English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
O-Rex
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 21:56    Post subject: Reply with quote

En skikkelig slite/møkkakamp. Viking var bra bakover, men det kommer vel mye av at vi slår dumt og gir Soma/Steenslid en forholdsvis enkel jobb. Men steike så godt det var å se målet til Lustig gå inn. Synes Iversen og Demidov var bra i dag. Annan var også bra. Prica og Lustig var ikke så bra. Men takk for tre poeng likevel Lustig!
kris0stby
Veteran

Huff så dårlige vi var i dag. Like greitt at Viking var enda dårligere.
Jeg har også irritert med over de cornerne, men i dag gikk det fint. Kan heller klage over den løsningen vi hadde på slutten på høyresiden. Hva skjedde med "corner er mål"??

Samuelsen skulle vært skutt. I det minste vist ut for lenge siden
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

1-0 seire er også seire. Vinner på en dårlig dag.

Prica er veldig tafatt men ser ut til å få spille nærmest uansett. Iversen gjør en brukbar kamp og Olsen er hissig på grøten selv om uttelingen ikke er stor.

Jarstein er fortsatt utrygg og spiller vel ikke neste kamp hvis Lunna blir frisk.

Last edited by Nåssåladden on 24.05.2009 21:58; edited 1 time in total
Back to top
toki
Veteran

Skitkamp, men SEIER!
RBK på topp!

...og vi har enda ikke tapt.

Last edited by toki on 24.05.2009 21:58; edited 1 time in total
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 21:57    Post subject: Reply with quote

Som sagt tidligere, tar vi 3 poeng i dag, skal jeg ikke klage. SÃ¥ da sier jeg bare: RBK Tommel'n opp! Idea Very Happy for at vi fortsatt topper tabellen.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:00    Post subject: Reply with quote

Hva er det med det tullet å dra ut tiden på overtid når man leder 1-0 mot Viking? Ta nå for all del cornere og frispark istedetfor å la tida jobbe i 10 sekunder. Vi er da Rosenborg for svarte.

Tre poeng på en dårlig dag, men at Start fikk låne serieledelsen et par timer i 11.runde er for svakt. 2005-ish.
Back to top
Sofafan
Junior

PostPosted: 24.05.2009 22:00    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Har troa på 3-0 seier. Muligens fordi det er akkurat nok til å kunne lede tabellen igjen Smile

Du skal nok se det holder med ett mål Razz
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:01    Post subject: Reply with quote

Når Prica er så dårlig som han er i dag kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor Hamrén ikke tar grep og setter inn på Zahora. Gi mannen sjansen til å bli litt varm i trøya, så ikke et hvert 10 minutters-innhopp blir så panisk. Ikke første gang Prica får fullføre tross dårlig prestasjon heller.

Alt i alt var kampen i dag årsverste etter min mening, og derfor ekstra deilig å se tre poeng bli innkassert. Troillan på topp. \o/
Oddis
Senior

PostPosted: 24.05.2009 22:04    Post subject: Reply with quote

Dette med cornergnikking fra Rosenborgs side for å få tiden til å gå, kan jeg ikke huske sist jeg så på Lerkendal, faktisk kan jeg ikke huske at Rosenborg noengang har gjort det i farten siden jeg begynte å følge med i 1983. Det må jeg si var utrolig skuffende! Det er faktisk det jeg kommer til å huske fra denne kampen.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:05    Post subject: Reply with quote

Sofafan wrote:
Halvorsen87 wrote:
Har troa på 3-0 seier. Muligens fordi det er akkurat nok til å kunne lede tabellen igjen Smile

Du skal nok se det holder med ett mål Razz

Huff ja, jeg tenkte av en eller annen grunn at en seier i dag ville føre oss a poeng med Start ><
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:06    Post subject: Reply with quote

Prøve meg på en spillerbørs da:

Jarstein - 7

Lustig - 6
Stadsgaard - 5
Demidov - 5
Dorsin - 6

Olsen - 4
Annan - 5
Iversen - 4
Skjelbred - 3
Sapara - 3

Prica - 3
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:07    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:

Jarstein - 7

Hadde du gitt ham den børskarakteren om tabben hans hadde gått i mål?
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:07    Post subject: Reply with quote

Eeeeleeendig kamp, det er nesten til å grine av. Likevel klarer de å karre til seg tre poeng. Det leger desverre ikke mitt væskende sår, for dette spillet er ingen serieleder verdig.

Strukturen er helt avsindig. Det slås opp mot spisser/ off midt som stort sett står plantet rundt 20-30 meter. Det er ikke rart en spiller som Olsen ikke klarer prestere under slike Semb-fotball-forhold.

Hamrén, dette er begredelig. Jeg håper du ser det. Look to Kiristiansand, Tørum har tatt poenget.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2009 22:09    Post subject: Reply with quote

Faen for en møkkakamp. Tar med meg tre poeng (så vidt) null baklengs, og slaget i fjeset på Semb og Alsaker, som fikk nok et personlig tap.

Når det gjelder straffesituasjonen mener jeg helt klart at det var rett å IKKE gi rødt kort. Jarstein kommer ut, og han med pannebåndet bruker sin siste touch på å spille ballen ut til Pereira. *Han skårer via pannebånd-fantomet, og offsiden er klar.

Saken for meg ang rødt kort er det at pannebåndet må spille ballen ut til siden der. Fortsetter han å føre ballen i samme retning går den i Jarstein. Så han fratar ingen åpenbar scoringsmulighet.

Samma kan det være. Nå er det på tide å få ned pulsen etter en elendig kamp, med Jarstein som nesten tar ansvar og sørger for baklengs igjen.
vingback
Veteran

Troilonge wrote:
Dorsin - 6

Dorsin skal ikke ha en sekser. Han bidro flere ganger til at forsvarslinja var i zikk-zakk, noe som ga Viking store muligheter.

Demi synes jeg derimot gjorde en del bra i dag. Dansken også solid.

Last edited by vingback on 24.05.2009 22:09; edited 1 time in total
Back to top
Oppmannen
Veteran

Kom fra jobb halv ti og kan bare uttale meg på bakgrunn av det siste kvarteret, men da så det ut som Annan var blant de bedre.
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 24.05.2009 22:10    Post subject: Boys and gals Reply with quote

Seier er OK...men. Det er noe som ikke stemmer med strukturen i laget. Har RBK alltid slått så mye langt tidligere i sesongen ? Både Ivers og Sappara som fremskutt MB. Dårlig løsning. Sappara er laaaaangt unna formen også. Saltstøtta Prica er ikke i nærheten av å få godkjent. Er Zahora helt på trynet ? Kjøpt som et slags "herregud.....snart seriestart" ? Heldigvis er det bare pølseobjekt som motstandere resten av vårsesongen...tror jeg.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:11    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Troilonge wrote:

Jarstein - 7

Hadde du gitt ham den børskarakteren om tabben hans hadde gått i mål?

Nei.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:18    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:

Jarstein - 7

to tilnærmet matchavgjørende inngripender, og bare flaks at vi ikke ryker på Jarstein i dag

at han spiller ganske bra resten gjør at jeg trekker det opp til karakter 3, men det får jaggu holde
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:18    Post subject: Reply with quote

Merkelig kamp. Virket som hele laget var utrolig tungt. Masse feilpasninger, elendig struktur, veldig mange hull på midtbanen. VIrket som Viking vant det meste av baller på midtbanen og som om de hele tiden hadde 3 spillere mer enn oss der hele tiden. Jeg savner at hele laget kommer ut og presser.

Men vi vant 1-0 og det er et solid tegn. Vi er solide som Semb maste og maste og maste og maste om hele tiden.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2009 22:19    Post subject: Reply with quote

Hva skal man si til dette da? Det ble seier til slutt på corner nummer mange, men store deler av kampen var jo bortimot årsverste. Forsvaret var slurvete, midtbanen fulgte ikke løpene, teknikken til hver enkelt spiller var nærmest ikke-eksisterende, og det ble spilt ensidig langt mot to stasjonære spisser.

Når Tettey kommer inn viser han hvor avhengige vi egentlig er av vår twi-talende duo på midten, han går langt utenpå både Sapara som sentral og Skjelbred som kant.

Børsen:

Jarstein 6 - Dette hadde vært en finfin revansje for Jarstein hvis det ikke hadde vært for Myhre-missen på det skuddet fra 40 meter. Redder straffe, god i feltet, redder alene med Samuelsen og plasserer seg godt i målet hele veien.

Lustig 6 - Virker ikke helt i form, igjen upresis i teknikken og i pasningsspillet. Har to avslutninger på mål på dødball, og scorer på den ene.

Stadsgaard 7 - Igjen herlig arrogant av vår danske forsvarsmaestro. Slipper ikke til noen ting i sitt område. Presis på oppspillene, trygg og god med ballen.

Demidov 7 - Vinner mange dueller, og imponerer med en frekk tunnel i angrep. Som vanlig litt heit med ball.

Dorsin 5 - Kom mye halsende etter litt for seint i dag, og er heller ikke helt på nett i forsvar. Bruker for lang tid med ballen hele veien.

Annan 7 - Vinner mange dueller, men blir litt rådvill med ballen når han ikke har Tettey å spille til. Løper enormt mye, men klarer ikke ta ut både Danielsen, Fillo og Samuelsen når Sapara og Iversen jogger.

Sapara 6 - Svært varierende i defensiv jobbing, og går ordentlig tom for krutt utover i andre omgang. Finner ikke rommene i etablert angrep, noe som gjør at laget får få alternativer. Noen nydelige og noen elendige dødballer.

Skjelbred 6 - Prøver å involvere seg i spillet, men lider litt under den stillestående sentrale midtbanen. For ukonsentrert i første omgang, men mere med i andre før han byttes ut.

Iversen BB 7 - Gjør mye riktig med ballen, og gjør seg av og til spillbar i gode posisjoner. Kommer seg til flere avslutninger enn tidligere, men kvaliteten er middels. Sparer vel mye på kreftene defensivt, spesielt i første omgang.

Olsen 7 - Som vanlig er teknikken og presisjonen Olsens største utfordring, men han var den spilleren som truet målet klart mest i dag. Glimrende frispark like utenfor, bør putte på en av sjansene.

Prica 4 - Hans svakeste kamp så langt. Får ikke teknikken og avslutningene til å stemme i det hele tatt, og bruker for lang tid. Så tung ut i beina. Tendenser til gode valg med ballen.

Tettey 7 - Kom inn og bidro med akkurat det laget hadde manglet, gjør seg spillbar i de riktige rommene, setter fart med ball, spiller de riktige pasningene, og kommer til avslutninger. 35 minutter til etterfølgelse.

Sellin - Kommer inn, antagelig for å true med fart på slutten, noe han nekter plent å gjøre. Holder ikke nivået i det hele tatt, hvis man skal dømme ut ifra det han viser i innhoppene sine.
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 24.05.2009 22:20    Post subject: Reply with quote

Innrømmer lett at dette ikke var Rosenborgs beste kamp. Jeg utroper kampens beste til Kjernen. De var syke i dag. Jeg ble stolt. Kampen ble sunnget sammenhengende gjennom, med et fantastisk trøkk. Og jeg syns det er fantastisk måten Jarstein blir backet opp på. Han trenger selvtilit. Bøyer meg i støvet for dagens stemning fra Kjernen!

Last edited by Anno on 24.05.2009 22:21; edited 1 time in total
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 24.05.2009 22:21    Post subject: Reply with quote

Oddis wrote:
Dette med cornergnikking fra Rosenborgs side for å få tiden til å gå, kan jeg ikke huske sist jeg så på Lerkendal, faktisk kan jeg ikke huske at Rosenborg noengang har gjort det i farten siden jeg begynte å følge med i 1983. Det må jeg si var utrolig skuffende! Det er faktisk det jeg kommer til å huske fra denne kampen.

Vi gjorde det flere ganger under Høgmo/Tørum husker jeg. Første som dukker opp i hodet mitt er hjemmekampen mot KIL/Hemne (?) i cupen for et par år siden...

Syns ikke at vi spiller så veldig bra. Men det er tendenser i angrepspillet, et par fine angrep. Bare så synd at det kun skjer sporadisk, alt i alt blir det for upresist.

Fjerde kamp på rad for Jarstein nå. Er glad på hans vegne at det ikke ble utslagsgivende i dag. Håper en del av de brukbare redningene hans gir ham selvtillit framover.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:22    Post subject: Reply with quote

Rævdårlig kamp, men vi vant da. Dette er vel 11 kamp på rad uten tap - er det 13 som er rekorden?
jadda
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 22:24    Post subject: Reply with quote

Troillan på topp!

Fortjent seier på en ikke altfor bra dag, verken på banen eller benken.

Prøver meg på en børs uten å ha fordøyd kamoen enda. Forbeholder meg retten til å endre litt når kampen har modnet seg litt...

Jarstein - 3 - Hadde noen fine redninger, og står flott oppreist når Samuelsen kommer alene i 2. omg, og også flott redning på straffen. Svært nær å koste oss et par poeng igjen, med en Myhre spesial på et ufarlig skudd fra 40 meter... Hadde fått en 6'er uten blemma.

Lustig - 5 - Scorer mål, det er viktig, selv om det var mer tilfelig enn noe annet. Fine kombinasjoner med Skjelbred før han ble byttet ut. Litt for mange upresise oppspill/innlegg i dag.

Stadsgaard - 7 BB - Chris er konge. Rydder unna mye med farta si som gjør at han slipper unna mange dueller. Taklingssterk når det trengs. Kanontakling på Samuelsen.

Demidov - 6 - Duellsterk. Hadde også et par fine driv fremover i dag. Lite å pirke på.

Dorsin - 5- LItt for mange upresise oppspill.

Skjelbred - 6 - Mer positiv enn på lenge. Jobber godt, og var spesielt positiv i perioden rett før byttet. Det uforståelige byttet... Bærer fremdeles preg av å trives bedre inn mot midten av banen.

Annan - 4 - Spesielt i første omgang slet Sapara og Annan med plasseringen. Mange tapte dueller, og til dels upresise ballavleveringer.

Sapara - 3 - Ute av form. Mangler fullstendig driv fra sin posisjon sammen med Annan. Redder 2'ern på sin ene presise corner, og tendenser til positivt spill en liten periode midt i 2. omgang.

Olsen - 4 - Kommer seg til flere gode muligheter i dag, men roter bort samtilge på dårlige avslutninger og feilvalg i disse situasjonene. Skaper lite på egen hånd.

Iversen - 6 - Jobber godt, og har blitt en skikkelig lagspiller som jobber HELE kampen. Har et nydelig skudd i 2. omgang. Med litt mer hjelp der fremme kunne det blitt flere farligheter.

Prica - 2 - Et under at denne skapningen fikk 90 min i dag. Vant ikke duellene, greide ikke å plukke ned en eneste ball. Var likevel typisk nok nær ved å score på slutten.

Hamrén - 4 - Kampopplegget var i seg selv greit nok, men savner at det gjøres grep når ting stokker seg. Merkelig å gi Prica 90 minutter, og jeg mener Sapara burde blitt tatt av i stedet for Skjelbred.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Page 8 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb