ble Ole Erik Raad (gammel vektløfter og sønn av PM-gründer Raad) ansatt som daglig leder. I oppstartsfasen skal han visstnok jobbe mye sammen med Espeseth.
Lerkendal Live '05 var vel det første prosjektet som Raad var delvis involvert i. Så får vi se hva det neste blir... |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 19.09.2005 19:33 Post subject: |
|
|
Har forresten et lille spørgsmål jeg gerne vil have besvaret hvis det er muligt:
Er Espeseth og Storholt "underlagt" Nils Skutle, hvis ikke hvordan fungere det så? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.09.2005 20:54 Post subject: |
|
|
| Skutle er daglig leder, så det er han som har det siste ordet i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
knuti Junior
|
Posted: 20.09.2005 19:08 Post subject: |
|
|
Er helt enig i at det må fornyelse til. RBK er likom ikke så "hipt" lenger. Uten at jeg tror det har med tabell plasseringen å gjøre. Vi har jo lenge antydet at RBK har ett mye større inntekts potensiale bla på drakt siden. Den stygge drakta som er nedlesset med sponsor logoer i alle slags farger selger liksom ikke helt.
Rbk har mye penger på bok, men se å bruk litt av de millionene, eller må vi virkelig ha en slik sponsor konge som betaler allt vi å? Det ser ut som vi sparer oss til fant. Enn hvis vi rykker ned, hvor mye vil RBK tape da? mange millioner!!!! Istedet kunne folk på brakka ha sluttet å kjøpe vrak gods med store navn til klubben. Bruk noen millioner å kjøp klassespillere som både selger og scorer!!!!!!!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 20.09.2005 21:53 Post subject: |
|
|
Helstad selger og scorer
Jeg skal hvertfall ha meg Helstad trøye til bursdagen min  |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 20.09.2005 21:58 Post subject: |
|
|
| ville ventet med det hvis jeg var deg. når vi rykker ned går helstad sikkert til vif eller brann! *grøss* |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 23.09.2005 17:21 Post subject: |
|
|
Med alle pengene vi har må jo transferbudsjettet vårt ligge på rundt 100 mill! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.09.2005 17:51 Post subject: |
|
|
| Transferbudsjettet? Vi budsjetterer da vitterlig ikke med 100 mill. i kostnader årlig. Men i teorien har vi nok 100 mill. å bruke på spillerkjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 23.09.2005 18:16 Post subject: |
|
|
Alle klubber har da et transferbudsjett! _________________
 |
|