English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og økonomi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2009 18:25    Post subject: Reply with quote

Sådan som jeg ser det er det reelle underskud på 50 mil. Har vi tidligere budgetteret med spillersalg, jeg mener ikke vi har gjort det før?

Dette bliver en nøglesæson for os, er vi ikke tilbage i toppen må man nok kutte på mange områder hvis ikke de forskellige afdelinger markant forbedrer deres indtjeningsevne.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Katalysator
Veteran

PostPosted: 16.02.2009 18:26    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde trodde at klubben hadde nok vett til å ikke budsjettere med spillersalg. Den gang ei.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2009 18:49    Post subject: Reply with quote

Sjokkerende tall som blir oppgitt. Alt jeg har kritisert andre klubber for, blir nå virkeligheten, og vel så det, i Rosenborg. Vinner vi ikke serien i år kan vi trygt fastslå at vi har greid å kopiere IFK. En lite flatterende bragd.

At det går an å rævkjøre et så stødig fundament er helt utrolig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran

PostPosted: 16.02.2009 18:58    Post subject: Reply with quote

Var ikke veldig hyggelig lesning. Det er nok 50 mill i underskudd ja, frykter de har tatt med spillersalg bare for å "skjule" det litt. Ser ingen annen grunn til at de plutselig skal begynne med det nå.

Skuffende at sessonkortsalget også går såpass trått. Håper det blir bedre, men 2000 bak fjorårstallene er alt for dårlig.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 16.02.2009 19:41    Post subject: Reply with quote

Vi har en Tromsø IL ledelse, å budsjettere med spillersalg er direkte pinlig, vi kunne like gjerne kalt budsjettposten for "lotto". Personlig forholder jeg meg til 50 mill i minus.

En annen ting, hva i helvete går pengene til? 50 mill har vi hvertfall ikke brukt på spillere og andre sportslige kostnader hittil og kommer heller ikke til å gjøre det, er det den stadig økende administrasjonen som tapper oss? Isåfall er det bare å begynne nedskjæringer med en eneste gang, det sportslige er langt viktigere. Dessuten er det nok av dødkjøtt å kicke ut, uten at det vil gjøre noen forskjell på inntektene.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 16.02.2009 20:06    Post subject: Reply with quote

budsjettet skal vel utarbeides slik at det gjenspeiler det man regner med skjer i 2009. Med litt for mange midtbanespillere, og bud på de fleste av dem som er avslått, synes jeg det er en grei vurdering jeg (sappi er jo lovt å få dra til sommeren)
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2009 20:10    Post subject: Reply with quote

Hvordan klarer man å komme fram til 21 millioner?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2009 20:10    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel trolig at mye av overgangssummene til Stoor og Koné inntektsføres i år? Det ble hvertfall uttalt at man ikke engang hadde fått halve av overgangen til Stoor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2009 20:21    Post subject: Reply with quote

I så fald er regnskabet jo bare endnu mere hårrejsende Kjello.

EDIT: Ahh, det slog mig at nu at du selvfølgelig mener at det er de som går under spillersalg. Hvis det er tilfældet, står det jo langt bedre til.

EDIT2: Dette vil vi sandsynligvis kunne se under noterne til regnskabet

Medlem nr. 2477
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 16.02.2009 21:18    Post subject: Reply with quote

Syns alle bare skal roe seg ned! Brakka har kontroll, og er 100 ganger bedre enn dere til å drive med økonomi! Smile
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 16.02.2009 21:24    Post subject: Reply with quote

Alle veit at dette ikke kan gå lenge, men hvis det er noen gang vi skal gjøre det, er det nå.

Hvis det én klubb i Norden som kan klare dette et par år, er det RBK.

Og er det én klubb som lett kan hanke inn mange millioner på salg av bare én spiller, er det RBK.

Derfor er jeg ikke bekymra.

Gullet ska hjæm!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2009 21:25    Post subject: Reply with quote

Ingeman formår, ligesom en anden herinde, at overbevise mig om at alt er i orden i kraft af hans velargumenterede indlæg. Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!

Medlem nr. 2477
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.02.2009 21:30    Post subject: Reply with quote

Ja, admistrasjonen skal en bare stole på. Kritiske spørsmål er ubehagelig og er lite hyggelig mot det ansatte i klubben, det beste er nok om vi alle bare smiler og ler.

Last edited by Keenoir on 16.02.2009 21:31; edited 1 time in total
Back to top
SamBell
Junior

PostPosted: 16.02.2009 21:30    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Syns alle bare skal roe seg ned! Brakka har kontroll, og er 100 ganger bedre enn dere til å drive med økonomi! Smile

Jeg er ikke overbevist om at en eneste klubb i TL har kontroll for tiden. Vi kan få en mer underholdende sesong enn vi liker med strøkne kamper og 14-15 lag som avslutter serien.

Har noen her inne informasjon om salgsposten er en nettopost, eller om det finnes en motpost for kjøp av spillere?

Om det ikke finnes en motpost, eller en detaljering under posten, er det enda skumlere enn det ser ut til ved første øyekast. Det er allerede brukt 8 mill på kjøp, etter det jeg har fått med meg.

Sam
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2009 21:33    Post subject: Reply with quote

Hva skjer hvis vi ikke vinner serien i år, Ingeman? Har du tenkt på det?

Da har vi gamblet og tapt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.02.2009 21:35    Post subject: Reply with quote

At sesongkortsalget er 2.000 bak fjoråret bør i hvert fall ikke føre til uventede minustall i budsjettet dersom folkene på brakka er noenlunde oppegående.

Dette har jeg gjentatt utallige ganger at man må regne med. Jeg spådde allerede rett etter sesongslutt i fjor at man burde være mer enn forberedt på et tilskuersnitt på 17.000 (en nedgang på 2.000 fra i fjor) i 2009.

Jeg skrev det også i kommentarfeltet i spørreundersøkelsen som klubben sendte ut til sesongkortinnehaverne i november.

Som nevnt tidligere var nedgangen 7-8 prosent ved utvidelsen fra 12 til 14 lag i 1995, på et tidspunkt da det slettes ikke var noen nedgangstid verken sportslig eller økonomisk. Med finanskrise, femteplasser i to år, generelt synkende interesse for norsk fotball etc så er 10 prosent publikumssvikt noe man minst må ta høyde for.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 16.02.2009 21:37    Post subject: Reply with quote

SamBell wrote:

Jeg er ikke overbevist om at en eneste klubb i TL har kontroll for tiden. Vi kan få en mer underholdende sesong enn vi liker med strøkne kamper og 14-15 lag som avslutter serien.

Ikke umulig, dessuten er det vel mange klubber som umulig kan tåle et nedrykk. Hvis noen av Tromsø, Glimt, Start og muligens Lillestrøm skulle rykke ned, så tror jeg faktisk disse klubbene går konkurs. Lillestrøm har vel størst mulighet for å klare seg av disse, mens Tromsø og Glimt er så godt som ferdige med nedrykk.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 16.02.2009 21:46    Post subject: Reply with quote

hvor mange av medie-million-potten har de budsjettert med da??
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 02:01    Post subject: Reply with quote

Ta det mer ro alle sammen, vent til vi får noen klare tall
fra offisielt hold.
Ingen grunn til å krisemaksimere allerede nå.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LarsG
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 03:24    Post subject: Reply with quote

Senador:

Jeg forstår at du er oppgitt over styrets økonomiske styring, men jeg synes du til tider overdriver.

Du sier vi bør kunne ha vært på samme plass/nivå som F.C Porto. Et lag som har vunnet Champions League, UEFA-cupen og har hatt spillere som Carvalho, Bosingwa og Anderson. Klubben har en langt sterkere historie enn oss selv, de spiller i et langt mer attraktivt land, i en mer attraktiv by og ikke minst i en langt mer attraktiv liga som følges med langt flere øyne enn den norske. Vi må innfri oss med at vi kommer fra et lite land og å kritisere styret for at vi ikke er på samme nivå som F.C Porto synes jeg er hårreisende. Vi har ingen, absolutt ingen, forutsetninger for å være på det nivået. Skal vi konkurrere med F.C Porto må Rosenborg Ballklubb flytte til et annet land.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 08:20    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hva skjer hvis vi ikke vinner serien i år, Ingeman? Har du tenkt på det?

Da har vi gamblet og tapt.

Personlig liker jeg holdningen til Nils Arne Eggen, om at vi planlegger med suksess. Går det ikke, så går det ikke. Men laget er sterkt, så jeg personlig gidder ikke bli med skeptikerne i kritikken denne gangen heller.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 08:28    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hvordan klarer man å komme fram til 21 millioner?

Man har flere muligheter:
- Ringe til snåsakaillen.
- Modell-kalkulert basert på data fra innkommende bud samt transaksjoner i markedet.
- Tilpasse spillersalg til budsjettet slik at underskuddet ikke tipper over 30 millioner. 29,90 er jo som kjent mindre enn 30,-.

Mest sannsynlig er det en kombinasjon av disse tre.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 08:52    Post subject: Reply with quote

Et par kommentarer til tallene:
1. 30 millioner kroner minus er ganske mye.
2. Ettersom alle spillerne er bokført i egenkapitalen betyr 21 millioner i inntekt på spillersalg 21 mill. + bokført verdi (kjapt estimert til 9 mill. kroner) som i sum blir 30 mill. Med andre ord klubben budsjetterer med spillersalg for omtrent 30 mill. kroner.
3. Et slikt budsjett medfører en viss risiko slik Svendsen hevder.
4. Budsjettet medfører å ta opp lån i banken med sikkerhet i egenkapitalen for å kunne gjøre opp regningene.
Back to top
zender
Junior

PostPosted: 17.02.2009 08:55    Post subject: Reply with quote

Jaja, da må vi bare bite i det sure eplet å selge Per for 70 mill...
Da går vi ivertfall i pluss... Rolling Eyes
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 17.02.2009 09:05    Post subject: Reply with quote

som også jeg har skrevet før, blir 2009 et skjebneår for rosenborg. jeg støtter 100 prosent den sportslige satsinga, og det å kalkulere med underskudd er tvingende nødvendig for å klare å oppnå noe i dette utrolig viktige året.

det handler om klubbens internasjonale standing, om uefa-rankingpoeng som skal gjøre det teoretisk mulig å bli seedet når vi igjen vinner serien, og det handler om å signalisere ambisjoner om å bli best.

skal klubben bli best, må de også gi et klart uttrykk for at dette er målet i styre og stell og budsjetter. så får det heller være, at trykket nå ligger på sportslig avdeling, som må prestere på et nivå som gir oss gull eller sølv i årets sesong.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 41, 42, 43  Next
Page 23 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb