| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.11.2008 12:50 Post subject: |
|
|
Alltid like morsomt hvordan dette vekker slik harmdirrende moralsk forargelse og kreative løsningsforslag sammenlignet med kriminalitet ellers i samfunnet.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.11.2008 13:53 Post subject: |
|
|
| Jeg er litt enig, men det er vel organiseringa og hvor bevisste de som kaller seg casuals er rundt hva de driver med (uniformering, slåssinga omtales som en kultur, mer eller mindre etablerte regler) som gjør at mange reagerer (og fascineres) mer av dette enn av vanlig slåssing på byen. Men all min kunnskap om casuals er basert på hva media skriver så det er mulig mitt inntrykk av dette er helt på jordet. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.11.2008 14:33 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jslåssinga omtales som en kultur |
Slossinga er en del av kulturen. Ikke kulturen alene.
Jeg tror vel mye av greia er det du nevne. Alt det der gjør det så mye mer etablert og nært, fordi man ikke kan skylde på øyeblikkets hete, fattigdom, galskap, iq, etc - og derfor kommer det så mye nærmere ens egen trygge lille boble - ergo føler man desto sterkere for å støte det fra seg. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.11.2008 15:14 Post subject: |
|
|
Del 3: Supporterne må løse problemet selv
Morsom detalj.  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.11.2008 15:24 Post subject: |
|
|
Det som kan hjelpe er jo å gjøre noe med rettssystemet i Norge slik at det faktisk blir idømt ubetinget fengsel et par år for slik kriminalitet. Angående annen slåssing på byen, som f.eks. blind vold mot uskyldige personer, burde det også straffes hardt, f.eks. 5-6 år ubetinget. Og straffene burde gå hele veien, ikke komme ut igjen verken på permisjon eller etter to tredeler av straffen.
Sitter slike folk innelåst, blir det også langt mindre av faenskapet, og man minsker risikoen for at uskyldige blir rammet.
Budskapet mitt er vel at man må slutte å høre på sosiologer og velmenende sosialister, og ta vare på ofrene fremfor gjerningsmennene. Alle har et valg, og at det blir konsekvenser av det valget som blir foretatt er bare rett og rimelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.11.2008 15:40 Post subject: |
|
|
Ja, alvorlighetsgraden tilsier jo noe slikt.
La oss heller få det som i England, mordere gjør sin tid og er frie, fotballgutter må gi fra seg passet sitt ved matcher i utlandet.
Human Rights vs The Pirate Code. They're more of a guideline, really...
Nultoleranse løser alt! Som Blitz og...øh... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.11.2008 15:45 Post subject: |
|
|
Jeg snakker ikke om at frivillige møtes for å slåss litt, men at personer, som han i Adressa-artikkelen, f.eks. leter etter tyrkere for å 'ta hevn'.
At folk frivillig møtes for å denge løs på hverandre på steder der uskyldige personers inventar ikke blir ødelagt, har jeg ikke mer problemer med enn basehopping. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.11.2008 15:51 Post subject: |
|
|
Jeg skiter nå i hva han der gjør jeg, han gjør det jo i England uansett.
Men om alle slike "hevntokter" skulle medført slke straffer, hadde vi jaggu ikke hatt mange menn mellom 15-35 igjen på frifot i by- og bygdenorge.  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.11.2008 15:59 Post subject: |
|
|
| Det får bare være, så lenge hevntoktene går ut over uskyldige. Blind vold er noe av det verste vi har i samfunnet i dag. Merk at jeg ikke sidestiller dette med krangling i fylla som utarter. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.11.2008 17:09 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Nultoleranse løser alt! Som Blitz og...øh... |
Ironisk nok står jo Blitz for minst like stor grad av nulltoleranse selv, f.eks. mot "rasister" (i praksis: alle som er uenige med dem politisk). _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.11.2008 15:44 Post subject: |
|
|
Tar affære mot voldssupportere
"Det er kanskje 70 000 mennesker i Oslo som støtter Vålerenga. 13 000 er med i Klanen."
Og 8000 drar på kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.11.2008 18:01 Post subject: |
|
|
Slagvåpen når?
Nærmeste jeg vet om er flaskene ved Alex Kielland natten før cupfinalen, og det var vanlige Stabæk og våre velintegrerte nye landsmenn... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 08.12.2008 14:47 Post subject: |
|
|
Hahahhaaaaa...
http://www.huliganparon.s...b/hem.aspx _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.01.2009 14:00 Post subject: |
|
|
Risken för supporterbråk gör att HIF och Bröndby just nu spelar en träningsmatch i Köpenhamn i all hemlighet. ”Jättetråkigt, men det var enda lösningen”, säger HIF:s säkerhetsansvarige Frederik Ericsson till hd.se.
Läs mera: Huliganrisk tvingade HIF spela hemlig match |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.03.2009 19:57 Post subject: |
|
|
| Storoppslag i VG i dag: ISKO boys har visst blitt kompiser med Bandidos, og festet der sammen med Espen Knutsen (ikke trener, men Klanen-talsmann) på lørdag. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 09.03.2009 20:14 Post subject: |
|
|
 _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 29.03.2009 19:17 Post subject: |
|
|
Bosnia glimter stadig til etter bruk av pyro. Denne gangen gir det effekt av 4-2 seier over Belgia.
Det står 1-1 20 minutter før slutt og lysene hagler på banen. Etter pausen scorer Bosnia tre. Tilfeldig?
Trener egentlig motstanderen på dette før kamper mot Bosnia? Å ikke la seg provosere, for det blir man når motstanderfansen ødelegger kampen og setter stopp i spillet. Bosnias spillere liker det heller ikke, men er såpass vant til dette at de ikke lar seg sette ut og rundspiller Belgia på slutten.
Høres skrekkelig dumt ut, men det slår jo aldri feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.03.2009 23:26 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Storoppslag i VG i dag: ISKO boys har visst blitt kompiser med Bandidos, og festet der sammen med Espen Knutsen (ikke trener, men Klanen-talsmann) på lørdag. |
Invitert.
Pokkers timing på HV-øvelser da...
edit: og strengt tatt er det vel individer i IB som kjenner individer i Bandidos. Begge typer folk har jo vokst opp med noen, og siden det ble bare bøll med snuten ved kick-off på Gamla i sentrum i fjor så...
Klanen-talsmannen er vel mer squeaky clean foran kamera enn av, dog...  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.04.2009 09:00 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke noe til overs for organiserte slåsskamper på åpen gåte, men bildet her tyder vel på at politiet ikke vet så altfor mye om fenomenet:
 |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 27.04.2009 22:44 Post subject: |
|
|
Hehe, til Lillestrøm-kampen igår la jeg fort merke til noen som gjerne ville være casuals. Må vel ha vært Lillestrøm young boys eller noe. Faen så latterlige de så ut. Kler seg ut som juletreer i fint tøy. For å være helt ærlig, tror jeg ikke de skjønner at de helst skulle unngå oppmerksomhet på denne måten - ved å løpe opp af en tom gate - frem og tilbake uten å gjøre annet enn å rope "NÅ TAR VI DEM, COME ON, KOM GUTTA", for så lekesloss med hverandre. Fikk latterkrampe på stedet.. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.05.2009 12:47 Post subject: |
|
|
| Herregud, skal de begynne å identifisere andre lovbrytere også? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.05.2009 14:06 Post subject: |
|
|
Lokalpolitikere i Trondheim engasjerer seg i saken:
Jeg kunne gjerne tenkt meg litt mer referat fra BT - hvor de har “diskutert saken”. For jeg synes det er interessant at det er fotballrelatert bråk som vekker de største reaksjonene fra en borgerlig avis. Dette minner om oppstøtene fra Adressa her i Trondeim, som i fjor hadde guts til å antyde at byens supportermiljø for Rosenborg hadde ideologisk slektskap til fascisme. Slik idioti slipper du bare unna med, om du skriver det om fotballsupportere.
Det er særdeles sterkt av en redaktør å skrive følgende:
| Quote: | | Til fotballpøbler i Bergen: For BT er det et mål å sabotere det dere driver med, og vi vil bruke de virkemidlene vi har. |
De virkemidlene vi har. Hvilket jo er en del, for en nr. 1-avis med drøye 80 000 i opplag. Jeg vet ikke hva dere tenker, men jeg liker at pressen ikke har en politisk agenda om å sabotere noe som helst av de tingene de som presse har plikt til å rapportere om. There’s a new sheriff in town - Trine Eilertsen, sjefredaktør. I stedet for seksløperen har hun makt og mulighet til å henge ut hvem som helst - for mer enn hundre tusen lesere.
Les mer: Bergens Tidende til krig mot…? |
|
| Back to top |
|
 |
samsung Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
|