English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Start - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 12:58    Post subject: Reply with quote

5 på prica? Han va jo helt borte vekk bortsett fra målet, som strengt tatt heller ikke kan tilskrives han. Nei, karakter 2, maks 3 på prica.

Vi sier det slik:

Lunna 6
Demidov 5
Lago 4
Nordvik 3
Annan 4
Tettey 5
Skjelbred 3
Sappara 5
Trond Olsen 4
Prica 2
Strand 2
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.04.2009 13:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Hamrèn sin plan plan igår var å satse på løpskraft og det er godt mulig det var derfor Olsen ble offret. Da vi måtte ha spillere som springer det ekstra for å kompensere for den 11 mannen. Jeg synes fremdeles det byttet var merkelig ,men når en får tenkt seg litt om så ser jeg i etterpåsklokskapens navn at det kanskje var lurt.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 13:08    Post subject: Reply with quote

Hamren uttalte jo selv at det var for å samle midtbanen. Det betyr vel sikkert det samme som løpskraft Smile

Greit at dommerkvartetten ikke fikk med seg det soleklare røde kortet til serberen, da kan jo NFF gå inn å dømme spillern i ettertid, om RBK legger inn klage. Trenger kanskje ikke legge inn klage heller?! Bolanos kan også få seg et gult i ettertid for den soleklare filminga.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 13:11    Post subject: Reply with quote

hvor går man etter kamp for å få gode og grundige kampbørser, med f.eks sjansestatistikk, ballinnhav, skudd på og utenfor mål osv...? VG har jo en, men synes liksom ikke den er omfattende nok.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 14:27    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
5 på prica? Han va jo helt borte vekk bortsett fra målet, som strengt tatt heller ikke kan tilskrives han. Nei, karakter 2, maks 3 på prica.

Ikke tilskrives Prica? Det er det dummeste jeg har hørt. Hvis han ikke hadde skutt, så ville det jo ikke blitt mål....
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 09.04.2009 14:45    Post subject: Reply with quote

Hadde strengt talt ikke forsvareren vært borte i ballen ville den fra mitt synspunkt gått utenfor... Smile Men men, mål er mål og jeg synes Prica kom mer med i spillet når han trakk seg litt ned på banen og oppsøkte ballen fremfor å bare stå på topp og vente på lissepasninger.
pingvin
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 14:53    Post subject: Reply with quote

Det er irrelevant hva forsvareren gjør, intet skudd, intet mål. Prica skal ha for at han skøyt, selvom den jo ville gått utenfor uten hjelp fra Startspilleren. Man kan jo fint tenke seg til hva Skjelbred ville gjort i lignende situasjon, wild guess er pasning til siden eller bakover. Synes forøvrig ikke Prica gjorde noen spesielt minneverdig kamp, men han skal vel få bruke halve sesongen på å spille seg i form...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 15:03    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

VG slår til igjen - 4 på Lund Hansen? Neutral

VG er jo ikke helt enig med seg selv. Klippet fra en artikkel om Lund Hansen i dag:
"MÃ¥lvakten bidro med flere kjemperedninger, og viste stor trygghet i feltet."

Børskarakterer er bare noe stort tull.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 15:48    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Hjelde wrote:

Ikke tilskrives Prica? Det er det dummeste jeg har hørt. Hvis han ikke hadde skutt, så ville det jo ikke blitt mål....

enig i det, han kom til en posisjon og skjøt, men det at ballen da gikk i mål kan jo ikke tilskrives mye dyktighet fra hans side. Hvis Prica skal være avhengig av at ballen går via noen for å få den i mål, så har vi et problem... men ja, rent formelt skal ha ha målet i målprotokollen, men han skal ikke ha mye av æren for at den ballen gikk i mål... egentlig var det jo et bom- skudd...
Back to top
bennyboy
Senior

PostPosted: 09.04.2009 16:35    Post subject: Reply with quote

Generelt mye negativ tankegang her inne, Prica var kanskje ikke merkbar, men han puttet sitt første mål, og det må vel være ett skritt i riktig retning. Vanskelig å plukke ut enkeltspillere i kampen som gjorde det dårligere enn andre, da det for meg virket om hele laget falt etter utvisningen, for så å reise seg på en mesterverdig måte.

