View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.03.2009 22:03 Post subject: |
|
|
Reppistand på VGD har samlet noen linker:
Mons Ivar Mjelde: « Vi har innsett at vi må spille kamper på kunstig underlag, og jeg synes det går greit på arenaer som i Ålesund og i Skien. Men Tromsø er det dårligste underlaget i Tippeligaen, etter min mening [...] De andre kunstgressbanene har mer bust. Alfheim har et veldig flatt kunstgress. Enkelte ganger vi har vært her på sene høstkamper der det har vært veldig vått, eller til og med frost, får ballen en helt vanvittig stuss»
Eirik Bakke: «Kunstgressdekket er en eneste stor dørmatte. Dette er det dårligste kunstgressdekket jeg har spilt på»
Thomas Myhre: «Den [kunstgressbanen] lengst nord er katastrofal. Banen er knallhard, og minner meg om kunstgressbanene jeg vokste opp med på 80-tallet. Den i Skien er noenlunde akseptabel»
Tommy Knarvik: «Kunstgresset er noe vi snakker med hverandre om, ja. Vi kan ikke skyve under teppet at forskjellen er stor på underlaget på Alfheim sammenlignet med for eksempel Drammen, der vi var forrige helg. Mot Lillestrøn var det for eksempel unormalt raskt. Og i tillegg sliter Alfheim-matta mye på kroppen til oss spillere etter trening og kamper. »
Tom Høgli: «Kunstgresset vi har er dårligere enn på de andre arenaene i Tippeligaen. I forrige runde spilte vi på kunstgresset i Drammen og der spratt ballen normalt, den hadde en naturlig stuss. På Alfheim skyter den ekstra fart, og gjør det vanskeligere for spillerne.»
Miika Koppinen: «Nå er kunstgress kunstgress, det blir aldri som naturgress uansett. Men etter kampen i Drammen var jeg helt fin i kroppen etterpå. Kunstgresset stod – på en måte. Og ballen oppførte seg også mer normalt.»
Rune Lange: «Underlaget på Alfheim er uvant for meg – og på grunn av det har jeg trent mindre ren fotballtrening enn jeg normalt ville ha gjort. Jeg har stått mindre igjen etter treningene.»
Erik Hamrén: «Det er rett og slett «bedrövligt». Ballen sklir på en helt annen måte, og man kan ikke spille skikkelig fotball [...] Det er for eksempel vanskelig å slå pasninger i rom. I stedet må man spille mer direkte i beina på dem rundt seg. Spesielt dersom banen i tillegg er vannet» |
|
Back to top |
|
 |
Runkle Junior
|
Posted: 22.03.2009 22:06 Post subject: |
|
|
Hvorfor har Zahora buff med aafk-logo i intervjuet? Merkelig... |
|
Back to top |
|
 |
Noen Senior

|
Posted: 22.03.2009 22:08 Post subject: |
|
|
Heisann alle sammen.
Lest forumet her lenge, men første gang jeg poster.
Skummel kamp dette, men forsiktig optimist må en være.
Ser forøvrig at Strand ikke er i troppen. Var det noen som sa kunstgress av kryptonitt? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.03.2009 22:21 Post subject: |
|
|
Velkommen skal du være!
Kom plutselig på at jeg var i dyrehagen i Tallinn og så på utmagret isbjørn sist RBK slo Tromsø på Alfheim. Burde ta flyet til Riga i morra, kanskje? Empirisk forskning tyder i alle fall på at baltisk tilstedeværelse for meg bringer lykke for RBK; seier også da jeg var i Baltikum i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 22.03.2009 22:50 Post subject: |
|
|
Mr Grandmother wrote: | Hvorfor har Zahora buff med aafk-logo i intervjuet? Merkelig... |
Ja sannelig! Rundt 5.25 i dette klippet:
http://webtv.tv2.no/webtv...gId=293643
Hæ!  _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 22.03.2009 23:05 Post subject: |
|
|
Noen wrote: | Var det noen som sa kunstgress av kryptonitt? |
Det må være deg det da.  |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.03.2009 23:17 Post subject: |
|
|
Sikkert noe Aalesund har glemt igjen i garderoben engang de var her, så har vi bare tatt vare på det  |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 23.03.2009 01:24 Post subject: |
|
|
Hvis det slår til en gang til 2mas, så får du versågod å flytte |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.03.2009 01:39 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Øvrebø dømmer for de som ikke har fått med seg det. |
Skal vi vedde ti kroner på at TV2-kommentatorene nevner RBK-TIL i 2006 da Ivers avgjorde 4.55 på overtid og Øvrebø la til seks minutter?  |
|
Back to top |
|
 |
Noen Senior

|
Posted: 23.03.2009 01:40 Post subject: |
|
|
Har mer tro på at det er den magre isbjørnen som var lykkebringer, så her er det bare å legge inn bud 2mas: http://www.timesonline.co...274296.ece
Bare å være litt gnien med maten så blir det nok seriegull. |
|
Back to top |
|
 |
Calthaza Junior
|
Posted: 23.03.2009 08:54 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: |
Skal vi vedde ti kroner på at TV2-kommentatorene nevner RBK-TIL i 2006 da Ivers avgjorde 4.55 på overtid og Øvrebø la til seks minutter?  |
Da vedder jeg at dem snakker om at TIL tok samtlige 6 poeng mot RBK i fjor, kanskje til og med at RBK scoret hele null mål.
Når det gjelder baneforholdene på Alfheim er vel forholdene lik for begge lag, og at ballen går fort skulle vel passe RBK bra? Og en hvilken som helst bane må jo være bedre enn den som var på Brann Stadion igår, der ballen plutselig spretter i alle retninger, og folk snubler i store hull.
Uansett, jeg ønsker dere en god kamp, måtte det beste laget vinne.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.03.2009 10:40 Post subject: |
|
|
At ballen går fort henger sammen med glatt føre, og da blir det i tillegg vanskelig for spillerne å få fotfeste. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.03.2009 10:46 Post subject: |
|
|
Kunstgresset på Alfheim kan nok sammenliknes litt med en gjennombløt og kortklipt gressbane på sommeren ja. Da er det også vanskelig å spille pasninger som stusser i gresset (ut på kantene, inn i bakrom osv) fordi ballen veldig lett sklir ut over linjene.
Enkelte kommentatorer beskriver dette feilaktig som at ballen skyter fart når den treffer bakken, noe som naturligvis er helt feil. Men det er mindre friksjon og ballen stanser ikke så fort som den gjør på gode knstgressbaner og gressbaner. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 23.03.2009 10:59 Post subject: |
|
|
Hvis vi vinner mot TIL, leder vi serien på målforskjell foran Molde. Kan bli 90-tallsnostalgisk av mindre.
Når jeg ser på terminlista ser jeg mange lette kamper framover. Faktisk helt til november... |
|
Back to top |
|
 |
Calthaza Junior
|
Posted: 23.03.2009 11:14 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | At ballen går fort henger sammen med glatt føre, og da blir det i tillegg vanskelig for spillerne å få fotfeste. |
uansett er vel dette likt for begge lag, og om Alfheim-matta er så fryktelig dårlig, og forårsaker slitasjeskader på spillerne må det jo være en ekstra belastning for Tromsø, som faktisk må spille halvparten av kampene sine under elendige forhold.
Nei, jeg mener at gode lag bør mestre alle forhold. Om det er hullete bane, kunstgress, lav motsol eller motvind fra begge retninger skal ikke ha noe å si. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.03.2009 11:19 Post subject: |
|
|
Helt enig at man må fokusere på seg selv og sitt spill, og ikke bruke krefter på noe man ikke kan gjøre noe med.
Likt for begge lag er det naturligvis ikke, siden hjemmelaget er vant med å spille på dekket hele året.
Slitasjeskader vil komme etter hvert. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2009 11:22 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at man ikke skal fokusere på at TIL har tullekunstgress, men at det er likt for begge lagene er jo bare tull. TIL er selvfølgelig mer vant med underlaget og det gir de en fordel. |
|
Back to top |
|
 |
Calthaza Junior
|
Posted: 23.03.2009 11:31 Post subject: |
|
|
Jeg tenkte i forhold til skadesituasjoner. Beklager at det ikke kom frem bedre i posten min ^^ |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 23.03.2009 11:33 Post subject: |
|
|
men hvis det sliter så mye på kroppen som det kan virke som her, må jo det være en hemsko for spillere som rush og alle de andre halvgamle til-spillerene? eller er det bare selve byttet av underlag som skaper slitasjen? |
|
Back to top |
|
 |
Calthaza Junior
|
Posted: 23.03.2009 11:42 Post subject: |
|
|
media wrote: | men hvis det sliter så mye på kroppen som det kan virke som her, må jo det være en hemsko for spillere som rush og alle de andre halvgamle til-spillerene? eller er det bare selve byttet av underlag som skaper slitasjen? |
Om det er bare bytte av underlag som er grunnen, så skulle det jo være likt for alle, da de fleste lagene spiller cirka annenhver kamp hjemme og borte, med forskjellig underlag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 23.03.2009 12:01 Post subject: |
|
|
pingvindrops wrote: | Om ikke Traore eller Miller kan steppe inn og ta en av de defensive, så flytter man evt Tettey opp. |
Miller kan spille bra som anker, det viste han i innhoppet mot Stabæk like før seriestart.
TomH: ryk. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 23.03.2009 12:05 Post subject: |
|
|
Nu har också Prica en feting under läppen på RBK-tv... nästa gång är det väl Zahora som har lärt sig att snusa. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.03.2009 12:10 Post subject: |
|
|
Calthaza wrote: |
Om det er bare bytte av underlag som er grunnen, så skulle det jo være likt for alle, da de fleste lagene spiller cirka annenhver kamp hjemme og borte, med forskjellig underlag. |
Nah, det er naturligvis verre å være vant med gress og gå over på kunstgress enn motsatt.
Jeg kjenner mange som ikke takler å løpe særlig mange gateløp fordi de ikke er vant med å løpe på asfalt når de trener.
Motsatt finnes det svært få som får vondt av å løpe terrengløp selv om de nesten utelukkende trener på asfalt og er mye mer vant med det underlaget. |
|
Back to top |
|
 |
|