View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 05.02.2009 00:14 Post subject: |
|
|
Spørsmålet burde heller være: Hvem er best av Lago og Demidov? Trenerne mener Demidov (fordi han er norsk?), men selv mener jeg helt klart Lago, hvertfall sammen med Stadsgaard. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.02.2009 00:49 Post subject: |
|
|
Tränaren är svensk. Varför skulle han föredra en norsk spelare?
Du tror inte det kan bero på att de är någorlunda jämna (jämndåliga), att unge Demidov har den största utvecklingspotentialen och att han är något snabbare än Lago. |
|
Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 05.02.2009 01:25 Post subject: |
|
|
Denne typen er jo laget av glass. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 05.02.2009 01:47 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Tränaren är svensk. Varför skulle han föredra en norsk spelare?
Du tror inte det kan bero på att de är någorlunda jämna (jämndåliga), att unge Demidov har den största utvecklingspotentialen och att han är något snabbare än Lago. |
SÃ¥ du synes Demidov spilte bedre som stopper i fjor enn Lago? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.02.2009 02:09 Post subject: |
|
|
Båda hade sina ups and downs. Men Lago har visat sådana svagheter att han inte är något att satsa på utom som inhoppare vid skador. Han är också mycket dålig på att komunicera och ser ofta ut som ett levande frågetecken. Demidov är däremot en ung och lovande stopper som med erfarenhet kan bli mycket bra. Valet mellan de två är för min (och Hamréns ?) del en självklarhet. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.02.2009 03:59 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Når sluttet trenere i Rosenborg å tenke "komplimentære ferdigheter"? Det er jo helt håpløst å bruke Demidov og Lago samtidig der bak. Når Stadsgaard er ute med skade, så mener jeg at NORDVIK bør gå inn på plassen hans. Nei, han er ingen fantastisk spiller, men han og Lago/Demidov vil utgjøre et mye bedre stopperpar enn Lago - Demidov.
Fart + luftstyrke/styrke = alfa-omega i et stopperpar, mener nå jeg. |
Prinsipielt sett er jeg helt enig med deg, Halvorsen, men jeg synes fortsatt Nordvik er for klønete i duellspillet og plassering at hurtigheten hans ikke hjelper han nok. Jeg kan komme med et par eksempler som jeg selv husker veldig godt;
- Borte mot Tromsø. Der hadde han Stadsgaard sin rolle, men tapte løpsdueller mot Moldskred(som jeg ikke trodde skulle være kjappere?), og ble også snurret rundt med.
- Borte mot FCK. Den brasillianske spissen til FCK, som jeg dessverre ikke husker navnet på, snurret rundt med Nordvik som om Nordvik skulle vært en junior.
- Mot Shaktar Donetsk - Jeg vet dette kun var en treningskamp, men at han på svært klønete vis feller en spiss innenfor 16-meteren og skaffer Shaktar straffespark, føler jeg er en ganske oppsummerende hendelse av hva Nordvik mangler, nemlig rutine og smartness.
Jeg mener Lago/Demidov er det beste stopperparet vi har tilgjengelig i kampen mot Lyn(siden Stadsgaard er ute). |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.02.2009 04:20 Post subject: |
|
|
Zorac og Roamer kommer to svært gode og fornuftige innlegg. Og jeg er helt enig med dere, Lago er kraftig undervurdert.
Jeg lurer faktisk på om Lago vil spille fast med Stadsgaard eller ikke, slik Hamrén håndterer saken nå så skulle en tro at duoen Stadsgaard - Demidov er førstevalget (noe jeg er sterkt uenig i!).
Angående Demidov og Nordvik (komplementære ferdigheter) så er jeg for en gangs skyld helt enig med Halvorsen87.
Jeg vil faktisk heller satse på Nordvik og gi ham spilletid som midtstopper enn Vadim Demidov. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 05.02.2009 13:14 Post subject: |
|
|
Da er vi alle enige om at ingen oss ønsker Demidov som stopper.
Erlendr,
ja, jeg må se mange Adecco kamper. Det er mulig at jeg også må se Alta. Det kommer an på andre enn meg. For øvrig er det ikke mer enn ca 25 minutter til Marinlyst. Imidlertid får jeg vel ikke anledning til å dra dit etter eget ønske. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.02.2009 14:35 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Da er vi alle enige om at ingen oss ønsker Demidov som stopper. |
Helst ikke på banen en gang. Moskva. Der kan vi gjerne ha ham. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 05.02.2009 19:08 Post subject: |
|
|
Ja bort med Demidov bort med Stadsgaard bort med Sapara og bort med Iversen. |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 05.02.2009 22:55 Post subject: |
|
|
Bort med alle!!
For the record - på våren i fjor synes jeg Demodov imponerte på et ujevnt Rosenborg. Formen ble litt slappere utover høsten, men alt i alt en brukbar førstesesong. Hvertfall en av få spillere som hadde litt pung.
Noe som også har vært litt av problemet de siste årene. Mangelen på pung altså. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2009 16:40 Post subject: |
|
|
Kjekt at Stadsgaard innledet portrettserien på RBKTV.
Føler at han i fjor ble oversett av mange i den store massen rundt om i landet. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 13.02.2009 16:47 Post subject: |
|
|
Vel, han var jo tross alt en del skadet. Får håpe han holder seg skadefri denne sesongen, samtidig som han tar nye steg som fotballspiller. Da blir han rett og slett jævlig god. |
|
Back to top |
|
 |
Tuco Junior

|
Posted: 13.02.2009 17:32 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | TomH wrote: | Da er vi alle enige om at ingen oss ønsker Demidov som stopper. |
Helst ikke på banen en gang. Moskva. Der kan vi gjerne ha ham. |
Hvem, bortsett fra Eguren, vil du egentlig ha i RBK??  _________________ When you have to shoot, shoot, don't talk. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.02.2009 17:53 Post subject: |
|
|
Han ønsker seg selv i startoppstillingen  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.02.2009 20:22 Post subject: |
|
|
Tuco wrote: | Hvem, bortsett fra Eguren, vil du egentlig ha i RBK??  |
Demidov er bare ikke god nok. Stallspiller, absolutt. Startellever, ikke for det RBK burde vært...med kompetente folk ved roret.
Bare fordi jeg hverken liker, hopper som en 14-år gammel jente når jeg ser dem, eller vil stå og henge med dem på byen, betyr det ikke at enkelte av dem kan være gode nok fotballspillere for elleveren.
Bortsett fra Lago da. Ekte fyllik og horebukk som gir alt. Han kan henge med gutta, de andre femiklattene kan hente drinker. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.02.2009 14:40 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...130229.ece
Katta i sekken er kjøpt... _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.02.2009 14:48 Post subject: |
|
|
Fornuftig av sportlig ledelse som bruker tid på å sørge for at Stadsgaard blir 100 % og en får redusert risikoen for tilbakefall. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 20.02.2009 15:42 Post subject: |
|
|
Akkurat...
Det er vel derfor han slo opp kneskaden igjen i treningskamp nettopp...
 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.02.2009 16:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er like greit å planlegge en fremtid uten Stadsgaard, mannen oser fotballinvalid. Jeg tror ikke vi vil hente inn en ny stopper i dette vinduet så da vil den første delen av sesongen gi svar på om Lago/Demidov/Nordvik er noe å satse på. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.02.2009 16:14 Post subject: |
|
|
Bør vel se det litt an utover våren, men antar Reginiussen bare koster et par mill. i sommer og det bør være interessant. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.02.2009 16:15 Post subject: |
|
|
Tviler på at Reginiussen velger oss forran utlandet. Men alltids lov og håpe  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 20.02.2009 16:40 Post subject: |
|
|
Et slikt "vente å se"-prosjekt kan desverre koste oss et nytt seriegull, det.
Alltid synd når så gode fotballspillere går så mye skadet. Det samme har skjedd med en av mine gamle favorittspillere, Harry Kewell. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 21.02.2009 19:45 Post subject: |
|
|
Floppis... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Jon Helt Junior

|
Posted: 22.02.2009 03:51 Post subject: |
|
|
Han er god, men vi kan ikke basere oss på Lago/ Nordvik som backup for en haug av skader for Stadsgaard. Panikken grep oss med Prødl sist, men det kan være muligheter hos Tromsø mot slutten av vinduet. Vi kan ikke spare oss til gull. |
|
Back to top |
|
 |
|