English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Fredrikstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 00:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Lustig 3 - Bør glemme denne kampen snarest. Svak både frem og bak.

Litt hardt vel? Lustig vinner veldig mye i lufta både offensivt og defensivt, og har tross alt en målgivende. Enig i at det ikke er hans beste kamp, men å gå lavere enn 5 når man sammenligner med hva de andre får?

Forøvrig synes jeg både Demidov og Stadsgaard gjør en jævlig bra kamp. Stadsgaard er en åpenbaring i forhold til resten av stopperne våre når det gjelder å treffe medspillere med lange og korte oppspill. Og Demidov gjør nok en avgjørende inngripen når han sklitakler Gashi på vei alene igjennom i andre omgang. Fredrikstad flytter opp Piroja på slutten og pumper lange baller inn i feltet, men det ble aldri ordentlig farlig. Vi gjør derimot en for dårlig jobb med å hindre langpasningene og innleggene, men det kan jo tyde jo på at noen/mange av spillerne våre var slitne på slutten.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 00:32    Post subject: Reply with quote

RBKdesi wrote:
Er det bare jeg som syns at albuen PCS fikk idag var stygg og mulig straffe. Har ikke fått sett den sikkelig i reprise, så den bare live.

Har nesten ikke vært noen kommentarer rundt situasjonen. Ser for meg ramaskriket om det var Demidov som hadde gjort det samme på en FFK spiller idag..

Jeg så reprisen nå, og ja den var skikkelig stygg. Men det er kanskje vanskelig for dommeren å blåse straffe på den siden Piroja vinner duellen klart. Men han kommer jo flygende inn med albuen så det er klart at dommeren burde ha reagert.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 00:35    Post subject: Reply with quote

Til Piroja sitt forsvar er han er halvmeter høyere enn Skjelbred, og jeg synes ikke den virker spesielt tilsiktet. Du klarer ikke hoppe opp uten å bruke armene når du tar sats, og det går faktisk an å være uheldig.
Roamer
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 00:35    Post subject: Reply with quote

Knerten_10: Ok, Lago var ihvertfall ikke borti fredrikstadspilleren og det var en klar dommerfeil. Synes uansett Lago har vært blant de mest solide i Rosenborg i år og at en fordømming av ham er malplassert. Når det er sagt, ser jeg godt at Stadsgaard bør spille og at Demidov heller ikke har spilt seg ut.

Støtter meg også på dem som synes Skjelbred burde hatt straffe. Klart gult til Piroja, og som vanlig ble det ikke tatt opp av Tv2. Stygge albuer er det verste jeg ser, og når du ser hvordan det gikk med Per Ciljan så bør dommerne være strengere på dette.

PS! Ikke jeg som dro opp Storflor.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 00:38    Post subject: Reply with quote

Men det må jo være forskjell på å bruke armene for å hoppe opp og å hoppe sidelengs med albuen først.

De som ikke har sett reprisen kan se den i intervjuet med Per på RBKTV.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 00:40    Post subject: Reply with quote

Så den i reprise nå. Den var styggere enn jeg husket. Klart det ville blitt ramaskrik hvis det hadde skjedd motsatt vei.
Hedning
Legende

PostPosted: 04.05.2009 00:40    Post subject: Reply with quote

Flaut å sitte å fryse mens Rosenborg ble presset bakpå i slutten av 2. omgang. Trodde rbk var i god form? Men herlig å ha Kris tilbake, og bra førsteomgang. 3 poeng, trollan på topp, god stemnig.
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 04.05.2009 01:12    Post subject: Reply with quote

Tror det er en konsekvens av at vi ikke greier å få inn det viktige 2-0 målet, særdig før 20 minutter hvor vi presser hardt og spiller godt, som fører til usikkerheten.

Men skal man se positivt på det, så ville vi tapt denne kampen ifjor. Vi har brutt barriere etter barriere denne sesongen, og vil tro at finspillet kommer utover sesongen, men viktig å plukke med oss så mange poeng som mulig på dårlige dager.

Det er fint i tillegg å se at det defansive begynner å sette seg, Stadsgaard og Demidov gjør det bra sammen i midten, backene er offansive og Annan og Tettey fungerer optimalt som ryddegutter. Så får vi bare håpe at vi greier å få frem finspillet i angrep utover sesongen.

Kampen mot Molde vil gi oss en pekepinn på hvordan vi egentlig ligger an i tippeligaen, da de fleste "ekspertene" har dratt frem Molde som et av de beste lagene i år, særlig med tanke på det offansive spillet.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.05.2009 01:16    Post subject: Reply with quote

Ja blir spennende å se hvordan Kris og Demidov+Annan klarer seg mot de.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 01:23    Post subject: Reply with quote

Jeg føler meg ganske sikker på seier mot Molde. Defensivt er vi "uovervinnelige" i 4-2-3-1, og vi vil nok skape en god del sjanser mot et Molde lag som vel først og fremst har offensive kvaliteter.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2009 01:42    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ har jeg betalt de bergensbaserte blodsugerne niognitti spenn for kampen i opptak, og her er mine tanker:

Første omgang er jo rett og slett bra - anført av en usedvanlig opplagt Tettey kjører Rosenborg til tider fullstendig over et svært defensivt Fredrikstad. Prica scorer et typisk spiss-mål, og Iversen bør putte minst ett. Til tross for tidlig Rosenborg-ledelse virket ikke FFK videre interesserte i å spille angrep, og Tettey/Annan sammen med Stadsgaard tok seg av alt som kom.

Andre omgang preges, sånn som jeg ser det, av at flere av spillerne ikke kommer like helhjertet på løpene som i første omgang. Spesielt Iversen og Sapara faller i intensitet, og FFK blir flinkere til å demme opp for oppspillene fra Kris. Når Sapara i tillegg blir byttet ut, mangler vi begge de normalt ballsøkende spillerne, og får problemer med å vende spillet raskt nok. Fortsatt ville ikke FFK framover, og da blir det lite sjanser. Interessant at Grönhagen i pausen tydeligvis kun fokuserte på å unngå flere baklengs, og ikke nevnte noe om å prøve å utligne. Trist affære.

Børs:

Jarstein 6 - Bunnsolid i rutineinngripenene sine, men behøver jo ikke slenge seg en eneste gang i dag. Flink til å plukke i feltet, kan kanskje sette i gang raskere.

Lustig 6 - Veldig med offensivt i første omgang, men lider litt av at Skjelbred er borte hele kampen. Vinner mye i lufta på dødballer. Fin assist.

Stadsgaard 8 - Tilnærmet perfekt opptreden i comebacket for Kris, han biter godt fra seg i duellspillet og plasserer seg riktig. Veldig god i oppspillsfasen i første omgang.

Demidov 7 - Konsentrert og god, og viktig takling på Gashi på slutten. Bør lære seg offsideregelen på offensiv dødball, men kommer jo til to avslutninger.

Dorsin 7 - Noen herlige detaljer offensivt i første omgang, og har, som resten av forsvaret, full kontroll på Fredrikstad. Sjefer og dirigerer mye, og ser nifs ut med maske.

Annan 7 - Plukker og jobber og takler og river og sliter. Ser ut til å ha GPS på hvor makker Tettey er hele tida. Unødvendig gult kort.

Tettey 8 - Meget god kamp av Tettey, som spiller ut hele sitt register i denne kampen. Slår kanonpasninger og innlegg med begge bein, utfordrer, kommer til avslutninger, og jobber fra egen 16 til motsatt 16 hele tida.

Skjelbred 3 - Nesten en lettelse at han hadde hjernerystelse, for han gjorde mye rart, og mislyktes med veldig enkle ting.

Sapara 6 - Blir nøye passet på, og klarer ikke å dominere, men jobber hardt defensivt, og slår gode dødballer. Bruker kort tid med ballen i første omgang, somler mer i andre.

Prica BB 8 - Viser igjen fram registeret sitt som spiller. Utrolig smart i bevegelsene, og ser ut til å ha en plan med alt han gjør. Er hele angrepet til RBK i andre omgang, og trives nok best som spydspiss. Mål igjen, og får BB litt sånn kumulativt.

Iversen 5 - God førsteomgang, der han vinner mye i lufta, og kommer seg til et par målsjanser han absolutt burde ha omsatt. Flink også i pasningsspillet. Mindre guts allerede fra start i andre omgang, og det siste kvarteret var uhyre dårlig fra en ruslende og sliten Steffen.

Strand 6 - Blir løpende litt imellom uten å klare å finne rommene på siden. Lite involvert i spillet. Slår noen bakromspasninger med kremdott og ferske jordbær på som fort kunne ha vært avgjørende.

Olsen 2 - Får ikke den plassen han gjerne vil ha når RBK-spillet går treigt, og klarer heller ikke gjøre det rett når han kommer seg fri. Voldsomt veik i duellene.

Lago ? - Rekker så vidt å få kort for å stå i nærheten av noen som faller.

Hamren 6 - Vellykket taktisk i første omgang, og blir litt lurt av Grönhagens "forsvar er det beste angrep"-grep når han setter på Olsen. Burde ha satt innpå Zahora sånn at de mest intelligente resultattipsene kunne gått inn. Burde tatt ut Iversen når knottene hans ikke lenger forlot gresset mellom stegene.

Staberg 6 - Treffer med nøkkelsituasjonene, og lar seg ikke lure av filminga til FFK altfor ofte.

Barsom 2 - Fredrikstad-kapteinen rekker å gjøre seg bemerket med et utall frispark imot, et dårlig utført frispark, krangling med dommer og motspillere, og en pinlig filming. Omtrent som man må kunne forvente av en mann som presterer å ha 2 hestehaler uten at de blir til musefletter.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 01:43    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Jarstein 5 - Får ingen prøver.

Dorsin 5 - Brukbar bakover, ujevn innleggskvalitet.
Stadsgaard 7 - Fantastisk å ha ham tilbake. Rolig og elegant med ballen, presise og smarte oppspill langs bakken, lager ikke ett frispark mot.
Demidov 6 - Meget god i duellene.
Lustig 5 - Grei forestilling.

Annan 6 - Må være forferdelig å spille mot, glitrende defensivt.
Tettey 7 - God både defensivt og offensivt. Noen flotte driblinger.

Skjelbred 5 - Løper som vanlig mye og viser noen detaljer, men for lite direkte. Noe bedring fra tidligere.
Sapara 6 - God kamp, løper mye og fine pasninger.
Prica 6 - Virker pigg, er på rett plass og scorer mål.

Iversen 5 - Varierende. Meget god til å komme til sjanser, bør score mål.

Strand 4 - Henger ikke med i svingene.
Olsen - Bør sette mer fart, fraværende finterepertoar.
Lago - Kommer inn og får gult kort med en gang. Glad Stadsgaard er tilbake mot kjappfotene fra Molde/Senegal.

Ikke dum du, Knerten!

Veldig enig i det du skriver. Synes derimot det virker ut som om du misliker Lago veldig, og der er jeg uenig. Han har vært en av våre beste i år synes jeg. Gjør et helt OK innhopp i dag, klønete å få gult kort så fort, men han kommer inn i en hektisk situasjon hvor hele laget har falt bakpå.
Strand hadde et fint raid i dag, og gjør seg ikke helt bort, men det er også det meste. Han setter ikke sitt preg på noe, og savnet etter PCS løpskapasitet blir med ett synlig. Roar Strand har store sko å fylle når han skal ta opp PCS 110% innsats og kvikke ben, når han selv er sytten år eldre. Cudos til Roar for at han fortsatt er med og er en grei innbytter, men det er også litt vemodig å se at han ikke holder nivået til vår startellever mer. Men klart, 38 år gammel. Hva kan vi forvente. Håper uansett PCS blir klar til neste kamp. Tettey fortsetter å imponere meg. Vinner veldig mange andreballer i dag, og gjør veldig mye bra offensivt. Utrolig hvor rolig han har blitt med ballen i bena. Han var klart banens beste i dag, Tettey. Og også foran kameraene. Så dere han da han ble intervjuet av TV2? "Æ e så sliten. Æ e så utruli sliten. To minutt til så hadde æ falt sammen. Æ e så særiøøst sliten". Haha. Herlig fyr!

Ellers ville jeg +1 til hver mann om vi bare skulle bedømme etter første omgang.

Troillan på topp!

P.S! Herregud for et trist lag FFK er. Gud som vi pisset på de i første omgang, og i andre, når vi var virkelig dårlige, kom de heller ikke til en eneste klar målsjanse.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2009 03:21    Post subject: Reply with quote

Herlig stikk fra Hamrén til FFK.
"– Med all respekt: Skal vi danse med en kvinne som er dÃ¥rlig til Ã¥ danse, sÃ¥ ser det ikke særlig bra ut pÃ¥ gulvet. De spilte destruktivt."

Prica helt – igjen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 04.05.2009 08:17    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Kristobal, vad tyckte du om Prica och Iversen kontra Olsen? Är du fortfarande lika bestämt på att Olsen borde ha startat istället för en av dessa två?

Det er et valg man må gjøre på forhånd, og den uttalelsen må jeg stå for. Vi fikk det tidlige målet denne gangen i motsetning til mot Odd, og jeg kan godt i ettertid si at det fungerte mye bedre med Prica/Ivers sammen denne gangen.

Hva som ville skjedd med Olsen på banen fra start vet vi jo ikke, men førsteomgangen var så bra at jeg kan være med på at Ivers på topp og Prica på kant var en riktig vurdering.

Likevel vil jeg gjerne se Olsen på banen fra start av i fortsettelsen, og med Sapara på banen samtidig. Han er jo den som først og fremst har kreativiteten og evnene til å spille fri Olsen.

Mulig vi får se en variant med Olsen ute til venstre og Prica til høyre mot Lyn, siden Skjelbred etter alt å dømme må stå over.

Håper i hvert fall vi fortsetter med 4-2-3-1, selv om det blir mer 4-2-2-2 når Prica spiller kant.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toreinar
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 09:13    Post subject: RBK-FFK Reply with quote

Prica,Iversen,Zahora,Olsen.Sellin.
Ser en tendens til at noen synes vi har for mange gode offensive spillere nå.Tar man med at svært mange mener Sellin ikke er klar ennå,står vi igjen med 4 som skal dekke 2-3 plasser og gjøre innhopp.
Personlig følte jeg Zahora inn for Iversen engang mellom 70. og 80. minutt hadde sett fornuftig ut.Men man ville vel ikke risikere å avslutte med 10 mann ved å gjøre det siste byttet så tidlig.
Det anngrepet hvor Prica flikka gjennom Olsen hadde fortjent en bedre skjebne.Men ser på reprisen at det var få helhjertede løp i den situasjonen.Maskina Tettey var der,ellers var det tynnt.
En uthvilt Sellin Zahora eller for den saks skyld Pelu ville nok ha vært på hugget der slik at pasningsalternativene var flere.
Prica imponerer med sin allsidighet.Det var også klasse over den pasningen han slapp til Tettey tidligere i kampen.
Gleder meg til vi slipper utvisninger eller skader slik at vi kan foreta noen offensive bytter utover i 2. omgangene.
2mas
Sjef

PostPosted: 04.05.2009 10:25    Post subject: Reply with quote

Vi kunne kopiert Real Madrid
Back to top
bennyboy
Senior

PostPosted: 04.05.2009 10:29    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg eller synker tilskuertallet på Lerkendal kamp for kamp, samtidig som RBK har hatt sin beste seriestart på veldig veldig mange år. Fortsetter de sånn har lukter det gull fra Trondheim til Jupiter.
Demolith
Rutinert

PostPosted: 04.05.2009 10:40    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Han var klart banens beste i dag, Tettey. Og også foran kameraene. Så dere han da han ble intervjuet av TV2? "Æ e så sliten. Æ e så utruli sliten. To minutt til så hadde æ falt sammen. Æ e så særiøøst sliten". Haha. Herlig fyr!

hahaha, fantastisk start på det intervjuet, tok meg 5min å lete det opp men definitivt verdt det: http://msn.tv2sporten.no/...712093.ece
Nok en stor kamp igår, eneste som opprettholder standarden fra første offensivt, dårlig med hjelp og alternativer

Last edited by Demolith on 04.05.2009 10:41; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2009 10:40    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Stiller meg bak børsen din her Hedon, men 3 på Lustig? Bare jeg som synes han var knakende god i dag, med unntak av de siste 10-15 da han virket noe sliten sammen med resten av laget. Karakter 6!

Han hadde en assist, men det var vel omtrent det eneste positive jeg kan si om han i dag. Rotet bort noen helt utrolig enkle baller som ødela rytmen for oss da vi pøset på som verst i første og starten på andre. Ble gang på gang avslørt feilplassert. Heldigvis hadde vi Annan som hver eneste gang tok ut nok dybde til å rette feilene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 12:11    Post subject: Reply with quote

Dagbladet har vært ute og aksta den Ariske terninga si igjen

Rune Almenning Jarstein 5
Mikael Lustig 5
Vadim Demidov 6
Kris Stadsgaard 5
( Alejandro Lago i 2 min. )
Mikael Dorsin 5
Per Ciljan Skjelbred 5
( Roar Strand i 44 min. ) 5
Marek Sapara 6
( Trond Olsen i 26 min. )
Anthony Annan 5
Alexander Tettey 6
BB Steffen Iversen 7

Er det bare meg eller har DB en tendens til å gi bedre karakterer til enkelte spillere fordi er norsk. Jeg mener, Steffen Iversen sto omtrent rett opp og ned og fikk 7, mens Kris og Annan som antasta FFK omtrent aleine fikk 5
Rade Prica 6

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 12:29    Post subject: Reply with quote

Dagbladet er ikke alene om det, Steffen ble jo Dagens Ivers i adressa og ...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.05.2009 12:37    Post subject: Reply with quote

Ja, men hvem ble dagens RBK-spiller!?

Embarassed
Back to top
Ramos
Junior

PostPosted: 04.05.2009 12:39    Post subject: Reply with quote

Haha, bare jeg som ble tørst nå? Wink
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.05.2009 13:14    Post subject: Reply with quote

Jeg skriver under på børsen til Zaphod bare jeg synes han var litt vel streng med Skjelbred og Olsen var ikke så dårlig som 2. Lago skulle aldri hatt gult kort for han var ikke borti spilleren som hadde havnet i ubalanse etter en duell med Iversen ,men det nok lettere å gi Lago kort fremfor Iversen. Iversen som banes beste er ikke seriøst selvom han gjorde en veldig god jobb så lenge han orket så kan en ikke bare glemme det siste 20 minuttene som var forferdelig dårlig fra Iversen.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 04.05.2009 13:35    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Vi kunne kopiert Real Madrid

Man må jo bare ta av seg hatten for Tegström. Vi har akkurat hatt en dødball, noe som i seg selv betyr at de fleste av spillerne på banen befinner seg i eller rundt Fredrikstads 16-meter. Når da halve laget vårt står igjen ved cornerflagget og Fredrikstad kan angripe, presterer fyren å stå i offside når ballen spilles opp til ham. Man skal jo være forsiktig med å insinuere noe om andre personers intellekt, men her tror jeg faktisk jeg tar sjansen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb