English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking FK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 51, 52, 53  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vegviks
Veteran

PostPosted: 25.09.2008 09:19    Post subject: Reply with quote

Komisk om den andre spilleren skulle vise seg å være Cooper
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 25.09.2008 09:55    Post subject: Reply with quote

den amerikanske collegeligaen, din lloyd
Back to top
View user's profile Send private message
vegviks
Veteran

PostPosted: 25.09.2008 11:30    Post subject: Reply with quote

Lloyda meg litt ut der gitt. Sånn går det når man leser MELLOM linjene
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 11:04    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg tenkte faktisk på TomH da jeg så Austnes på backen for første gang...
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.12.2008 17:06    Post subject: Reply with quote

Det ser ut som Viking kommer til å hente det som om kort tid er den beste stopperen Vålerenga har. Jørgen Horn er en spiller jeg gjerne hadde sett på Rosenborg. Jeg tror Vålerenga kommer til å angre på at dem lot Horn gå.

Viking enige med VIF om Horn-overgang
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.12.2008 14:27    Post subject: Reply with quote

Enda en strålende overgang for Viking som fortsetter å imponere på overgangsmarkedet.

Soko til norsk storklubb
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 22.12.2008 17:28    Post subject: Reply with quote

Strålende overgang? Sokolowski er langt unna nivået til Stokholm, selv om han sikkert vil score noen flere mål enn dansken. Jeg tror ikke dette vil hjelpe Viking til å bli et stabilt lag som vil kjempe om medalje neste år.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.12.2008 17:50    Post subject: Reply with quote

Stockholm hadde for han å være en forholdvis svak sesong i år ,mens Sokolowski har hatt en meget god sesong i Lyn og etter min mening vært bedre enn det Stockholm har prestert i år.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.02.2009 19:43    Post subject: Reply with quote

L to the O to the L!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 23.02.2009 20:55    Post subject: Reply with quote

H A H A
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.02.2009 22:52    Post subject: Reply with quote

En herlig verden.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 23.02.2009 23:04    Post subject: Reply with quote

Konge. Og det er fortsatt en stund til første april...
Troilonge
Veteran

PostPosted: 23.02.2009 23:18    Post subject: Reply with quote

Hahaha Laughing

Hvorfor drasser de fortsatt rundt på den floppen egentlig? En ting er å ha en dårlig sesong, men et mål på 26 kamper da... Den gutten er jo bare en rot til masse problemer og uro. Ikke rart Viking aldri vinner titler.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.02.2009 23:33    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke kalle en med 43 mål på 71 kamper for Viking en flopp og som du sier så kom det kun 1 mål på det 26 siste så da blir det 42 mål på 45 kamper det finnes ingen i tippeligaen som er i nærheten av en slik målrate. Ja han er nok en flopp. Jeg tror han kommer til å komme fryktelig tilbake i år han har vært skadefri i oppkjøringen ( var skadet hele oppkjøringen ifjor) , imponert i treningskampene ( skal en tro viking supporterene ) og familien har flyttet tilbake til Stavanger. Mye tyder på at Ijeh kan begynne å nærme seg nivået fra 2006 - 2007 for Viking igjen. 40 år må være en spøk og hvis det stemmer så er det vanvittig imponerende av Ijeh å lage så mange mål i en så høy alder.
Back to top
Gangz
Senior

PostPosted: 07.04.2009 18:46    Post subject: Mame Niang Reply with quote

Vi som har fulgt med en stund har sett mange "gode" spillere bli dårlige.

Ã…rsakene til at samme spiller varierer i kvalitet fra lag til lag, kamp til kamp, minutt til minutt er sikkert mange.

For Mame sin del synes jeg det egentlig er opplagt. En spiller som ham er avhengig av at det skjer flere ting på en gang.

For det første må det være et trykk fra midtbane med påfølgende bevegelser på kant, spesielt når Niang er feilvendt. Jmfr første mål mot Odd.

Dersom Niang blir alene på topp uten bevegelse rundt seg er han hjelpeløs.

Niang er også avhengig av tidlige innlegg fra kant.

