English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 13.02.2009 16:52    Post subject: Reply with quote

- Nydelig å komme hjem til Skien
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.02.2009 17:13    Post subject: Reply with quote

Spiller ikke dama håndball for Byåsen da eller?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.02.2009 17:26    Post subject: Reply with quote

Du blander med Lund Hansen, som er sammen med Snorroeggen.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 13.02.2009 17:29    Post subject: Reply with quote

Nei, dama til Jarstein spilte iallfall i Gjerpen før, og det var snakk om en overgang til Byåsen for henne da han signerte for Rosenborg. Vet ikke om det ble noe av.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.02.2009 17:30    Post subject: Reply with quote

Hun ble smelt på tjukka.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 13.02.2009 18:42    Post subject: Reply with quote

Og dermed la hun opp. Eller?
Mowinckel
Junior

PostPosted: 13.02.2009 18:58    Post subject: Reply with quote

Dermed bestemte hun seg for å vie livet sitt til å lage en enda bedre keeper enn Jarstein som Rosenborg kan ha glede av om 18 år!
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 03:07    Post subject: Reply with quote

Christ Bob Bradley jr. wrote:
Herregud...så dum kan du da umulig være? Det er setningen "enten tar midtstopperne av seg de fleste innleggene, eller så gjør
keeperen det" som er tullete.

Kommunikasjon?! De fleste innleggene..
Svar på denne:
Ballahl wrote:
Ballahl wrote:
Det skal være en toveis kommunikasjon her, enten tar midtstopperne av seg de fleste innleggene, eller så gjør
keeperen det.

Rolling Eyes Tullete påstand.

Er det en tullete påstand at backfireren og keeperen skal ha toveis kommunikasjon?
Ja, da vet jeg ikke helt hva jeg skal si.. Neutral

--------------------------------------------------------------

Ser du f.eks ikke at Jarstein er fantastisk mye bedre i feltarbeidet enn både Espen Johnsen og Alexander Lund Hansen?

Han er bedre, men ikke fantastisk mye bedre..
Får håpe selvtilliten vokser utover sesong nå, for han har imponert så langt. Tenker da ikke kun på feltarbeidet.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 14.02.2009 11:41    Post subject: Reply with quote

Rune Almenning Jarstein i form og med selvtillitt på topp er uten tvil tippeligans beste keeper i feltet, og da LANGT bedre enn noen annen keeper i Norge. Men når han er uheldig med en inngripen, blir han slakta i media. Og han er ung og uerfaren derfor mister han også motet når han blir jaget av media.

Hvis dere ser på sammendraget av serie åpningen mot lyn, og ser på 03.38, ser vi en svært god inngripen i feltet av jarstein, veldig offensiv og trygg.

Så kan man se på Stabæk - RBK 5. mai, 00:51, to gode felt inngripner av jarstein, han misser på den første, men får ballen bort fra det farligste området. På det neste innlegget er han tidlig ute og avverger en ganske farlig situasjon, her hadde keepere som lunna og johnsen blitt stående på strek, og bare sett på, noe som fort kunne resultert i mål
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 13:48    Post subject: Reply with quote

Ballahl:

Det er en tåpelig uttalelse fordi det kommer helt an på hvor innleggene havner, hvor mange spillere som er mellom keeper og ballen etc. Du kan ikke på generelt grunnlag si at "enten tar midtstopperne seg av de fleste innleggene, eller så gjør keeperen det". Du kan ikke kompensere for at du har en keeper som er udugelig i feltet med å si "det går fint, midtstopperne tar seg av det".

Ser du f.eks ikke at Jarstein er fantastisk mye bedre i feltarbeidet enn både Espen Johnsen og Alexander Lund Hansen?
Ballahl wrote:

Hvis du mener det så har du mye å lære om keeperspill. Lund Hansen og Johnsen blir stående på streken når de burde vært ute og fanget ballen. De har en mye dårligere vurderingsevne på når de skal gå ut og mye dårligere teknisk utførelse og timing.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 14:23    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har aldri hatt en keeper som er i nærheten av Jarstein når det gjelder feltarbeid.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 15:14    Post subject: Reply with quote

Agreed

Jarstein er 100 ganger bedre å ha baki der enn f.eks. Johnsen fordi det oser selvtillitt av han, og de andre spillerne veit at han er der omde skille drite seg. Dermed er de mer avslappa, gjør mindre feil og tør mer. Sammenlikn med Espen, som du ikke er sikker på om skal treffe ballen på et tilbakespill. Nå er Espen ekstrem, men en skal ikke undervurdere det at han gjør medspillerne tryggere. Han er jo visstnok en fullt kompetent utespiller au, etter hva jeg har hørt fra diverse treningsøkter
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 15:53    Post subject: Reply with quote

Stemmer dårlig overens med den Jarstein som sto i mål i fjorårssesongen, men stemmer bra med det potensialt og kvalitetene han faktisk har og kan utvikle videre.

Youtube, SkyrScout:
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 16:25    Post subject: Reply with quote

Det stemmer med den Jarstein vi så på våren i fjor vil jeg påstå...
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 17:16    Post subject: Reply with quote

Ja, han hadde en god periode på våren, men i oppkjøringen mot sesongen var han også svak.

Youtube, SkyrScout:
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 17:44    Post subject: Reply with quote

Ok. men nå er jeg sikker. Jarstein skal ha en god sesong. Punktum finale.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 19:00    Post subject: Reply with quote

B/T:

At du hater Jarstein og antagelig gjerne skulle tatt Gøril Snorroeggens plass, gjør ikke dine keepervurderinger eller generelle fotballkunnskaper noe bedre eller mer troverdige. Har du overhodet spilt fotball og vet noe som helst om forsvarsspill og keeperspill? Det er ikke mye som tyder på det ihvertfall.

Alle kan og skal få ha sine egne meninger om fotball, men det er en grunn til at de fleste reservesaftblandere ikke blir spurt om sin mening i forhold til taktikk, trening og laguttak. (Memo to self: Kanskje derfor vi har åpne fora for diskusjon om fotball?) Du har ihvertfall ingen grunn til å tro at dine argumenter knuser Christ Bob Bradley jr. sine. Greit at Jarstein hadde en dårlig høstsesong i fjor, men dine uttalelser er mer på bærtur enn han noen gang har vært.

P.S. Hvis det ikke hadde vært politisk ukorrekt og jeg allerede har gjort det en gang tidligere, ville jeg oppfordret deg til å finlese signaturen min.
schmoo
Junior

PostPosted: 14.02.2009 19:37    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jarstein er 100 ganger bedre å ha baki der enn f.eks. Johnsen fordi det oser selvtillitt av han

oser av selvtillit? tjaaaa.

er jo akkurat det som har vært mye av problemet til Jarstein. Ikke tydelig nok og veldig halvveis i inngripener. Har ikke vært vanskeli å se at fyren har manglet selvtillit forrige sesong.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 14.02.2009 20:11    Post subject: Reply with quote

Jeg snakket selvsagt om vårsesongen. "Oser av" er kansje litt kraftig, men han gjør forsvarerne sikrere. Det stemmer jo det, han var ikke heldig utover sesongen, og det påvirket spillet. Nå er heldighvis selvtillitten tilbake for en stund. Det er utrolig hva en vinter med gamletreneren kan gjøre...
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 15.02.2009 04:36    Post subject: Reply with quote

Ballahl:

Det er en tåpelig uttalelse fordi det kommer helt an på hvor innleggene havner, hvor mange spillere som er mellom keeper og ballen etc. Du kan ikke på generelt grunnlag si at "enten tar midtstopperne seg av de fleste innleggene, eller så gjør keeperen det". Du kan ikke kompensere for at du har en keeper som er udugelig i feltet med å si "det går fint, midtstopperne tar seg av det".

Det handler om kommunikasjon, alle keepere har svakheter og styrker. Noen vet at de ikke er gode i feltet mens andre mener
de er det. De av keeperne som ikke er gode eller rettere
sagt føler at de ikke er god nok i feltet, de lar stopperne
ta av seg motstanderlagets sterkeste hodespillerne. Da
går vanligvis stopperne mye hardere inn i duellene mot
motstanderlagets beste hodespillere. I kroppen altså, og
selv om ballen ikke skulle havne der..
Er det derimot en keeper som mener han er god nok i feltet til å plukke opp de fleste innleggene innenfor femmeter-streken, så blir stopperne kanskje litt mer passive. Men hvis keeper kommuniserer riktig å sier klart ifra at "den har jeg", så betyr det at stopperne skal gi bane til keeperen.

Dette er grunnregelen, noe man avtaler/vet på forhånd.
Og det er det jeg mener når jeg sier "de fleste".

Fotballintelligensen til forsvarsspillerne og keeperen avgjør, når det gjelder de andre situasjonene du nevner.
Ballahl wrote:

Hvis du mener det så har du mye å lære om keeperspill. Lund Hansen og Johnsen blir stående på streken når de burde vært ute og fanget ballen. De har en mye dårligere vurderingsevne på når de skal gå ut og mye dårligere teknisk utførelse og timing.

Av det jeg har sett av Rune Almenning Jarstein så langt i RBK-karrieren, så kan jeg dessverre ikke påstå at han er fantastisk mye bedre enn alle av landets eller Tippeligaets keepere, når det gjelder feltarbeidet.

Jarstein er bedre enn alle de norske (og TL-keeperne) jeg har sett, men ikke fantastisk mye bedre.

Samtidig må jeg si at ifjor var han svært usikker, og én kunne lure på om han brukte kampene til å prøve å bli bedre i feltarbeidet enn det han tydeligvis egentlig var..

Lund Hansen og Johnsen blir stående på streken når de burde vært ute og fanget ballen.

At de holder seg på streken, det kaller jeg selvinnsikt!
Det å erkjenne sine begrensninger, står det respekt av.

For øvrig helt enig med denne uttalelsen:
schmoo wrote:
oser av selvtillit? tjaaaa.

er jo akkurat det som har vært mye av problemet til Jarstein. Ikke tydelig nok og veldig halvveis i inngripener. Har ikke vært vanskeli å se at fyren har manglet selvtillit forrige sesong.

Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 15.02.2009 15:03    Post subject: Reply with quote

Mulig Jørn Jamtfall trenger en assitent, da har nok funnet sin wingman i deg.
Det står ikke respekt av å slippe et innlegg forbi seg innenfor 5-metern, sånn at det det blir en fri avslutning fra 5 meter, hvis man skulle ha plukket ballen før den kom så langt. Det kalles dårlig keeperspill og er like ille som å være på bærtur i feltet.

Youtube, SkyrScout:
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 15.02.2009 15:33    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

Det å erkjenne sine begrensninger, står det respekt av.

En god grunn til at jeg har null respekt for deg.
ekriL
Junior

PostPosted: 15.02.2009 16:00    Post subject: Reply with quote

Det kalles dårlig keeperspill og er like ille som å være på bærtur i feltet.

Men hva er bærtur? Den offensive keepern må ikke alltid dra frem tv-redning for å redde hvert eneste innlegg, noe den defensive må. Altså større sannsynlig het for at det ikke blir mål når keeperen er ute å plukker, enn når han blir stående.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 16.02.2009 04:12    Post subject: Reply with quote

Det står ikke respekt av å slippe et innlegg forbi seg innenfor 5-metern, sånn at det det blir en fri avslutning fra 5 meter, hvis man skulle ha plukket ballen før den kom så langt.

Det er ikke noe automatikk i utsagnet ditt.
Jeg vil heller at keeperen står i streken og har mulighet til å ta ballen enn å gå ut i feltet å slå i løse lufta, for så å se at motstanderlaget scorer enkelt i et tomt bur..

Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 16.02.2009 19:46    Post subject: Reply with quote

Du ser deg blind på "for galleriet redninger" og evner ikke å gjenkjenne godt keeperspill. Argumentasjonen om at keepern skal avtale med midtstopperne at de tar seg av innleggene er jo så dum som bare du kan få til. Da må vi i såfall stille opp en midtstopper sammen med keeper, sånn at han alltid står med nesa mot ballen og aldri får slått innlegg inn bak seg. Hadde nok blitt en strålende suksess...

Youtube, SkyrScout:
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 103, 104, 105  Next
Page 61 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb