| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 28.02.2009 00:57 Post subject: |
|
|
| Rod wrote: | Må si at det var litt dårlig oppmåte, men hva kan man forvente i en treningskamp så langt fra Trondheim.
Vi mangler noen forsangere, så vi var litt stille i første omgang. Det ble ordnet etter pausen og vi lagde litt lyd, ved hjelp av en liten gjeng kjernen folk som sto der.
Vi var jo så heldige å score det aller første målet i "gymsalen".
Kult med de som kom da
Rod |
ikke noe selvskryt eller noe, men kan hende det har vært oss  |
|
| Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 28.02.2009 00:58 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Nok en håpløs artikkel som en har dratt rett ut av ræva. Hoff var usynlig i omtrent hele kampen og Kobayashi viste ingenting som tyder på at han er istand til å erstatte Alanzinho. Når begynnte 100% fotball med helironiske artikkler. Det høres nå ut som vi var så frekke å rane Stabæk idag, noe som bare er tull.
Stabæks nye supertrio |
Hoff spilte faktisk ganske bra, hadde mange gode løp og var der han skulle være. Kobayashi derimot spilte ikke bra i det hele tatt.  |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.02.2009 01:00 Post subject: |
|
|
MASSE ting som kan bli gjort bedre, men når jeg var der, fikk jeg veldig lyst på ny stadion selv.... Vær så snill skutle  |
|
| Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 28.02.2009 01:02 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | MASSE ting som kan bli gjort bedre, men når jeg var der, fikk jeg veldig lyst på ny stadion selv.... Vær så snill skutle  |
Tradisjon foran teknologi sier jeg  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.02.2009 01:06 Post subject: |
|
|
Lerkendal er et veldig flott og tradisjonsrikt stadion. Den dagen vi begynner å spille kampene våre på kunstgress i en hall gråter jeg. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 28.02.2009 01:07 Post subject: |
|
|
Jeg bare håper noen prøver seg med bluss på denne stadioen jeg. Det må skje.
 _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.02.2009 01:21 Post subject: |
|
|
| Vil jo ikke ha kunstgress, bare større stadion og ommaling av de gule delene;) |
|
| Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 28.02.2009 01:31 Post subject: |
|
|
| Dette var det Rosenborg IKKE trengte nå! En seier over regjerende serievinner! De fleste spillerne, utenom Strand, er såpass enkle i toppetasjen, at de lar dette gå til hodet på dem. Nå skal de spasere inn til seriegull... |
|
| Back to top |
|
 |
pL Junior

|
Posted: 28.02.2009 01:40 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.02.2009 07:12 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Olsens fikset RBK-biffen
Dette er kanskje tidenes dårligeste kampsammendrag. Lurer på om artikkelforfatter går på syre. |
Sjekk forfatteren da. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 28.02.2009 08:02 Post subject: |
|
|
| coder wrote: | | Dette var det Rosenborg IKKE trengte nå! En seier over regjerende serievinner! De fleste spillerne, utenom Strand, er såpass enkle i toppetasjen, at de lar dette gå til hodet på dem. Nå skal de spasere inn til seriegull... |
javel ? for det siste som hjelper på selvtillitten og moralen er vel å vinne fotballkamper. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 28.02.2009 09:02 Post subject: |
|
|
| Ser at Sapara får dårlig kritikk her inne, men på de klippene jeg har sett gjør han meget bra ting. Nordvik og Lago er ute på meget tynn is flere ganger ser jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 28.02.2009 09:04 Post subject: |
|
|
| klipping gir ofte et ukorrekt bilde hombre. Nordvik var bra, Sapi var så der |
|
| Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 28.02.2009 09:37 Post subject: |
|
|
| Det er vel liten tvil om at rbkspillerne er stinne av selvtillit. Bare å se på hvordan de ter seg ute blandt folk. Problemet er at de evner ikke å nullstille seg etter kamper. Det gjelder både tap og seire. Når hadde Rosenborg sist en rimelig lang ubrutt seiersrekke? |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 28.02.2009 10:00 Post subject: |
|
|
"MOT" logoen til stabæk var sinnsykt liten, og de hadde navn på draktene. STILIG. Hvorfor har ikke vi slik?  |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 28.02.2009 10:06 Post subject: |
|
|
| De hadde jo en veldig god periode fra august til oktober ifjor, kanskje ikke en ubrutt seiersrekke, men 8-4-1 det det eneste tapet var borte mot DIF er da en god rekke det. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 28.02.2009 12:25 Post subject: |
|
|
Nå har ikke jeg sett kampen, og jeg veit ikke hva jeg skal tru om de motstridende utsagnene. Velger å sile litt, og å fokusere på det positive:
1: Olsen er på gang
2: Ciljan får snart plassen til sappi
3: Vi vant, og på topen av det hele i en kamp vi er underlegne, mot et bedre lag enn oss, og vi scorer på en av få sjanser. Totalt ukarakteristisk for senere års RBK, og svært positivt
4: Miller spilte en god kamp. Hamrén må vitterlig være messias
5: Konan viser innsatsvilje
6: Lago/Nordvik presterte. Særlig sistnevnte håper jeg kan fortsette dette. Om så skjer ser jeg svært positivt på året. Desverre ikke så realistisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 28.02.2009 12:36 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | "MOT" logoen til stabæk var sinnsykt liten, og de hadde navn på draktene. STILIG. Hvorfor har ikke vi slik?  |
Fordi vi har den fatale Sparebank 1 reklamen på ryggen..og reklamer stort sett over alt så vi ser ut som et guttelag som har fått sponsa tur til Norway Cup. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 28.02.2009 13:01 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: |
3: Vi vant, og på topen av det hele i en kamp vi er underlegne, mot et bedre lag enn oss, og vi scorer på en av få sjanser. Totalt ukarakteristisk for senere års RBK, og svært positivt
|
3. Rbk vant mot et Stabæk-lag som falt sammen som en tom sekk i andreomgangen. Likevel ble det produsert svært få målsjanser. Dette poenget kan minne om oppkjøringen i fjor, der Rbk vant flere kamper med få siffer, men uten å imponere spillemessig.
Det skal sies at laget ser bedre ut i år enn i fjor, men det bekymrer likevel at laget skaper få gode sjanser gjennom 90 min. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.02.2009 14:04 Post subject: |
|
|
Erik Hamrén var fornøyd med seieren, men ikke med spillet.
- Vi sleit i hele første omgang, og vi hadde trøbbel i den bakre fireren. Vi var heldige som ikke fikk scoring mot oss, sier RBK-treneren.
- I andre omgang kom vi mer inn i duellene, spilte med et høyere press, og da kom også sjansene, sier han.
Les mer: Savner Veigar |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.02.2009 15:14 Post subject: |
|
|
| Det var et helt annet nivå på VG sin kamprapport i dagens papiravis. Der det blir påpekt at Stabæk har mye å jobbe med før seriestart, at Rosenborg er solide defensivt ,men mangler litt rytme fremover. At det var ingen ting som tydet på at Kobayashi var en verdig erstatter for Alanzinho. Jeg la ikke merke til Hoff i det hele tatt verken positivt eller negativt ,men det var typisk for det fleste Stabæk spillerene igår; middelmådig. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 28.02.2009 15:28 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er vanskelig å trekke så veldig mye negativt ut av gårsdagens kamp:
* Vi var svært solide bakover til tross for at vi manglet våre to førstevalg på midtstopperplass
* Vi slo fjorårets seriemester på bortebane
* De siste 20-25 minuttene tok vi fullstendig over kampen, i fjor var vi som regel sluttkjørt på samme tidspunkt i de fleste kamper. Det tyder på at den fysiske formen er mye bedre enn i fjor.
At vi ikke spiller strålende angrepssfotball er ikke veldig overraskende. Etter en periode med hard fysisk trening har sannsynligvis en del spillere ganske tunge bein, det vil bedre seg frem mot seriestart.
I tillegg har Hamren uttalt at det har vært svært lite fokus på det taktiske så langt, men at det blir fokus i treningsuken i Barcelona. Sannsynligvis vil spillemønster sitte langt bedre utover våren.
Ser også at mange kritiserer den nye formasjonen for å være defensiv, og frykter kjedelige kamper på Lerkendal. Sannheten er vel at den nye formasjonen er svært fleksibel, og gir muligheten til å spille med en kompakt 5'er på midtbanen når det er nødvendig, men samtidig også legge igjen de 4 mest offensive spillerene høyt i banen, noe som vil gi oss mye offensivt trykk når vi ønsker det, f.eks på hjemmebane. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 28.02.2009 15:37 Post subject: |
|
|
Rart at Hamren sier at hallen (telenor arena) er vanskelig å skåre på... Han tror at det ikke kommer mange mål der inne.. Hvorfor klarer LSK og alle de andre lagene som har spilt i LSK-hallen å skåre??
Tøvete argument eller va jeg skal kalle det av Hamren.. Kan ikke skylde på hallen at vi ikke kom til flere sjangser i går! |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 28.02.2009 15:46 Post subject: |
|
|
Stabæk klarer jo heller ikke og skåre i hallen sin. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 28.02.2009 15:59 Post subject: |
|
|
Har LSK spilt i Stabæk-hallen? Hva var alt snakket om at T olsen scoret det første målet i hallen osv osv?
Jeg synes ballen gikk fort og snodig på banen, for lag som RBK som er vant til naturgress vil det være uvant å spille på Stabæks gress, og derfor synker presisjonen. Jeg er enig i at det er en ganske tynn unnskyldning, men jeg forstår han litt også.
Jeg så første omgang i opptak nå, før den elendige macen til kjæresten min streika. Jeg synes ikke det var så ille som mange her skal ha det til. Nordvik og Lago synes jeg gjorde en god jobb. Virket dynamiske og presset der de skulle og hadde kontroll på ball i bakrom også. Nordvik var bedre i første omgang enn jeg har sett han på svært lenge. Var Nordvik god fordi Stabæk ikke hadde sitt "egentlige" angrepsspill eller var det Nordvik som gjorde Stabæks angrepsspill dårlig? Jeg velger å tro det var en kombinasjon. Real Madrid så fryktelig dårlige ut mot LFC, men vi vet alle at det er mye pga LFC egen evne til å bryte ned spillermønsteret til motstanderne(noe jeg forøvrig synes er gørr kjedelig å se på og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor kjedelige LFC har så mange supportere. Men det er en annen historie!). Jeg tror det er et slikt RBK vi vi se i år, med to ankere nær vår forsvarsfirer blir det vanskelig for motstanderne å spille sitt eget spill. Forhåpentligvis sitter angrepsspillet bedre fremover, men det er helt greit for meg å ofre litt possession for å heller være sikre bakover.
Jeg ble forøvrig imponert over Trond Olsen. Tror han utfordret sin back tre-fire ganger i første omgang, og kom seg forbi hver gang. Hadde også flere skuddmuligheter, noen var veldig dårlige, men det er godt å se en som tør å skyte. Jeg tror Trond Olsen blir gull verdt for oss i år. Når han blir litt bedre kjent med laget også kommer løpene til å sitte bedre og vi unngår de flaue misforståelsene som oppstod et par ganger.
PCS og særlig Sapara var dårlige i første omgang. Florerte med feilpasninger og dårlige touch. Lustig var også under pari offensivt, men han hadde flere gode sikringsjobber bakover.
Dorsin var som alltid en av de beste for RBK. Sikker bakover og god fremover. Jeg står fortsatt for at han er en av RBKs raskeste spillere. Virket ut som om han var den som var minst brydd av underlaget der ute, hadde flere fine tekniske raid.
Nå gjelder det bare å få sett andre omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
|