English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Keeperne 2009
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem bør stå i mål?
Alexander Lund Hansen
18%
 18%  [ 29 ]
Rune Jarstein
62%
 62%  [ 96 ]
Espen Johnsen
18%
 18%  [ 29 ]
Total Votes : 154

Author Message
ekriL
Junior

PostPosted: 27.01.2009 14:15    Post subject: Reply with quote

det er gir forhåpentligvis jarstein litt selvtillitt og håper han får stå litt også!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 30.01.2009 16:29    Post subject: Reply with quote

– Det er lenge til seriestart. Og under dette oppholdet regner vi med at Rune og Espen (Johnsen) står én kamp hver, sier Jamtfall til adressa.no

– Men det er jo tre kamper her nede?

– Ja, så får vi se hva som skjer til den siste, svarer Jamtfall.

Les mer: - Står en kamp hver
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 30.01.2009 17:37    Post subject: Reply with quote

Etter at Hoftun fikk sitt comeback i sist kamp er det vel bare rett og rimelig at Jamtfall sr står den tredje kampen der nede Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ekriL
Junior

PostPosted: 02.02.2009 23:41    Post subject: Reply with quote

hvordan ligger keeperkampen ann så langt i deres øyne? både johnsen leverte i dag en god kamp i den guletrøya, mens jarstein leverte to forrige uke.

I mine øyne har Jarstein det lille overtaket, da jeg ikke klarer å se for meg at Johnsen vil prestere så godt med føtne og i feltet i en reell tippeligakamp-situasjon. Og fordi jarstein alt i alt virker som den keepern som er sikrest i feltarbeidet, uten tvil sikres med beina og ganske god på streken.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.02.2009 00:17    Post subject: Reply with quote

Vil tro Jarstein i utgangspunktet ligger foran. Johnsen fikk vi på mange måter inn ved en tilfeldighet, og har kun kontrakt ut året per nå.

Tror Johnsen må overbevise ganske kraftig for å frata Jarstein "plassen han ble kjøpt inn for".
HeXX
Rutinert

PostPosted: 03.02.2009 00:54    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Tror Johnsen må overbevise ganske kraftig for å frata Jarstein "plassen han ble kjøpt inn for".

Tja.. Lund Hansen klarte jo det i fjor, så..

Om Jarstein prestere opp mot sitt beste, er han en bedre keeper en Johnsen (såvidt), men når han er i lune for tabber, renner jo også det mest utroligste inn.. Det er Jarsteins største problem.

Men konkurranse er sunt, og vil trolig skjerpe alle tre.. Det er til det beste for klubben.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.02.2009 00:58    Post subject: Reply with quote

Akkurat det problemet har faktisk både Lunna og Johnsen også, hvis en husker litt lenger enn 6 måneder.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 03.02.2009 01:18    Post subject: Reply with quote

Joda, husker at LFC hadde gode sesonger på slutten av70, begynnelsen av 80 for å si det slik.

Og er helt enig i at både johnsen og lunna kan gjøre brølere, men det koker ikke like mye under topplokket hos de når det først skjærer seg.

Når det er sagt, tror jeg Jarstein blir førstekeeper, men poenget mitt var at om han tror det er en selvfølge, så tror jeg han tar feil. Han må prestere og prestere godt.

For klubben som helhet, er det derfor positivt at vi nå har tre av landets beste keepere i stallen.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 03.02.2009 09:06    Post subject: Reply with quote

Jeg har sagt det før og sier det igjen. Lund Hansen har ALDRI bevist at han er blant landets beste. Utrolig hva en redning kan gjøre altså. Han har ALDRI prestert særlig godt, selv om han benka Jarstein i fjor betyr ikke det at han er best i landet. Han var kanskje tippeligaens 3. dårligste keeper (Lunna altså) før Jarstein og Masalin.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.02.2009 09:41    Post subject: Reply with quote

ekriL wrote:
Jeg har sagt det før og sier det igjen. Lund Hansen har ALDRI bevist at han er blant landets beste.

Enig. Han fikk stå et par kamper i høst fordi Jarstein sugde balle, men han er langt i fra noen toppkeeper.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.02.2009 22:26    Post subject: Reply with quote

ekriL wrote:
Jeg har sagt det før og sier det igjen. Lund Hansen har ALDRI bevist at han er blant landets beste. Utrolig hva en redning kan gjøre altså.

Du trenger ikke å være landets beste for å være RBKs beste, og ifjor var Lunna RBKs beste keeper, tro det eller ei!
Han er stabilt mye bedre enn Jarstein.
Og nettopp stabilitet er Jarstein største forbedringspotensiale som keeper, men han har startet oppkjøringen til sesongen godt.

ekriL wrote:
Han har ALDRI prestert særlig godt,

Det sitatet der er rett å slett vrøvl, Ifjor presterte han godt!

ekriL wrote:
Han var kanskje tippeligaens 3. dårligste keeper (Lunna altså) før Jarstein og Masalin.

Dette siste sitatet sier litt om dine intensjoner overfor både Jarstein og Lund Hansen.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.02.2009 23:14    Post subject: Reply with quote

Lund Hansen spillte 3 - 4 kamper i løpet av fjoråret. Han var dårlig borte mot Viking blant annet så selv i et så lite utvalg av kamper så var han ustabil. Sist gang vi så noe til han var i Royal League hvor han langt ifra overbeviste. At han fikk sjansen i høst handlet langt mer om at Jarstein var dårlig på den tida som at Lund Hansen var god. En del har fått for seg at han er en meget god keeper fordi han danket ut en halvskadd og i dårlig form Jarstein og gjorde en skikkelig god redning mot Brønby. Det skal ihvertfall mer til for å overbevise meg om at Lund Hansen er noe annet enn den tredje beste keeperen i klubben.
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 03.02.2009 23:36    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
ekriL wrote:
Jeg har sagt det før og sier det igjen. Lund Hansen har ALDRI bevist at han er blant landets beste. Utrolig hva en redning kan gjøre altså.

Du trenger ikke å være landets beste for å være RBKs beste, og ifjor var Lunna RBKs beste keeper, tro det eller ei!
Han er stabilt mye bedre enn Jarstein.
Og nettopp stabilitet er Jarstein største forbedringspotensiale som keeper, men han har startet oppkjøringen til sesongen godt.

ikke enig. Jarstein var stabil hele vårsesongen, Jarstein var stabil alle årene i odd, lunna har ikke vært stabil i mer enn en kamp og det var mot brøndby. GRatulerer om du er så inteligent at du mener at det gjør han til en mer stabil keeper enn jarstein.

Ballahl wrote:

nja? en kamp? litt av en prestasjon, berisha presterte også EN god kamp, han presterte vel strengtatt ikke godt?

Ballahl wrote:

Dette siste sitatet sier litt om dine intensjoner overfor både Jarstein og Lund Hansen.

nei, egentlig ikke... jeg har stor tro på Jarstein, jeg har derimot liten tro på en ustabil keeper som i løpet av en kort sesong på 4 kamper presterer godt i EN enkelt kamp. I mine øyne er en Jarstein i form og med selvtillitt tippeligans desidert beste keeper, mens en lunna i form er kanskje den 12. beste keepern i ligaen. mens en Jarstein i dårlig form med skade er nok ganske mye dårligere enn en lunna ute av form.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.02.2009 23:40    Post subject: Reply with quote

Han har spilt mer enn 3-4 kamper ifjor.
En "Lunna" som ikke var i kampform var klart bedre enn Jarstein ifjor, det er mer enn nok.
Det er Jarstein som må overbevise ikke Lunna, noe han er i ferd med å gjøre.

Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 03.02.2009 23:46    Post subject: Reply with quote

Lund Hansen har ikke vist noe som skulle tilsi at han skal være 1. keeper i RBK.
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 03.02.2009 23:50    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Han har spilt mer enn 3-4 kamper ifjor.
En "Lunna" som ikke var i kampform var klart bedre enn Jarstein ifjor, det er mer enn nok.
Det er Jarstein som må overbevise ikke Lunna, noe han er i ferd med å gjøre.

åja, sant det han spilte vel mot kristiansund? og det andre drittlaget i begynnelsen av cupen, gratulerer han spilte stabilt i cupen mot et 3. divisjonslag og et 2. divisjonslag... det er en sånn keeper rbk trenger vettu!

og lunna var vel strengtatt i kampform i fjor, han spilte stadigvekk 2. lagskamper.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.02.2009 23:53    Post subject: Reply with quote

ekriL wrote:
ikke enig. Jarstein var stabil hele vårsesongen,

Riktig, han var stabil dårlig!
Det her jeg kommentert tidligere, se på kamptrådene.
En god del småtabber hele sesong, det var han stabil på.

ekriL wrote:
Jarstein var stabil alle årene i odd

Det vet jeg ikke, han var ung, å en kan uansett (om han presterte godt eller dårlig) ikke dømme ham utifra det.
Faktumet er at han var Norges største keepertalent.
Men kun talent, holder som kjent ikke!

ekriL wrote:
Ballahl wrote:

nja? en kamp? litt av en prestasjon, berisha presterte også EN god kamp, han presterte vel strengtatt ikke godt?

Din mening ja, faktumet er at han spilte så godt at en Jarstein (ute av form? Samma faen..) måtte si fra seg plassen.
Og han spilte bedre enn den ene kampen mot Brøndby, selv om du påstår noe annet.
Og dette er en spiller som får svært lite kamptrening,
i et høyt nok nivå.

ekriL wrote:
Ballahl wrote:

nei, egentlig ikke... jeg har stor tro på Jarstein, jeg har derimot liten tro på en ustabil keeper som i løpet av en kort sesong på 4 kamper presterer godt i EN enkelt kamp. I mine øyne er en Jarstein i form og med selvtillitt tippeligans desidert beste keeper, mens en lunna i form er kanskje den 12. beste keepern i ligaen. mens en Jarstein i dårlig form med skade er nok ganske mye dårligere enn en lunna ute av form.

Som sagt, det fortalte endel!

Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 04.02.2009 00:00    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
ekriL wrote:
ikke enig. Jarstein var stabil hele vårsesongen,

Riktig, han var stabil dårlig!
Det her jeg kommentert tidligere, se på kamptrådene.
En god del småtabber hele sesong, det var han stabil på.

tull, tabber på høsten, stabil på våren, fortell meg EN tabbe han hadde i vårsesongen?

Ballahl wrote:

Det vet jeg ikke, han var ung, å en kan uansett (om han presterte godt eller dårlig) ikke dømme ham utifra det.
Faktumet er at han var Norges største keepertalent.
Men kun talent, holder som kjent ikke!

så altså fordi han er ung, så hjelper det ikke at han er stabil? hvor faen er logikken?
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 04.02.2009 00:02    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

Din mening ja, faktumet er at han spilte så godt at en Jarstein (ute av form? Samma faen..) måtte si fra seg plassen.
Og han spilte bedre enn den ene kampen mot Brøndby, selv om du påstår noe annet.
Og dette er en spiller som får svært lite kamptrening,
i et høyt nok nivå.

jasså nevn i fleng... han gjør en kamp bra, gi meg et annet eksempel så skal jeg høre på deg Wink
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.02.2009 00:12    Post subject: Reply with quote

Jarstein ble kåret til månedens spiller her inne en måned så folk flest har faktisk ment han var god på våren.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.02.2009 00:23    Post subject: Reply with quote

ekriL wrote:
tull, tabber på høsten, stabil på våren, fortell meg EN tabbe han hadde i vårsesongen?

Som sagt se på kamptrådene fra ifjor, det er ikke en
det er flere!

ekriL wrote:
så altså fordi han er ung, så hjelper det ikke at han er stabil? hvor faen er logikken?

Tro det eller ei, jeg forsvarer ham!
At han er (du sier bare, stabil..) stabilt dårlig eller stabilt god, kan jeg som sagt ikke svaret for, fordi jeg ikke vet det.
Men faktumet er at han var Norges mest talentfulle keeper, noe som nettopp betyr at han vil variere, og ikke være stabil.
Derfor blir påstanden din uinteressant.

ekriL wrote:
jasså nevn i fleng... han gjør en kamp bra, gi meg et annet eksempel så skal jeg høre på deg Wink

Som sagt han var stabilt bedre enn Jarstein. At jeg nevner kamper, tviler jeg sterkt på vi endre dine meninger..

Nettopp fordi han er stabil mener jeg at han bør være førstevalget, til Jarstein beviser at han er bedre, noe han er iferd med å gjøre.
Lunna får selvfølgelig sine sjanser når han blir frisk.

Keenoir wrote:
Jarstein ble kåret til månedens spiller her inne en måned så folk flest har faktisk ment han var god på våren.

Folk flest ja, ikke alle.
Jeg husker vårsesongen til Jarstein ble debattert kraftig her inne.

Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 04.02.2009 01:14    Post subject: Reply with quote

link?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.02.2009 03:24    Post subject: Reply with quote

Jarstein har nettopp blitt kjøpt:
Kos deg!

Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 05.02.2009 10:04    Post subject: Reply with quote

Haha, det tok ikke mange innlegg.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.02.2009 17:38    Post subject: Reply with quote

Som jeg sa i mine forsvarstaler av Jarstein i fjor så handler det ikke bare om tilsynelatende tabber heller. Jarstein har så å si hele tida vært offensiv og god til å avverge sjanser før de oppstår. I tillegg er han god på igangsettinger.

Når han nå tilsynelatende har kommet over de verste skadeproblemene og reaksjonsevnen og spensten har blitt bedre, så er han et soleklart førstevalg i mål i mine øyne.

Lunna gjorde seg slettes ikke bort i de kampene han fikk muligheten i fjor, men den store tryggheten og de gode relasjonene med forsvaret synes jeg ikke han framviste.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb