| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.05.2009 22:20 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Förövrigt är Hugo mer teknisk än Olsen! |
Det tviler jeg faktisk ikke et sekund på  |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 11.05.2009 05:01 Post subject: |
|
|
Flere av innleggene her tenderer til personangrep istedet for å gå på sak. Er det helt nødvendig?
Forøvrig syns jeg Iversen i flere kamper tidligere viser at han har godt overblikk og kan beherske en playmakerrolle bra. Nå så jeg dessverre ikke kampen mot Gjøvik så jeg kan ikke kommentere hans innsats der.
Mener også at både Skjelbred og Tettey ligger et par hakk under Iversens nivå når det gjelds spilleforståelse
Enig med knerten i at spillere bør brukes der de er best, men vi kan ikke, etter min mening, spille med 2 offensive midtbanespillere sentralt og da må en ofres. Her er Ciljan "veid og funnet tung nok" til å bekle en rolle ute til høyre. Sapara er per dags dato en litt bedre sentral og brukes der. Er ikke på noen måte enig i(hvis så er sagt) at "lille Per" blir ødelagt av å spille i en høyre indreløper-/vingposisjon.
Men for å ta Ivers igjen siden dette er hans tråd. Iversen er en av klubbens absolutt beste spillere. Jeg synes som mange andre at han ikke bør ha klippekort på laget, men han bør brukes. En av hans sterke sider er spilleforståelsen hans så det å bruke han som OMS avogtil er ikke å forakte. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 11.05.2009 08:37 Post subject: |
|
|
Hva i alle dager røyker de på Adresssas kontorer om dagen?
Under tittelen "Iversens drømmevår" skriver adressa om Iversen fantastisk suksessrike sesong så langt, både på fotballbanen og hjemmefronten... Storspill og storspill fru Blom, er ikke dette den samme Iversen som har ett mål på 8 kamper?
Og venter ikke kona barn i August? Skjønner ikke helt hva noe av dette har med en fantastisk vår aa gjøre.
http://fotball.adressa.no...138282.ece _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.05.2009 09:20 Post subject: |
|
|
| Iversen har vært så utrolig dårlig det to siste årene så forventeningene har vel sunket tilsvarende. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.05.2009 09:29 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner heller ikke alt skrytet han har fått etter Gjøvik-kampen. Han var ikke blant de verste, men hadde heller ingen stor kamp. Pasningsmissene hans florerte i perioder.
Allikevel greier Adressas utsendte (Birger something) å gi ham 7 poeng, mens resten av laget fikk 5 og 4. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.05.2009 09:47 Post subject: |
|
|
| Gjøvik kampen er igrunn utrolig vanskelig å vurdere da det hele var en rotete opplegg og det jeg sitter mest igjen med var den fantastisk passningen til Henriksen før 4 - 0 målet. Resten av Rosenborg var sløvt og unøyaktig med et mulig untak av Tettey og Wangberg. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.05.2009 11:46 Post subject: |
|
|
Skal sies at jeg kanskje ble litt blendet av Henriksen-skrytet, men likevel mener jeg at Iversen bidro veldig bra.
Forresten er jeg svært positivt overrasket over at han ønsket å spille i en kamp som han altså ble tilbudt å stå over. Iversen har sånn sett fått en ny vår. |
|
| Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 11.05.2009 12:15 Post subject: |
|
|
Ny vår?? Mannen er jo fredet fra kritikk. I fjor scoret han 10 mål, hvor 6 var på straffe!
Han går bare å kjefter på dommeren, slår oppgitt ut med armene og spytter.
At denne mannen har den lønnen han har..huff,nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.05.2009 13:00 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: |
Forresten er jeg svært positivt overrasket over at han ønsket å spille i en kamp som han altså ble tilbudt å stå over. Iversen har sånn sett fått en ny vår. |
 _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 11.05.2009 13:04 Post subject: |
|
|
Det er vel litt sånn han er Iversen. vil spille mot dårlig motstand, for da kan han briljere. Slå tuttis og prøve seg på chipper osv. Selv om han ikke gjorde allverden av noen av delene i går  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.05.2009 15:46 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: |
Forresten er jeg svært positivt overrasket over at han ønsket å spille i en kamp som han altså ble tilbudt å stå over. |
Faren bodde jo flere år i Gjøvik, slik at det godt kan være at Steffen har gamle kjente der. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 11.05.2009 15:58 Post subject: |
|
|
| Ha ha.. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 15.05.2009 12:18 Post subject: steffen iversen |
|
|
Også Steffen Iversen var i godhumør på feltet, og dunket inn flere fine fulltreffere under avslutningsøkten:
- Det ble et par ja, men slik er det ofte dagen før kamp, vi konser i ro og mak og får til noen god treff.
- Molde søndag?
- Først og fremst er det en 16.mai-kamp med alt det fører med seg, vi gleder oss, sier Ivers til RBK.no.
Sa nettopp til en kompis på telefonen fra bilen at Ivers virka skarp på treninga idag,jeg var for en sjelden gang innom å kikka litt på
Fikk trua på at det kommer et kremmerhus i morra. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 15.05.2009 12:38 Post subject: |
|
|
ivers er utvilsomt den spilleren som blir best passa på av motstanderne, det har nok både gjort veien lettere for prica, samt vanskeligere for ivers.
det jeg har savna er hans tidligere så gode evne til å skyte ballen i mål når han fikk sjansen. syns han har hatt mange skudd rett på keeper det siste året. samtidig må det vel sies at han ser mye piggere ut i år enn han gjorde i fjor  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.05.2009 13:28 Post subject: |
|
|
Jeg har sagt det mange ganger før, og sier det igjen; det finnes knapt noen bedre lagspiller enn Steffen Iversen. Han har kanskje måttet endre treningsfokus etter at Hamrèn tok over som trener, så han har blitt "piggere" som nevnt her, bedre kondisjon osv, men kanskje en litt mindre kvass avslutter. Men han har det inne, og jeg tror vi får se det i morgen mot Molde. Er så typisk han å score 16.mai. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.05.2009 13:48 Post subject: |
|
|
Hehe ja, morsomt poeng det der. Ivers har puttet 16. mai alle de tre årene etter han kom tilbake til RBK. Han scoret også i 1995.
De to 16. mai-kampene han har gått målløs av er russekampen min i 1996 mot Moss (0-0) og Vålerengas 16. mai-kamp i 2005 (også 0-0). Men den siste der teller vel egentlig ikke da, så vi sier fire av fem. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 16.05.2009 23:51 Post subject: steffen iversen |
|
|
toreinar
Proff
Skrevet: 15.05.2009 12:18 Tittel: steffen iversen
--------------------------------------------------------------------------------
Også Steffen Iversen var i godhumør på feltet, og dunket inn flere fine fulltreffere under avslutningsøkten:
- Det ble et par ja, men slik er det ofte dagen før kamp, vi konser i ro og mak og får til noen god treff.
- Molde søndag?
- Først og fremst er det en 16.mai-kamp med alt det fører med seg, vi gleder oss, sier Ivers til RBK.no.
Sa nettopp til en kompis på telefonen fra bilen at Ivers virka skarp på treninga idag,jeg var for en sjelden gang innom å kikka litt på
Fikk trua på at det kommer et kremmerhus i morra.
Proff
Skrevet: 15.05.2009 12:38 Tittel:
--------------------------------------------------------------------------------
ivers er utvilsomt den spilleren som blir best passa på av motstanderne, det har nok både gjort veien lettere for prica, samt vanskeligere for ivers.
det jeg har savna er hans tidligere så gode evne til å skyte ballen i mål når han fikk sjansen. syns han har hatt mange skudd rett på keeper det siste året. samtidig må det vel sies at han ser mye piggere ut i år enn han gjorde i fjor
Til toppen
Oppmannen
Rutinert
Skrevet: 15.05.2009 13:28 Tittel:
Jeg har sagt det mange ganger før, og sier det igjen; det finnes knapt noen bedre lagspiller enn Steffen Iversen. Han har kanskje måttet endre treningsfokus etter at Hamrèn tok over som trener, så han har blitt "piggere" som nevnt her, bedre kondisjon osv, men kanskje en litt mindre kvass avslutter. Men han har det inne, og jeg tror vi får se det i morgen mot Molde. Er så typisk han å score 16.mai.
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.05.2009 23:56 Post subject: |
|
|
Jeg kan næsten ikke finde hoved eller hale i det innlegg. Det kan være en fordel at bruge denne: som er øverst til højre på de innlegg du vil sitere. Så bliver det mee overskueligt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 17.05.2009 00:12 Post subject: steffen iversen |
|
|
Enig,men kan man qoute flere innlegg også? Trodde ikke det,derfor copy/paste på flere innlegg for å få med at vi var flere som var inne på tanken  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.05.2009 00:19 Post subject: |
|
|
Ikke samtidigt, men hvis du nu åbner en nyt vindue kan du kopiere indlægene en efter en og kopiere dem ind i det.  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 18.05.2009 14:17 Post subject: |
|
|
Snart 300 inlegg, og lærer først nå hvordan quotes funker. impressive dude  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 20.05.2009 10:21 Post subject: steffen iversen |
|
|
Da kan vi være enige om at du er flinkere på data,jeg har mere peiling på fotball?
Fra spøk til alvor:Steffen var en nytelse å se på mot Sandefjord så lenge kreftene holdt.Men tror han i denne formen kan gjøre vel så god nytte for seg som spiss sammen med Prica.Også spisser har lov å involvere seg bakover på banen,søke ballen,finne rom å løpe i osv.
2 spisser betyr ikke at begge står og stanger mot 2 grove midtstoppere hele kampen igjennom.
Prica er god,men gjenntar at jeg synes han virker uberørt av 90 minutter.Savner mere agressivitet fra ham.Er fortsatt spent på om vi får se en lengre periode med Iversen,Prica,Olsen og Zahora sammen på offensiven snart.Lukter mål det.
Så lenge vi fortsetter å slippe inn mest mål i forhold til sjanser imot,får vi satse på å vinne 5-4 og 4-3 istedet for 1-0 og 2-1,enda værre spille bare uavgjort. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.05.2009 16:09 Post subject: |
|
|
- Hvor viktig er det for det sportslige å ha gode venner på laget?
- Det er viktig, for ellers blir man fort ensom i en klubb. Jeg har sett flere eksempler på det, blant annet i Tottenham. Hvis de ikke finner seg til rette i spillergruppa så blir det ikke noe av dem, de blir utrygge og det kan selvsagt påvirke det sportslige. Så god kjemi med spillergruppa er veldig viktig.
- Fant du deg til rette i Tottenham da?
- Ja. Det er ofte grupperinger i klubber, og i Tottenham var det delt inn i engelskmennene og utlendingene. Jeg føyk rett inn blant engelskmennene, og trivdes veldig godt i spillergruppa. I Wolverhampton var det litt annerledes. Der var det 7-8 spillere på ettårskontrakt. Det var mye rart og treneren håndterte det dårlig. Jeg følte ikke at det var en fotballklubb.
Les mer: Sladrekameratene
Apropos sladder, så leste jeg følgende i VG forrige mandag:
- Fantastisk moro å være tilbake i denne byen. Det var en flott ramme og herlig stemning på tribunene. En norsk cupkamp etter min smak, konkluderte en smørblid og autografskrivende Steffen Iversen etter kampen.
Han var tilsynelatende litt på besøk da faren var kassettselger.
| Quote: | Familien Iversen reiste tilbake til Trondheim, fembarnsfaren parkerte fotballen for godt, ble skilt og reiste etter en stund til Gjøvik.
Han har ikke lagt skjul på at det ble noen tøffe år. Han mistet jobben, ble gående arbeidsledig og fikk problemer med alkoholen.
- I den perioden kuttet jeg mer eller mindre ut alt. Steffen og jeg hadde dårlig kontakt, de eneste gangene vi så hverandre var under Norway Cup.
- Da jeg etter syv år vendte tilbake til RBK, hadde jeg stortrøbbel. Jeg hadde problemer med hvordan jeg skulle takle jobben, møte spillere jeg ikke kjente, og ikke minst når det gjaldt å gjenopprette forholdet til barna mine. Da jeg ringte Steffen, kom han tvert, alle broer ble straks brent. [sic]
Odd Iversen ble overveldet, nesten sjokkert over den varme han møtte i sitt gamle miljø. Men det ble vanskelig for ham å takle overgangen. Etter to måneder kollapset han av stress - og havnet på sykehuset.
- Det gikk litt tid før alt ble som det skulle, sier Steffen i dag.
- Men til gjengjeld er det nå blitt et spesielt forhold. Det er viktig og godt å ham rundt meg nå. |
Les mer: - Det er godt å ha pappa rundt meg |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.05.2009 17:01 Post subject: |
|
|
http://supporter.adressa....e32086.ece
| Quote: | | På banen har Steffen alltid vært klok. Men det han gjorde i garderoben i går, fortjener en diplom i glass og ramme. Ivers ga nemlig den lidende keeper en lang og god bjørneklem. Jarstein kom ikke over kneika der og da. Men den hjalp. Klemmen hjalp helt sikkert. |
Kudos til Steffen om dette stemmer![/quote] _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.05.2009 18:07 Post subject: |
|
|
| Ja, det var arti å lese. Sammen med hans imponerende prestasjoner i oms-posisjonen i det siste begynner jeg jammen å få litt mer sansen for han igjen. Kanskje er han ikke ferdig på toppnivå likevel. Vi får se. Han har fortsatt en del igjen å hente på å holde ut hele kampen, men det er jo lov å bytte han ut også. Det er jo ikke nødvendigvis bare hans feil. |
|
| Back to top |
|
 |
|