English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hamrén
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 173, 174, 175  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.05.2009 11:53    Post subject: Reply with quote

Det mislyktes fordi vi ikke har kantspillere som egner seg for å gjøre spissparet Iversen - Prica god og jeg synes løsning som Hamrèn fant mot Fredrikstad er bedre da han la Prica ute til venstre ,men som skulle trekke inn så fort det var mulighet til det. En annen løsning som har fungert tilfredstillende er når en har lagt Iversen bak Prica i en hengende spissrolle ihvertfall i det stundene som Iversen har hatt mer pust igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran

PostPosted: 11.05.2009 10:23    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet hvem i familien til Hamrèn som er syk? Hvis dette er veldig nært og at dette er en alvorlig sykdom kan vi jo risikere å miste treneren for en tid?
Noen som vet? 2mas?
Bamse
Senior

PostPosted: 11.05.2009 10:32    Post subject: Reply with quote

Dette trenger ikke vi å vite alt om. Må respektere privatliv.
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.05.2009 10:34    Post subject: Reply with quote

Når han dra hjem på velferdsperm, så er det veldig nært og veldig alvorlig. Det er ikke snakk om forkjølelse på tremeningen. Vi eller media har ingen grunn eller behov for å vite hva det er som har skjedd. Han kommer tilbake i morgen, og leder mest sannsynlig laget mot Molde.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 11.05.2009 10:56    Post subject: Reply with quote

Er enig i at vi ikke skal vite alt men er dette alvorlig og veldig nært kan vi faktisk risikere å miste treneren og det hadde jo vært synd for RBK. Liker ikke tanken på at Rambo Henriksen skal lede RBK alene. Håper dette ordner seg for alle!
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.05.2009 11:28    Post subject: Reply with quote

For meg virker det som at en av foreldrene er syk. Hadde det vært kona eller ungene, så tror jeg nok han hadde stått over Molde-kampen.

Men dette skal jeg vel ikke spekulere så mye i.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.05.2009 11:44    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Inntil Hamrén forteller noe sjøl, tror jeg vi setter en stor strek over spekulasjonene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brandy
Proff

PostPosted: 11.05.2009 19:30    Post subject: Reply with quote

Samd. Det er uansett fornuftig å bruke litt ekstra tid når det er krise, i familien eller hos nære venner. Frykter enkelte macho-trenere ikke tar dette nok på alvor, og får seg en følelsesmessig nedtur i etterkant.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.05.2009 20:09    Post subject: Reply with quote

Dette er ikke på need to know basis for noen andre en familien Hamrén, så det er absolutt ikke noe behov for hverken å spekulere eller grave etter hva det er.

Det virker å være alvorlig, så mannen og familien skal få fred. Håper det går bra med både den det gjelder og Hamrén sjøl, og at han er tilbake så fort som mulig.
2mas
Sjef

PostPosted: 13.05.2009 13:59    Post subject: Reply with quote

Siden han debuterte som trener for 29 år siden har han ledet lag i x antall hundre kamper, og aldri - ALDRI - misset en offisiell kamp.

Inntil Lyn-kampen forrige uke.

- De to kampene jeg har vært borte nå (Lyn og cupkampen mot Gjøvik), er de to eneste i karrieren. Du kan si det er svært uvant for meg ikke å være til stede, smiler svensken til adressa.no

Les mer: Mister "aldri" kamper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Katalysator
Veteran

PostPosted: 13.05.2009 16:22    Post subject: Reply with quote

Erik Hamrén wrote:
Jeg er bra fornøyd med det vi har levert mens jeg har vært borte

Say what?
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2009 19:25    Post subject: Reply with quote

Lojal kille. Hva skal han si, liksom? "Nei, det er nok ikke så lurt at Trond har ansvaret alene, flaks at jeg er tilbake igjen nå" (bare på svensk, selvfølgelig).

Men det er nok ikke så lurt at Rambo har ansvaret alene, så det er flaks at Hamrén er tilbake mot Molde. Se: jeg kan si det Smile
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 23.05.2009 00:17    Post subject: Reply with quote

Er det Eriks nye varemerke å starte svarene sine når RBK-TV spør han om noe, med "ja, ooo ja"? Sett det i tre forskjellige intervjuer nå!
Hedley
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 10:10    Post subject: Reply with quote

For de som ikke får ''mitt RBK'':

Tack för festen

Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 10:20    Post subject: Reply with quote

"Kärnan". Tøft. Vi har blitt multilingvister!
Back to top
Darius
Proff

PostPosted: 24.05.2009 11:40    Post subject: Reply with quote

Syns det var litt rart og unødvendig å oversette Kjernen til svensk. Kanskje han ikke visste hvordan det skrives på norsk, men uansett.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 11:54    Post subject: Reply with quote

Tipper nok han vet det. Dette kan jo være en del av det språklige frustrert fallen stormakt-syndromet, som for eksempel engelskmennene har holdt i hevd ved å anglofisere navn på byer med vanskelige navn (Vienna, Prague osv), mens svenskene har dette med å uttale utenlandske navn på svensk (det engelske navnet Joe/Joseph uttales som Jo/Josef, Pamela Anderson uttales som svensk Andersson). Norge hadde også en tendens til dette tidligere, men vi har sluttet med å oversette utenlandske kongenavn fra Henry til Henrik og slikt.

Synes dette bare er tøft, jeg. Språklig integritet bør ivaretas, selv om Hamrén tydeligvis plukket opp en og annen unote i Danmark (innleder svar på spørsmål med "jammen", kaller motstanderen for "et godt hold"), og da tåler jeg fint at han oversetter navnet på supporterklubben også.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 12:06    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
mens svenskene har dette med å uttale utenlandske navn på svensk (det engelske navnet Joe/Joseph uttales som Jo/Josef, Pamela Anderson uttales som svensk Andersson)

Det stämmer nog inte riktigt med min erfarenhet. Det är tex väldigt vanligt på radio/teve att man tex med danska namn börjar bräka på någon slags danska - det låter minst sagt fånigt.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 13:17    Post subject: Reply with quote

Det er aldri noe problem å forstå Hamrèn i intervjuer. Tippeligaens verste for øyeblikket er nok Patrick Walker i Sandefjord som tydeligvis har falt i Hodgson/Baxter-grøfta hvor han som engelskmann har lært seg gebrokkent svensk og tror at dette er det samme som norsk.

Fikk forøvrig sjokk da jeg så et intervju med FCK-keeper Cecilie Leganger i går, hvor hun rett og slett snakket dansk. Det samme skjedde med Hundvin mens hun var der nede. Kanskje det skjer lettere med bergensere, og at de bare snakker sånn i møte med dansk presse, men det var virkelig overraskende å høre historiens beste håndballkeeper prate sånn.

Sammen med Hamrèn synes jeg Ingebrigtsen og Grönhagen er de flinkeste til å få fram tydelige men samtidig rettferdige framstillinger av kampene. De verste apekattene i klassen er Rösler, Berg og Andresen.
doris
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 13:31    Post subject: Reply with quote

Dansker skjønner ikke norsk tale, så jeg skjønner at Leganger prater dansk på dansk tv. Like greit det som å snakke engelsk.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 13:34    Post subject: Reply with quote

Synes Walker er god i svensk, men det skulle bare mangle, med tanke på at han har bodd i Sverige i 20 år.

Dansker forstår da norsk, men de hører ikke forskjell på norsk og svensk. I alle fall det jeg har hørt. Snakker Solbakken dansk forresten?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 13:44    Post subject: Reply with quote

"Ståle Solbakken, er du fornøgd med at blive seriemester?"

"Jæææ, men ææssææ... Kamelåså er nogle sjovt at gjøgle med blive smukk seriemester er maaae deiligt."

Hamrèn bør gjøre som Rösler og flette inn norske ord og uttrykk i sin dagligtale. Er noe herlig sjarmerende med måten Uwe gjør det på når han f.eks sier at "even though we won the sjansestatistikk, we failed to get three points, and I am very disappointed about our innsats."
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 13:46    Post subject: Reply with quote

Alla engelska tränare i Sverige bryter kraftigt och låter ungefär lika, tex Houghton, Baxter, Hodgson och Walker.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 13:52    Post subject: Reply with quote

Kamelåså, hehe.

Jeg mener bestemt jeg har sett en intervju med Rösler der han kun snakker norsk, men det er mulig jeg surrer. Han forstår i alle fall språket. Han er morsom, ja.
Back to top
Golden Monkey
Senior

PostPosted: 24.05.2009 14:11    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:

Hamrèn bør gjøre som Rösler og flette inn norske ord og uttrykk i sin dagligtale.

Han tok da tidlig i bruk "utfordring" og "artig", om enn uttalt som om det var de svenske ordene "utfodring" og "artig".

"Det blir en härlig utfodring"...jeg tror han gjør narr av oss Smile
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 173, 174, 175  Next
Page 66 of 175

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb