English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Peter Kovacs
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rocky83
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 10:17    Post subject: Reply with quote

Den hesten Peter Kovacks passer best i stallen....eller er det brakka det heter?
Back to top
View user's profile Send private message
Agenten
Senior

PostPosted: 17.02.2009 10:45    Post subject: Reply with quote

Kovacs kunne lykkes i Rosenborg fordi han ville hatt så mange gode spillere rundt seg.I de andre klubbene han har vært så har han delvis mislykkes nettopp fordi han ikke fått den servicen han trenger.Men enig med dere og vi trenger en litt yngre og en bedre spiss
Back to top
baltus
Junior

PostPosted: 17.02.2009 10:48    Post subject: Reply with quote

Bør vi ikke kjøpe back-up...? Jeg synes det er greit å ha en stall som er satt sammen slik at den er god nok til å vinne Tippeligaen, men ikke en stall som er så dyr at vi har erfarne landslagsspillere (altså Iversen) på benken. Hvis vi får tak i en spiss som er bedre enn Iversen, noe som hadde vært strålende, ville jeg solgt Ivers. Da har vi fortsatt behov for den back-up spilleren vi diskuterer her.

Et par forutsetninger jeg har for mitt resonnement; spissen inn (eller back-up'en) er for whatever rolle Iversen er tenkt å ha i 2009, og jeg mener at Konan/Pelu/Sellin er for svake til å erstatte Iversen ved karantene, skade eller tømmermenn.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 10:50    Post subject: Reply with quote

Kildene er nødt til å være små dårlige, siden spilleren selv ikke visste at det var Rosenborg det var snakk om ..

Utdrag fra TA :

Men det er nytt for meg at Rosenborg var en av klubbene. Det er jo Skandinavias største klubb, og jeg måtte vurdert et tilbud hvis det skulle komme. Men jeg har det veldig bra her i Odd, smiler den storvokste ungareren.

Rosenborg så på Kovacs som en backup-løsning for en skadeforfulgt Steffen Iversen, og Kovacs vet ikke hvor interessant det hadde vært.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2009 10:57    Post subject: Reply with quote

baltus, for meg er problemet at Sundgot og Kovacs (Kvalheim kjenner jeg ikke godt nok til) uansett formasjon ikke er gode nok i rollen "spiss". Begge hadde dog fungert greit i en fri rolle på tribunen.

Men hvis man skal begyne å betale fem millioner for å ha folk fast på tribunen på kampene - hvor signerer jeg?
Stano_11
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 10:58    Post subject: Reply with quote

Takk Gud for at Odd sa nei slik at det ser ut til at vi får tak i Prica isteden. Er vel ikke direkte sammenlignbar de to spillerne, Prica er et par divisjoner bedre.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.02.2009 10:58    Post subject: Reply with quote

baltus wrote:
Bør vi ikke kjøpe back-up...? Jeg synes det er greit å ha en stall som er satt sammen slik at den er god nok til å vinne Tippeligaen, men ikke en stall som er så dyr at vi har erfarne landslagsspillere (altså Iversen) på benken. Hvis vi får tak i en spiss som er bedre enn Iversen, noe som hadde vært strålende, ville jeg solgt Ivers. Da har vi fortsatt behov for den back-up spilleren vi diskuterer her.

Et par forutsetninger jeg har for mitt resonnement; spissen inn (eller back-up'en) er for whatever rolle Iversen er tenkt å ha i 2009, og jeg mener at Konan/Pelu/Sellin er for svake til å erstatte Iversen ved karantene, skade eller tømmermenn.

Alltid se etter spillere som er bedre enn dem du har. Iversen er langt ifra for god til å sitte på benken, såpass ambisjoner bør vi ha.
Back to top
baltus
Junior

PostPosted: 17.02.2009 11:08    Post subject: Reply with quote

Zorac: Det er tross alt brukbare spillere du snakker om her da. Sundgodt har scoret masse mål for Lillestrøm i en årrekke, Kovacs og Kvalheim har vært veldig gode på Adecconivå. Alle tre er erfarne og har fysikk (dog definitivt ikke fart) og målteft som sine fremste egenskaper. Sellin, Pelu og Konan (Aas også for den del) har mye dårligere CV...

Keenoir: Din mening er forsåvidt greit; men da kan du nesten ikke uttale deg negativt om millionunderskudd. Det vet jeg ikke om du har, så det kan godt være du er konsekvent i ditt syn. Jeg mente forøvrig ikke at Iversen er for god til å sitte på benken, bare at han er for dyr.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.02.2009 11:23    Post subject: Reply with quote

Konan sin CV er mangeganger så god som middelmådige/dårlige spillere som Kovacs og Kvalheim sin. Pelu var adeccoligaens beste spiller når han spillte der så han står heller ikke tilbake for disse to. Rada Prica kommer til å koste mindre enn Kovacs og Sundgodt og er en spiss på Iversen sitt nivå. Hva nå enn Iversen sitt nivå er for tiden.

Jeg ville heller ha gitt Aas spilletiden fremfor å kjøpe en alltfor dårlig spiss som Kovacs som aldri heller kommer til å bli god nok for Rosenborg. Han har blitt stemplet som for dårlig i Tromsø, Viking og Strømsgodset. Det er ingenting som tyder på at han har utviklet seg noe voldsomt siden.

Jeg utaler meg negativt om millionunderskuddet fordi pengene tydeligvis forsvinner i et aller annet hull på brakka og at vi burde kutte i det "ikke sportslige avdelingene" før alle midlene er borte på tull. Vi har alltfor dårlig valuta for pengene og det er langt dyrere å bruke millioner på udugelige spillere som Kovacs enn å bruke 25 millioner på en ordentlig spiss.
Back to top
fab4fan
Proff

PostPosted: 17.02.2009 11:35    Post subject: Reply with quote

Kovacs er stallfyll. Tolk det slik dere vil.
GuitarHero
Senior

PostPosted: 17.02.2009 11:35    Post subject: Reply with quote

Nei, og nei, og atter nei. Dersom dette stemmer, viser vi jo en total mangel på ambisjoner. Men jeg satser på dette er en sak som er basert på spekulasjoner fra journalistens side. Noe annet vil være oppsiktsvekkende, selv om gutta på Brakka har bevist ved flere anledninger at de gjør rare valg.
Back to top
baltus
Junior

PostPosted: 17.02.2009 11:50    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Konan sin CV er mangeganger så god som middelmådige/dårlige spillere som Kovacs og Kvalheim sin. Pelu var adeccoligaens beste spiller når han spillte der så han står heller ikke tilbake for disse to. Rada Prica kommer til å koste mindre enn Kovacs og Sundgodt og er en spiss på Iversen sitt nivå. Hva nå enn Iversen sitt nivå er for tiden.

Er i grunn ikke interessert i å kjempe Kovacs eller Kvalheim sin sak, har heller ikke voldsom lyst på noen av disse spillerne. Men det er tøysete å si at Konan og Pelu har prestert bedre enn disse spillerne når det er i helt andre roller enn det Iversen skal ha i årets lag. Hvis vi spiller 4-2-3-1 og Iversen blir skadet, hjelper det lite å ha gode spillere på benken hvis ingen kan gå inn i den rollen vi trenger en innbytter i. Her hadde mine eksempler vært kjekke å ha. Prica er sikkert god han, men da er vi i en situasjon der en av lagets to best betalte spillere er på benken. Det synes jeg virker som dårlig ressursbruk.

Det betyr ikke at jeg mener 5 millioner for Kovacs er riktig ressursbruk. Jeg bare skjønner tanken om en billig back-up løsning på spissplassen.
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 17.02.2009 11:51    Post subject: Reply with quote

Quote:
Posted: 21.07.2008 15:11 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoftun er jo såpass fersk i gamet at han fort kan mislykkes i forhandliger

Kan fort ende med at han tar en svipptur til Addeco-ligaen som reserveløsning

hehe, for eksempel Hoftun henter Peter Kovacs fra Odd. Tommel'n ned

Jeg håper dette ikke stemmer. Confused
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.02.2009 11:55    Post subject: Reply with quote

baltus wrote:
Er i grunn ikke interessert i å kjempe Kovacs eller Kvalheim sin sak, har heller ikke voldsom lyst på noen av disse spillerne. Men det er tøysete å si at Konan og Pelu har prestert bedre enn disse spillerne når det er i helt andre roller enn det Iversen skal ha i årets lag. Hvis vi spiller 4-2-3-1 og Iversen blir skadet, hjelper det lite å ha gode spillere på benken hvis ingen kan gå inn i den rollen vi trenger en innbytter i. Her hadde mine eksempler vært kjekke å ha. Prica er sikkert god han, men da er vi i en situasjon der en av lagets to best betalte spillere er på benken. Det synes jeg virker som dårlig ressursbruk.

Det betyr ikke at jeg mener 5 millioner for Kovacs er riktig ressursbruk. Jeg bare skjønner tanken om en billig back-up løsning på spissplassen.

Jeg anser både Pelu og Konan som bedre spisser enn Kovacs så i mine øyne ville han blitt et fjerde/femte valg i konkurranse med Sellin. David Nielsen som heller ikke var god nok ifjor var f.eks en stor oppgradering for Godset iforhold til Kovacs. Kovacs er søppel som jeg ikke vil se i den vakre hvite drakta på Lerkendal. Kvalheim har jeg ikke sett så mye ,men halvgamle og trege adeccospillere håper jeg vi holder oss jævlig langt unna.

Å som Hamrèn sier så handler laget om flere enn 11 spillere, når vi var gode så har vi alltid hatt landslagspillere på benken og det bør være målet igjen. I 2006 så satt f.eks Konè, Helstad og til tider Johnsen og Iversen på benken vår og da endte det med seriegull og en Iversen som var i form fordi han mått kjempe for plassen. Det skal være konkurranse på alle plasser i laget også Iversen sin.
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 17.02.2009 12:07    Post subject: Reply with quote

man tar tydeligvis alt for god fisk hva man leser i avisen i disse dager.
Dette er bare tull, vi har aldri tilbudt odd 5 mill for denne karen, tatt ut av løse luften.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2009 12:09    Post subject: Reply with quote

Man er like dum når man bare afviser det ret ud, som hvis man ser det som en sikker handel kun pga. en avisartikel.

Du skrev måske det samme dengang dette var et rygte?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2009 12:12    Post subject: Reply with quote

baltus wrote:
Zorac: Det er tross alt brukbare spillere du snakker om her da. Sundgodt har scoret masse mål for Lillestrøm i en årrekke, Kovacs og Kvalheim har vært veldig gode på Adecconivå. Alle tre er erfarne og har fysikk (dog definitivt ikke fart) og målteft som sine fremste egenskaper.

Jeg spissformulerer selvsagt.

Poenget mitt er uansett at hverken Kovacs eller Sundgot er i nærheten av det nivået vi bør sikte etter. De er ikke gode nok, og er såpass gamle at vidre utvikling er nærmest umulig.

Skal vi ha stallfyll med mulighet for å steppe inn av og til, bør vi klare å få noen som dekker dette behovet på andre måter enn å betale 5 mill for det.
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 17.02.2009 12:13    Post subject: Reply with quote

Kan aldri tenke meg at dette har noe rot i virkeligheten.

Så drøye rykter bør brakka gå ut og dementere selv om de vanligvis ikke uttaler seg i overgangssaker...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.02.2009 12:16    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Man er like dum når man bare afviser det ret ud, som hvis man ser det som en sikker handel kun pga. en avisartikel.

Du skrev måske det samme dengang dette var et rygte?

John Pelu var en gambling til en fornuftig pris som fremdeles kan lønne seg. En helt forstålig handel i mine øyne og den store forskjellen er at Pelu har fart og er fremdeles ung nok til å viderutvikle seg.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2009 12:18    Post subject: Reply with quote

Jeg skriver ikke noget om John Pelus niveau, om prisen kan forsvares genstår og se.

Det jeg prøver og få frem er at man ikke kategorisk kan afvise rygterne om at Kovacs er på vej til os når vi tidligere har hentet spillere fra Adecco som ikke har den højeste stjerne i Norge.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.02.2009 12:18    Post subject: Reply with quote

Hoftun & Co bør dementere dette på sin hjemmeside for hans eget og klubbens gode navn sin del.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.02.2009 12:20    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Å som Hamrèn sier så handler laget om flere enn 11 spillere, når vi var gode så har vi alltid hatt landslagspillere på benken og det bør være målet igjen. I 2006 så satt f.eks Konè, Helstad og til tider Johnsen og Iversen på benken vår og da endte det med seriegull og en Iversen som var i form fordi han mått kjempe for plassen. Det skal være konkurranse på alle plasser i laget også Iversen sin.

Her vil jeg si meg uenig og opprettholde mitt standpunkt fra tidligere tråder om at bredde er litt oppskrytt.

Det var da vi begynte å få så bred stall at nedturen begynte. Det er ikke heldig verken for gode spillere eller for utviklingen av de unge at man har flere toppspillere på benken.

I mine øyne er det greit nok med 13-14 virkelig gode spillere, og deretter fylle på med unggutter. Da er veien til å få muligheten for unggutta kortere, og man slipper å ha misfornøyde spillere på benken.

Når du nevner 2006 så var det også det året først da Johnsen forsvant til Japan og Helstad til Brann at det ble orden på sakene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.02.2009 12:21    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg skriver ikke noget om John Pelus niveau, om prisen kan forsvares genstår og se.

Det jeg prøver og få frem er at man ikke kategorisk kan afvise rygterne om at Kovacs er på vej til os når vi tidligere har hentet spillere fra Adecco som ikke har den højeste stjerne i Norge.

Nei, det er truende til mye på brakka, men Pelu har ikke mislykktes i tre TL klubber tidligere slik som Kovacs har.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 12:26    Post subject: Reply with quote

baltus wrote:
Kovacs er selvsagt ikke verdt 5 millioner (for oss, tydeligvis for Odd), så det er drøyt. Men etter min mening ville ikke et kjøp av Kovacs/Kvalheim/Sundgodt være så dumt så lenge prisen er lav nok. Dette er gode back-ups for Iversen, fordi de passer i rollen som 4-2-3-1-spiss. Det gjør ikke Sellin, Konan eller Pelu.

Huh? Kan du begrunne dette?
Hvordan i all verden passer Kovacs som spiss i 4-2-3-1 formasjon? Bare fordi man er god paa hodet betyr det ikke at man kan spille som enslig spiss, mannen er jo totalt blottet for andre fotballferdigheter.
Back to top
baltus
Junior

PostPosted: 17.02.2009 12:53    Post subject: Reply with quote

Hmmm, må man begrunne ting også? Razz Kjenner ikke Kovacs så godt at jeg kan levere noe trygt argument her. Mitt inntrykk er at styrkene til spilleren er et godt hodespill, målteft og arbeidskapasitet. Jeg ser for meg at egenskapene spissrollen i 4-2-3-1 krever noe slikt. Man må funke som oppspillspunkt og avslutter.

Men kjære vene; jeg drømmer ikke om Kovacs i RBK-trøya. Da snakker vi kjip drøm i så fall. Jeg mener bare at det ikke bør være noe mål med dobbel dekning av "3 millioner i årslønn"-spillere på alle plasser. I tillegg mener jeg at det kun er på spissplassen vi ikke har noen back-up i det hele tatt. Den som passer best er vel Aas, men han har vi jo leid ut.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 2 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb