View previous topic :: View next topic |
Hvem bør stå i mål? |
Alexander Lund Hansen |
|
18% |
[ 29 ] |
Rune Jarstein |
|
62% |
[ 96 ] |
Espen Johnsen |
|
18% |
[ 29 ] |
|
Total Votes : 154 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2009 20:06 Post subject: |
|
|
- Han har fått holdt på i fred, men nå er det slutt på roen, spøker Lunna om keeperkollega Jarstein, som har vist solid form så langt i sesongoppkjøringen.
På dagens trening vartet landslagskeeperen opp med flere klasseredninger, men satte en støkk i både lagkamerater og tilskuere da han traff stolpen med ansiktet så det smalt.
(...)
Hadde serien startet i ettermiddag, ville tribunesliteren mest trolig blitt Espen Johnsen. Keeper nummer tre på Lerkendal sliter med såkalt Jumper's Knee, og trente alternativt i dag.
Les mer: - Pass deg, Jarstein! |
|
Back to top |
|
 |
ekriL Junior
|
Posted: 18.02.2009 19:31 Post subject: |
|
|
Liker at jarstein varter opp med klasseredninger! Dette lover bra!
Slik tipper jeg det blir til seriestart:
1. Jarstein
- han har hatt en relativt god start på 2009, flere svært gode innvolveringer. Bl.a. redning i verdensklasse mot Gomez, og mye bra feltarbeid. Virker mer bevisst på når han skal ut og ikke. Og han er norges desidert beste keeper med beina.
Noe av det som trekker ned er at han kanskje er litt mentalt ustabil.
2. Johnsen
- Reaksjonssterk, mot spania for 5 år siden viste han at han har redninger som er i verdensklasse, han viste godt spill i kampen mot ffk. Bedre i feltet enn før.
Men dessverre sliter også denne keepern med det psyken (misforstå meg rett). Han er mildt sagt elendig med beina. Noen merkelige innvolveringer, f.eks. målet til ivers mot han i høst.
3. lunna
- I mine øyne ALDRI bevist noen ting. Han stod godt en kamp, gjør akkurat samme manøver i HVER eneste 1-mot-1 situasjon, selger seg lett. Virker å satse hvor ballen kommer (henviser til royal league 2003?).
Ganske god med beina, kanskje litt ustabil.
I hode virker han calm. Men ser ut til å mislike Jarstein sterkt, noe som i mine øyne ikke er bra om de skal være keeperkolleger. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.02.2009 21:59 Post subject: |
|
|
Tiltredes |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 18.02.2009 22:24 Post subject: |
|
|
Enig i mye av det du sier, også rangeringen over keeperne.
Så høydepunkter fra Viking - Rosenborg, der hadde Lunna flere uheldige episoder. Tilbakespillet som han på underlig vis nesten greide og sette i eget mål. Feltarbeidet var heller ikke all verden. 2-3 ganger gikk han ut og bommet på ballen som førte til veldig store sjangser mot. Vi var heldige den kampen. Han har jo selvsagt stått godt også, Brøndby borte var det lite å utsette på, noe surr men en god kamp uansett. Han er en ok 2. keeper, men vil ikke ha han som første keeper i RBK.
Johnsen er Johnsen, kan dra frem de mest utrolige redningene samtidig som han gjør de store brølerne. Føler meg aldri trygg med han bakerst.
Et av pkt hvor Jarstein er overlegen begge er feltarbeidet, dette igjen gir oss gode sjangser for overganger, som bla mot vålerengen. Jeg for min del er godt fornøyd med en slik keeper. Godt at han er stødig med beina også.
Men han må bli mer stabil, han hadde noen veldig dårlige kamper i fjor. Noen feil må man regne med gjennom en hel sessong, men de må bli færre enn de var i fjor. Han har starta veldig bra, satser på det fortsetter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.02.2009 22:56 Post subject: |
|
|
Syns Nordvik skal ta minst like mye av skylda for de to tilbakespillene i Stavanger. |
|
Back to top |
|
 |
ekriL Junior
|
Posted: 19.02.2009 00:25 Post subject: |
|
|
for å være helt ærlig så ser jeg ikke hva nordvik skal ta skylda for der? En keeper er også en fotballspiller, han må kunne håndtere tilbakespill. Lunna får et tilbakespill fra sida, han misser. Det kunne gått galt. Men det gjorde det ikke.
Hvis forresten det er argumentet så kan man vel si at jarstein egentlig ikke hadde så mange tabber i fjor med tanke på f.eks. første målet til valencia skulle han ha vært markert, mot fck skulle flere enn bare jarstein opp for å duellere i feltet... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.02.2009 01:23 Post subject: |
|
|
Har bare det mest omtalte tilbakespillet på klippet jeg har lagret, og der var Alex nokså skyldig, ja. Blandet litt sammen med det andre, der Lunna rydda greit nok opp. |
|
Back to top |
|
 |
ekriL Junior
|
Posted: 02.03.2009 01:11 Post subject: |
|
|
så nesten en ny johnsen i han i dag.. da jeg satt å så over sammendraget fra rbk - ekranas... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
ekriL Junior
|
Posted: 09.04.2009 11:29 Post subject: |
|
|
- Jeg håper å beholde plassen
Målvakten bidro med flere kjemperedninger, og viste stor trygghet i feltet. Men han tar ikke helt av med tanke på å bli stående i RBK-buret når Rune Jarstein er tilbake fra skade.
- Vi får ta det når det kommer. Jeg må bare ta vare på de mulighetene jeg får, så får vi se hvor langt det rekker. Men jeg håper jo selvfølgelig å beholde plassen, sier keeperen til VG Nett. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.04.2009 15:29 Post subject: |
|
|
Lunna bør nesten få fortsette nå ettersom han ikke har gjort seg bort. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.04.2009 19:40 Post subject: |
|
|
Synes Jarstein bør inn igjen siden han var banens beste før han ble skadet. Men selvfølgelig bare hvis han er 100% i låret, noe har vi da lært fra fjoråret  _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.04.2009 21:30 Post subject: |
|
|
Jarstein spilte meget bra før skaden. Og Lunna har også spilt like bra.
Jarstein bør KUN spille om han er 100%, ikke 98. Det er ingen keeperkrise, så Jarstein bør få tid til å bli helt skadefri.
Er det ikke slik at både Johnsen og Lund Hansen har kontrakter som går ut ved årsskiftet?
I tilfelle bør man bestemme seg for å forlenge med ALH snarest og få solgt EJ i sommer.
Hvis ALH rent hypotetisk, og mot formodning, ikke vil forlenge, så er Konan presedens. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.04.2009 13:29 Post subject: |
|
|
JØRN JAMTFALLS VURDERING:
Rune Almenning Jarstein:
* Sterk i feltet
* God med føttene
* Bra rekkevidde
* Offensiv
* God igangsetter
Alexander Lund Hansen:
* God én mot én
* Bra rekkevidde
* Sterk i hodet
* God igangsetter
Les mer: Mini: - Velg Jarstein! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.04.2009 13:53 Post subject: |
|
|
Jarstein er en mye bedre igangsetter enn Lund Hansen foreløpig. Han er vesentlig bedre med beina, og har større rekkevidde og "pondus" i feltarbeidet.
Lund Hansen er kanskje sterkere i hodet og lar feil i mindre grad gå inn på seg, og er nok bedre en mot en.
Jarstein er dessuten valgt til førstekeeper og har slettes ikke spilt seg ut. Derfor skal han stå hvis han er hundre prosent. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.04.2009 14:05 Post subject: |
|
|
Er Jarstein valgt til førstekeeper? Når skjedde dette? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.04.2009 14:09 Post subject: |
|
|
Før vif-kampen presumtivt. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.04.2009 14:21 Post subject: |
|
|
... som den eneste skadefrie av våre tre keepere.
Jeg kan ikke huske at Hamrén har uttalt at Jarstein er vår førstekeeper når alle er skadefrie. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.04.2009 15:10 Post subject: |
|
|
Han har vel ikke uttalt det offentlig, og riktignok har han trådt fram fordi de andre har vært skadet, men Jarstein er og bør være et klart førstevalg.
Han var også førstekeeper i fjor, og har som sagt ikke spilt seg ut av laget denne våren.
Da ALH fikk sjansen i fjor sommer/høst så var det heller ikke med noen klare indikasjoner på at han var lagets nye førstekeeper. Det er mulig han hadde fått fortsette om han ikke hadde blitt skadet, men Hamren ga ikke klart uttrykk for at han hadde gått vekk fra Jarstein som førstekeeper. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 16.04.2009 16:20 Post subject: |
|
|
Sakset fra Adressa idag:
Adressa: - Har Rosenborg en førstekeeper?
Hamrén: - Ja, og der er han som står i mål.
Adressa prøver så godt de kan å lage en 'konflikt' på at vi har to gode keepere, men klarer det ikke. Hamrén parerer godt. Bra. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 16.04.2009 18:00 Post subject: |
|
|
På Jamtfall's vurdering av Jarstein og Lunna står det at begge er gode igangsettere, men kun Jarstein er offensiv. Hva har jeg gått glipp av her? Hvordan er egentlig en keeper offensiv, da selvfølgelig uten å være flink til å sette i gang kontringer o.l? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.04.2009 18:15 Post subject: |
|
|
Offensiv i stilen, i den forstand at han møter tidlig, foretrekker å operer ute i feltet fremfor på streken og den type ting. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 16.04.2009 19:10 Post subject: |
|
|
Det er vel det største plusset til jarstein (og i fjor til tider et minus), at han har stor rekkevidde i feltet og går hardt ut og får klarert mye. Situasjonen hvor lustig endte opp med å hendse mot Start er et godt eksempel på en situasjon Jarstein hadde avverget på en god dag. Men begge er gode keepere, så konkuranse og form kommer nok til å avgjøre laguttaket. _________________ Troa! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.04.2009 12:54 Post subject: |
|
|
- Laget er ikke tatt ut, men det har jo gått bra i hele år og jeg håper selvsagt å spille. Vi skal trene igjen både fredag og lørdag, og får kanskje laget på formasjonstreninga fredag, sier Rune Almenning Jarstein.
Les mer: Er friskmeldt
– Jeg er klar nå. Trente for fullt torsdag, og vet jeg er spilleklar mot Odd. Om jeg spiller, er opp til treneren, sier eks-odderen - og forsikrer at han ikke smører på med hyggelige fraser når han hevder Odd-kampen blir tøff.
Les mer: Tilbake på solsiden |
|
Back to top |
|
 |
|