English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 06.04.2009 03:54    Post subject: Reply with quote

Nedtur...
Nøyer meg med å kommentere at det er bortimot umulig å se kampen på vglive etter kampslutt uten å få avslørt resultatet før du får trykt deg inn, og at kommentatoren deres, som var en trønder; Var utrolig dårlig. Velger for anledningen å la min frustrasjon gå utover han. Eneste han jabba om var hvor helvetes god dommeren var, hvor teit kjernen var som sang stygt til dommeren, og hvor lite det var straffe til rosenborg, mens han støtt og stadig prøvde å glatte over branns overtredelser/stygge taklinger etc. Virker som om han var livredd for å oppfattes som rosenborgvennlig og overkompenserte. Greit å rose dommeren, men jeg tror han snakket ut om hvor god han var 20-30 ganger i løpet av kampen, det er jo for søren kampen han skal kommentere. På straffestiuasjonen med Per var han helt sånn "Jaja, "brannspiller" er kjempeflink og kommer akkurat tidsnok inn i den duellen!" Det var jo en dårlig hoftesving, og han var ikke i nærheten av ballen. Mulig det ikke var straffe, men gang på gang var han utrolig upresis eller ukorrekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2009 04:57    Post subject: Reply with quote

Vi blei muligens snytt for straffe mot Brann, men det var i såfall i situasjonen hvor Jaiteh holdt Demidov på et frispark mot slutten av kampen.

Men i følge Alsaker var dette "bare småtterier i forhold til Vadim Demidovs holding av Helge Haugen på Alfheim", og lot det bli med det. To gale blir altså en rett, uansett om det skjer i samme kamp eller ikke.

Fanden som jeg hater kommentatorene i beste sendetid på TV2.
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 06.04.2009 08:06    Post subject: Feil Reply with quote

Til de av dere som syter over at Rosenborg spillte ræva og dårlig, så gjorde de ikke det..RBK var gode, men problemet deres i går kveld het BRANN.

Det var Brann som var en god motstander, en vanskelig motstander å nedsable...thats it !

Må innrømme at jeg fryktet slakt på forhånd, og en ny 10-0, men jeg er imponert..ser ut som Steinar Nilsen har fått satt laget slik han vil ha dem til å spille, og at vi er på rett vei. 2 gode kamper på rad vitner om en tendens fremfor en tilfeldighet.

Gleder meg til Rosenborg kommer til Bergen Very Happy
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 08:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker vi sier at det heller var en kombinasjon. Brann var gode til å mure igjen bakover og spille rævvafotball, mens RBK virka bleikere enn i de to foregående kampene.
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 08:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jaja, dette ble den kampen da ting bare ikke fungerte offensivt. Nå skal det sies at Brann gjorde en tildels god kamp defensivt, men det som gjør at ting ikke funker på laget, er feil fra enkeltspillere som gjentas til det uendelige.

1. Tettey hadde utrolig mange feilpasninger. Samtidig skal det sies at bevegelsene rundt ham var dårlige, men han bruker alt, alt for lang tid.

2. Iversen truer ikke målet. Ingen trussel i bakrom, forutsigbar og veik i feltet. Velger alltid bakre stolpe, uansett hvordan innleggssituasjonen er, og blir veldig vanskelig å finne.

3. Skjelbred slipper ballen for sent. Hver eneste gang. Løpet har nesten alltid stoppet før pasningen hans kommer, og den er alltid på fot, aldri i rom.

4. Sapara, Olsen og Skjelbred fyller ikke på i feltet. Når Iversen heller ikke gjør seg spillbar, er det utelukkende Tettey som kan tenkes å score på et innlegg.

Disse svakhetene, muligens unntatt Tetteys pasningsspill, er ting vi også har sett i de to første kampene, og noe av dette må rettes på for at vi skal være i stand til å true målet mot lave og kompakte lag. I dag kommer vi til mange innlegg, men har nesten ingen i feltet. Med den luftstyrken vi presumptivt disponerer på topp, burde vi være en mye større trussel. Synd byttet av Olsen skjer rett før Brann scorer, ellers hadde Zahora på den kanten vært gunstig i sluttspurten.

Tar en børs:

Lund Hansen 7 - Gjør en nærmest prikkfri kamp, tar det han skal og er sjanseløs på scoringa. Sikker med ball i beina.

Lustig 7 - Solid defensivt, vinner mye i lufta, er villig offensivt, men mangler den siste finishen på innleggene.

Lago 7 - Klok i posisjonsspillet, tar for seg mot Karadas, og flink til å holde Huseklepp feilvendt.

Demidov 6 - Solid sammen med Lago, blir av og til litt heit i klareringene.

Nordvik 5 - Lenge veldig solid defensivt, men alt for treg opp i mannen på utligninga, og sånt straffer seg. Bidrar lite offensivt.

Annan 7 - Vinner duellene og har høy pasningsprosent.

Tettey 6 - Har veldig mange involveringer, både offensivt og defensivt, men ikke alle er like vellykkede. Er den eneste som truer Brann-målet i særlig grad.

Skjelbred 6 - Legger ned et utrolig stort arbeid defensivt, og vinner mange baller, men blir veldig ballglad og omstendelig i angrep. Søker alt for mye innover.

Sapara 6 - Vandrer rundt omkring, men klarer ikke helt å finne rommene. Mindre involvert enn vanlig, og for omstendelig.

Olsen BB 8 - Viser at han kan utgjøre forskjellen også med lite rom, idet han eier en såpass bra back som Dahl totalt. Flere gode defensive involveringer. Bør benyttes mere på overgangene, bør Sapara være mer Runar Berg?

Iversen 3/7 = 5 - Som spiss var han et begredelig syn, småspaserte til posisjonene, vant lite dueller, usynlig i feltet og uvenn med ballen. Mye bedre som hengende spiss, der han fikk vridd spillet godt noen ganger, og spilt fri til vår eneste sjanse.

Prica 6 - Vant mange hodedueller i en periode da Rosenborg så ut til å gi opp alle forsøk på å spille langs bakken. Flinkere til å variere løp og frigjøre seg i feltet, men innleggene mangler. Uvenn med ballen til tider.

Dorsin - ble skadet mens jeg spiste middag.
Strand - løp godt, fikk ikke til noe med ballen.

Jeg synes denne børsen var veldig snill om toppkarakter er 10. Kun 4 spillere fortjener 6 eller 7. Lunna, Lago, Annan og Olsen.

Skjeldbred, Sapara og Prica 3, og resten 4 og 5.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 06.04.2009 09:09    Post subject: Reply with quote

Selv om kommentatorene sier vi ikke har hatt noen sjanser så må jeg si meg litt uenig. Vi var faktisk fremme der en del ganger, men ble brutalt stanset av en utrolig god og oppmerksom Opdal i mål. Helt klart en keeper med formen inne.

Naturligvis så var det utrolig tafatt spill og vi kom til alt for lite sjanser noe jeg også regnet med så snart Dorsin gikk av banen. Lustig gikk ofte på gode løp, men spillerne virket å glemme å spille på ving. Olsen gjør en meget god kamp og kunne flere ganger toppet dette med scoring eller målgivende hadde det ikke vært for Opdal.

Selv om jeg forguder Roar var jeg faktisk mer interessert i å se Zahora komme inn i går for å virkelig sette press på Brann mot slutten. Lange baller mot Ivers med Prica og Zahora bak for å ta stussene tror jeg skulle gjort det hett for Brann mot slutten.

Alt i alt så har vi en knall serieåpning som kun ødelegges av Molde på topp (noen ring UDI:)).
josinho
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 10:00    Post subject: Reply with quote

Noen svake kamper blir det i løpet av en sesong, dette var en av disse. Fint å ta ett poeng på en slik dag. Brann kjempet bra og disiplinert. Olsen var god. Lago hadde problemer med raske Huseklepp, men denne er heldivis fortsatt en svak avslutter. Lustig hadde mange svake pasninger, Per og Steffen var anonyme. Dorsin er viktig for angrepsstrukturen, det merket vi når han måtte gå ut.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 06.04.2009 10:07    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Herre min skaper så rævva vi var fremover på banen.. Det finnes jo ikke trykk-->Det er heller ikke så rart med tanke på at Ivers er den eneste som er inne i feltet når Olsen kommer seg rundt.
Skjelbred var rett og slett horribel med ball i dag, og var heller aldri særlig med fremover på løp.
Annan vår klart beste på midten, vinner baller og har sikre pasninger. Tettey hadde mange gode løp og initiativ, men var særdeles dårlig med ball i beina. Sapara beint fram dårlig.

Enten bytt så bytter man Ciljan inn til saparas posisjon, eller så må han på benken. Horribel i dag, og ikke mer enn ok de to forrige kampene.

Enig. Pasningskvaliteten var også tragisk. Og for mange ganger ble muligheter ødelagt av forsøk på å holde for lenge på ball i oppbyggingsfasen i stedet for å finne medspillere fremover. Det ble mange meter løp, men lite ut av det.

Pluss til Lund Hansen for to gode redninger i starten, men ellers var dette en trist forestilling. Fremover var vi enda mer ufarlig enn på våren i fjor.

Da Zahora startet oppvarmingen etter ca 60 min. håpet jeg at Hamrén hadde tenkt å sette ham inn. Slik ble det altså ikke.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 10:11    Post subject: Reply with quote

Jeg slenger meg på med noen korte betraktninger. Slik jeg ser det viste kampen i går mest av alt hvor avhengige vi er av at Sapara tar ansvar i det offensive spillet. Så usynelig og upresis som han var i går er det skjelden jeg har sett han. Når han melder seg ut er det ingen av de andre tre - Skelbred, Annan eller Tettey (ja, jeg holder Olsen utenfor i denne sammenheng) som er i nærheten av å ta hans rolle. Dette er noe Hoftun må ta høyde for hvis han tenker på å selge Sapara i sommer.

Jeg ser at Skjelbred får skryt for den defansive arbeidsinnsatsen han legger ned. Dette stemmer sikkert, men jeg har mest lyst til å kappe av han beina når han for sjette gang på rad mottar ballen i beina, tar tre touch, og sender en firemeterspassing bakover til en annen medspiller. Han står feilvendt og virker provoserende uinteressert i å true mål, spille fremover, drible, skyte eller noe annet som har med direkte angrepsspill å gjøre. Se over på den andre siden av banen og lær Skjelbred. Olsen gjør alt det du ikke gjør, men burde ha gjort.

Ser også at Hamren blir stemplet som en ræva strateg. Personlig synes jeg det både var riktig og tildels tøft gjort da han tok av Sapara. Trekket med å flytte ned Iversen er det mange som har påpekt at var vellykket. Med unntak av å ta med Konan i troppen ser jeg ikke helt hva han kunne gjort anderledes.

Kampen var i øvrig en liten skandale. 1 målsjans på 94 minutter på hjemmebane er forferdelig. Nå gjelder det å snu kjerringa mot startrekene.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 10:11    Post subject: Reply with quote

Vi ble fryktelig hemmet av at Dorsin måtte ut så tidlig. Forskjellen på Nordvik og Dorsin er enorm. Dorsin er mange divisjoner bedre enn Nordvik og vi mistet da et angrepsvåpen. Nordvik er ikke noe våpen i det heletatt.

Hvis Nordvik skal bli en 1. lagsspiller så må han forbedre seg kraftig det neste halve året. Han er for gammel til å være et talent nå.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.04.2009 10:13    Post subject: Re: Feil Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Til de av dere som syter over at Rosenborg spillte ræva og dårlig, så gjorde de ikke det..RBK var gode, men problemet deres i går kveld het BRANN.

Det var Brann som var en god motstander, en vanskelig motstander å nedsable...thats it !

Må innrømme at jeg fryktet slakt på forhånd, og en ny 10-0, men jeg er imponert..ser ut som Steinar Nilsen har fått satt laget slik han vil ha dem til å spille, og at vi er på rett vei. 2 gode kamper på rad vitner om en tendens fremfor en tilfeldighet.

Gleder meg til Rosenborg kommer til Bergen Very Happy

Hvis du som Brann supporter er fornøyd med det Brann leverte fremover så har du veldig lave forventninger og hvis dette er fremtiden for hvordan Brann skal spille fotball så tror jeg dere fort kommer til å ønske Mjelde tilbake. Mjelde som er en veldig undervurdert trener som burde fått fortsette og klubben burde heller valgt å slakte noen av gullkalvene sine. En kunne begynnte med bråkmaker og sutrekopp Eirik Bakke.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 10:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er jævlig skuffa over måten vi prøvde å presse på etter at Brann hadde utliknet. Det var bare pomping av lange baller oppover, og jeg har ikke noe imot lange passninger, men når det GANG PÅ GANG går rett i Brannspillere, uten en hvit trøye i nærheten, må man prøve noe annet istedenfor. Det raknet jo totalt offensivt.

Jeg synes også Brann gjorde det bra i går, med utgangspunkt i at de bare skulle forsvare seg og skape et par sjanser. De fikk ett poeng, og er fornøyd. Bedre med et poeng og kjedelig fotball på bortebane, enn morsomt og null, Keenoir.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 06.04.2009 10:34    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Sapara og Olsen bør beholdes til slutt da de er det nærmeste en kommer matchvinnere. I alle fall i en kamp der Iversen er så utrolig passiv og Dorsin dessverre må ut med skade. Hva med Miller istedet? Alt i alt en skuffende kamp, og Lunna/Lago/Demidov/Tettey/Annan er de som får godkjent-stempelet av meg i alle fall.

Både Miller, Nordvik og Strand startet oppvarming da Dorsin signaliserte at han måtte ut. Jeg så hektisk diskusjon mellom Hamrén og Henriksen da.
Nordvik gjorde seg ikke bort defensivt, men vi var forholdsvis ufarlig bakfra på venstre kant. Miller kunne kanskje ha bidratt mer fremover, men ble kanskje vurdert som svakere defensivt slik at de ikke tok sjansen? Eller ble de vurdert helt likt slik at alder og lokal spiller ble utslagsgivende tro?
Strand ble kanskje vurdert til å ikke ha holdt i 75 minutter, men vi vet hva han ville ha levert.

Skjelbred løp vel såvidt mest, men hvor var ballen da? Og hvor var kreativiteten da han hadde ballen? Særlig Tettey, men til tider også Annan brukte for lang tid til å kjæle med ballen og var blinde for løpene. De viste antall løpte meter på storskjermen, men jeg håper virkelig de ser litt på antall pasninger/feilpasninger og antall pasninger forover/bakover også.
Og i den grad det kom innlegg fra kantene så var for mange av dem uten adresse, særlig da Iversen var spiss.

Håpet Zahora ville komme inn da han startet oppvarming etter ca 60 min. Zahora har vel spilt venstrekant også, og kunne vel ha tatt Olsens (krampe) plass, evt ha rokert.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 11:03    Post subject: Reply with quote

Jeg ser at mitt inntrykk av kampen skiller seg merkbart med de fleste her inne. Etter å ha kommet over skuffelsen over å ha tapt to poeng, ser jeg både positive og negative trender i årets RBK-lag.

For å ta de gode nyhetene først. Jeg kan ikke huske å ha sett et bedre RBK-lag defensivt siden Åge Hareide hadde ansvaret i 2003. Selv om Brann fikk et par sjanser, inkludert den de scoret på, er det totale inntrykket at vi fremstår som en kompakt og god enhet defensivt, der vi i lange perioder har jernkontroll.

Det mest bekymringsverdige man kan se ut fra Brann-kampen er manglende offensive løp. Hver gang en RBK-spiller kom rettvendt med ballen i beina 20-30 meter fra Brann-målet, var med en gang 2-4 Brann-spillere tett oppe i ham for å ta fra ham ballen. Manglende løp fra de andre spillerne gjorde at pasningsmulighetene forsvant, og dermed løp RBK-spillerne seg ofte fast i motstanderen i stedet for å produsere en sjanse. Dette bør trenerne ta tak i fremover.

SÃ¥ til spillerne, som jeg har delt inn i en plusskategori og en minuskategori ut fra innsats og prestasjon.

PLUSS:
- Lund Hansen - feilfri, samt hadde et par veldig gode redninger
- Lustig - bra kontroll defensivt med unntak av baklengsmålet som var hans skyld, da han ikke holdt linjen til midtstopperne og satte Sigurdsson offside.
- Lago - hans beste kamp i RBK-trøya. Full kontroll
- Demidov - brøt bra og hadde kontroll defensivt. Minus for pasninger
- Dorsin - bra med før han ble skadet
- Nordvik - meget bra taklinger og hodespill
- Annan - gjorde jobben sin defensivt
- Tettey - var over alt. Tok flest initiativ. Flere lekre detaljer med ball ute på kanten. Minus for noen ballmist, men manglet gode pasningsalternativer.
- Olsen - frekk og full av innsats. Blir bedre og bedre
- Iversen som midtbane - presise og kreative pasninger

MINUS:
- Skjelbred - skapte ingenting
- Sapara - flest feilpasninger
- Iversen som spiss - usynlig
- Prica - ser ikke bra ut
- Strand - kom ikke inn i kampen og ble springende imellom
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 11:05    Post subject: Reply with quote

Forstår ikke plussen til Nordvik, synes han var helt ute å kjøre på venstrebacken.

Tettey løp mye og hadde bra innsats, men sånn ellers var han veldig dårlig.

Resten er jeg vel enig i.

Jordi Cruyff 18.08.2011

Last edited by longines on 06.04.2009 11:06; edited 1 time in total
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 11:06    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett målet på nytt i ZYX så ser det ut som om Strand skal ha en minus på at han ikke fulgte løpet som førte til utligningen. Det er hans markering når løpet starter fra 16 meteren.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 11:07    Post subject: Reply with quote

Brann skapte jo ingenting på Nordviks side med unntak av målet, men det var etter en corner, og Annan var nærmeste mann til Brann-spilleren som slo inn. Ellers hadde Nordvik masse taklinger og hodedueller han kom vinnende ut av. Han var også trygg og sterk med ballen i beina.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 11:09    Post subject: Reply with quote

I Rosenborg vurderer vi en back for innsatsen offensivt også, der var han lik null. At han ikke var katastrofe defensivt skulle bare mangle mot dette tannløse Brann laget. Det er en enorm forskjell på Dorsin og Nordvik på backen.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 11:16    Post subject: Reply with quote

Uheldig at både Dorsin, Olsen og Sapara måtte ut. Er alle viktige spillere offensivt, men vi burde også klare noe bedre uten de tre på banen.
Synes det var merkelig med alle lempingene fremover til en enslig spiss, der han måtte kjempe med tre-fire brann-spillere. Det er også fryktelig kjipt/irriterende at brann klarer å score på den ene sjangsen i andre omgang. Fikk litt de samme følelsene som etter de to brann-kampene ifjor.
Brady
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 11:27    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
I Rosenborg vurderer vi en back for innsatsen offensivt også, der var han lik null.

Han stod da bra opp, og holdt bra på ballen. Gikk ikke på noen offensive løp, men det har også med å gjøre at han hadde Trond Olsen foran seg. Det er også mulig at trenerne ba ham om å holde igjen.
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 06.04.2009 11:32    Post subject: Reply with quote

Tviler på at han hadde ordre om å stå igjen bak.. Vi lå ofte 3 mot 1 bak på slutten, ingen vits for Norvik å stå igjen på midtstreken. De gangene Olsen ble møtt med sikring bak backen sin hadde han ingen alternativer enn å legge ballen tilbake igjen og ut av farlig sone.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.04.2009 11:44    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så overraskende at vi spilte en ræva kamp. Det har vært LANDSLAGSPAUSE og da sier det seg selv.

Steinar Nilsen er en mester til å skape møkkalag med defensiv trygghet. Jeg tror ikke Brann kommer til å slippe inn mye mål i år, men gud hvor kjedelig lag de kommer til å bli.

Når det er sagt ville ikke spillerne vinne kampen. Vi ledet 1-0, men slappet av noe som gjør at vi alltid slipper inn mål. Vi gjorde det samme mot Tromsø(bare at vi ledet 4-0).

Ellers var det lite bevegelse rundt Iversen og det ble slått mye langt.

Er også meget lei av TV2 sin vikling etter kampen. 95% fokus på Brann sitt gode spill, ingen snakk om at vi skulle hatt straffe og hva med Branns desktruktive stil?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.04.2009 11:49    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
I Rosenborg vurderer vi en back for innsatsen offensivt også, der var han lik null. At han ikke var katastrofe defensivt skulle bare mangle mot dette tannløse Brann laget.

Synes ikke man skal kappe hodet av Nordvik, han er bedre som midtstopper.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 12:06    Post subject: Reply with quote

Vi ble fryktelig hemmet av at Dorsin måtte ut så tidlig. Forskjellen på Nordvik og Dorsin er enorm. Dorsin er mange divisjoner bedre enn Nordvik og vi mistet da et angrepsvåpen. Nordvik er ikke noe våpen i det heletatt.

Hvis Nordvik skal bli en 1. lagsspiller så må han forbedre seg kraftig det neste halve året. Han er for gammel til å være et talent nå
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 12:54    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så overraskende at vi spilte en ræva kamp. Det har vært LANDSLAGSPAUSE og da sier det seg selv.

Jepp. Tror vi ser et annet RBK mot Start på onsdag - vi har da gjort unna en kamp etter landslagspausen, vi får ligge litt dypere og kontre mer - det kler oss pt faktisk bedre, og vi får en bedre gressmatte.

Greit å være ferdig med denne kampen. Jeg er optimist for fortsettelsen!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb