View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.01.2009 18:34 Post subject: |
|
|
Hvorfor offentliggjør aldri lag resultater fra hurtighets- og utholdenhetstester og lignende? |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.01.2009 18:50 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet er vel det en bedriftshemmelighet.
Men de er vel heller ikke akkurat stolte av de siste års målinger som ikke var imponerende mildt sagt.
Jeg snakket med en foreleser i idrett på NTNU. Han sa at han var sterk kritisk til RBKs treningsopplegg. Han mente at regelmessig trening 3ganger i uka ville gi bedre kondisjon enn RBK spillerne. Han har faktisk bevist dette i et forsøk med fengselsinnsatte.
Dette var selvfølgelig før Hamrens inntreden. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.01.2009 19:21 Post subject: |
|
|
Ingenting er sikkert, men jeg tror at til seriestart vil vi få se et RBK som løper i fulle 90 minutter, ja 120 om de må. Det fysiske grunnlaget som var lagt før Hamrèn kom var selvsagt for dårlig, og jeg er av den oppfatning at de siste dårlige kampene var mer et resultat av det dårlige grunnlaget, enn av det arbeidet Hamrèn hadde rukket å få lagt på laget.
Jeg mener at Hamrèn hadde for liten tid till å gjøre noe emd dette, midt inne i en sesong, med mange kamper, men at nå er det på vei oppover. Jeg tror også at det Hamrèn har gjort i forhold til kosthold, annen type trening, og det mentale arbeidet, vil gjøre RBK til en gull-kandidat i 09`.
Men dette er jo bare optimistiske Macha sin mening;) |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.01.2009 19:47 Post subject: |
|
|
Jeg frykter at støtteapparatet til Hamrèn ikke holder mål og at vi ikke kommer til å se den fysiske utviklingen som en håper på. Jeg er skremmt over at folk som Henriksen, Jamtfall, Nordstein er her fremdeles etter at vi har sagt opp 5 - 6 trenere. Hamrèn er helt avhengig av støtteapparatet sitt for å få det resultatene vi alle ønsker, forhåpentligvis er han sterk nok til å få støtteapparatet sitt til å prestere bedre enn dem har gjort det siste årene.
Hvilke spillere har kommet opp under Henriksen sin ledelse av juniorlaget? Fordi generasjonen Skjelbred, Tettey, Nordvik og Aas kom vel opp under Ingebrigtsen og Skammelsrud sin ledelse. Stemmer ikke det? |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.01.2009 20:06 Post subject: |
|
|
En burde vel egentlig kjørt en test med en intervallaktig løping siden det ligner mer på den måten en jobber på banen eller? Kan godt hende at dem gjør det ,men en slikt test resultat vil etter min mening gi et mer nyttig resultat. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.01.2009 21:37 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Jeg snakket med en foreleser i idrett på NTNU. Han sa at han var sterk kritisk til RBKs treningsopplegg. Han mente at regelmessig trening 3ganger i uka ville gi bedre kondisjon enn RBK spillerne. Han har faktisk bevist dette i et forsøk med fengselsinnsatte.
|
Här gäller det att ta grep, släpp fångarna loss och mura in RBK-spelarna. Det vill ge spelare med bättre kondition och samtidigt en knäpp på näsan till bortskämda RBK-spelare. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.01.2009 21:55 Post subject: |
|
|
Ja, under ola, Perry, Tørum, Henriksentiden i hvertfall. Det tror jeg faktisk hadde vært bedre
Ellers er jeg helt enig med Keenoir. Er bekymret over at deler av støtteapparatet ikke holder mål. Henriksen, Nordsteien og Jamtfall har jeg ikke trua på for å si det mildt. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.01.2009 22:07 Post subject: |
|
|
Luton Shelton sätter nytt snabbhetsrekord på 40 m. Jag är inte överraskad då jag knappt har sett en snabbare spelare i allsvenskan. Jag tror Shelton kan bli en hit denna säsong då han inte var i närheten av sitt bästa förra säsongen.
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=535716 |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.01.2009 22:56 Post subject: |
|
|
Som Thorbjønsen sa;
"Han var god i Helsingborg, men han har ikke akkurat imponert meg verken i England eller i VIF" _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.01.2009 23:16 Post subject: |
|
|
Han fick inte många chanser i England och han var antagligen inte i sin bästa form när han kom till VIF. Med en god vinterträning och regelbundet spel i år så får vi kanske se lite av HIF-formen. Men har förstås ingen av Henke Larssons kaliber att mata honom med precisa löpbollar i VIF. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2009 21:58 Post subject: |
|
|
VG gjør en vri, og venter til kveldstid med å legge ut papirsak på nett:
- For å slåss om gullet må vi bli mer stabile i prestasjonene enn vi var i fjor og vi må stå distansen helt ut, sier Erik Hamrén til VG.
- Derfor skal vi trene tøffere fysisk i vintermånedene i år i og med at vi ikke har E-cup, sier svensken.
Les mer: Hamrén varsler hardkjør
Kleveland jr. rappet et poeng jeg har råmateriale til, men ikke har skrevet ut: Nemlig at RBK slipper å legge inn to formtopper i vår nå som det ikke ble UEFA-cup i februar. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.01.2009 13:32 Post subject: |
|
|
Har vært litt treg med å legge ut saken, men må jo prøve å fordele godbitene litt. Faren er som kjent at flere får samme idé, og ser at rbk.no også er innom tematikken. Uansett:
Forrige vinter ble forberedelsene til serien sterkt påvirket av de to kampene mot Fiorentina i UEFA-cupen.
- Optimalt sett skal man ha en oppkjøring inn mot seriestart. Vi fikk en formtopp i februar, så skulle vi "legge oss ned" og få en ny formtopp i mars/april. Det var vanskelig, innrømmer Schwabe.
Rosenborg vant bare én av de første seks seriekampene, og var allerede i begynnelsen av mai ti poeng bak Stabæk.
- Det var vanskelig å få laget til å prestere jevnt i en sesong som varte fra 8. januar til desember. Da vi i tillegg hadde mange unggutter og nye spillere fra mindre klubber, ble det en veldig stor utfordring, forklarer Schwabe.
Les mer: - Enklere uten UEFA-cup |
|
Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 11.01.2009 23:44 Post subject: |
|
|
Dette er en tendens jeg ikke liker fra RBK, nemlig å finne unnskyldninger for hvorfor de ikke presterte ifjor i starten av sesongen. Eggen sa: En vinner er løsningorientert, mens en taper fokuserer på problemer. De kan godt finne unnskyldninger, men det får ikke RBK noe raskere opp igjen på tabellen. Bedre om de faktisk fokuserer på de bra tingene de fikk til i fjor, laget har blitt mer samspilt og er etter min mening på vei oppover. At Hamren er her denne vinteren er også ett stort pluss. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 12.01.2009 00:01 Post subject: |
|
|
Det är förnuftigt att söka förklaringar till varför det inte gick så bra som man hade hoppats förra året och göra nödvändiga förändringar. Den ickeoptimala försäsongen kan vara en av orsakarna till den dårliga starten och svårigheterna att hålla hela matcher under hösten. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.01.2009 00:34 Post subject: |
|
|
Jeg føler heller ikke RBK bruker det som unnskyldning, men litt som ei forklaring. Man vil nok sannsynligvis møte utfordringa på en annen måte neste gang vi spiller sluttspill i e-cupen. Hvordan det skal gjøres, kan ikke jeg svare på. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.01.2009 02:36 Post subject: |
|
|
Nå har ikke alle serieåpningene vært dårlige etter vinter-e-cup-oppkjøringer, men i 97, en av de beste årgangene noensinne, åpnet vi også bare med 0-3-1 drøye måneden etter Juve-kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.01.2009 02:41 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er da hvorfor det som sansynligvis blir kun to kamper i Uefa cupen prioritert forann seriestarten som kan være alltavgjørende i den påfølgende sesongen? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.01.2009 11:17 Post subject: |
|
|
Man har nå vel alltid et håp om å være i form både til UEFA-cupen og seriestarten da. Hvis seriestarten i framtida blir like tidlig som i år, så blir vel ikke dette et kjempestort problem fordi UEFA/CL-kampene kommer bare tre uker før seriestarten. Dermed trenger man bare en "formtopp". |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 13.01.2009 01:19 Post subject: |
|
|
Mye av oppkjøringa i år kontra i fjor går vel mer på at laget for bygget et skikkelig godt fysisk grunnlag. Det gikk ikke med kamper i februar. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.01.2009 15:58 Post subject: |
|
|
Hamrén:
- Fysisk sett er jeg meget fornøyd med hvordan laget ser ut akkurat nå. Vi har brukt så og si all tid frem til nå med økter for å være rustet til det som skal komme.
Les mer: - Vi er på rett vei |
|
Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
|
Back to top |
|
 |
BB Junior
|
Posted: 25.02.2009 00:02 Post subject: |
|
|
Svært betryggende at vår fysiske trener plukker ut sidebacker som et eksempel på spillere som ikke trenger så mye kondisjon fordi de ikke skal løpe så mye. Da har du virkelig skjønt hvordan moderne fotball utvikler seg. Jeg er skremt! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 25.02.2009 00:09 Post subject: |
|
|
"Kepper'n spring jo itj så my, midtstopperan spring heller itj så my, backan spring". Høres litt rart ut. Enig det, men velger å tro at han vet hva en moderne sideback er.
ca 12:30 ut i klippet |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 25.02.2009 00:21 Post subject: |
|
|
Slik jeg husker det er han i ferd med å få igjennom hva som kreves av kondisjon i de ulike spillerposisjonene, og blir avbrutt/avledet i det han skal fullføre resonnementet om backene. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
|