View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 06.04.2009 14:14 Post subject: |
|
|
RBKs høyreside var nesten helt usynlig i første omgang. Tror jeg aldri har sett dårligere.
En god defensiv kamp av begge lagene... |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.04.2009 17:24 Post subject: Re: Feil |
|
|
Geir_Brann wrote: | Til de av dere som syter over at Rosenborg spillte ræva og dårlig, så gjorde de ikke det..RBK var gode, men problemet deres i går kveld het BRANN. |
Regna med denne kom.
Jeg så kampen med RBK-øyne, og du med Brann-øyne, så vi har nok våre feilaktige nyanser i måten vi så kampen på begge to.
Joda, Brann var absolutt brukbare defensivt, noe vi absolutt ikke var offensivt. Enkle pasninger bomma grovt, og vi hadde ingen innlegg som var gode nok. Brann kan ikke ta kreditten for at Saparas enkle femtenmeterspasning gikk til innkast upressa, ei heller at Lustigs innlegg landa på motsatt cornerflagg.
Jeg stusser dog litt på ambisjonene til Brann, som tar mål av seg til å være en storklubb, etter kampen. TV2 (Brannvennlige som alltid) var storfornøyd med Brann i kampen. Flere Brannfans, deg selv inkludert, mener Brann fremsto som bra. Til og med trener Steinar Nilsen påsto at "Brann skapte en perfekt kamp". Dette til tross for dere heller ikke skapte flere farligheter enn det som kan telles på éi hånd og lå veldig baktunge mot det definitivt tammeste Rosenborg hittil i sesongen, hvor fryktelig lite stemte.
Vi hadde tapt mot flere TL-lag i går, og jeg kan ikke se at vi hadde slått mange, om noen, med spillet vi hadde.
Som sagt, Brann var absolutt brukbare defensivt, men som jeg har nevnt før - de fikk en veldig takknemlig oppgave mot et RBK-lag som var totalt blottet for offensiv samhandling. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 06.04.2009 17:51 Post subject: |
|
|
ya wrote: |
Det som verre er: hva i helvete gjør Skjelbred på banen,? Katastrofe. Har han klippekort? Med Konan på hans plass hadde vi vunnet soleklart...
|
Konan forsov seg og rakk ikke kampen av den grunn. _________________ PÃ¥meldt |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.04.2009 19:45 Post subject: |
|
|
Vi virker å mangle spillere som kan skape noe mot etablert forsvar over tid - utrolig nok. Skjelbred holder for lenge på ballen, Sapara og Iversen er for slappe og Olsen kan ikke gjøre alt på egen hånd. Vi hadde noen slike kamper i fjor også, hvor motstanderen står lavt og kun bryr seg om å unngå å slippe inn mål - og det vil nok bli flere i år også.
Et eksempel er kampen mot Brann borte i fjor. Vi slet veldig lenge med å komme til sjanser, helt til Øyvind Storflor kom på banen en halvtime før slutt og skapte en rekke store sjanser for oss. I år har vi i følge meg ikke nok spillere som kan komme inn fra benken og snu en kamp. Konan kan være en slik type, men han er helt ute. Prica virker for tung ennå, og Zahora vet vi intet om.
Det er en stor fordel å plutselig kunne skifte en spillertype. Det var lett for Brann å hanskes med Skjelbred i går, som andre har påpekt holdt han for lenge på ballen og skapte for lite. Hjelper heller ikke når Sapara og Iversen er såpass svake som de var i går. Til de som lurer så er ikke poenget mitt at vi skal legge 25 millioner på bordet for å hente Storflor, men at vi burde hatt andre alternativer enn en utrent Prica når vi skal prøve å bryte gjennom et pottetett forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 06.04.2009 20:50 Post subject: |
|
|
RBK var rett og slett fantasiløse og tafatte i går.
Mye av grunnen til det er nok Brann, da de lå veldig langt tilbake, og nektet RBK rom..
Brann satset på at Husekleppen skulle få noen oppspill.
RBK ble rett og slett taktisk utmanøvrert i går.. Brann var sterkt delaktig til å gjøre RBK svake i går... _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 06.04.2009 21:34 Post subject: |
|
|
Uenig. Brann lå dypt ja, men Rbk opererte med alt for stor strekk i laget og evnet ikke å pumpe hele laget opp og ned samtidig. Det ble mye spill en og en, særlig fra Tettey. Skal man spille mot et lag som ligger dypt, må man få flere bevegelser samtidig, gode bevegelser som lager pasningsmuligheter og tvinger motstanderen til å strekke seg. Eksempelvis truet Ciljan svært skjelden rommet på øvre høyre og gjorde det i samme stund vanskeligere for Lustig å komme inne i farlige soner.
Hadde Rbk evnet, så hadde Brann blitt banket i går kveld. Tidlig i kampen ble Brann presset med et ok tempo, da slet de. Resten av kampen var stort sett en gavepakke. |
|
Back to top |
|
 |
Hercules Proff
|
Posted: 06.04.2009 21:44 Post subject: Re: Feil |
|
|
Geir_Brann wrote: | Gleder meg til Rosenborg kommer til Bergen  |
For å hente gullet, og sende brann ned der de hører hjemme
Ja takk, begge deler. |
|
Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 07.04.2009 12:29 Post subject: Re: Feil |
|
|
Zorac wrote: |
Jeg stusser dog litt på ambisjonene til Brann, som tar mål av seg til å være en storklubb, etter kampen. TV2 (Brannvennlige som alltid) var storfornøyd med Brann i kampen. Flere Brannfans, deg selv inkludert, mener Brann fremsto som bra. Til og med trener Steinar Nilsen påsto at "Brann skapte en perfekt kamp". Dette til tross for dere heller ikke skapte flere farligheter enn det som kan telles på éi hånd og lå veldig baktunge mot det definitivt tammeste Rosenborg hittil i sesongen, hvor fryktelig lite stemte.
|
Det er flere grunner til at Brann er meget fornøyd med kampen.
1) Spillerstall. Spiller for spiller så er Rosenborg, såvidt jeg kan skjønne, milevis bedre enn Brann.
2) Utgangspunktet for kampen. RBK har full pott og er, tabloid talt, på vei til gammel storhet. Brann hadde et poeng og har hatt en elendig oppkjøring. Det er bare å se på optimismen før kampen her på forumet og tilsvarende pessimisme på Bataljonsforumet.
3) Historie. Brann har ikke vunnet her siden 1999 og selv i gullsesongen 07 ble vi pisset på og tapte fortjent 3-0.
4)Kampforløp. Vi kan sikkert diskutere til vi blir blå om Brann var gode defensivt eller RBK dårlige/upresise offensivt, men faktum er at RBK skapte en sjanse. Brann skapte to-tre. Å skape flere sjanser enn RBK på Lerkendal er sjelden kost.
Steinar sin "perfekte kamp" er selvsagt å dra det litt langt, men det er ingen, heller ikke i Bergen, som kan forvente å valse over Rosenborg med festfotball. Iallefall ikke på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.04.2009 12:37 Post subject: Re: Feil |
|
|
Brann var for en gangs skyld stødige defensivt i en bortekamp, og midtbanen gjorde manns jobb hjemover. Dermed fikk ikke RBK rommene å spille i mellom midtbaneleddet og angrepsleddet, og klarte ikke å skape nesten noen ting. Bortsett fra Bjørn Dahl gjorde Brann-laget en god kamp, synes jeg, og de spilte seg fram til to kjempesjanser som ALH ryddet opp i de første 45 minuttene.
Ikke noe lag kan gå ut og si og forvente at de skaper flust av målsjanser på Lerkendal. En håndfull sjanser kan være nok til et par mål når de bare er store nok, og det klarte Brann å skape om man ser helheten i det.
1-1 var kanskje greit nok sånn spillemessig, men Brann skapte større farligheter enn RBK og framstod stødige. Får se om det fortsetter, eller om Tromsø er flinkere til å finne svakhetene i Brann-laget enn det RBK var. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 07.04.2009 16:03 Post subject: nja tja |
|
|
Zorac: Quote: | Brann kan ikke ta kreditten for at Saparas enkle femtenmeterspasning gikk til innkast upressa, ei heller at Lustigs innlegg landa på motsatt cornerflagg.
Som sagt, Brann var absolutt brukbare defensivt, men som jeg har nevnt før - de fikk en veldig takknemlig oppgave mot et RBK-lag som var totalt blottet for offensiv samhandling. |
Brann kan ikke ta kreditten for det nei..men du drar frem enkelt hendelser i en kamp som varer i 90 minutter. Det er klart folk både bommer på ballen og medspiller.. skulle bare mangle.
-Det skjer også med Arsenal og Manchester United, men pasningspillet hos de beste i Premier League holdet et helt annet nivå enn norske tippeliga klubber.
Ser man kampen som en helhet, gjorde Brann en ok/bra bortekamp på Lerkendal. Vi går alltid for å vinne å ta 3 poeng, men det er klart at vi er brukbart fornøyd med 1 poeng borte hos våre argeste rivaler og største utfordrere i Tittelkampen... Gullet/Sølvet/Bronsen avgjøres ikke der, men hvor mye man totalt sett klarer å kapre av poeng over en hel sessong.
-Vi har respekt for Rosenborg, spesiellt på Lerkendal...har man ikke det, er man dum.
Jeg er uenig i at Brann fikk en veldig takknemelig oppgave mot et RBK som var totalt blottet for offensiv samhandling.. jeg synes Rosenborg bevegde seg godt og riktig, med høyt press spesiellt i 1.omgang, men Brann løste det bra og gjorde det veldig vanskelig for dere..
Derfor mener jeg det så ut som Rosenborg var tannløse.. KUN fordi Brann fikk dem til å se slik ut.. ikke fordi det var en dårlig dag for Rosenborg.. det er MIN mening, etter å ha sett hele kampen.
Zorac: Quote: | Jeg stusser dog litt på ambisjonene til Brann, som tar mål av seg til å være en storklubb, etter kampen. TV2 (Brannvennlige som alltid) var storfornøyd med Brann i kampen. Flere Brannfans, deg selv inkludert, mener Brann fremsto som bra. Til og med trener Steinar Nilsen påsto at "Brann skapte en perfekt kamp". Dette til tross for dere heller ikke skapte flere farligheter enn det som kan telles på éi hånd og lå veldig baktunge mot det definitivt tammeste Rosenborg hittil i sesongen, hvor fryktelig lite stemte. |
Jeg refererer til det jeg nettopp sa litt over her, men det er klart at en håndfull sjanser er bedre enn ingen eller bare 1 som Rosenborg hadde...og den fikk dere først 3,30 min på overtid.. om Brann da har hatt en 3-4 sjanser i løpet av kampen så er det godt nok til å vinne det.
Det vitner bare om at det var en tett kamp, der ingen av lagene klarte å spille hverandre skikkelig ut.. sånn er det noen ganger..så får vi se til slutt hvem som har vært best i 2009. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2009 16:18 Post subject: |
|
|
Begge lagene hadde 1 sjanse hver itilegg til målene og disse to sjansene var temmelige like med skudd fra kloss hold fra henholdvis Huseklepp og Tettey. 1 - 1 er et helt korrekt resultat og hvor du får 3 - 4 sjanser ifra forstår jeg ingenting av. Tv2 hadde sågar 4 - 3 i sjanser til oss i sin statistikk ikke at jeg forstår den heller. Dere var akkurat like tannløse som oss. Dette var også den dårligste kampen av Rosenborg siden Lyn kampen på La Manga når det gjelder kvalitativt spill. Det er lenge siden jeg har sett oss gjøre så mange tekniske feil og dårlige valg noe skyldes selvsagt et godt organisert Brann lag ,men mesteparten skyldes en utrolig dårlig dag på jobb. Dere lar dere blende av det Brann vennlige kommentatorparet til Tv2. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.04.2009 17:03 Post subject: Re: nja tja |
|
|
Geir_Brann wrote: | [..]men du drar frem enkelt hendelser i en kamp som varer i 90 minutter. Det er klart folk både bommer på ballen og medspiller.. skulle bare mangle.
-Det skjer også med Arsenal og Manchester United, men pasningspillet hos de beste i Premier League holdet et helt annet nivå enn norske tippeliga klubber. |
Kamper består stort sett av enkelthendelser.
Uansett, jeg krever ikke at spillere skal levere med kirurgisk presisjon hver gang. De er mennesker og ulike ting gjør at hvert enkelt valg og påfølgende utførelse vil variere fra topp til bunn prestasjonsmessig. Greia er heller ikke at jeg fant tre feilpasninger hos oss på søndag. Greia er at jeg sliter med å finne fem som ikke var det, for å sette det på spissen.
Det var garantert også enkelte feilpasninger og dårlige valg fra våre spillere mot Valencia på Mestalla, men her var også de gode prestasjonene så gode at de overskygger eventuelle feil. Mot Brann (uten sammenligning forøvrig) manglet vi akkurat det. Vi gjorde så mye feil at det er de jeg sitter igjen med.
Bevegelser og pasningskvalitet er de to desidert viktigste faktorene i Rosenborgs angrep slik jeg ser det, og begge disse var langt under pari mot Brann. Når disse sitter skaper vi sjanser uansett om det er mot Valencia borte eller mot BIL Nille på Lerkendal. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 07.04.2009 18:35 Post subject: Re: nja tja |
|
|
Geir_Brann wrote: | Vi går alltid for å vinne å ta 3 poeng, men det er klart at vi er brukbart fornøyd med 1 poeng borte hos våre argeste rivaler og største utfordrere i Tittelkampen... |
Ikke f om dere gikk for 3 poeng søndag, den kjøper jeg ikke.
Dere fortsatte jo med god gammeldags rævvafotball etter dere havna under også med 9 mann bak ball og mæling av langpasninger opp på en Huseklepp som sto i offside og ble satt ut av Lago som pressa han fra å få tatt vendinger.
Bra forsvarskamp av Brann for all del, men dere kan takke RBK for at dere endte med uavgjort tilslutt.
0-0 kamp etter min mening, så klager ikke all verden på resultatet. Bittert at vi soser bort ledelsen når vi har så god kontroll på et tannløst Brann |
|
Back to top |
|
 |
Gangz Senior
|
Posted: 07.04.2009 19:28 Post subject: |
|
|
Har flere ganger etterlyst en alternativ angrepsfilosofi fra RBK selv om mine tanker ikke alltid har vært like godt mottatt her på forumet.
Advarte mot at det ville bli spill mot etablert før kampen mot Brann, men mine ord falt ikke i godt ord for flere på forumet. Harald Aabrekk |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2009 20:01 Post subject: |
|
|
Den foreløpige alternativet en har sett så langt er å sette inn Prica for å så pumpe lange balller opp mot han og Iversen. Hele opplegget er tragisk spør du meg og vitner om at en ikke har noen klar plan b. Jeg er ganske så skuffet over Hamrèn sine taktiske egenskaper så langt og han har etter min mening hatt flere brølere allerede jf. Valencia og Tromsø kampen. Jeg er derimot fantastisk godt fornøyd med treneren Hamrèn som virker til å hatt en veldig god innvirkning på spillerene og nært sagt alle spillerene har blitt bedre siden ifjor. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 07.04.2009 20:45 Post subject: rbk-brann |
|
|
Gangz wrote: | Har flere ganger etterlyst en alternativ angrepsfilosofi fra RBK selv om mine tanker ikke alltid har vært like godt mottatt her på forumet.
Advarte mot at det ville bli spill mot etablert før kampen mot Brann, men mine ord falt ikke i godt ord for flere på forumet. Harald Aabrekk |
Ifm. nettmøte med Hamren hadde jeg et spørsmål som lød omtrent slik:(tror det ble sensurert bort,men fikk svar på noen andre spørsmål som 1.mann i første program)
Rbk kommer til å dominere banespillet i de fleste kampene i 2009,spesiellt hjemme.Trenes det spesiellt på å bryte opp baktunge lag?---
Denne gang var vi ikke så veldig dominerende,men tenkte generellt på lag som kommer for å forsvare seg til poeng,noe som er lettere enn å styre kampen selv.
Selv ser jeg for meg at Zahora med sin teknikk og målteft kan være en spiller for slike annledninger,men har ikke mye å begrunne det med untatt magefølelsen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 07.04.2009 22:45 Post subject: hehe |
|
|
Vi blir selvfølgelig ikke enig... skulle bare mangle egentlig. At en Brann supporter og en haug Rosenborg supportere skulle sitte her å diskutere det ene og andre etter kampen, blir det bare uenigheten om uansett... _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
RBK_fan20000 Senior
|
Posted: 07.04.2009 22:57 Post subject: Laserpeking på stadion |
|
|
Var det flere enn meg som fikk med seg at det var noen som sto med en grønn laserpeker og lyste ned på banen? Som dere ser her, så kan det føre til poengtrekk og andre ting: http://www.dagbladet.no/2...l/5665341/
Håper derfor den/de som gjorde dette ikke gjør det igjen  |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 07.04.2009 23:27 Post subject: |
|
|
Ja! Jeg så det grønne lyset fra Adidas-tribunen, stusset der og da, men glemte det selvfølgelig da ballen begynte å rulle igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.04.2009 23:56 Post subject: Re: hehe |
|
|
Geir_Brann wrote: | Vi blir selvfølgelig ikke enig... skulle bare mangle egentlig. |
Ja, vi kan liksågodt legge den ballen død, som det heter på fagspråket.
Du og "dine" er fornøyd Branns defensive spill i kampen, uavhengig av Rosenborgs offensive, mens jeg og "mine" er missfornøyd med Rosenborg offensivt uavhengig av Branns forsvarsspill.
Fasiten er uansett 1-1, poengdeling, og en kamp som må ha vært ganske kjedelig for en nøytral seer. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|