|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Rod Proff

|
Posted: 23.02.2009 16:43 Post subject: |
|
|
| Er det bare meg, eller får man ikke kjøpt noen verdens ting på kjernensjappa? |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 23.02.2009 17:41 Post subject: |
|
|
Ikke noe annet enn medlem i kjernen ser det ut til. Håper på at de åpner butikken sin igjen når den nye websida kommer opp med tiden.. _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 23.02.2009 17:51 Post subject: |
|
|
| Bruk www.rbk.no !! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.02.2009 21:23 Post subject: |
|
|
Må få gratulere alle de tilsatte i Kjernen-styret med vervet.
Kjernens nye talsmann |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 23.02.2009 21:51 Post subject: |
|
|
Man takker!
Og apropos; det er bare å hive seg rundt og ordne medlemskap og sesongkort, dere som ikke allerede har gjort det. Det er ingenting å vente på, for denne sesongen blir knallbra!
I morgen? Nei, det skal være nuh! _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 24.02.2009 19:03 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Men jeg vil gjerne komme i tale med sesongkortholdere på øvre øst som ikke er medlemmer i Kjernen, lurer på hva det er som driver dem. |
Kan ikke se at det skal være noe å stusse over. Det finnes vel de som liker å gå på kamp og bidra til stemningen, men som ikke har noe videre behov for å være medlemm av en gruppering. Hvis man skal få med seg folk andre steder på stadioen må vi vel lede 3-0 over Real Madrid e.l. Økonomisk sett er det vel ikke så stort forskjell at det gjør noe heller. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 24.02.2009 19:45 Post subject: |
|
|
| Medlemskap i Kjernen koster 250 spenn, prisdifferansen på sesongkort er 500. Jo, dette er noe å stusse over. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.02.2009 20:17 Post subject: |
|
|
| For meg så handler det om identitet, å melde seg inn i en supporterklubb er litt som å melde seg inn i et politisk parti, istedet for å bare stemme på partiet (Selv om naturligvis medlemsskap i rbk er en mer treffende parallell). Sånn sett har ikke kjernens image tradisjonelt sett bidratt til å få meg til å føle at det er stedet for meg. Puben i sentrum var vel med på å gjøre det helt fullstendig uaktuelt. Under avtroppende talsmann har jo kjernen blitt et betydelig mer positivt ladet ord i mitt hode, men det er jo ikke nødvendigvis styret man skal henge sammen med om man melder seg inn der heller. Poenget mitt er uansett at prisdifferanse er mindre viktig enn andre ting. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 24.02.2009 21:11 Post subject: |
|
|
Godt innlegg Klevolainen, det summerer det jeg mener veldig godt. For å legge argumentet om pris dødt, så er ikke en forskjell på 250 kr veldig viktig for meg, og jeg regner med at det er overkommelig for mange andre også.
Man kan se saken fra den andre siden også. Hvis man ikke føler at man identifiserer seg med Kjernen, hvorfor i alle dager skal man da melde se inn? Jeg er redd for at man har fått feil fokus hvis man i Kjernen føler at de som skal stå på Øvre Øst bør være medlem i Kjernen. Hvis man vil fylle tribunen bør man ha fokus på å være inkluderende for alle som vil bidra, og da blir et Kjernenmedlemskap mindre viktig.
Man kan ta et eksempel på en 50-årig mann so kommer hjem til kona og sier at han har kjøpt seg sesongkort på Lerkendal. Forhåpentlig vis synes kona det er hyggelig. Hvis samme mann har kommet hjem og sagt at han har meldt seg inn i Kjernen, så kan det hende hun stusser litt.
Dette kan man selfølgelig si er fordomsfullt og urettferdig, men det er allikevel realiteten at Kjernen har et rykte(rett eller urett) og en måte å bli oppfattet på. |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 24.02.2009 21:35 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke selv medlem i Kjernen, men har aldri skjønt denne motstanden mot å melde seg inn. Greit nok at man ikke gjør det, men noen ser ut til å ha et forferdelig forutinntatt inntrykk av hvordan Kjernen er.
Det finnes idioter overalt, både i og utenfor Kjernen vil jeg tro. At folk fortsatt bruker store argumenter for å ikke melde seg inn bidrar bare til å spre galle, uten at man egentlig vet hva man snakker om. Jeg vet kanskje heller ikke hva jeg snakker om, men da holder jeg meg ihvertfall for god til å spre negativ propaganda.
Faktisk tenker jeg på dette eksperimentet når jeg hører dette:
http://johns-jokes.com/jo...e/show/588
(ps: moderator, dette bør vel flyttes til Kjernen-tråden?) _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.02.2009 21:50 Post subject: |
|
|
| Guinness wrote: |
Det finnes idioter overalt, både i og utenfor Kjernen vil jeg tro. At folk fortsatt bruker store argumenter for å ikke melde seg inn bidrar bare til å spre galle, uten at man egentlig vet hva man snakker om. |
Var på ingen måte meningen fra min side å "spre galle". Jeg sier ikke at noen i Kjernen er idioter. Det har bare tradisjonelt sett vært vanskelig for meg å identifisere meg med den generelle kulturen i supporterklubben. Jeg er likevel selvsagt fullstendig klar over at klientellet er variert og at jeg sikkert kunne funnet folk jeg hadde følt meg på bølgelende med, også i Kjernen. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 24.02.2009 21:53 Post subject: |
|
|
Jeg kan virkelig ikke se at disse innleggene har spredd galle eller negativ propagande Guinness. Såpass til argumentasjon bør vel være lov på et diskusjonsforum, om enn i feil tråd ja. Noen med mer opphøyde krefter enn meg kan kanskje flytte oss  |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 24.02.2009 21:56 Post subject: |
|
|
Nuvel, det var kanskje en frustrasjon spredd utover flere tråder og bemerkninger utenom rbkweb som kom frem.
Jeg burde kanskje vært mer presis der.
 _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 25.02.2009 01:09 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | For meg så handler det om identitet, å melde seg inn i en supporterklubb er litt som å melde seg inn i et politisk parti, istedet for å bare stemme på partiet (Selv om naturligvis medlemsskap i rbk er en mer treffende parallell). Sånn sett har ikke kjernens image tradisjonelt sett bidratt til å få meg til å føle at det er stedet for meg. Puben i sentrum var vel med på å gjøre det helt fullstendig uaktuelt. Under avtroppende talsmann har jo kjernen blitt et betydelig mer positivt ladet ord i mitt hode, men det er jo ikke nødvendigvis styret man skal henge sammen med om man melder seg inn der heller. Poenget mitt er uansett at prisdifferanse er mindre viktig enn andre ting. |
Godt poeng Klevolainen. Jeg har vært medlem i Kjernen siden 2005, men meldte meg inn med blandede følelser. Kan dessverre ikke si at mine følelser har endret seg noe særlig. Jeg er flau over Kjernen-puben midt i byen og det hjelper ikke at 5'er-busstoppet til Dragvoll hvor alle studentene står. Dette gjør at jeg ikke sier til nye studenter jeg møter på NTNU at jeg er meldt inn i Kjernen akkurat. Dessuten er kjernen.com fult av frekke typer som vet å skjelle ut nykommere. Det er nulltoleranse for nye ungdommer med skrivefeil og "umodne" holdninger. De vi egentlig burde omfavnet og fått til å føle seg velkommen. Jeg føler riktig nok at det ble en del bedre i 2008.
Problemet i Kjernen er at noen vil at vi kun skal ta inn folk som synger på samme nivå som UN-gjengen, andre vil at vi skal ta inn fra forskjellige nivåer. Noen vil at vi skal fokusere på synging, andre er gladere i TIFO og visuell synlighet. En del av UN-gjengen er fantastiske syngere men står hele kampen i jeans og grå hettegenser. Personlig er jeg opptatt av begge deler, og ser ikke hvorfor det er så galt å stå i RBK-skjorte under kampen. Noe jeg føler flere i Kjernen synes det er - nei til den moderne fotballen og kapitalismen osv osv. Det er greit med uenigheter, men jeg føler den krasse holdningen på forumene til Kjernen er en gedigen bjørnetjeneste. Vil Kjernen fylle opp plassene sine så bør to ting gjøres raskt;
A) FÃ¥ pusset opp Kjernen-sida.
B) Få has på forumene
Jeg synes det er feil prioritering av tid. Jeg fikk fire "Velkommen til Kjernen"-brev i postkassa. De var pene og forseggjorte, men jeg synes tiden heller bør brukes på å få fiksa opp den katastrofale hjemmesida. Lær av RBK og Barcelona, det er e-markedet som gjelder!
Når det er sagt så mener jeg styret i Kjernen er flinke, det virker på meg som en svært organisert gjeng. Jeg tror de siste åra har gått mest i å rydde opp i økonomien til kjernen-puben og få has på kjernen-shoppen. Og særlig forrige talsmann løftet mitt inntrykk av Kjernen betraktelig. I min kompisgjeng er det blitt mer kult og godtatt å være med i Kjernen pga Lyngens gode og profesjonelle kommentarer i media(særlig da det blåste som verst). Jeg har også trua på Arnt(den nye talsmannen). Har vært på et par TIFO-arrangementer med han, særdeles hyggelig og oppegående fyr. Flink med nye folk og en humørspreder. I fjor var jeg, under pausen i en tippeligakamp, rasende i det jeg var på vei til pølsekøen, fortvilt og skikkelig nede. Noe av det dårligste jeg har sett av RBK i en omgang. Så fikk jeg plutselig et klapp på skulderen av en som gikk forbi meg. Snudde meg, og det var selvfølgelig Arnt, humørsprederen, som ga meg en sårt trengt oppmuntring. Det er slike folk som gjør det hyggelig å være med i Kjernen, uansett hvor harry kjernen-puben i byen virker.
Last edited by LarsG on 25.02.2009 04:36; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.02.2009 01:55 Post subject: |
|
|
Det du gjentatte ganger kaller en "Kjernen-pub" er et sted Kjernen har gjort alt som har stått i Kjernens makt for å kvitte seg med. Kvitte seg med, i den forstand at det ikke har vært noe ønske å bli assosiert til stedet - og kvitte seg med i den forstand at man har ønsket å kvitte seg med de eienandelene som har vært i stedet. Antakeligvis nettopp på grunn av de samme tankene du har om stedet. Sånn sett er du og Kjernen helt på bølgelengde her, og strengt tatt ikke noe du burde bruke imot supporterklubben. Tanken om å lage en pub for supporterne var det som drev Kjernen til å satse økonomisk på stedet i utgangspunktet - men da Klokkesvingen viste seg å bli en møkkaplass med en møkkaledelse, innså de raskt at det ikke var noen fremtid der og snudde mens leken fremdeles var sånn nogenlunde god.
Nå er forøvrig dette stedet konkurs, og selv om Kjernen hadde en god del penger inn i stedet - så tror jeg likevel at det oppleves som en lettelse å være ferdig med hele sjiten.
Når det gjelder nettsiden har den vært under planlagt oppussing lenge, men det har vært mangel på resurser og mer akutte ting har blitt prioritert når det har stormet som verst. Det er likevel helt konkrete planer om å fornye denne siden, og frivillige (og flinke!) folk er nå involvert i jobben med å lage en helt ny og moderne webside, med en litt mer tiltalende layout og en bedre informasjonsflyt.
Ellers kan det vel nevnes at gutta i de grå hettegenserne (hæ?) er Ultras Nidaros, eller UN om du vil. UD (Utenriksdepartementet?) er noe helt annet. Felles for begge er likevel at de ikke har noe direkte med Kjernen å gjøre, og samme hvor lite begeistret du er for UN og deres grå hettegensere - så er ikke det noe du skal legge på Kjernen. Det er et godt samarbeid mellom UN og Kjernen og noen er medlemmer begge steder, men de representerer likevel to ganske forskjellige ting og de har ingen formell tilknytning. Det er ikke noe krav om at man skal være på "UD-nivå" for å få medlemsskap i Kjernen, være med på Kjernens turer eller å ha stemmerett på Kjernens årsmøte.
Man må likevel forvente at det stilles visse krav om man skal stå på Kjernens tribune, da denne først og fremst er satt av til stående, syngende supportere av Rosenborg. Hvis det er dette som oppleves ekskluderende, så kan man faktisk sitte på en av de andre tribunene - og likevel være medlem i supporterklubben. Alle som betaler medlemskontigenten bidrar til å gjøre tribunelivet på Lerkendal litt bedre. Og det er derfor Kjernen i det hele tatt eksisterer.
Edit: Konstaterer at jeg har satt ny verdensrekord i å bruke ordet "kjernen" flest ganger i ett og samme debattinnlegg. Den masete språkbruken gir jeg 20 timer uten søvn skylda for. God natt! |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 25.02.2009 03:10 Post subject: |
|
|
Takk for et godt svar. Nå vil jeg ikke pirke mer i sårene her, men jeg føler jeg bør begrunne mine påstander ytterligere for å få frem mine synspunkt.
Jeg forstår hva du skriver angående Klokkesvingen, og jeg er vel heller ikke overrasket over at Kjernen har ønsket å komme seg av det synkende skipet. Det hjelper riktignok svært lite om dere så har prøvd å bli kvitt Kjernen-puben mens den eksisterte, når den har stått der i flere år med Kjernen-logo og i tillegg er midt i byen. Men det var gode nyheter og man skal ikke gråte over spilt melk. Det er godt at det kapittelet er over!
Når det gjelder nettsidene kan jeg ikke si noe annet enn at jeg har lest lignende svar som ditt helt siden jeg begynte i Kjernen. Og hver eneste gang ble det lovet gull og grønne enger, men jeg har til gode å faktisk se noen forandringer. Forumet fikk et løft for et par år siden(jeg regner med du vil irettesette meg om jeg skriver enda en detaljfeil, enda det fortsatt er et valid poeng), men utenom det har den samme nitriste sida fått stå. Jeg har selv drevet et nettsted(og jeg må ydmykt si at den var av det nivået Kjernen bør ligge på) drivet av frivillige og vi hadde tretti medlemmer, og å få noen til å fikse en side til oss var ingen lang prosess. Kjernen.com har i en årrekke sett totalt utdatert ut og ikke en eneste synlig facelift har blitt gjort. Hvordan kan det i løpet av så lang tid ikke ha blitt gjort noe med dette? Ble det først fart i sakene da RBK la ut nyhet om at Kjernen trengte en webansvarlig?
Når det gjelder UN(beklager for UD, en kompis av meg er fanatisk opptatt av Ultras Dynamo Zagreb, antar det påvirket meg): "Gutta i grå hettegenser" var for å få frem at flere av UN-gjengen ikke bruker RBK-drakt på kamp og i en årrekke har argumentert mot flere av oss som etterlyser et renere visuelt bilde av Kjernen(flere i hvitt, f.eks), og heller har argumenter for høyere synging og bevegelse(hopping/dansing/knuffing). Jeg tror uansett du misforstår meg. Jeg kritiserer ikke UN. Jeg sier aldri at det stilles noe krav om at alle er på UN-nivå(selv om du har et godt poeng, det virker sånn om man leser på forumene). UN er de mest aktive syngerene vi har, og jeg står selv med de under kamp. Jeg kritiserer mottakelsen av nye medlemmer på kjernen.com sitt forum og den krasse tonen som er der. Og selvfølgelig er jeg berettiget til å bruke uttalelser på Kjernen sine fora jeg ikke mener hører hjemme der som kritikk - det er moderatorene sitt ansvar at ting ikke går over styr. Om skuta er på feil kurs er dette kapteinens ansvar. - Jeg satser på du henger med på bildebruken denne gang.
Jeg mener vi bør sette terskelen litt lengre ned. Ikke helt ned. Vi vil ikke ha inn folk som står stille og ikke lager liv. Tro meg det er irriterende å stå på den delen lengst vekk fra UN og prøve å få folk rundt meg til å synge. Men; Alle må ikke hoppe. Alle må ikke synge på alle sangene. Får vi en fjortenåring som synger på en tredjedel av sangene og har en RBK-drakt på seg så bør vi være fornøyde. Og han bør kunne skrive på vårt forum uten å bli kritisert og harselert med(dette har jeg sett tusen ganger). Dersom han får en positiv opplevelse på våre nettsider og på kamp, vil han ta med seg venner, de vil få positive assosiasjoner med Kjernen og jeg kan banne på at han vil synge høyere og høyere og mer og mer etter som årene går.
Dagens ungdommer er vanvittig mye på nett, alt dreier seg om internett, så hvorfor har web-situasjonen nærmest vært på en stand still i alle disse åra? En ny registret på Kjernen blir ikke møtt med en velkomst-side. Om han leser forumreglene først får han se en brutal og streng "privacy statement" som fraskriver seg alt ansvar fra skitslenging - "Kun de aller, aller verste meldinger blir slettet.". Hvorfor ikke oppfordre våre medlemmer til ha en kompistone istedenfor? Hvorfor understreke så mange ganger at vi ikke ønsker skrivefeil når vi heller kan understreke at vi ønsker flere medlemmer og at "du er hjertelig velkommen til å bli med"?
Nå har vi kjørt samme forum-policy i fem år. Man sier "never change a winning team". Men i mine øyne vinner vi lite venner med dagens forum-policy. Det er gode nyheter å høre at dere har konkrete planer og flinke folk til å arbeide på nettstedet. Jeg håper dere i tillegg kontinuerlig evaluerer hvordan dere vil fremstå utad også, gjennom alle kanaler, men jeg mener som sagt forum-kanalen er et sårt punkt.
P.S! Det er vanskelig å unngå ordet Kjernen. Skylder på trøtthet her óg. |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 25.02.2009 08:42 Post subject: |
|
|
Enig i mye du skriver LarsG, men jeg er tildels uenig i punktet rundt kritikk av skrivefeil. Man sitter på et forum, og det er faktisk lov å lese over det man skriver en ekstra gang.
Skrivefeil på nettet er en uting, og noen ser det kanskje som sin kamp å bekjempe dette, men det finnes også de som aktivt går imot alt som heter kritikk av rettskrivning. Nå er jeg langt på vei inn i en språkdebatt, så jeg stopper her, så får du heller ta opp akkurat den diskusjonen i f.eks. Kjernen-tråden hvis du ønsker å diskutere videre.
Utover det er jeg enig i det du sier omkring nettsiden. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 25.02.2009 09:05 Post subject: |
|
|
Djevelsk lange innlegg her, så jeg smetter inn noen innskutte kommentarer:
- Kjøper man sesongkort på øvre øst, er man en stående, syngende supporter som søker til et fellesskap. Altså identisk med kriteriet for Kjernen-medlemskap. Da synes jeg det er en logisk brist i resonnementet hvis man da ikke samtidig ønsker å spare penger ved å melde seg inn. Har man sesongkort et annet sted, eller ikke sesongkort i det hele tatt, har jeg full forståelse for det hvis man ikke vil være medlem i Kjernen.
- Nettsida har det faktisk vært jobbet med i flere år, det er ikke bare tomt prat. Det man imidlertid må ta inn over seg er at et nettsted for en supporterklubb som vår er enormt mye mer kompleks enn ei hjemmeside man lager sammen med noen kompiser. Sjappe, varelager, medlemsregister og regnskap skal integreres, det skal være gode innloggingsløsninger, eksternwebben skal ha automatisk tilgang til visse nøkkeldata som f. eks. antall medlemmer eller antall påmeldte til neste bortetur, og alt dette må gjøres fra grunnen. Derfor blir dette også et kostnadsspørsmål. Det er umulig å kjøpe en ferdig løsning, fordi hver enkelt supporterklubb bruker forskjellige program og løser oppgavene sine forskjellig. Men, jeg har god tro på at kjernen.com er relansert i løpet av det nærmeste året.
- Forumet på kjernen.com inneholder riktig nok mye flås, men jeg synes det også er en del interessante diskusjoner der. Det lar seg sikkert gjøre å ta en diskusjon rundt omtaletonen der, men dette skjer mest naturlig i forbindelse med lanseringen av nye nettsider. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 25.02.2009 15:55 Post subject: |
|
|
Tar sjansen på å ytre meg.
Har foran denne sesongen bestilt sesongkort på Øvre Øst, uten å melde meg inn i Kjernen. Dette er mest som et prøveprosjekt. Etter fire år med sesongkort på Øvre Adidas følte jeg tiden var inne for å prøve noe nytt, og prøve meg sammen Kjernen på øvre øst.
Jeg har ikke den fjerneste anelse hva jeg går til. Hørte nylig med noen som hadde stått med Kjernen i fjor, men rømt derfra i år. Miljøet på Nedre Vest var ikke helt for dem. Jeg skal uansett prøve meg.
Hvorfor meldte jeg meg ikke inn i Kjernen for å spare 500 kroner?
Si det. Som sagt er sesongkortet på Øvre Øst et prøveprosjekt. Jeg aner ikke om hverken Kjernen-medlemskap eller tilholdssted på Øvre Øst er noe for meg. Hvis jeg trives har jeg sikkert gjort det vanskeligere for meg selv enn nødvendig i forhold til sesongkort neste år. Men det får jeg ta som det kommer.
Finner jeg meg til rette på ØØ, så blir jeg der. Hvis ikke, så vet jeg at jeg må finne den rette stemningen andre plasser på stadion. Da har jeg i det minste prøvd det. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 25.02.2009 16:12 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke medlem av Kjernen, men står, synger og hopper under hver eneste kamp. Jeg har også vært på en del bortekamper, bla Chelsea. Jeg donérer heller penger til TT05 enn å betale for medlemskap.
Til Joakleis: Jeg kan nesten garantere deg at det å stå med Kjernen/UN på kamp gjør både kampopplevelsen og kjærligheten til klubben større. Velkommen etter! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.02.2009 16:22 Post subject: |
|
|
| Jeg skjønner ikke hva folk synes er så ubehaglig. Før jeg flytta til Oslo hadde jeg sesongkort med fattern på sitte, nå er jeg stort sett på bortekamper og står på bortefeltet. Kanskje Kjernen-folka er mer uvennlig mot ukjente på Lerkendal enn på bortekamp, men jeg har i alle fall aldri opplevd noe ubehagelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 25.02.2009 16:53 Post subject: |
|
|
Samme tenker jeg. Jeg bor også i Oslo, og har stått med Kjernen hver gang jeg har vært på bortekamp. Vil faktisk si at jeg hadde det veldig hyggelig, og at jeg ble tatt godt imot. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.02.2009 17:25 Post subject: |
|
|
| Nedre Vest er en ganske ubehagelig tribune. Den er så grunn og trang at man aldri blir helt komfortabel der. Man står som sild i tønne, noe som kan tære på humøret til noen og enhver. Blir andre boller på ØØ. Det er helt sikkert. Der er det mye mer plass til de som virkelig vil være med og bidra, noe som vil løse opp stemningen og gi en bedre atmosfære. Gleder meg som en unge! |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 25.02.2009 18:57 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: |
Jeg forstår hva du skriver angående Klokkesvingen, og jeg er vel heller ikke overrasket over at Kjernen har ønsket å komme seg av det synkende skipet. Det hjelper riktignok svært lite om dere så har prøvd å bli kvitt Kjernen-puben mens den eksisterte, når den har stått der i flere år med Kjernen-logo og i tillegg er midt i byen. |
Du har kanskje vært pinlig berørt over puben, det er ikke merkelig. Hvis det er noen trøst, har det vært langt flauere for oss som en gang i tiden brant for puben og la ned hundrevis av dugnadstimer å se hvordan stedet har utviklet seg.
Kjernen er ikke uten skyld, men jeg tør påstå at hovedskylden for at det gikk som det gikk, ligger andre steder, uten at jeg skal gå nærmere inn på det.
| Quote: | Når det gjelder nettsidene kan jeg ikke si noe annet enn at jeg har lest lignende svar som ditt helt siden jeg begynte i Kjernen. Og hver eneste gang ble det lovet gull og grønne enger, men jeg har til gode å faktisk se noen forandringer. Forumet fikk et løft for et par år siden(jeg regner med du vil irettesette meg om jeg skriver enda en detaljfeil, enda det fortsatt er et valid poeng), men utenom det har den samme nitriste sida fått stå.
|
Nitrist og nitrist. Designmessig er ikke kjernen.com noe særlig å se på, men designet er i det minste funksjonelt. Hovedproblemet er at at informasjonen har vært for dårlig og at sjappa har vært nede. Dette skyldes kapasitetsproblemer, systemproblemer og etterslep fra tidligere år.
Men det jobbes med såvel innhold som funksjonalitet. Det som er viktig å huske er at dette tar tid. Man skal integrere terminlister, linkdatabaser, medlemsregister, medlemshåndtering, forum og sikkert mye som jeg ikke har koll på.
Dette gjøres på fritiden av folk som har flere oppgaver. Videre velger man å gjøre det skikkelig og lansere et helt nytt nettsted, fremfor å lappe litt her og der.
| Quote: | var for å få frem at flere av UN-gjengen ikke bruker RBK-drakt på kamp og i en årrekke har argumentert mot flere av oss som etterlyser et renere visuelt bilde av Kjernen(flere i hvitt, f.eks),
|
Det er vel ikke rart at de som ønsker å kle seg som de vil på Lerkendal, argumenterer mot dem som krever at alle skal bruke drakt.
| Quote: | Og selvfølgelig er jeg berettiget til å bruke uttalelser på Kjernen sine fora jeg ikke mener hører hjemme der som kritikk - det er moderatorene sitt ansvar at ting ikke går over styr. Om skuta er på feil kurs er dette kapteinens ansvar. - Jeg satser på du henger med på bildebruken denne gang.
|
Kjernen-forumet har en røff tone. Kanskje for røff, det skal jeg gi deg, men samtidig har det vært en god skole for mange. Jeg har ihvertfall opplevd å se veldig bedring fra mange som har startet dårlig.
Men ja, du har et poeng i at den tonen kan føre til at dem som ikke finner seg i crap blir lite fristet til å henge på forumet. Det er utvilsomt et stort forbedringspotensiale på forumet vårt, noe som sikkert er grunnen til at flere og flere er mer aktive her heller enn på Kjernen-forumet. Det er noe vi forumskribenter bør ta med oss, selv om jeg ikke tror strengere moderering er veien å gå.
| Quote: | Men; Alle må ikke hoppe. Alle må ikke synge på alle sangene. Får vi en fjortenåring som synger på en tredjedel av sangene og har en RBK-drakt på seg så bør vi være fornøyde. Og han bør kunne skrive på vårt forum uten å bli kritisert og harselert med(dette har jeg sett tusen ganger). Dersom han får en positiv opplevelse på våre nettsider og på kamp, vil han ta med seg venner, de vil få positive assosiasjoner med Kjernen og jeg kan banne på at han vil synge høyere og høyere og mer og mer etter som årene går.
|
Du har gode poenger, selv om jeg tror du overvurderer kjernen-forumets betydning. Det er rom for dem som ikke synger på absolutt alle sangene. Det er rom for dem som ikke klarer eller orker å hoppe.
MEN - og dette er et stort men - det er ikke plass til veldig mange av dem, for hvis det blir akseptert å synge bare en sjelden gang, og stå i ro på alle hoppesangene, så forsvinner presset om å bidra. Uten dette presset, blir det færre som bidrar, og flere som får opplevelsen av å ville synge, men stå blant mange som holder kjeft.
Ond sirkel.
Ellers er det moro å se at det er flere som har lyst til å prøve ut Øvre Øst i år. Velkommen til alle sammen! |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |