English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvem var Messias ?
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sorte Tyr
Junior

PostPosted: 17.09.2005 18:07    Post subject: Hvem var Messias ? Reply with quote

Jeg bare lurer... Noen kalte Høgmo, Messias etter en kamp eller no slikt.. Folkens... Messias er en oppdiktet fyr fra verdens mest solgte eventyrbok gjennom tidene. Vi må innse at vi trenger ingen "Messias" som trener - vi trenger en som kan skape et vinnerlag ! En som sørger for at lag som Molde blir nedsablet. En som får frem de beste kvalitetene i spillerene og en som sørger for at laget holder sin plass som Norges BESTE fotball-lag !! Nå som Sollied ikke er tilgjengelig, må vi utenfor grensene og finne en der !! (Høgmo=nok en hasteavgjørelse)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.09.2005 18:10    Post subject: Reply with quote

Synd å si det, men det kan virke som om du har rett, i hvert fall hva serien angår. Ute i Europa har jo Høgmo virkelig fått til en forandring. Her hjemme syns han det er "en positiv omgang" når laget ligger under to null, hvorav et mål kom på straffespark og en mann blir utvist. Tror mannen har missforstått noe her. Men det funker jo ute i Europa, ser det ut til. Merkelig, det der...
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2005 18:11    Post subject: Reply with quote

Og kalde Høgmo for Messias etter 1 kamp er lige så dumt som og give ham skylden for det hele efter 8.
Høgmo er nok den med mindst skyld i den situation vi pt er i.

Medlem nr. 2477
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 17.09.2005 18:20    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig med Harald. Vi kan ikke skifte trener mange ganger i året...
Back to top
View user's profile Send private message
Sorte Tyr
Junior

PostPosted: 17.09.2005 18:24    Post subject: Reply with quote

Nei akkurat ! Men derfor er det viktig og finne DEN RETTE når det først skal ansettes ny trener. Jeg merner fortsatt at han er "En hasteavgjørelse". Her kunne man latt Perry sitte ut sesongen, mens de lette etter en ny trener. Høgmo sitter selvfølgelig ikke med hele skylden, men han må jammen meg ta sin del han også !
Back to top
tvins
Junior

PostPosted: 17.09.2005 18:27    Post subject: Reply with quote

Kordan er det mulig? 4 - 1 mot molde? Men det er uansett ikke nå med Høgmo å gjør. Han tok over et lag som va så skakkjørt at ingen kunna ha retta opp dette på noen få uka. Til neste år blir det, når gutta får start på null igjen. Hvis å så frem til at vi spiller i tl til våren, noen jeg trur å håper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 17.09.2005 18:27    Post subject: Reply with quote

Er helt enig i det du sier om "den rette". Jeg bare klamrer meg til håpet om at man fant den rette ved å ansette PMH. Man brukte tross alt rimelig lang tid på beslutningen og vurderte visstnok mange kandidater. Det er altfor tidlig å felle en dom over PMH nå.
Back to top
Bamse
Senior

PostPosted: 17.09.2005 19:00    Post subject: Reply with quote

Dette har vi diskutert tidligere også!!!
Laget er skakkjørt de 2-3 siste årene, blir ikke rettet opp på noen uker!!!
Men vi må forvente bedre i neste kamp! Og da tenker jeg Tippeliga!
Vi får ta en "VIF" og stille med juniorlaget mot Lyon! Confused
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 17.09.2005 19:03    Post subject: Reply with quote

rbkbergen wrote:

...og vitsen med det er? Oppholdt deg litt for lenge i bergen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Sorte Tyr
Junior

PostPosted: 17.09.2005 22:03    Post subject: Reply with quote

Kanskje juniorlaget HADDE gjort det best ?! En gjeng som VIL prestere og bevise at de KAN ! Mange av seniorspillerene kan legge skoene på hylla ! De spiller uten motivasjon og vilje for og vinne en kamp. Det holder ikke med at de har et navn, de skal prestere også ! Neste kamp, la ungutta spille RBK
Back to top
Bamse
Senior

PostPosted: 17.09.2005 22:45    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
rbkbergen wrote:

...og vitsen med det er? Oppholdt deg litt for lenge i bergen?

Ironi min venn!!! Cool

Og ja, har vært for lenge i Bergen!! Må tåle mye mobbing i de siste månedene!!
Men det ska ei kule t en trønder, du vet!

Er bare blitt nedtrykt og depressiv av all motgangen! SÃ¥ ikke ta alt bokstavelig! Very Happy
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 18.09.2005 18:21    Post subject: Reply with quote

Jog også. Klarer ikke lese aviser som elsker å skrive dritt om RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 19.09.2005 07:53    Post subject: Per M. Høgmo - Ta ut de beste spillerene eller si opp ! Reply with quote

Enten tar du ut de beste spillerene ellers så kan du si opp jobben. Mad Jeg forstår ikke hva Ørjan Berg og Fredrik Winsnes gjør på laget når du har Solli,Skjelbred,Eguren og Tetty tilgjengelig. For Ørjan og Fredrik har ikke vært spesielt god i år, egentilg ikke på 2 år. Og de andre har slett ikke dummet seg ut. Og hvorfor er Frode Johnsen spiss, i Helstad's fravær, så burde vel Braaten ha spillt spiss. Jeg tror du/dere ser litt mye på tidligere meritter Cool , i stedet for hva disse spillerene presterer. Tidligere prestasjoner er historie.. Jeg håper at det blir stor oppryddning både i spillerstall og ledelse når årets sesong er ferdig.. Crying or Very sad Jeg mener at RBK ti-årets opphopning av talenter på det juniorlaget som gikk til cupfinalen for junior... Bruk unguttene, Lyn og Start bruker ungguttene mye, så hvorfor ikke ...
Back to top
JonasJHH
Senior

PostPosted: 19.09.2005 08:20    Post subject: Reply with quote

4 seriekamper og man snakker allerede om trenerens avgang? Det er ikke bare spillere og ledelse som ikke vet hvordan man takler motgang ...
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 19.09.2005 10:20    Post subject: Reply with quote

det var ikke noe hint som avgang, men et tips fordi vi ikke vil ha samme skjebne som da perry var trener.

personlig mener jeg rund bratseth også har veldig mye å si!! han er den andre store stygge svarte ulven!!

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Krampe
Junior

PostPosted: 19.09.2005 12:02    Post subject: Reply with quote

Quote:
4 seriekamper og man snakker allerede om trenerens avgang? Det er ikke bare spillere og ledelse som ikke vet hvordan man takler motgang ...

Enig. Dette er useriøst. Etterpåklokskap er billig.
Skammels10
Veteran

PostPosted: 19.09.2005 13:21    Post subject: Reply with quote

Å kreve Høgmos avgang er kanskje vel drastisk, men er helt enig i at han bør begynne og titte litt på spillerstallen sin.

Å la Frode Johnsen, Ørjan Berg og Fredrik Winsnes spille denne kampen, er for meg helt på jordet. Hvorfor ikke la Eguren få en sjanse? Er ikke storspill og 2 mål mot Gøteborg bra nok? I tillegg kunne Tettey fått spilt i stedet for en falmende Ørjan Berg. Frode Johnsen - mannen som scoret 19 seriemål forrige sessong, og sikret gullet nesten på egen hånd i siste serierunde, står i dag som en udugelig spiss - uten selvtillit. Når han ikke engang klarer å treffe målet på en heading, da er det på tide å ta han av!
Hvorfor kunne ikke Daniel Braaten fått starte som midtspiss mot Molde? Eventuelt Alexander Ødegaard? Underlig spør du meg.

Per-Mathias Høgmo, se på stallen din! Bruk Eguren!!

Takk for meg.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 20.09.2005 16:42    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg, nå har RBK brukt de sammen spillerne i stort sett alle kamper, og det at Ørjan Berg, Roar Strand, Christer Basma,Fredrik Winsnes og Frode Johnsen ikke holder sitt tidligere nivå er helt opplagt,sunes også at Storflor har vært tam. Og med den stallen RBK har er det rom for forandringer.. Fotballen utvikler seg hele tiden, og jeg synes i de spillerene jeg har nevnt har utviklet seg noe fra år 2000, de har stått på stedet hvil. Nå krevest det av en indre løper at han i tillegg til å løpe mye som Strand og Leo (tidl.RBK, nå LYN) at de har teknikk, som Hæstad,Skjelbred og Grindheim. Og det krever at sentral midtbane spillere løper mer i dag enn hva Skammelsrud og Rekdal gjorde. Fotballen utvikler seg og det må Rosenborg's trenere erkjenne .
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 20.09.2005 16:50    Post subject: Reply with quote

synes Storflor får mye ufortjent kritikk.. synes han ofte viser klasse
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 20.09.2005 17:00    Post subject: Reply with quote

storflor er rask som få og en balansekunstner av rang. han må vi ta med oss videre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
duriz
Junior

PostPosted: 20.09.2005 20:00    Post subject: Reply with quote

For en gjeng med medgangsupportere!
Dere blir glade som aldri før når RBK vinner gull etter gull år etter år
Men klager og trur alt kan rettes på 4-5 uker, på noe som har vært dårlig de 3-4 siste årene.
Skandaløst å lese dette på forumet her.
Tror sikkert de andre trofaste supporterne som har vært med på flere nederlag enn det vi er med i nå ler av dere, og som støttet laget sitt bedre enn det dere gjør for øyeblikket. Og det er første gangen på lenge vi er i skikkelig nedrykkstrid. Og de andre klubbene har vært der flere ganger, men alikevel så syter de ikke så mye som dere.
Makan
Sjokkert jeg .
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.09.2005 20:07    Post subject: Reply with quote

Tviler på at de fleste aktive på forumet her er medgangssupportere.

Jeg er glad i mora mi, men jeg reagerer på at jeg får mindre ukelønn enn før for det..

PS! Vel, har ikke fått ukelønn på 10 år, men Wink
Back to top
duriz
Junior

PostPosted: 20.09.2005 20:17    Post subject: Reply with quote

Den var veldig saklig var den ikke ?

Ã…jo, det er vell noen her som er medgangsupportere. Tro meg.

Og du vet hva jeg mener også, så gidd å være sarkastisk.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.09.2005 20:24    Post subject: Reply with quote

duriz wrote:
Den var veldig saklig var den ikke ?

SÃ¥ du trenger forklaring..

"Jeg er glad i mora mi, men jeg reagerer på at jeg får mindre ukelønn enn før for det.." = Det må da vel være lov å være kritisk og forventningsfull uten at det skal gå utover kjærligheten til klubben!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.09.2005 21:48    Post subject: Reply with quote

duriz wrote:
For en gjeng med medgangsupportere!
Dere blir glade som aldri før når RBK vinner gull etter gull år etter år
Men klager og trur alt kan rettes på 4-5 uker, på noe som har vært dårlig de 3-4 siste årene.
Skandaløst å lese dette på forumet her.
Tror sikkert de andre trofaste supporterne som har vært med på flere nederlag enn det vi er med i nå ler av dere, og som støttet laget sitt bedre enn det dere gjør for øyeblikket. Og det er første gangen på lenge vi er i skikkelig nedrykkstrid. Og de andre klubbene har vært der flere ganger, men alikevel så syter de ikke så mye som dere.
Makan
Sjokkert jeg .

Flot at du kan stemple os, mens du pusser din egen glorie. Du aner ikke hvad vi mente for 4-5 år siden og kritikken som bl.a. Bratseth og F. Johnsen får her på forummet er ikke ligefrem 4-5 uger gammel.
Du fresmtår som om du mener at supportere skal være nikkedukker som er enige med alt hvad folkene i klubben gør. Sådan har jeg ikke lyst til at være, og når man fra går fra at være seriemester til nedryknings kanditat mener jeg det må få konsekvenser for dem der har skylden i degenerationen.
"Sytingen", som du kalder det, er fordi vi er utilfredse med den vej klubben er på vej hen og som du kunne have læst i en af de utallige artikler Kjernen har skrevet om emnet, er det bedre at være en engasjeret supporter end at være ligeglad.

Medlem nr. 2477
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb