| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
media Veteran
|
Posted: 04.03.2009 08:46 Post subject: |
|
|
prica's lønn på 12 mill i året er nok den største utfordringen. tror hamren ønsker prica fordi vi har dårlig backup på plassen til iversen. prica virker å ha kvaliteter til å spille både targetspiss på egenhånd, og som makker til ivers i 442.
zahora konkurrerer med spisskompetansen vi finner i våre egne rekker, med pelu/jamtfall/konan. så blir spørsmålet hvor mye bedre han er enn disse.
å kjøpe begge har jeg absolutt ingen tro på. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 04.03.2009 09:28 Post subject: |
|
|
Paa hvilken maate er Zahora lik Konan, Pelu, Sellin???
Han virker jo absolutt aa ha sin forse i lufta og paa avslutninger, noe som knapt kan sies om de tre andre? _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 04.03.2009 09:33 Post subject: |
|
|
Sitat Stig Torbjørnsen:
- Han er en tovegsspiss, altså både møtende og bakromsspiss. Dario Zahora er en treffsikker herremann med en meget god venstrefot, han har nærmest et Marek-tilslag på frisparkene sine. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.03.2009 09:36 Post subject: |
|
|
også konan kan vel beskrives som en tovegsspiss. det er hodestyrken som skiller zahora fra våre andre kjappe bakromsspisser. i likhet med konan virker han også brukbar en-mot-en.
prica derimot, kan vel neppe beskrives som en bakromsspiss. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.03.2009 09:41 Post subject: |
|
|
| Der Konan er dårlig til å være møtepunkt. Veldig ofte tapes ballen hvis man sender en pasning opp på Konan og han er feilvendt. Det fører til farlige brudd i mot. |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 04.03.2009 09:49 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | INGEN av de tre er noen midtspiss i 4-3-3/4-2-3-1.
Akkurat nå har vi kun Iversen. Han trenger en konkurrent, alà Konè engang i tiden var (bare at vi denne gangen bør la dem faktisk konkurrere, i stedet for å dytte en av de på kant eller lignende, kun for å få navna dems inn i startelveren). |
Det kommer helt ann på motstanderen om de vil fungere som "ensom" spiss. Og jeg sier ikke at vi ikke skal kjøpe en av de. Det jeg sier er at vi ikke har behov for å kjøpe begge to. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.03.2009 10:54 Post subject: |
|
|
Ser i grunnen for meg at det blir 4-4-2 når Annan eller Tettey blir solgt i sommer.
Så en god spiss blir makker fra sommeren av, men så lenge at enn har Annan og Tettey, så blir det nok 4-2-3-1 i de fleste kamper. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.03.2009 12:18 Post subject: |
|
|
tror slett ikke man skal ta for gitt at annan / tettey / skjelbred / sapara blir solgt i sommervinduet. dersom rbk får e-cup spill, og sving på de sportslige resultatene, tror jeg laget holder i alle fall ut året.
slik mye tyder på nå, faller budene på fotballspillere raskt. snart er de nede på et nivå som gjør det lite fristende å selge. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.03.2009 12:50 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Der Konan er dårlig til å være møtepunkt. Veldig ofte tapes ballen hvis man sender en pasning opp på Konan og han er feilvendt. Det fører til farlige brudd i mot. |
Så vidt jeg kan huske fra høstens kamper, var Konan imponerende flink til å få kontroll på baller som ble spilt opp på ham feilvendt.
Jeg skjønner ikke helt hvor dette kravet om at Sellin må få spilletid kommer fra. For meg er det åpenbart at det beste for ham hadde vært utlån til 1. divisjon, for han er ikke noe reelt alternativ som ensom spiss i Tippeligaen. Signerer vi to spisser i dette vinduet, kommer nok RBK til å jobbe for et utlån.
Akkurat nå har vi ingen spisser som vi kan sette noen lit til de neste månedene, så da virker det rimelig å skaffe to, sånn at vi har backup hvis noen blir skadet. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.03.2009 12:59 Post subject: |
|
|
| Skriver under på siste taler. Sellin bør være langt unna laget og bør leies ut så fort som mulig. Haugesund jakter en spiss og ser ikke ut til å få tilslaget på Borgvard. Nordvik hadde meget godt av sitt opphold i Haugesund. Vi kan sende han til Bryne som erstatter for Cato Hansen. Han er uansett ikke klar til å være noe 3 - 4 valg for Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.03.2009 13:07 Post subject: |
|
|
Skjønner jeg bare maser når jeg sier at Rbk skal kjøpe å Prica og Zahora. Meningsløs masing i utgangspunktet med tanke på at Hoftun allerede har uttalt at det er lite aktuelt å kjøpe begge. Men har allikevel lyst til å sette opp en liten liste av tanker for hvorfor det er viktig.
Sellin: Er ikke god nok for tippeligaen enda, burde vært leid ut, men har nok ikke blitt det pga for få spisser i troppen. Det at han er i troppen brukes da som argument for å ikke hente bedre spisser.
Konan: Forsvinner veldig sikkert første dagen vinduet åpner siden Rbk har sagt klart ifra at spillere ikke lenger går som Bosman fra Rosenborg.
Er heller ikke god nok som spiss, da han er offensiv midtbanespiller.
Pelu: Har fått minimalt med spilletid i tippeligaen, kom fra 1 divisjon og er en klassisk ving som uttalte han var sjeleglad for å komme til et lag som spilte 4-3-3 for det var det han kunne spille. dagen etter endrer Rbk formasjon til 4-4-2. Kan ikke ta sikte på at denne mannen bærer laget.
Iversen: Har vært skadet siden november, periodvis trent, men ikke med ball. er nok i form sent i August hvis han selv vil, tvilsomt noe før. Galskap å skulle la han være enslig formløs spiss.
Bakenga: Er ikke en gang i troppen, men gode gud jeg vil heller ha den guttungen opp til å gjøre innhopp på bekostning av Konan og Pelu, da dette er et monstertalent av de helt sjeldne.
Vi har 1 spiss som holder nivået som trengs, men det nivået kommer ikke før i august. Jeg blir glad hvis vi kjøper 1 spiss, men fornuft sier at vi burde gjøre det vi kan for å hente begge. Å når det snakkes om at man ikke har råd: den finansielle situasjonen kom ikke som noe sjokk på ledelsen for 3 uker siden, det har vært vist om lenge, alliekvel hadde vi økonomi til å hente ingelsten for 10 mill, eller cooper for 15-20 (?).
Zahora og Prica kommer nok ikke til å koste mer enn 12 tilsammen.
Med såpass mange spillere som kanskje drar, kan konklusjonen nok dras til at vi ganske sikkert mister minst 2 i sommervinduet, det kommer noen kroner inn, og det blir plass til flere utlendinger.
Å til argumentet om at vi ikke har plass grunnet 4-2-3-1, ikke se på tallene. mye v grunnen til 4-2-3-1 er jo selvsagt at vi kun har en duganes spiss, men vi har to fantastiske defensive midtbanespillere. dagens stall passer den formasjonen, men Tettey eller Annan fyker nok i sommer. Å jeg ser ikke for meg at Rbk kommer til å spille med 1 spiss og maks defensiv tygghet mot svak motstand.
Kjøp begge så kanskje vi faktisk kan hente inn det siste seriegullet som Strand drømmer om for å legge opp, og vi har plutselig utsikter til en ny runde i det gjeveste selvskap. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.03.2009 13:19 Post subject: |
|
|
| Ser ut som om du har glemt driftsutgiftene til nye spillere. Med fem-seks millioner i årslønn, i hvert fall for Prica, kanskje 3-4 millioner for Zahora, fireårskontrakter og eventuelle bonuser så koster to spisser enormt mye mer enn bare en ny spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.03.2009 13:21 Post subject: |
|
|
Hørte rykter om sportslig satsning jeg, men det var nok bare rykter.
Last edited by Keenoir on 04.03.2009 13:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 04.03.2009 13:22 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Ser ut som om du har glemt driftsutgiftene til nye spillere. Med fem-seks millioner i årslønn, i hvert fall for Prica, kanskje 3-4 millioner for Zahora, fireårskontrakter og eventuelle bonuser så koster to spisser enormt mye mer enn bare en ny spiss. |
tror nok du bommer der, tviler på at Prica er den "sværingen" som de sprenger lønnsbudsjettet på. han får nok ca 3,5 i lønn, kanskje sign-on-fee (spørs hva rbk må betale). Zahora tipper jeg havner på rundt 3 mill _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.03.2009 13:30 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Ser ut som om du har glemt driftsutgiftene til nye spillere. Med fem-seks millioner i årslønn, i hvert fall for Prica, kanskje 3-4 millioner for Zahora, fireårskontrakter og eventuelle bonuser så koster to spisser enormt mye mer enn bare en ny spiss. |
Jeg har absolutt ikke glemt utgiftene som følger med kjøp av nye spillere. Men hvis du tar i betrakning hvilke spillere som er nærmest å dra i sommer så ser du fort at det forsvinne store lønnsutgifter. Økonomien er tilstede for å hente begge to, Rbk snakker varmt om den enorme satsingen de gjør i år for å få dette berøme forspranget på resten av lagene. Det utsagnet er en av to ting:
1: Utsagn med sannhet, de har intensjoner om å ta tilbake tronen. Da må vi vinne i år, ellers må store kutt i all ledd gjøres for å overleve framover. Måten å vinne på er å styrke det eneste leddet i laget som pr dags dato suger.
2: Utsagnet er en setning markedsavdelingen fikk i oppgave å skrive da ledelsen så at det ble store røde tall, og de trengte en pen måte å spinne problemet på. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.03.2009 14:00 Post subject: |
|
|
Prica har jo 15 mill i Sunderland. Tviler på at han godtar 3,5 i RBK.
Men enig i at det bør satses på å styrke det klart svakeste leddet når man prater om å "opprettholde satsingen".
Det er dog langt fra sikkert vi får solgt spillere for 25 millioner i sommer, og vi går sikkert 10 millioner i minus på tilskuerbudsjettet også, så det må åpenbart kutting til et sted - og det må skje utenfor spillerstallen. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.03.2009 14:00 Post subject: |
|
|
| Zahora 3 mill i året? Folkens, jeg tror vi snakker ca halvparten. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.03.2009 14:03 Post subject: |
|
|
Ja, halvparten i grunnlønn duger nok det. Så får vi heller gi han en god mål- og assistbonus. 4 mill ekstra hvis han banker inn 30 mål  |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 04.03.2009 14:37 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Skriver under på siste taler. Sellin bør være langt unna laget og bør leies ut så fort som mulig. Haugesund jakter en spiss og ser ikke ut til å få tilslaget på Borgvard. Nordvik hadde meget godt av sitt opphold i Haugesund. Vi kan sende han til Bryne som erstatter for Cato Hansen. Han er uansett ikke klar til å være noe 3 - 4 valg for Rosenborg. |
Må tenkte litt på hvilke trenere som er i klubbene også da. TS har reist nordover til Bergen, og jeg tviler på at Jostein Grindhaug er like god når det kommer til spillerutvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.03.2009 14:43 Post subject: |
|
|
| Det har vært flinke med talenter i Haugesund før Rune Skarsfjord kom til byen. Christian Grindheim, Trond Eirik Bertelsen og Jone Samuelsen er gode eksempler. |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 04.03.2009 16:04 Post subject: |
|
|
| Av disse er det bare Grindheim som var klar for TL-fotball når han forlot klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 04.03.2009 16:58 Post subject: |
|
|
Zahora bør ikke bli høyere gasjert enn f.eks Konan. Bonusordninga er vel alltid ut ifra prestasjonen til laget som en helhet, kansje i forhold til spilte minutter??
Prica kan ikke få mer enn Iversen. Vi strakte oss langt mok for ham, det må være ett vistt pristak. Prica vil nok fort ut igjen, og med den sluttpakken han nok får så er det en sjanse han bør være villig til å ta. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 04.03.2009 17:34 Post subject: |
|
|
Grindheim er forøvrig han duden som er stand in for Håvard Lilleheie i United i de scenene hvor han ser litt for god ut til å være Håvard Lilleheie. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.03.2009 18:34 Post subject: |
|
|
Jepp, og Jone Samuelsen er han som hele tiden under innspillingen maste om at "Han ikkje har tid til detta tullet." _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|