View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
davus Rutinert

|
Posted: 28.01.2009 03:35 Post subject: |
|
|
Skeptisk til denne overgangen. Vi behøver ikke kjøpe han fordi han hadde en fin-fin sesong sist år + plus han scorte mot oss. Det var tross alt ikke så vanskelig i den kampen med den utrolig dårlige defensiven.
HÃ¥per jeg tar feil og han blir en succes. Men det er ingen Drogba. _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 28.01.2009 04:52 Post subject: |
|
|
Bør være bra pris. Toppen 5-6 mill. Å betale 10 mill for Olsen er som å betale 20 000 for det flaxloddet med to '1 million' tegn |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.01.2009 09:45 Post subject: trond olsen |
|
|
Hamren vet nok å bruke spilleren slik at han kommer til sin rett.Er ikke bundet til noen system slik man var da Helstad ble misbrukt som flankespiller i 433.
Morsomt at så mange er skeptisk til Olsen selv om han er god i TL.Personlig er jeg mere skeptisk til en som er god i feks. Afrika.Vi skal vel stort sett spille i Tippeligaen? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.01.2009 10:10 Post subject: |
|
|
Jeg er usikker på dette, men det er en spillertype vi trenger så vi får bare håpe at det siste året i Glimt er mer representativt for hans ferdigheter enn tida i LSK. I tillegg til tvilen om hvor god han egentlig er så får vi håpe at han kan prestere i andre formasjoner enn et kontringsfokusert 433 med masse bakrom og Runar Berg som servitør... |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 28.01.2009 10:21 Post subject: |
|
|
Sapara kan nok servere gode bakromspasninger han også, men det er klart at laget som helhet må bli mer gjennombruddshissig og ta bedre vare på de kontringsmulighetene som kommer. Akkurat på det området var RBK en pine å se på i fjor, og kanskje kan kjøpet av Olsen bidra til at man har et giftig våpen i så måte.
Ingen kan være sikker på om Olsen flopper eller blir en suksess, men han leverte godt i TL i fjor, er rask og har et godt skudd - egenskaper RBK definitivt trenger. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 28.01.2009 10:32 Post subject: |
|
|
Foruten det faktum at han ikke leverte i LSK ser jeg ingen grunn til å være skeptisk til å kjøpe Olsen. Hurtige spillere i angrep er aldri dumt, men helst med bedre ballferdigheter enn Kim Holmen og Usain Bolt.
Edit: Noe Olsen selvsagt har. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.01.2009 10:43 Post subject: |
|
|
Man spiller ikke fotball i Lillestrøm, så det er kanskje ikke så rart at han ikke fikk ut sitt potensiale der. I LSK sparkes det ball så høyt som overhodet mulig foran motstanderens mål, der står det en sterk og stygg Ocean som skal heade ballen i mål.
Olsen besitter kvaliteter vi IKKE har. Hvem kan score fra 25meter? Det kan Olsen med sin skuddfot. Dessuten vil han vær en av svært få med en brukbar innleggsfot. Jeg tror også han kan være god å ha på banen når vi stanger som værst. Han kan gjøre ting på egenhånd.
De som er så mot dette kjøpet bør også være litt realistisk. Vi får ingen Drogba, Saviola eller hva det måtte være. RBK er ikke så forbanna attraktiv som enkelte på forumet her tror. Vi er en liten klubb som ble knust av LSK i forrige sesong. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 28.01.2009 11:05 Post subject: |
|
|
Ett minutt for sent ute gitt.
Jaja..
Tipper han blir en suksess 
Last edited by skrukken on 28.01.2009 11:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Moderator Senior
|
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.01.2009 11:06 Post subject: |
|
|
Flott Da mangler vi bare en spiss. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 28.01.2009 11:13 Post subject: |
|
|
Flott, ja, men vi mangler gjerne mer enn én spiss  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.01.2009 11:14 Post subject: |
|
|
Ikke hvis vi skal spille 4-2-3-1. Da mangler vi en klassespiss. Ivers kan ikke være vårt førstevalg når vi går inn i denne sesongen (om vi har gullambisjoner). |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4004 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 28.01.2009 11:15 Post subject: |
|
|
Vi mangler vel strengt talt to spisser spør du meg... kunne godt tenke meg en erstatning for Steffen også, ikke det at han ikke er god lengre, men han varierer sykt i prestasjonene og kan raskt bli skadet...
Noen norske/skandinaviske alternativer til Steffen for tiden egentlig? Forutenom langemann fra Ålesund  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 28.01.2009 11:20 Post subject: |
|
|
Det kan godt hende at vi kommer til å spille 4-2-3-1 knerten, men jeg tviler sterkt på at Hamrén ikke ønsker å ha mulighet for å bytte til 4-4-2 og/eller veksle mellom formasjonene. Ergo: Vi trenger helst to nye spisser. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.01.2009 11:21 Post subject: |
|
|
Ja, er enig i at vi optimalt sett trenger to spisser, men det er ganske usannsynlig at vi får inn det. Spør du meg er ikke Steffen god nok til å være et førstevalg på topp for oss i år, han bør kun starte kamper hvis han er i god nok fysisk form (noe han overhodet ikke var i fjor vår). |
|
Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 28.01.2009 11:27 Post subject: |
|
|
Er det ved slike anledninger man ringer sjefen og spør om halvdag så man kan hjem å ta en pils Lurer på hvor mange mill som måtte på bordet jeg da... hvem gjorde den gode dealen, vi eller B/G.
Men ja, vi trenger fortsatt en spiss til helst en som er skadefri de 3-6 månene ivers er skada/ute av form  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.01.2009 11:33 Post subject: |
|
|
3-6? Tror vi sier 9-12, jeg. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 28.01.2009 11:34 Post subject: |
|
|
Knerten: Kanskje ikke sannsynlig nei, men det bør jo jobbes mot hva vi trenger, ikke hva som er sannsynlig. Men jeg skjønner hva du mente.
Olsen! Føler jeg er litt gira nå, men vet også at det ligger en viss sulteforing bak den følelsen..
Men, jeg velger å være positiv. Vi får en spiller som hadde en god sesong i fjor, med flere kvaliteter vi trenger og ikke har fra før. Slik stallen er nå håper vi bruker ham som kant i en skjev formasjon, gjerne en 4-2-3-1-variant, og håper først og fremst at han kan bidra til noen hakk opp i overgangsspillet.
Forresten lov å utvikle seg i Rosenborg også.
edit: overtrøtt og 1111 innlegg! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.01.2009 11:37 Post subject: |
|
|
Meget fornøyd, det er ikke hver dag vi får inn en av det mest produktive spillerene i tippeligaen. Nå håper jeg bare Hamrèn finner en god måte å bruke Trond Olsen på slik at han får tatt ut sitt beste. Vi trenger et alternativ til Iversen, jeg synes ikke Rada Prica er den dummeste ideèn. |
|
Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 28.01.2009 11:38 Post subject: |
|
|
Hehe, skal være enig i at jeg var optimistisk der da. Men vi kan jo håpe  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 28.01.2009 11:40 Post subject: |
|
|
Joda men det er veldig faa offensive spillere som utvikler seg saa voldsomt i RBK lenger. Spillere som Helstad, Braaten, Konan, Kone, Traore, Oedegaard, Essediri, Ludvigsen, Karadas, Enerly osv osv har vel hatt negativ utvikling mens de har vaert i RBK |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.01.2009 11:40 Post subject: |
|
|
senador wrote: | De som er så mot dette kjøpet bør også være litt realistisk. Vi får ingen Drogba, Saviola eller hva det måtte være. |
Nils Skutle i forkledning?
senador wrote: | RBK er ikke så forbanna attraktiv som enkelte på forumet her tror. |
Nei, ikke med dimlingen vi har til sportsdirektør i hvert fall... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2009 11:41 Post subject: |
|
|
- Det er aldri artig å må selge spillere, men ut i fra den situasjonen som Glimt er i, er vi fornøyd med å få landet avtalen, sier Glimt-direktør Bjørn Tore Hansen.
Les mer: Trond Olsen til RBK |
|
Back to top |
|
 |
|