View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
michael collins Veteran
|
Posted: 15.04.2009 13:48 Post subject: |
|
|
Det er selvsagt Ernst Pedersen som gjør krav på pengene. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Zevs Junior
|
Posted: 15.04.2009 14:56 Post subject: |
|
|
RBKfanI00 wrote: | Står så kortfattet i artikkelen til VG, men er det MGP som spiller som skal ha 5% av overgangssummen eller pappa Pedersen som agent i saken? |
Det er Ernst Pedersen som mener han har krav på agenthonorar. TIL er enig i at Ernst Pedersen bidro med viktig arbeid, men NFF er ganske klare på at det bare er lisensierte agenter som kan kreve agenthonorar. Dersom TIL betaler Ernst Pedersen kan det medføre straffereaksjoner fra NFFs side for brudd på regelverket. Morten Gamst Pedersen hadde også en lisensiert agent i Rune Hauge som jeg antar har fått honorar for tjenesten. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 15.04.2009 15:28 Post subject: |
|
|
Ettersom Pedersen arbeidet for sin sønn burde vel Gamsten kastet et par millioner etter ham for å få ham til å holde kjeft. Men vent, selvsagt skjedde dette også! Det neste blir vel at anlegger sak mot Blackburn. De som av en eller annen grunn har lest boka om Henning Berg vil huske et par episoder der forfatteren forteller om Pedersens idiotiske oppførsel like etter at Gamsten var kommet til Blackburn. Ubetalelig (beklager )! _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 15.04.2009 17:18 Post subject: |
|
|
Bombe at Tromsø skylder penger, dere har vel ikke enda betalt ut bonusen til spillerene regner jeg med? _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 15.04.2009 18:29 Post subject: |
|
|
Rodolph Austin fikk to kampers karantene etter sin hodeløse takling av Joel Lindpere, mens Douglas Sequeira overhodet ikke fikk karantene, som rett og rimelig er. Han gjorde faktisk ikke noe galt.
http://www.fotball.no/t1....p;a=248022 _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 15.04.2009 18:33 Post subject: |
|
|
Positivt overrasket over NFF. Fryktet av Sequeira ville få straff på linje med Austin. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 16.04.2009 20:30 Post subject: |
|
|
Vet ikke om dette er riktig tråd, men uansett:
Er en kar som påstår at kampene mellom RBK og TIL er hatoppgjør, og jeg kan ikke fatte at han sier det, men han sier at han har hørt at flere trøndere har sagt at de ser på kampene som et hatoppgjør. Kan dette stemme? De eneste "hatoppgjørene" jeg har inntrykk av at vi spiller er mot Molde og til dels LSK og kanskje Brann. Men Tromsø-kampene har jeg aldri sett på som noe annet enn vanskelige. Det kan godt hende at TIL-supportere ser på det som et hatoppgjør, men jeg forstår ikke at det kan ha kommet fra trøndere. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.04.2009 20:33 Post subject: |
|
|
Jeg hadde holdt med Molde hvis de hadde spilt mot Tromsø. Det må jeg bare innrømme. Vet ikke helt hva det kommer av. |
|
Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 16.04.2009 20:53 Post subject: |
|
|
Hmm. Har aldri hatt noe intrykk av at RBK - Tromsø er noe hatoppgjør. Personlig har jeg alltid hatt litt sympati med lagene fra nord-Norge, uten at jeg kan si om det egentlig er en særlig utbredt trend. |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 16.04.2009 21:40 Post subject: |
|
|
Har det samme inntrykket, at mange trøndere sympatiserer med lagene fra Nord-Norge. Hadde absolutt ikke heiet på Molde... Og ser ikke RBK-TIL som noe hatoppgjør. |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 16.04.2009 21:57 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme at mitt forhold til TIL har blitt langt mer anstrengt pga michael collins og alle de usaklige innleggene hans!
Når det er sagt, så synes jeg du "spriter" opp forumet her også, så det er ikke vondt ment. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.04.2009 22:11 Post subject: |
|
|
Tresprit, muligens.
TIL er ikke et lag jeg har noe særlig forhold til, men jeg har ekstremt lite til overs for mange av de som holder med dem. Tettheten av idioter er skremmende stor. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 16.04.2009 22:42 Post subject: |
|
|
DenRodeBaron wrote: | Jeg må innrømme at mitt forhold til TIL har blitt langt mer anstrengt pga michael collins og alle de usaklige innleggene hans!
Når det er sagt, så synes jeg du "spriter" opp forumet her også, så det er ikke vondt ment. |
På hvilken måte mener du jeg er usaklig? Jeg vurderer fra en TIL-synsvinkel, på samme måte som du vurderer fra en RBK-synsvinkel. Mener du at jeg per definisjon er usaklig når jeg er uenig med deg eller flertallet av RBK-supporterne i en bestemt sak? Har du noen eksempler på min "usaklighet"? _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 17.04.2009 08:46 Post subject: |
|
|
OK, usaklig var feil ord å bruke. Et bedre ord er provoserende eller tergende. Jeg har full forståelse for at du vurderer ut i fra en TIL-synsvinkel, og synes det er fint å få belyst RBK fra utsiden. Så selv om du har en tendens til å irritere, er du for min del hjertlig velkommen her på forumet.
Quote: | Hva sier RBK-supporterne til følgende påstand fra meg: Rosenborg har ikke vært i nærheten av TILs nivå i første omgang av dagens kamp på årevis. "
|
Dette innlegget synes jeg er et godt eksempel på hvordan du legger fram en sak på. Jeg tenker du humret godt i skjegget da du kom opp med denne spissformuleringen, og gledet deg til å lese alle svarene som kom. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.04.2009 09:03 Post subject: |
|
|
Tromsøsupportere er vel kjent for å ikke ha evnen til å være kritisk til egen klubb og spesielt når det gjelder deres egen økonomi. Der en ser supportere av andre hardt økonomiske rammede som Lillestrøm, Glimt, Lyn, Odd, Strømsgodset.... så ser supporterene problemet og forstår at det nødvendigvis må innebære salg av spillere. Tromsø supporterene fremstår for meg som en gjeng som stapper fingrene inn i ørene og synger lallalalala, det til tross for at en titt og ofte står om inkassosaker i avisene. Da er som regel reaksjonen sinne mot disse hæstkukan som vil ha betalt med engang istedenfor å se at klubben ikke har en optimal økonomisk styring. Legg til Terra skandalen og en "liten" regnefeil i OL søknaden så får en et solid inntrykk av at folk nordpå bør holde seg unna økonomi styring. Nok om økonomi; Tromsø supportere og Isberget har også gått aktivt inn for å terge Norge sine to største klubber ( supportermessig ) Rosenborg og Brann sine supportere og en blir selvsagt møkk lei denne lillebroren i nord som har et stort behov for å leke større enn dem er. Dere har et bra fotballag og blir nok å finne i toppen i år, men litt ydmykhet hadde nok ikke skadet for det er ikke slik at dere har bevist så forferdelig mye. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.04.2009 10:24 Post subject: |
|
|
DenRodeBaron wrote: | Dette innlegget synes jeg er et godt eksempel på hvordan du legger fram en sak på. |
Hvordan da? Som totalt uforståelig vås? Den setningen betyr jo ingen verdens ting. Skjønner ikke engang hva han prøver å si. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 17.04.2009 12:03 Post subject: |
|
|
Enig med Keenoir. Tidligere var det hverken eller med TIL for min del, nok en kamp på lik linje med Odd eller Lyn. Så kom den dagen da jeg traff min kjære samboer, hun er TIL fan, som også da gjelder hennes familie. Prøvde derfor fulgte jeg litt mer med enn hva jeg hadde gjort før den tid. Greide aldri å bli engasjert og når RBK forsøkte å hente TR fikk jeg sett hva som bor i diverse TIL-supp. Etter vinterens økonomisnakk og diverse Powerpointpresentasjoner har jeg blitt mer og mer negativt innstillt til klubben fra "Nordens Paris" (hvorfor i huleste blir byen kalt det?) Som Keenoir så fint påpeker er det mye finger i øret der oppe. Kan ikke forstå at de ikke greier å være kritiske til egen klubb. Alt som blir gjort er helt rett osv osv. Kræmen på kaka er at de jubler over at det må en gavmild bergenser til for å "berge" klubben! |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 17.04.2009 12:36 Post subject: |
|
|
Hvorfor Tromsø kalles ”Nordens Paris”? Det skal jeg fortelle deg:
Noe av forklaringen på dette finner vi på 1700-tallet da flere av byens handelsmenn tjente godt på Pomorhandel, noe som medførte nær kontakt med Europa. Folk som besøkte byen så at her sydet det av liv og handel, og at byens fine damer var kledd i siste mote fra Paris. Også språket var preget av lånte ord og uttrykk fra kontinentet, for eksempel trottoir som betyr fortau og jetée som betyr molo på fransk. En annen forklaring på tilnavnet kan være at de mange restaurantene og utestedene i byen. Tromsø blir også kalt "Porten til Ishavet", noe som skyldes at byen har vært base for flere ekspedisjoner til Ishavet og arktiske områder. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 17.04.2009 12:42 Post subject: |
|
|
Wilhelm S Myhr wrote: | Pomorhandel, noe som medførte nær kontakt med Europa |
Mye av det du skriver er riktig, men du trenger en liten oppdatering på hva Pomorhandelen gikk ut på.
http://no.wikipedia.org/w...omorhandel _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.04.2009 14:02 Post subject: |
|
|
Men i motsetning til eifeltårnet, som kanskje er større i virkeligheten enn hva du hadde sett for deg, er ishavskatedralen sjokkerende bitteliten. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 18.04.2009 17:59 Post subject: |
|
|
Kjedelig det siste målet Collins  _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 18.04.2009 18:05 Post subject: |
|
|
Veldig pent mål, og ganske bekvemt for oss. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 18.04.2009 18:56 Post subject: |
|
|
Den assisten er vel det eneste, som kan kalles å være i nærheten av nyttig for Rosenborg, Essediri noengang har bidratt med. Regner med at Ullsokken snart kommer med et nytt flammende innlegg i en avis eller blogg om "Norges beste kantspiller". _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.04.2009 01:21 Post subject: |
|
|
Skal innrømme at jeg hadde planlagt at Tromsø-seier skulle finansiere noen pils i kveld. Men sportslig (RBK-) fokus er alltid det viktigste.  |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
|