Hamren gjorde noen geniale bytter, og tidspunktet for å hive inn enn spiss(Iversen) til var helt korrekt. Hadde han gjort det for tidlig kunne det fort stått 2-0 favør Start. Denne kampen viser hvor bra det er blitt jobbet i vinter. Når stillingen var 1-0 til Start, lustig var ute, fryktet jeg at det skulle ende som i fjor, at de skulle ta alt for store sjanser. De overrasket og gledet meg stort da de balanserte det hele på en god måte, ved å være tålmodige. Vil samtidig berømme Start for å være verdig og ikke minst god motstander. Tror ikke ekspertene skal dømme de nord og ned Razz
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 17:01    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk dessverre ikke sett denne kampen, men jeg tok meg tid til å lese gjennom denne kamptråden nå.

Noen utvalgte kommentarer etter at Olsen blir byttet ut:

Kjello wrote:
Olsen ut? Hva faen?

RÃ¥nny wrote:
HÆ?????????????????

Hva faen skjer med Hamren???

bommel wrote:
Taktikeren Hamren slår til. Tar ut den eneste kjappe, og den eneste som kan gjøre noe på egenhånd.

Kunne holdt på å sitert sånn i lang tid, men alt jeg har å si er at jeg er jævlig glad for at det er Hamren som bestemmer, og ikke dere. Med Olsen ut, så ble det defensive mye bedre og da kom etterhvert også det offensive spillet mer og mer. Hamrén = god taktikker. Jævlig mange på dette forumet = elendige taktikkere. Så da vet vi det Smile
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 17:08    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg sitter også igjen etter kampen og er imponert over Hamrén. Det kunne slått feil, men gjorde det ikke. Og det er vel resultater som teller for trenere, har vi sett.

Sterkt å ta ut Annan for Iversen istedet for å ta ut Prica eller en annen midtbanespiller, bra tidspunkt å flytte Tettey frem og Strand ned. To assists for Iversen til de nevnte spillerne. Herlig! Dette blir en deilig sesong RBK
ekriL
Junior

PostPosted: 09.04.2009 17:25    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg vil også skryte uhemmet av Alexander Lund Hansen, som i dag igjen fremstod svært trygt som sisteskanse. Samtidig var han en matchvinner, spesielt da han reddet når Sapara sendte Hulsker helt alene gjennom. Det var helt utrolig bra gjort. Han har også en stor fysisk tilstedeværelse i feltet, og er sikker og god. For meg virker det som om Lund Hansen er den av våre keepere med størst potensiale, og jeg håper derfor at Lund Hansen får beholde plassen når Jarstein er tilbake fra skade.

Kan ikke si meg enig med deg as. For meg virker det som at lunna bare satser vilt på det gjennomspillet. Den der håndball teknikken funker kanskje i begynnelsen, men etter hvert når folk skjønner at det er det han gjør, så tar de en skuddfinte og målet åpner seg...

Og hvor er det enorme potensiale i lunna? han er svær, ja... men i mine øyne er jarstein en langt bedre keeper og har langt større potensiale.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 09.04.2009 17:26    Post subject: Reply with quote

Noen som vet av klipp som inkluderer overfallet på Lustig?
Tenkte å vise det til en kamerat som gikk glipp av 1.omgang, men så ikke situasjonen i sammendraget til RBK-tv eller Tv2-sporten.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.04.2009 17:30    Post subject: Reply with quote

Du er en raring Halvorsen. Du innrømmer at du ikke så kampen, men tar deg likevel friheten med å ha sterke meninger om taktikken. Hamrèn innrømmer forøvrig at det var gambling å ta ut Olsen iom at han er vår beste kontringsspiller.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 17:35    Post subject: Reply with quote

"Innrømme" er feil ord å bruke, synes jeg. Selvsagt kan jeg ha sterke meninger om taktikken, utifra rapporter fra en hel haug nettaviser og liveupdater, reportasjer fra tv-sendinger, rapporter fra forumet, uttalelser av trenere og spillere fra begge lag, og sammendraget på rbk.no.

Keenoir krøyp til korset i sted. Hvis du også er en av de som klikka på Hamrén under kampen og kritiserte hans taktiske evner, så kan jo kanskje du gjøre det også? Smile
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 09.04.2009 17:38    Post subject: Reply with quote

Litt etterpåklokt å rose Hamrén og sitt strategisk geni nå...

Ærlig talt trodde jeg det var rart å ta ut Olsen, som kunne kontre, og ikke f.eks Prica, som hadde vært usynlig og nesten skadelig.

RBK snappa en heldig (og ufortjent) seier, og jeg synes det er Lady Luck som vi må takke mest... Kanskje sa Hamrén de rette ordene i pause men det var ikke som om RBK rundspilte Start i andre omgang heller.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 17:46    Post subject: Reply with quote

Jeg roser ikke først og fremst Hamrén. Jeg er kritisk til de som nærmest ville skyte Hamrén etter at han gjorde et par bytter.

Loki wrote:

Ærlig talt trodde jeg det var rart å ta ut Olsen, som kunne kontre, og ikke f.eks Prica, som hadde vært usynlig og nesten skadelig.

Jepp, du tok feil. Hamrén hadde rett. Det var det jeg godtet meg litt over. Den svenske taktikkeren ser heldigvis helheten, og ikke bare "han der er jo kjapp!!! Ikke bytt ut han a!!!"
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2009 18:00    Post subject: Reply with quote

Måten høyresida fremstod på når ikke Tettey kunne dekke rommet etter Olsen lenger, viser vel med all tydelighet hvorfor det er risikabelt å bruke Olsen som ytterste mann i en firermidtbane.

Det gjør jo dermed 4-4-2-formasjonen vesentlig mindre aktuell, siden alternativet som venstre kant antagelig er Miller.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 18:05    Post subject: Reply with quote

Jag såg matchen och håller med dig Halvorsen i din efteranalys som är på kornet. Det är många här på forumet som framstår som taktiska dvärgar i jämförelse med Hamrén och som tar STORA ORD i käften när de kritiserar honom. Vår svenska mästartränare pissade på dessa taktiska dvärgar, som nu förhoppnigsvis Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed skäms. Hittills är det bara Keenoir som har krupit till korset.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.04.2009 18:38    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal jeg "krype til korset"? Jeg synes det var en pussig avgjørelse og ville ikke gjort det samme selv, men jeg skjønner Hamrèns argument for å gjøre det han gjorde og Hamrèn skjønner argumentet mot å ta av Olsen. Verden er ikke så svart-hvit som enkelte skal ha det til.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2009 19:19    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hvorfor skal jeg "krype til korset"? Jeg synes det var en pussig avgjørelse og ville ikke gjort det samme selv, men jeg skjønner Hamrèns argument for å gjøre det han gjorde og Hamrèn skjønner argumentet mot å ta av Olsen. Verden er ikke så svart-hvit som enkelte skal ha det til.

Word. Når det er sagt, så skjønte jeg det med Olsen (sjekk kamptråd), men jeg lurte på, og lurer vel forsåvidt fortsatt på, hvor planlagt det der langpasningsopplegget egentlig er.

Det gleder meg likevel å se at Hamren har evnen til å gjøre vellykkede taktiske grep i kamp, for akkurat det har det vært grunn til å være usikker på.
puckno
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 19:40    Post subject: Reply with quote

Hadde vi ikke gjort som vi gjorde - starta med Prica og heller tatt inn Ivers seint ut i kampen - så hadde vi ikke vunnet denne kampen. Ivers uten treningsgrunnlag ville ikke preget de siste 20 minuttene slik som han gjorde i går. Synes ellers at Hamren gjorde det meste riktig, med et par unntak:
a) han sier selv at han burde tatt ut Olsen tidligere - han er mer angrepsspiller enn midtbanespiller, og det ble for tungt med 10 mann. er veldig enit i den
b) Kunne gjerne tenke meg å vite mer om ståa Miller vs Nordvik - har Miller fått garantier på ikke å spille venstreback? Er rimelig sikker på at Miller ville gjort en mye bedre jobb, selv om jeg egentlig mener også Miller er for dårlig. Fra katastrofe til halvdårlig er en forbedring det også.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 22:47    Post subject: Reply with quote

For min del gjør det ingenting at klubben heller satser på Nordvik enn Miller.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 10.04.2009 00:06    Post subject: start-rbk Reply with quote

Enig der.Nordvik var veldig uheldig med timingen da han stort sett gikk skadet den tiden vi hadde et gamlehjem baki der.
Selv om han ikke er 18 lengre,må vi ikke forvente at han skal fremstå som en rutinert spiller ennå.Se bare på Reginussen som har spillt omtrent sammenhengende.Fortsatt litt valpefakter der å.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25  Next
Page 22 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb