English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spansk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vegviks
Veteran


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 1109

PostPosted: 07.09.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

De solgte stadion, fikk egenkapital og tjente mange herrens millioner bare på spillertrøya til Beckham. Siden har de kjøpt tilbake stadion og tjener vel bra med pæng nå
_________________
Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 07.09.2008 22:08    Post subject: Reply with quote

Enligt El Mundo var Real Madrid i likviditetskris senast i april i år. Spanska tidningar är kanske inte för tillförlitliga, men det har ständigt stått artiklar i tidningar om Real Madrids stora skuldbörda. Nu har de ju sålt Robinho och har fått in en pen slant.
http://www.eurosport.se/f...0171.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
hall
Junior


Joined: 26 Sep 2005
Posts: 30

PostPosted: 10.10.2008 10:08    Post subject: Kampoppsett La Liga Reply with quote

Kampoppsett for hele La Liga sesongen i Spania angir bare søndagskamper. I realiteten spilles 3-5 kamper vanligvis på lørdag. Vet noen når kampdato endelig fastlegges, og hvilken webside som bruinger denne infoen først?
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 18.10.2008 20:35    Post subject: Reply with quote

Er det noen som får med seg byderbyet mellom Real og Atletico? Stillingen er 0-1 etter at Nistelrooy scorte etter 30 sekunder itilegg har det vært 2 annulerte mål for Real Madrid og der ihvertfall et av dem er feilaktig så ikke det andre målet. Nå nettop ble også Atletico redusert til 10 mann når Perea fikk sitt andre gule og ble utvist så sålangt har det vært topp underholdning.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 17.12.2008 12:34    Post subject: Reply with quote

Et meget fornuftig kjøp av Real Madrid hvis denne handelen går igjennom da Diarra i stor grad er det Real Madrid så alltfor ofte mangler på midtbanen for å spille det som til tider er drømmefotball. Hvorfor Arsenal solgte denne spilleren når en ser dagens problemer for Arsenal virker helt utrolig.

Pompey accept Diarra bid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2009 00:26    Post subject: Reply with quote

Nå spekuleres det i at tidligere president Florentino Pérez er på vei tilbake.

Den spanske forretningsmannen skal etter rapportene bruke Zinedine Zidane som en forhandlingsbrikke foran presidentvalget i juni, som kan resultere i en av de mest sensasjonelle returene i fotballhistorien.

Les mer: Vil ha Zidane tilbake til Real

Sjeldent jeg gidder å bry meg om sånt, men er dette ærlig talt så sensasjonelt? Zidane er vel gift med ei spansk dame osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 23.01.2009 00:28    Post subject: Reply with quote

Jeg leste en annen plass om at han lovet Kaka og Wenger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2009 00:32    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke lete: Hvordan funker egentlig opplegget i de største spanske idrettslagene? Er jo all verdens løfter foran årsmøtene. Bidrar alle presidentene like mye fra egen lomme (Laporta har vel f.eks. sprøytet inn ganske mye?), eller lover de bort klubbens egne penger?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 23.01.2009 00:37    Post subject: Reply with quote

Er litt usikker, men minnes at Perez betalte for Figo av egen lomme sist gang han ble valgt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2009 01:29    Post subject: Reply with quote

Uansett er situasjonen der faktisk ganske spesiell. Aksjonærene i "bedriftslagene" i England, Italia, Norge m.m. kan jo faktisk tjene penger på driften - f.eks. store spillersalg. I Spania pumper de "folkevalgte" inn penger uten sjangs på å få noe tilbake...?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 23.01.2009 08:29    Post subject: Reply with quote

Tror ikke de betaler ut utbytte til aksjonærene sine ettersom det er en medlemsklubb lik RBK (i større skala forsåvdit).

Om Florentino blir et lykkelig valg er jeg mer usikker på. Han tok over for Lorenzo Sanz i 2000 etter å ha kjørt en kampanje som gikk på klubbens dårlige økonomi, dårlig styring av tidligere styrer etc. Han lovet også Figo, noe han forsåvidt ordnet. Den taktikken hans med Pavones og Zidanes (Galacticos) fikk også en god start, men det var mer til tross for Pérez. Æren for at alt fungerte må tilfalle Del Bosque som fikk egoer som Zidane, Ronaldo, Figo og andre stjerner til å fungere sammen. Del Bosque som ledet laget mellom 1999-2003 fikk overraskende sparken etter å ha vunnet ligaen i 2001 og 2003, CL i 2000 og 2002 + noen cuper. Han var også topp fire i CL hvert eneste år, noe som gjør Del Bosque-æraen til klubbens mest suksessrike i moderne tid. At han fikk fyken etter å vinne ligaen er jo en skandale (Pérez ville ansette han som teknisk direktør, noe Del Bosque ikke var interessert i). Etter at Del Bosque dro har Real hatt opp mot ti trenere på fem sesonger, uten å gjøre det bra i Europa. Uansett, etter at Del Bosque dro fungerte ikke klubben, man solgte Makélélé fordi han krevde å bli betalt like mye som noen av stjernene (han fikk vekslepenger i forhold) som han følte han var verd like mye som, Beckham ble hentet inn. Dette betegnet Zidane som å selge motoren i bilen og male på et nytt lag med gullmaling. Så var det klikker i klubben med McMannaman, Hierro, Morientes og Makélélé på en side og en del Galacticos som støttet presidenten. Førte til en splittet klubb og samtige spillere som var hardtarbeidende og grovarbeidere forsvant ut den sommeren.

Alt i alt tror jeg ikke at dette blir lykkelig for Real, i tillegg har Calderon uttalt at gjelden som Pérez skulle ha slettet ikke er ryddet opp i.

Gullkorn fra Pérez:
"We will not miss Makélélé. His technique is average, he lacks the speed and skill to take the ball past opponents, and ninety percent of his distribution either goes backwards or sideways."

Jepp, dere savna ikke han nei. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Anno
Senior


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 196

PostPosted: 23.01.2009 14:36    Post subject: Reply with quote

Ære være Barecelona for den fotballen de spiller for tida. Husker Hamren uttalte at han ville få RBK til å spille som Barcelona, og viss han gjør det denne sesongen, ja da gleder jeg meg virkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 23.01.2009 15:01    Post subject: Reply with quote

Barcelona er for tiden med stor sannynlighet verdens beste lag og har verdens desidert beste spiller i Messi som virker til å befinne seg på en annen planet en konkurrentene. En nytelse å se og kan med rett utvikling emulere Maradonna og Pelè. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å se VM 2010 med et Argentina med Aguero og Messi på topp det skal bli en nytelese.

Last edited by Keenoir on 23.01.2009 15:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Anno
Senior


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 196

PostPosted: 23.01.2009 15:17    Post subject: Reply with quote

Jeg synes virkelig det er noen gode spillere på gang nå, som har mulighet til å bli bedre enn spillere vi noen gang har sett tidligere. Tenker da på Messi og Aguero som du nevnte, men også Bojan og Asenjo. Spania og Argentina har en lys framtid foran seg med tanke på landslaget.
Jeg er virkelig fan av den spanske fotballen sammenlignet med den engelske. Det er en enorm teknikk og ballbehandling disse unge talentene innehar.
Back to top
View user's profile Send private message
Anno
Senior


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 196

PostPosted: 15.03.2009 11:08    Post subject: Reply with quote

Det har vært en evig lang diskusjon om hva som er best av engelsk og spansk fotball, men det kan virke som engelsk fotball har tatt et steg nå, men denne diskusjonen vil jeg ikke en gang starte, men at den spanske fotballen er sinnsykt underholdende er det ingen som har et øye for fotball som kan si noe på. I går kveld bytta jeg rett fra Stabæk - Lillestrøm til Athletic - Real Madrid. Jeg har alltid sverga til norsk fotball, men er vel en skap-spansk fotballfan. Og det jeg fikk se i denne kampen var i stor kontrast til tippeliga kampen, uten sammeligning forøvrig.

7 mål, 11 gule og et rødt. Det skjedde noe hele tiden. Og at det ikke ble flere røde var bare en snill dommer, som tidvis ikke greide å kontrollere det spanske tempramentet sin skyld. Resultatet i kampen sa 5-2 til Real, noe som var litt flatterende. Jeg bøyer meg i støvet for Athletic, dei har vært i La Liga siden starten rundt 1929 og dette er kun Real og Barca som kan vise til av andre klubber. Vi snakker om en klubb av lokal tlihørighet som jeg ikke kan finne maken til på noe lignende nivå i verden. Frem til nylig har de aldri hatt en sponsor på drakten, og spillerene er kun fra den baskiske regionen. I en tid hvor man sliter med å finne ut hvilken liga det er snakk ved kun å se på nasjonaliteten til spillerene i troppene er Athletic et eksempel på at det går an. Med en fantastisk junioravdeling og rekrutteringsarbeid og satsing på unge spillere får de gang etter gang frem talenter mer en gode nok til å spille på det øverste nivået i en av verdens beste ligaer. Man kan selvfølgelig argumentere mot dette med å si at de ikke har sjanse på de store lagene som Barca og Real, men i baskerland betyr moral, tilhørighet og verdier mer enn noe annet sted. Fansen vil heller se et baskisk lag med et utrolig samhold som kjemper med nebb og klør og havner midt på tabellen år etter år, enn et lag fullt av utlendinger som kan vinne medaljer. Og det er ikke noe annet enn fantastisk. Jeg vil benytte anledningen til å hylle Athletic og sine fans, for makan til klubb finnes ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 15.03.2009 12:49    Post subject: Reply with quote

Helt enig! Bilbao står i en sterk kontrast til resten av lagene i verden med sin baskiske tilhørighet.

Følger godt med på spansk fotball jeg, laget "mitt" Valencia underpresterer i år igjen. Rota seg bort i går igjen med 1-1 mot svake Recreativo.
Back to top
View user's profile Send private message
Anno
Senior


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 196

PostPosted: 15.03.2009 13:49    Post subject: Reply with quote

Jeg ble virkelig imponert over Athletic i går, måten de sto sammen og offret alt i duellene, og hvordan de med kun ti mann spilte jevngodt med Real i store deler av kampen. Jeg tror sånne lag har unike fordeler gjennom et sinnsykt sterk samhold, klubbfølelse og samspill. Måten de takker nei til millionavtaler i fraktsponsing grunnet etiske verdier står det respekt av.

Valencia ser ut til å være i en blindgate for tiden. Med spillere som Villa, Silva, Albiol,og Mata skulle man tro at det skulle gå an å ligge høyere på tabellen enn en 7. plass. Men den spanske ligaen er god, og får man det ikke til å klaffe ramler man nedover på tabellen.

Det er mye snakk om og lovprising av den engelske ligaen for tida, men personlig finner jeg den spanske mye mer underholdende. Barca har herjet i år, poengrekorder og scoringsrekorder fra evig langt tilbake ble slått , og selv om de hadde en liten down etter halvspilt serie leder de fremdeles over stjernegalleriet til Real. Måten de spanske lagene spiller på er bare fenomenal i mine øyne. Angrep er beste forsvar! Ser man på Italia og England spilles det mye mer taktisk og det scores mye mindre mål.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 15.03.2009 14:35    Post subject: Reply with quote

Det er kanskje morsommere å se på spansk fotball, men den engelske ligaen holder uten tvil høyere nivå.

Valencia har jo et par høydepunkt i stallen, men jevnt over er det tynt. En sentral midtbane bestående av Albelda og Baraja/Fernandes er det beste man kan mønstre, og det sier sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
kkakk
Rutinert


Joined: 30 Jan 2009
Posts: 725
Location: Trondheim

PostPosted: 15.03.2009 16:06    Post subject: Reply with quote

Jess endelig litt snakk om Valencia og spans fotball Smile

Når det gjelder stallen til Valencia så er den tuftet på prinsipper om at kjøp er fyfy, alle som kommer til klubben er enten gratis eller meget billige. Dette er jo pga den skyhøye gjelden klubben har til diverse banker og klubben drives meget strikt på det økonomiske aspektret.

Har altid likt Valencia på grunn av typen fotball de spiller, klubben har fantastiske vinger og en enestående spiss. Spiller kontringsfotball og er avhengige av at å lykkes med dette etter som det ikke er så store ferdiheter på å spille ut lag på den spanske stilen. Klubben har ødelagt litt for seg selv i denne sesongen mener jeg, utlånet av en "svak" zigic som putter mye for racing og dermed ingen bredde på topp. Mata er ingen spiss, Morientes er gammel og grå og villa har vært mye skadet\ ute av andre grunner. Dermed har klubben ingen som putter ballen i mål. Når man ikke scorer med det forsvaret som Valencia har blir det store problemer.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 15.03.2009 16:25    Post subject: Reply with quote

Problemene startet lenge før denne sesongen. Total vannskjøtsel av klubben siste årene. Hva tenkte de på når de ansatte Flores, og senere Koeman? Koeman som brøyt med alle tradisjoner i spillestil klubben har stått for i flere år. Samt hentet inn middelmådig søppel til en skyhøye priser. Dette tilsammen med en udugelig president og høy gjeld gjør ikke saken stort bedre.

Slik Valencia egentlig skal spille så er Zigic langt fra den spilleren jeg vil ha på topp. Han har kvaliteter, men ikke som ensom spiss i 4231. Og El Moro er langt over the top.

En kan spørre seg om hvordan klubben trener, og hvordan skadeforebyggingen er når man ser på skadehistorikken i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 25.04.2009 13:11    Post subject: Reply with quote

Real Madrids midtstopper Pepe har blitt ilagt 10 kampers karantene etter oppførselen hans mot Getafe forrige helg.
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 25.04.2009 13:37    Post subject: Reply with quote

Rett å rimelig, snakk om å svartne helt.
Back to top
View user's profile Send private message
vegviks
Veteran


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 1109

PostPosted: 25.04.2009 22:36    Post subject: Reply with quote

Var riktignok fordelt på litt dommerkjefting og rødkort-karantene, men hele 6 kampers karantene var resultatet av ryggsparkingen. Vel fortjent etter min mening
_________________
Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 25.04.2009 23:01    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...HFkYEbwrQ0 Sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.04.2009 02:12    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er helt spesiell, men for meg blir ti kamper for mye; tre kamper hadde vært nok. Dette er en spontant reaksjon i kampens hete.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 79, 80, 81  Next
Page 12 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb