English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Finanskrisens innvirkning på fotballen det nærmeste året
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 22.01.2009 17:39    Post subject: Reply with quote

Men er det sannsynlig at godt utdannede revisorer ikke har med dette i regnestykket når de sier at det er konkurs fare for Parken?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2009 17:48    Post subject: Reply with quote

Det kommer helt an på hvordan du betragter regnskabet. Som man erfarer ved højere uddannelser synes den ene professor det ene, mens den anden synes den første er en klovn og synes noget andet.
Du finder nok også nogle godt uddannede analytikere og revisorer som ikke ser de store problemer i PSEs drift.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
EvilDane
Junior

PostPosted: 23.01.2009 12:30    Post subject: Reply with quote

Joko-

Du bør nok læse dette.

http://borsen.dk/invester...ed/149507/

http://tipsbladet.dk/nyhe...ke-usikker

http://www.onside.dk/node/25052 (Lønmodtagernes Dyrtidsfond er en en af de største private pensionskasser i skandinavien.)

Når det kommer til salget og pengene fra de 700 sommerhuse, så er en af de primære årsager til at revisorne som BT bruger ikke har det med i deres beregninger, at de kun har brugt "gamle" tal; et kvartalsregnskab fra sommeren 2008 og årsregnskabet for 2007.

Men det er vel igen et "Borgersen" forsvar (og ja, jeg ved skam godt hvem denne Start fan er), og derfor er du vel komplet ligeglad.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

Nevertheless, fallet fortsetter i dag, og aksjen er ned
60 prosent fra toppen:

http://epn.dk/brancher/un...artner=pol
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 23.01.2009 13:57    Post subject: Reply with quote

Det siger intet. Faldet på verdensplan over det sidste år er omkring 60% for langt de fleste aktier.

Eksempelvis er Oslo Børs Hovedindeks faldet fra lidt over kurs 500 i maj til kurs 217 lige nu. C20 indekset i Danmark har haft tilsvarende fald. Og det samme er gældende for børserne i resten af Europa.

Alle aktie selskaber er faldet i værdi siden finanskrisen indtraf. De siger kun noget om hvor hysterisk markedet er lige nu, intet om hvordan virksomheder bliver drevet.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 15:40    Post subject: Reply with quote

http://www.sporten.dk/blo...-bekymring
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.01.2009 15:42    Post subject: Reply with quote

Den der BT-kommentaren var ganske intetsigende. Den kortsiktige gjelda er jo tydeligvis nettopp kortsiktig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 15:49    Post subject: Reply with quote

EvilDane wrote:

Men det er vel igen et "Borgersen" forsvar (og ja, jeg ved skam godt hvem denne Start fan er), og derfor er du vel komplet ligeglad.

Wow, du har bedre oversikt over norsk fotball enn jeg trodde. Når det gjelder Parken, så er det god mulig man kommer seg ut av krisen og ikke går konkurs. Men ikke lat som om det ikke er noen krise.

Last edited by longns on 23.01.2009 15:50; edited 1 time in total
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 23.01.2009 15:50    Post subject: Reply with quote

Kære lille joko,

Det er jo netop den journalist Danske Bank og Lønmodtagernes Dyrtidsfod kritisere.

Hvorfor er det du tror mere på en sportsjournalist og dennes motiv om at sælge aviser, end bankfolk der er langt bdre inde i sagerne?

Har du aldrig oplvet VG eller Dagbladet køre udokumenteret hetz på Rosenborg eller andre norske klubber? Jeg husker eksempelvis hvorledes Rosenborgs budgeteren med underskud i 2009, blev sidestillet med en mulig konkurs i flere medier.

Er dit had til FCK virkelig så stort, at du fortrækker løgnen frem for sandheden?

Jeg har aldrig sagt, at FCK/Parken ikke kunne blive involveret i finanskrisen, det eneste jeg siger er at de journalister der er efter Parken, er det på et forkert grundlag, og at de bruger fejl data. Er det så svært at forstå, selv når den ene uafhængige ekspert efter den anden giver mig ret?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 15:54    Post subject: Reply with quote

Hva som er sannhet og hva som er løgn er veldig vanskelig for meg å vite, jeg forstår ikke hvorfor så mange forskjellige revisorer(respekterte) roper ulv ulv, om alt er i sin skjønneste orden? Gidder de å bruke sitt gode navn og rykte til å komme med feilaktige opplysninger for at avisene skal selge?
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 23.01.2009 15:56    Post subject: Reply with quote

Joko-, I øvrigt tager jeg dine ynkelige personangreb for det de er, netop ynkelige.

Og ja, jeg følger meget med i norsk fodbold, specielt Vålerenga har min interesse. Jeg har flere venner i Oslo og er flere gange om året i Norge for at se fodbold.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 15:58    Post subject: Reply with quote

Det var du som startet den provokative debatteringen her inne. Riktignok passiv provokative, men likefullt provokativ.
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 23.01.2009 16:06    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Hva som er sannhet og hva som er løgn er veldig vanskelig for meg å vite, jeg forstår ikke hvorfor så mange forskjellige revisorer(respekterte) roper ulv ulv, om alt er i sin skjønneste orden? Gidder de å bruke sitt gode navn og rykte til å komme med feilaktige opplysninger for at avisene skal selge?

De bliver stillet en opgave af avisen Berligsketidne (der også ejer BT) om at gennemgå en række gamle regnskaber fra Parken. Det de har gennemgået, er årsregnskabet fra 2007 og kvartals regnskabet fra sommeren 2008 (maj, juni og juli). Disse tal er ikke forkerte, men gamle og ukorrekte i forhold til i dag.

Samtidig har avisen "glemt" at medregne, at Parken i fremtiden vil have indtægter fra driften af deres nye byggeri ved Legoland, fra Parken og fra salget de mange sommerhuse, i det materiale de har givet revisorerne. Danske Bank taler om et beløb på over en milliard danske kroner.

Groft sagt kan man sige, at avisen har misbrugt deres eksperter.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 16:22    Post subject: Reply with quote

Pussig at du har så mye mer kunnskap om dette enn revisorer, dette med ferieleilighetene er vel en allmenn kjent sak og det vil være for utrolig om de har glemt å ta med det i regnestykket. Dessuten er det jo ikke kun disse to revisorerene som har ropt ulv ulv, det har jo vært flere andre for mange måneder siden, men de har vel gjort samme tabben de også? Dette blir uansett spennende og få med seg fortsettelsen på.
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 23.01.2009 16:40    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke revisorne der gør noget forkert, men avisen. Det er jo Berligske der giver revisorne det materiale de skal regne på.
Personligt stoler jeg langt mere på Danske Bank, Børsen og Lønmodtagernes Dyrtidsfond, end jeg gør på en dansk tabluid-avis.

Skulle det interessere dig, så er der dog én reel krise i Parken lige nu. En af de to store investorer, Steen Patrick Vela, der har ca. 30% af aktierne i Ps&E er ved at gå konkurs. Don Ø kontrolerer juridisk, og efter aftale med Vela, de 30% . Don Ø skal derfor godkende nye købere før Nordea kan sælge.

Denne sag er meget spændende for FCK, da ingen jo ved hvem der køber, eller om der kommer flere købere og hvad det kommer til at betyde for FCK/Parken. Dog betyder det ikke at de går konkurs.

Et er dog sikkert, med så stor en aktiepost til salg, vil man kunne opdage ændringerne i klubben. Det vil dog være mærkeligt hvis Don Ø på en eller anden måde ikke fik indflydelse på den endelige køber.

Der står mere her:

http://www.onside.dk/node/25074

Jeg glæder mig personligt til at Vela kommer ud af FCK. Han har været en konstant ustabiliserende faktor lige siden han købte sig ind i klubben.
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 29.01.2009 10:44    Post subject: Reply with quote

Joko, så er den kortfristede gæld ordnet.

http://borsen.dk/sport/ny...ed/149984/
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.01.2009 11:53    Post subject: Reply with quote

De første rutsjebaner er allerede monteret i Lalandia Billund, men flere faktorer peger på, at forventningerne til indtjeningen også kommer på en glidetur.

Læs mere: Don Ø skyder over målet i Billund
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.02.2009 12:14    Post subject: Reply with quote

Pengene som brukes på å holde liv i ulønnsomme fotballklubber må nødvendigvis tjenes inn andre steder. Når bystyret opptrer som den reddende engel er det egentlig skattebetalernes penger som redder klubbene. Samtidig betyr det at den lokale offentlige sektoren må redusere ressursbruken på andre områder. Når den lokale banken trår til, vil det være bankens kunder som finansierer redningsaksjonen. Noen av bankens øvrige tjenester blir dyrere enn de ellers ville ha blitt. Dette forutsatt at den ekstra krisehjelpen er bedriftsøkonomisk ulønnsom for banken.

Les mer: Fotballklubber som emosjonelle hjørnesteinsbedrifter

Bør fotballklubber gå konkurs? Vel, det kommer an på hvilke normer – og dermed målestokker – som legges til grunn. Det at fotballklubber sjelden går konkurs viser at vi mennesker ikke er økonomer, i alle fall ikke bare det. Og det er kanskje bra. For hvor ville fotballen ha vært i dag om alle klubbene som opp gjennom årene ”burde” ha gått konkurs også gjorde det?

Les mer: 4-dagers uke i LSK
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 25.02.2009 09:15    Post subject: Reply with quote

Eliteserieklubbene hadde samlet over 200 millioner i underskudd i 2008. Tidligere har rike investorer reddet mange klubber, men jeg har mine tvil til at de samme investorene er i possisjon til å spytte inn flere millioner inn i klubbkasser kommende år. Feks Fredriksen og andre har nok med å redde egne bedrifter som står på kanten til konkurs.

http://fotball.aftenposte...130562.ece
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.02.2009 17:25    Post subject: Reply with quote

I VIF budsjetterer man med 64 millioner i markedsinntekter.

- Spådommene er ganske dramatiske og hvis man skal tro på alt kan man jo bare sette seg ned og sutre.Vi har utviklet et konsept som næringslivet har respondert positivt på. Lund snakker hele tiden om rene sponsorinntekter. Vi henvender oss til mulige samarbeidspartnere med et tilbud eller et konsept, slik at disse kan få en avkastning på pengene sine. Vi har 80 bedrifter, som alle gir gode tilbakemeldinger, sier markedsdirektør Rune Hansen i Vålerenga.

- Jeg er lei av spådommene til Lund. Dette gjør at man blir avvist før man kommer frem med et budskap når vi er ute i markedet. Ifølge Lund ender Tippeligaen rett i dass. Jeg tror at folk i slike tider ønsker å glede seg over noe og slå seg litt løs. Næringslivet ønsker å bruke fotballarenaen som en oppmuntring til sine ansatte og forbindelser.

Les mer: Drittlei Lunds dommedagsprofetier

Ellers: Tippeligaklubbenes budsjetter for 2009

(Overskrifta lyger, bare snakk om sponsorbudsjetter.)
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.02.2009 14:33    Post subject: Reply with quote

- Økonomisk doping
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.03.2009 21:59    Post subject: Reply with quote

Finansiären bakom köpet av Alvaro Santos till Örgryte, Londonsvensken Magnus Peterson, har minst sagt råkat i blåsväder. Peterson räknas som en av de allra tyngsta svenska traders, en svensk "big swinging dick" eller BSD, som man säger i finansbranschen. Petersons 5-miljardersfond Weavering har nu kollapsat, officiellt på grund av den globala likviditetskrisen. Men efter revision finns det misstankar om att Peterson har tappat fonden på pengar genom sk ränteswappar (innehavaren av en ränteswap får rätt till avkastning från någon annans värdepapper medan man ger bort avkastning från eget värdepapper. Alltså ett byte, en swap). Porsgrunn kommun har satsat 25 milj NOK och kan känna sig blåsta på sina pengar.

Det kommer nog att dröja till Örgryte skaffar sig ett lika spektakulärt nyförvärv med hjälp av Göteborgsfödda Peterson. Det blir nog först efter att han har skakat galler en längre tid.
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 26.03.2009 17:15    Post subject: Reply with quote

http://parken.dk/script/s...;artID=463

Så gik Parken/FCK endelig konkurs, og vi lærte at journalister altid taler sandt. Wink

Edit: Lidt mere om FCKs konkurs. http://www.bold.dk/nyt/Mi...ver-Parken
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.03.2009 17:36    Post subject: Reply with quote

Fikk "et lille chok" før jeg leste artiklene, ED. Smile
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 26.03.2009 17:40    Post subject: Reply with quote

Det lå lidt i luften at den skulle vinkles sådan. Very Happy

De sidste måneders rygter og debat taget in mente.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 4 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb