English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sponsoravtaler
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 54, 55, 56  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 11.12.2008 14:15    Post subject: Reply with quote

bank+finanskrise=no can do
Back to top
View user's profile Send private message
Solo
Veteran

PostPosted: 11.12.2008 14:28    Post subject: Reply with quote

Sparebank 1SMN sa tidligere denne uken at de setter ned renten med over 1%, midt i finanskrisen har de også kjøpt en ny bank.
De har også nettopp begynt byggingen av et nytt hovedkontor i byen.
Så jeg tror ikke det står på pæng.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.12.2008 15:22    Post subject: Reply with quote

Nå er det jo viktigere enn noen gang for bankene å posisjonere seg i markedet, så jeg tviler på at de kutter ut sponsing og reklame.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 11.12.2008 16:19    Post subject: Reply with quote

Hmm, trodde sponsing var det første som det ble kuttet på under dårlige tider jeg. Blir uansett spennende å se hva slags avtale vi får, timingen tror jeg dessverre ikke kunne vært dårligere.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.12.2008 16:28    Post subject: Reply with quote

Ja, men poenget er at vi snakker om en stor og trygg bank som kan hente markedsandeler når de andre sliter. De har f.eks. nettopp kjøpt opp Glitnir. Det er banker som sliter og andre firmaer som kutter nå, mens de som lever trygt, benytter sjansen til å tjene på bekostning av andre. De bør ihvertfall gjøre det.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 11.12.2008 19:24    Post subject: Reply with quote

Solo wrote:
Sparebank 1SMN sa tidligere denne uken at de setter ned renten med over 1%, midt i finanskrisen har de også kjøpt en ny bank.
De har også nettopp begynt byggingen av et nytt hovedkontor i byen.
Så jeg tror ikke det står på pæng.

At de setter ned renten har lite eller ingenting med at de har god råd å gjøre eller ikke. Interbank-renta er antageligvis satt ned slik at bankene også kan sette ned renta for å bidra til økt positivisme i økonomien og få folk til å bruke penger. Ikke at jeg er noen samfunnsøkonom for den saks skyld.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 11.12.2008 19:30    Post subject: Reply with quote

Nei det er det sikkert ikke, har ikke så mye peiling på slikt.
Men at de bygger et nytt hovedkontor og kjøper Glitnir Norge tyder ikke på at de mangler penger.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2009 17:05    Post subject: Reply with quote

Fordi jeg ikke visste det, kan jeg ikke skylde på meg sjøl, men dere andre oppgående burde ha avbrutt fablinga mi i september! Razz

Her er nemlig fakta, som knuser enhver teori om at SMN skal kuppe Rema-avtalen:

- Vi er veldig komfortable med posisjonen vi har nå. Vi har også et veldig nært forhold til og samarbeid med Reitangruppen og Rema 1000. De er kunde hos oss, og er vår største eier. Vi har allerede hatt et møte med dem for å finne et godt samarbeid mellom oss og dem som hovedsamarbeidspartner, sier Finn Haugan.

Les mer: - Jakter ikke hovedsponsorat

Quote:
Aksjonærer Sparebank1 SMN

REITANGRUPPEN AS 8,40 %
ROMERN AS 5,08 %
STATE STREET BANK & TRUST, USA 5,00 %

Derfor tror jeg Adressa-anslaget på 5M er riktigere enn 9M, som DN hevdet. Men håper for RBK at jeg tar feil.

Hadde forresten en lang prat med vår nye mann, Per Mikalsen, og kommer tilbake med lengre sak om ståa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 13.01.2009 10:46    Post subject: Reply with quote

- Vi betalte ut cirka 70 millioner kroner i fjor gjennom Sparebank1 SMN-fondet til allmennyttige formål, som kultur, idrett og næringsutvikling. Det er en nedgang på 15 millioner kroner fra året før, men like fullt et betydelig beløp. Vi er den klart største private bidragssyteren til samfunnslivet i Midt-Norge, opplyser informasjonsdirektør Hans Tronstad i Sparebank1 SMN.

Les mer: STRAMMER INN sponsorstøtten
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.01.2009 14:39    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Det var Dahls-reklame foran både Store stå og deretter Adidas-tribunen:

Nå er Dahls tilbake på Lerkendal - dog trolig ikke med skilt:

- En by er avhengig av en bra kirke, et godt fotballag og et eget bryggeri. Her har samhandlingen manglet de siste årene, men nå er vi tilbake på banen, sier Tor Jarle Warø entusiastisk.

Han er regiondirektør i Ringnes EC Dahls, som har tegnet en samarbeidsavtale over fire år med Rosenborg. Bergensbryggeriet Hansa har de siste årene vært aktøren på Lerkendal, og det har rørt ved mange sterke følelser.

- Siden jeg kom hit for åtte år siden har jeg fått høre fra kjernen og øvrige supportere at her må det skje noe. Vi har rokket ved kulturen og byfølelsen ved at vi har fremmet Hansiaterne i selveste Nidaros. Nå åpnet muligheten seg med et samarbeid med Dahls, og det er vi veldig glade for, forteller Erik Espeseth, som er leder forretningsutvikling og strategi i Rosenborg.

Les mer: Dahls tilbake på Lerkendal
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 14.01.2009 16:04    Post subject: Reply with quote

Åhh, det er så fantastisk digg å høre. Hater Hansa, drikker det aldri, elsker Dahls, drikker det ofte.

Har irritert meg grønn mang en gang på byen på hvorfor de serverer Hansa i Trondheim.
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 15.01.2009 00:10    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg "holder" med Hansa, så må jeg si at det var på tide dere fikk Dahls på Lerkendal Wink... den som inngikk den avtalen må ha sovet i timen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.01.2009 00:43    Post subject: Reply with quote

Det skal sies at Ringnes ikke var veldig samarbeidsvillige etter at RBK gikk til konkurrenten Coca-Cola... Dermed var veien kort til CC-partner Hansa.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.01.2009 23:44    Post subject: Reply with quote

Ifølge RBKs nettside og Nordic Arenas egne lister er overlappet mot RBK Sponsorforum snaut 50 prosent. 28 av 60 bedrifter på Nordic Arenas egne lister er medlemmer av RBK Sponsorforum. Både Coca Cola Drikker AS og Norsk Renholdsservice AS er oppført som forretningspartnere med RBK. Begge står også på Nordic Arenas liste. De øvrige overlappene er oppført som sponsorer hos RBK. Forskjellen mellom «partner» og «sponsor» hos RBK ligger i omfanget av avtalen.

Endre Storholt anslår at opp mot 80 prosent av deres medlemmer har hatt eller har et kundeforhold til RBK. Han viser til at mange som ikke er medlemmer av RBK Sponsorforum kjøper såkalte VIP-produkter av RBK.

Storholt avviser at de står i noe konkurranseforhold til RBK Sponsorforum.

– Det er mange ulike forretningsnettverk bare i Trondheim, og i så måte står vel alle i konkurranse med hverandre. Det er mange som til tross for at de blir med oss, ønsker å opprettholde sitt kundeforhold til RBK, sier han.

Selv om Trondheim ikke er noen stor by mener Storholt sponsorkaka er stor nok.

– Vi er opptatt av at kritikken som rettes mot RBK om at de stikker av med alle sponsorkronene i Midt-Norge er uberettiget. Det er tusenvis av potensielle sponsorer som ikke RBK er i kontakt med, sier Storholt.

Les mer: Vil bli størst på sponsing
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.02.2009 12:13    Post subject: Reply with quote

RÃ¥dmann Erling Bergh stopper NTEs gratisturer til Rosenborgs hjemmekamper i regi av skolene i Steinkjer kommune.

– Det er greit at NTE kommer med et tilbud overfor kommunen om et slikt arrangement, for da får vi anledning til å svare nei. Men at det kjøres en reklamekampanje i avisa rettet mot alle barne- og ungdomsskoler i Nord-Trøndelag er ikke greit. Det skaper forventninger som legger press på skolene om å delta på slike turer. Det har jeg gitt uttrykk for i et brev til NTE, der jeg anmoder om at det ikke gjenstas, sier konstituert rådmann Erling Bergh til Steinkjer-Avisa.

(...)

– Næringslivet skal være varsom med slike kampanjer rettet mot barn, men umiddelbart ser jeg ingen grunn til å gripe inn. I den omtalte annonsen er NTE dempet såpass ned i forhold til Rosenborg. Salg av strøm er heller ikke veldig snertent og spesielt rettet mot barn, så vi vil ikke ta tak i denne saken, sier Bente Øverbø, seksjonsleder i Forbrukerombudet, til Steinkjer-Avisa.

Les mer: Stopper gratisturer til Lerkendal
Back to top
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 28.02.2009 16:22    Post subject: Reply with quote

Ser Glimt også har fått REMA1000 som sponsor. Noen som vet om Start fortsatt blir sponset av REMA1000? Husker de hadde reklamen bakpå ryggen.

Reitan skulle istedet ha kjørt mer penger inn i RBK å kjøpt opp hele drakta.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 06.03.2009 05:22    Post subject: Reply with quote

Som alle vet så er vi inne i en svært viktig sesong nå, også sponsormessig. Et gullår vil være alfa omega med tanke på muligheten for å få en enkel draktsponsor til neste sesong.

For da kan vi friste med et eventuelt CL-spill, men som dere ser på foregående side så ser det vanskelig ut..

Jeg håper ting endrer seg. Neutral

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 15:59    Post subject: Reply with quote

Sponsorer til Rosenborg trekker seg.

http://www.p4.no/story.as...?id=303424
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 16:01    Post subject: Reply with quote

det har vel vært litt for mange sponsorer som har bidratt med litt for lite penger?
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 16:06    Post subject: Reply with quote

Dette er ikke snakk om drakt sponsorer. Dette er vel stadion sponsorer etc.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 16:07    Post subject: Reply with quote

øyner vi muligheten for kun èn sponsor på drakta snart? det hadde vært superflott
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 16:08    Post subject: Reply with quote

Quote:
Firmaet Transportsentralen har sponset RBK i 20 år. Nå har de ikke råd til å være med lenger, sier daglig leder Trond Buchman til P4 og mener prisen ikke står i stil til varen lenger.

Haha, utakknemlige fjols. Som flere andre sponsorer, så har vel også denne antakeligvis betalt kraftig underpris i de gyldne CL årene.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 16:13    Post subject: Reply with quote

Transportsentralen har jo ikke en draktsponsor. De har vel noen sponsor skilt på Lerkendal.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 16:23    Post subject: Reply with quote

var det ikke trond som sto fram på årsmøtet med samme klagesang også?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2009 16:29    Post subject: Reply with quote

Stemmer det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 54, 55, 56  Next
Page 26 of 56

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb