| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 11.03.2009 23:01 Post subject: |
|
|
| Totto_Dahlum wrote: |
Såvidt jeg husker spilte vi hele høsten 2001 med trioen Brattbakk/Rushfeldt/Johnsen på topp. Ingen av de tre spissene er rene kantspillere slik som vi har i T.Olsen nå, og Rushfeldt/Johnsen var etter min mening et langt mindre bevegelig spisspar enn Iversen/Prica trolig vil bli. Likevel fungerte også konstellasjonen Brattbakk/Rushfeldt/Johnsen. |
Det fungerte vel sånn tålelig greit her hjemme siden vi fortsatt hadde det jevneste og beste laget i eliteserien.
Men 2001 markerer selve starten på nedturen for RBK, og det er fra dette tidspunktet Nils Arne begynte å gjøre tabben som ble enda mer synlig i 2002 og som vi har slitt med i mange år - nemlig det å bruke spillere i andre roller enn sine primærroller. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2009 09:14 Post subject: |
|
|
- Det er i år vi må gjøre det, for å si det sånn, og jeg er sterk i troen på at vi skal lykkes. Vi spillerne skal iallfall gi alt for at Rosenborg skal nå sine mål. Det er en veldig god stemning i spillergruppa nå, trener Erik Hamrén er blitt bedre kjent med oss og vi er blitt bedre kjent med han, og vi går sesongen i møte med en meget god stall. Jeg er optimist, sier Per Ciljan Skjelbred.
Les mer: RBK-stjernene har gullfølelsen |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 12.03.2009 09:20 Post subject: |
|
|
Alltid hatt sansen for Trønder-Avisas skriverier om RBK.
Fin lesning |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 12.03.2009 20:43 Post subject: |
|
|
Det ser ut til at vi får 3 spisser som konkurerer om 1 til 2 plasser, men jeg tror ikke det er noe problem. Det ser ut til å fungere ganske så bra i ManU for tiden iallefall, med tre gode spisser som alle kvalifiserer til laget, og jeg tror Steffen vil bare ha godt av konkurransen, og benken hvis han ikke presterer. Uansett blir det nok bare for en kort periode, for vi må nok regne med at det forsvinner 2-3 til sommeren nå.Jeg regner med at Skjelbred og Sapare forvinner, og har en magefølese på at Steffen gjør det også. Og da er det lurt at vi har spillere som allerede er integrert, slik at vi slipper og komme på hæla med panikkjøp mhp erstattere.
Fram til da har vi faktisk ganske mange kombinasjoner og velge mellom, uten at det trenger å føre til alt for stor følelse av endring.
Man kan ta ut Annan og inn med en spiss: 4-1-3-2
Man kan ta ut Sappi og inn med en spiss 4-2-2-2
Mot lag vi presser mot kan vi ta ut en stopper, da bør vel helst Kris være tilbake. : 3-2-3-2
Det beste av alt er at vi trenger ikke endre noe heller. 4-2-3-1 har fungert godt, så får de nye spillerne konkurrere seg inn på laget. Den Beste spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 12.03.2009 20:44 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | | Det ser ut til å fungere ganske så bra i ManU for tiden iallefall, med tre gode spisser som alle kvalifiserer til laget |
United spiller vel med to spisser? |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 12.03.2009 20:45 Post subject: |
|
|
De har 3 topp notch spisser som konkurer om to plasser. _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 12.03.2009 20:47 Post subject: |
|
|
Ja. Rbk, derimot, har 3 top-notch spisser, som er forholdsvis like i stilen, til å kjempe om EN plass, enten som alenespiss i 4-2-3-1, eller som møtende spiss sammen med en kjapp makker (vel, det ville vært det beste) i 4-4-2.
Rooney, Tevez og Berbatov er ganske mye mer ulike i stilen seg i mellom enn Iversen, Prica og Zahora er. |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 12.03.2009 20:49 Post subject: |
|
|
Det er ikke riktig. Kan være enig i at Prica og Ivers er ganske like, men Zahora kan jage bakrom. Hamren har også utalt at både Prica og Zahora har ganske andre kvaliteter enn ivers (som jeg vil påstå at har litt bedre grunnlag for å utale seg enn en forum helt på rbkweb, evt. 2 forum helter) _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 12.03.2009 20:51 Post subject: |
|
|
| Asbøll wrote: | | Zahora kan jage bakrom. |
SÃ¥ hvor passer Trond Olsen inn i deres tankegang??
Kan vel nesten lime inn inlegget mitt fra Zahora-tråden, som ble skrevet ca paralellt med dene samtalen. Noen manglende argumenter, men det kan man spe på senere:
| kris0stby wrote: | Kansje gal tråd, men screw that. Nåja, det blir nogenlunde relevant. Flytt meg om det behøves
Jeg ser ingen grunn til å bytte formasjon. Formasjonen er blandt de bedre rent taktisk uansett klubb, særlig med vårt spilelrmateriale. Vi har jobbet aktivt med å jobbe den inn i spillerne, og den begynner å sitte.
Eneste grunn til at dere vil bytte formasjon er for å kjøpe inn én ny spiller, det være seg en utlending på 28 år med en tvilsom historikk, og dere tenker ikke konsekvenser for resten av laget.
Hva betyr kjøpet av - og prestasjonene til - Trond Olsen om dere vil legge om til 442, og dermed ødelegge mulighetene for den beste bakromsspilleren vi har hatt siden Mini?
Hva betyr det for dere at vi må fjerne én spiller fra midtbanen for å gjøre plass til ham. Hvem skal fjernes da?
Publikumsfavoritten Sapara, Tippeligaens muligens beste spiller?
Den kommende verdensjernen Annan, som har briljert både for et av Afrikas beste landslag og fjorårets suverent beste norske lag, som er bare 22 år og et av våre største salgsobjekter?
TRØNDEREN Tettey, en av norges definitivt beste defansive midtbanespillere, med stor løpskapasitet og fart, vår visekaptein i fjor?
Trond Olsen (beskrevet over)?
Eller skal vi fjerne Per Ciljan Skjelbred, norges kansje største talent noensinne? Spilelren som dominerte serien som 17-åring. Spilleren som alltid leverer varene, og som alltid fremstår med de beste holdningene. En spiller selveste Alex Ferguson siklet etter, og som vi selv (forumet) prissetter til 60 millioner
Nei, glem Zahora. Han er en god spillr, som om hentet ville været en meget god tilvekst, men som ble nedprioritert for en av skandinavias beste spisser. Om ikke annet så har han vært nyttig for at RBK har spart seg mange pernger på handelen av Prica.
Og som siste argument: Hvilken av våre to best betalte spilelre ville dere benket for å la ham spille?[/i] |
|
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 12.03.2009 20:52 Post subject: |
|
|
I bakrom? :p
Fordi to spillere har samme kvalitet trenger de vel strengt tatt ikke å flytte inn i bakrom permanent, hvis begge er på banen samtidig. _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.03.2009 20:55 Post subject: |
|
|
| Det som er interessant er jo at folk blir depressive av en forsterkning, og at alle kaster ut knallharde bestemte meninger om to forsterkninger som folk med stor sannsynlighet aldri har sett spille. Jeg foreslår at man ser på den positive siden: Hamren mener at det er et riktig valg, inntil han er motbevist så stoler jeg på valget hans. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 12.03.2009 20:56 Post subject: |
|
|
----Iversen--Zahora--
Olsen -- Sapara--Skjelbred
---------Annan---------
Eller
----Iversen--Zahora--
Olsen -- --------Skjelbred
---Annan-----Tetty----
eller
----Iversen--Zahora--
---------Annan---------
Bare som eksempel, hvem som innehar rollene vil jo variere |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 12.03.2009 20:56 Post subject: |
|
|
| Asbøll wrote: | | Det er ikke riktig. Kan være enig i at Prica og Ivers er ganske like, men Zahora kan jage bakrom. Hamren har også utalt at både Prica og Zahora har ganske andre kvaliteter enn ivers (som jeg vil påstå at har litt bedre grunnlag for å utale seg enn en forum helt på rbkweb, evt. 2 forum helter) |
Det er bittelittegranne tøv, det Hamren sier (åh åh, nå blir jeg upopulær). Hverken Prica eller Zahora er noen typisk bakromsspiss, ikke en slik vi trenger. Olsen er en slik type, og passer perfekt på vingen i 4-2-3-1. Så det å ha Iversen og Prica konkurrerende på topp der, det ville vært perfekt. Men å i tillegg slenge inn Zahora i troppen, det blir en for mye. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 12.03.2009 21:01 Post subject: |
|
|
Jeg mener det er helt riktig at vi henter Zahora. Det kommer til å være spilleflukt fra RBK i sommer og til høsten. Skader det å være på forskudd for en gangs skyld? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 12.03.2009 21:02 Post subject: |
|
|
| Jeg kan stortsett la mine inlegg inneholde: "Whatever Halvorsen said" |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 12.03.2009 21:05 Post subject: |
|
|
Hva får deg til å tru det blir spilelrflukt fra spissplass?
Ville heller brukt eventuelle penger til å erstatte Ciljan, Tettey og de som evt blir solgt. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 12.03.2009 21:07 Post subject: |
|
|
Iversen er mer skada en frisk. Pelu og Sellin er foreløpig for dårlige, og Konan på veg bort.
Mener at Zahora er et riktig kjøp. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 12.03.2009 21:09 Post subject: |
|
|
Pelu er ving. Sellin er bakromsspiss sammen med en targetmann i 4-4-2, men siden vi (forhåpentligvis) spiller 4-2-3-1 nå, så er han lost in space. Konan er offensiv midtbane. Ledelsen burde forresten gjøre alt den kan for å få gitt Konan ny kontrakt. Sapara og/eller Skjelbred drar til sommeren. Iversen er skadeplaget, derfor hentet vi inn en av Skandinavias beste spisser, Rade Prica, slik at vi har en spiller til å steppe inn når Iversen er skadet.
Last edited by Halvorsen87 on 12.03.2009 21:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 12.03.2009 21:10 Post subject: |
|
|
| Pelu virker da god nok som høyreving, som han egentlig er. Men, om dere vil spille uten vinger er det en annen sak... |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 12.03.2009 21:11 Post subject: |
|
|
Med den fine stabiliserende midtbanen med Annan og Tettey har vi også mulighet til å ha den troikaen stabæk hadde i fjor. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 12.03.2009 21:26 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | ----Iversen--Zahora--
---------Annan--------- |
Denne formasjonen ser utrolig spennende ut. Det går an å beholde trioen på den offensive midtbanen, og likevel bruke mer enn én spiss. Jeg vil tro det er store sjanser for at Tettey blir solgt i sommer, og det bør denne formasjonen være brennhet. Å ha tre gode spisser til å kjempe om to plasser på topp bør vel nærmest forventes om RBK vil regnes innen europeisk topp 30. Enn så lenge, med 4-2-3-1, så kan som nevnt tidligere både Prica og Steffen spille på vingen om det skulle bli nødvendig noen gang òg - skader/sykdom/dårlig form kan faktisk inntreffe hos de som vanligvis spiller der.
Nei, jeg er så absolutt for å hente Zahora. Nå har vi i flere år mast om enten for få midtbanespillere, for få forsvarsspillere, for dårlige backer, for få spisser osv. Når man endelig har en utrolig god midtbane og angrep, kan vi ikke klage for det også. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 12.03.2009 21:28 Post subject: |
|
|
| Nettop. Vi har et godt angrep. 2 toppspisser + 1 talent på 1 plass |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 12.03.2009 21:29 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | Hva får deg til å tru det blir spilelrflukt fra spissplass?
|
Ingen tror det blir spillerflukt fra spissplass. Grunnen til at vi kjøper er fordi vi har vært elendig dekket på spissplass den siste tiden. Enkelt og greit. Hadde vi kjøpt en spiss hadde det vært minimum, når vi har kjøpt to spisser har vi overskudd - prøve ut litt forskjellige formasjoner, tåle at en spiss ikke er i form eller skadet og generelt være trygge på at vi har en eller to spillere på topp som putter gjennom hele sesongen.
Men er litt usikker på hvordan RBK kan budsjettere sånn som de gjør (spillersalg 20mil? og spillerkjøp 0kr? - usikker her, korrekt me), uten å forsterke midtbanen. (har ikke veldig god dekning der med tanke på at strand helst ikke skal spille hele kamper og salg på 20mil kan tyde på at to spillere forsvinner - hvis jeg husker riktig) _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.03.2009 23:43 Post subject: |
|
|
| Spillersalg er realiserte verdier ,men spillerkjøp er investeringer som skal avskrives over kontraktsperioden. I prinsippet for å gå i pluss så må vi selge spillere for 20 millioner over bokført verdi. Hvis ikke vil en gå i null sånn rent regnskapmessig. Jeg støtter Hamrèn alltid vær på jakt etter kvalitet og hvis en finner tilgjengelige kvalitetspiller så bør en slå til den kommende konkurransen vil etterlate seg en sterkere spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.03.2009 23:51 Post subject: |
|
|
Er det nå vi skal begynne å kreve en ekstra midtstopper? Har vært stille rundt det lenge nå
Er veldig fornøyd nå, men hvis noe skal hentes i høst så er det vel stopper i utgangspunktet, litt avhengig av Stadsgaards skadesituasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
|