Blir det for mye på kryss og tvers og farten tas ut av angrepet er Niang hjelpeløs. Norske forsvarere er fysisk sterke og går i kroppen på ham og han vil sjeldent få kraft på headingen.

Jeg har veldig sansen for samarbeidet Ødegaard-Niang, men synes at Ødeggaard i enkelte tilfeller slår for sent inn foran mål.

Dersom det slås høyt og langt på Niang er det nødt til å være bevegelse inn i bakrom jmfr straffesituasjonen mot Odd. Blir kant eller midtbane stående er Niang og Viking tafatte og hjelpeløse.

Mye av hemmeligeheten i Vikings gode spill mot Odd lå i den massive bevegelsen inn mot boks fra midtbane og kant. Viking blir vanskelige å forsvare seg mot fordi det blir mange oppsjoner i angrepet og de vinner andreballene (Odds klareringer), på den måten angriper Viking i bølger. Dette er oppskriften til flere lag i dag, blant annet United og Arsenal.

Viking vil aldri klare å holde et slikt trykk i en hel kamp, men klarer Rösler å få dem til å variere og time dette til de forskjellige motstanderene vil Viking og Niang skåre mange mål.

Vi vil selvfølgelig slippe inn en del også, men offansive lag slipper ikke alltid inn mest mål.

Det er tull å snakke om LSK som et stort tungt, tregt og fysisk lag. De som så dem mot Stabæk så et offansivt og aggresivt lag med mange tekniske kvaliteter. Jeg tror de vil stå veldig bra til Viking og sjansene til å ta poeng på Åråsen er store med offansiv tenkning og gjenomføring.

http://www.google.no/sear...=f&oq=
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 22.04.2009 09:01    Post subject: Reply with quote

Sånn drøye elleve måneder etter Lex Pelu (se video)
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 22.04.2009 09:31    Post subject: Reply with quote

Sier jo litt om anti-RBK-TV at de stadig snakker om Pelus filming mot Viking i fjor istedet for å si noe om de som skjelte ut Hauge for innsatsen den gangen....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troilonge
Veteran

PostPosted: 22.04.2009 16:13    Post subject: Reply with quote

Er lite igjen av den gamle storheten Viking når også publikum svikter de. I fjor hørte vi ikke noe annet enn syting fra sør-vestlandet uten at de var så mye bedre selv.

Hvor mange måneder klaget de egentlig på krampene til John Pelu og hvor mange vitser måtte vi leve med? Og hva med Fair Play-gudene fra Stavanger som raste mot dette baltiske laget som visstnok jukset seg til seier mot siddisene? Nå var det jo i realiteten Myhre som pusset cornerflagget da, og ikke den stakkars estlendern, eller hva det nå enn var, som var skyld i målet. Viking stilte uansett ganske svakt i diskusjonen da de to uker senere scoret mot Honka mens en finne lå nede. De presterte til og med å tape, men lell.

Pelu-filminga var èn situasjon Rosenborg ble flådd for i hele år. Viking gjorde det samme hvor mange ganger i går? Blir spennede å se om Fillo & co får gjennomgå det samme.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 11:16    Post subject: Reply with quote

Snakker man fortsatt om Pelu-filmingen her? Jøss, jeg trodde jeg hadde gått glipp av ting etter å ha vært vekke fra dette forumet i en lang tid nå. Lenge siden dette har blitt diskutert blant Viking-fansen nå, det er f. eks bare å bla i VGD-tråden vår og se hva vi diskuterer. Jeg regner dog at dere ikke gidder.

Forventer dessutten at dere takker oss for å ha slått Molde i Molde.
2mas
Sjef

PostPosted: 29.04.2009 11:31    Post subject: Reply with quote

Takk, og velkommen tilbake! Ganske nøyaktig fire måneder pluss én dag siden forrige innlegg. Smile
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 12:14    Post subject: Reply with quote

Takk for det!

Alt tyder på at dette blir nok en mellomsesong for Viking. Spillerstallen er ikke dårlig, men vi mangler mange av de klare sjefene. Søren Berg, Allan Gaarde, Nicolai Stokholm og Trygve Nygaard er spillere vi ikke har greid å erstatte. Vi har samtidig hatt for stor tro på at unge spillere som Samuelsen, Danielsen, Landu og Fillo skulle erstatte disse ikke bare på banen, men også i trening. Dette kunne jo aldri blitt tilfelle og jeg stiller spørsmålstegn ved å la rutinen forsvinne på denne måten.

Heldigvis har Steenslid tatt store skritt som midtstopper, men også som person. Han er et bra kapteinsemne og kan som type og posisjon i troppen minne litt om Tettey; En ung, ambisiøs visekaptein.
Hedley
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 12:30    Post subject: Reply with quote

Hvilke tanker har du, som følger Viking tett, rundt Uwe Røsler 'HeiaVincent' ?

-Rett mann?

For viking sin del, så syns jeg ting går svært sakte fremover med han bak roret. Viking hadde jo en solid sesong i 07 (?), da ble det vel 3.plass og 0 tap hjemme.

Dere begynner vel kanskje å få litt mer flyt i det, og med Soko tilbake i form vil dere utvilsomt hente mange poeng, men tviler sterkt på at det holder til noe topp 3.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 13:08    Post subject: Reply with quote

Det er et spørsmål som ikke kan besvares med et ja eller nei. Er han rett mann? Det er kanskje ikke så viktig; han er tross alt den ansvarlige mann og blir nok nødt til å forlate Viking hvis resultatene uteblir i lengden.

Jeg vil si at Rösler kan ta Viking mye lengre og bygge det opp til et fast topp 3-lag, men da må forutsetningene være der. Stallen vår er ikke god nok og mye av apparatet rundt er mangelfullt. Vi burde hatt en klar sjefsspeider slik som Torbjørnsen i RBK og bedre treningsforhold, bedre medisinsk apprat (vi har for mange skader, for ofte) og større progresjon i individuell trening. Rösler kan jo ikke gjøre alt dette selv.

Selv om mye mangler så er jeg glad for at Viking, til tross for det jeg listet opp på forrige avsnitt, er en bra drevet klubb. Økonomien er sunn og vi er blitt bedre på å fange opp de lokale talentene. Vi har et bra rykte og er profesjonelt drevet + en flott stadion.

Jeg har tidligere sagt i Vikingdiskusjoner på nett og i det virkelige liv at negativ, defensiv fotball ikke plager meg så lenge resultatene er på vår side og vi sitter igjen med trofeer og vinnere i Stavanger. Mange har et romantisk forhold til det å angripe, hvilket jeg mener er feil måte å se tingene på. Rinus Michels, NAEs guru, sin offensive fotball som la grunnlaget for RBK kom ikke etter et romantisk ønske om å bergta publikum, men etter et ønske om å destruere for motstander derav høyt press) og effektivititet. Det handler om å finne den rette balansen og det tror jeg Rösler er i stand til - dessverre har vi en rar komponert stall og mangler pasningsdyktige spillere i de defensive deler av spillet.

Håper dette kan endre seg når Soko er med for fullt.
Brady
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 13:49    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dessverre for Viking at Sokolowski er aldri så lite overvurdert. Han har en bra skuddfot og bra arbeidskapasitet. Pasningsspillet er dog heller labert, og jeg stiller meg tvilende til om han er særlig mye bedre enn André Danielsen eller Jone Samuelsen.

Vikings problem er etter min mening at de har mange gode spillere, men ingen ekstraordinære i norsk målestokk. Steenslid kan bli det, men ikke ennå. Midtbanespillerne faller inn under kategorien ung og lovende. Ødegaard kan glimte til, men er langt fra å være den beste vingen i Tippeligaen. Ijeh kan det se ut som om er langt unna det nivået han var på, og med tanke på alderen hans (som vel ingen vet helt sikkert hva er) er det tvilsomt om han nå opp til gamle høyder igjen.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 15:17    Post subject: Reply with quote

Hvordan har den nye høyrebacken fra Notodden gjort det?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 51, 52, 53  Next
Page 13 of 53

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb