English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kris0stby
Veteran

PostPosted: 28.12.2008 23:57    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Konklusionen er vel: De som træner mest rigtig bliver bedst.

selvsagt, men nå er vi jo en topklubb, og vi burde ha en viss kompetanse på fotball, det burde også spilleren med den lønnen han hever. dessuten, det er ikke så mange måter å gjøre en dårlig skuddtrening. manhar en ball og skyter den så mange ganger man kan. slik backham ble god
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 29.12.2008 01:10    Post subject: Reply with quote

Jeg trur ikke problemet ligger i at han har Tettey har for lite skuddtrening, men heller at han har mye feil skuddtrening. Jeg trur at hvis Tettey (og forsåvidt Skjelbred) hadde fått mye skuddtrening der de blir satt under massivt press så ville det hjelpe dem med å roe ned og skytt mer på mål. Jeg mener, alle kan treffe mål hvis buret er tomt, men man må være kald hvis man klarer å plasere ballen i mål med 4 man rundt seg fra 30 meter (ikke at jeg trur mange skal klare det)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 29.12.2008 01:19    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:

selvsagt, men nå er vi jo en topklubb, og vi burde ha en viss kompetanse på fotball, det burde også spilleren med den lønnen han hever. dessuten, det er ikke så mange måter å gjøre en dårlig skuddtrening. manhar en ball og skyter den så mange ganger man kan. slik backham ble god

Jeg synes du oversimplificerer, der bør da gøres langt mere ud af det i en klub på vores størrelse end bare at smide en ball ud og sige: Skyd på mål!

Man kan jo starte med at se på hvad spillerne gør forkert når de afslutter.
Læner de sig for langt tilbage i afslutningsøjeblikket, er støttebenet forkert placeret, eller det måske mentalt problemet ligger?

Man kunne f. eks sætte Svein Maalen, eller hvad han nu hedder, til at lave en video og kigge på samtlige af Tetteys afslutninger. Måske kan man spotte hvad problemet er?
Er det mentalt så får han snakkede med vores inlejede psykolog, er det teknisk må træneren(e) vie ham hvordan det skal gøres og sætte et oplæg op.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Pirlo
Veteran

PostPosted: 29.12.2008 02:14    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Harald. Når vi har et såpass stort støtteapperat burdte det kunne brukes til å analysere slike ting også.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 29.12.2008 03:33    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette allerede blir gjort.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.12.2008 04:08    Post subject: Reply with quote

Det er ikke gjort på en godt nok måte når avsluttingene ikke er god nok.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 29.12.2008 10:42    Post subject: Reply with quote

Kanskje de følger Godfot-teorien: Tettey har åpenbart ikke et naturlig skuddtalent, derfor prøver man heller å utvikle andre sider av hans talent?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.12.2008 05:01    Post subject: Reply with quote

Er ikke en god tommelfingerregel at man skal trene på det man er best og dårligst på? Altså spisse de beste sidene, og redusere de dårligste..
Henri
Legende

PostPosted: 31.12.2008 12:37    Post subject: Reply with quote

Mulig det, men godfot-teorien går vel ut på at man trener på det man er best på og lar resten "skure og gå".
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.12.2008 13:17    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke godfot teorien til å gjelde for en spesifikk ferdighet ,men heller iforhold til kollektivet og at det handler om å bruke hverandre sine god sider og spille hver andre god istedenfor å gjøre det vanskelig for hverandre.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 31.12.2008 13:38    Post subject: Reply with quote

Jeg ser det slik at Tettey er en av de med aller størst potensial på langskudd i RBK. Derfor vil det være i godfot-teorien's ånd å utvikle dette.

Det var jo Brandhaug som 'fant opp' godfot-teorien gjennom å nedprioritere trening på hodespill om jeg ikke husker feil. Dette var riktig da Brandy heller ikke hadde spesielt gode forutsetninger for å vinne mange hodedueller.

Tettey har derimot bra forutsetninger for å score mange mål på langskudd, grunnet kraften på skuddet. Derfor er det verdt å trene på.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 31.12.2008 13:54    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg ser ikke godfot teorien til å gjelde for en spesifikk ferdighet ,men heller iforhold til kollektivet og at det handler om å bruke hverandre sine god sider og spille hver andre god istedenfor å gjøre det vanskelig for hverandre.

Jeg tror poenget er at kollektivet vil bli bedre ved at hver spiller rendyrker sin spisskompetanse heller at man forsøker å få alle til å bli bedre på alt. Hver spiller har sin spesielle jobb for laget ut fra hvilke ekstremferdigheter den aktuelle spilleren har.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 31.12.2008 13:56    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Var det ikke Sverre Brandhaug som sa til Nils Arne Eggen at han ville trene på det han var god på, istedet for det han var dårlig på?

edit: Beaten like a jew.
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 02.01.2009 09:04    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...125287.ece

Skal vi gjette hva salgssummen blir ? =)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 02.01.2009 09:10    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke lyst til å miste Tettey og synes 15 mill var et for lavt bud til at det er rimelig å tro at Olympiakos vil komme med et bud som vi "må" akseptere.
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 02.01.2009 09:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok han går for 22-25 mill med ytterligere 5 etter 20-30 kamper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 02.01.2009 11:33    Post subject: Reply with quote

Jag tycker inte det är värt att sälja honom, han är ju den enda i laget som har kondis. När det är sagt blev han ju lovad av RBK att de inte ska stå i vägen ifall han verkligen vill. Om det är så att Tettey vill till Olympiakos borde man sätta gränsen på 30 miljoner, helst mer om det går såklart.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 02.01.2009 12:29    Post subject: Reply with quote

Han har godt av en sesong til under Hamrén før han drar. Tettey i utlandet? Tror dere han vil passe inn? Har han nok fotballklokhet og tilpasningsdyktighet?
Back to top
Deca
Junior

PostPosted: 02.01.2009 12:34    Post subject: Reply with quote

Jeg har vel tidligere ikke vært spesielt imponert av Tettey i den sentrale midtbane rollen, men synes han har vokst mye det siste året. Hadde gjerne sett at han ble i Rosenborg, men om han går burde han gå til fransk fotball. Kan ikke se at han vil få en rivende utvikling av å gå til olympiakos...
Back to top
kilik
Junior

PostPosted: 02.01.2009 13:46    Post subject: Reply with quote

Bør få minst 20 mill. Helst opp mot 25 mill.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2009 15:43    Post subject: Reply with quote

I tillegg til at han er meget god (i mine og mange andres øyne), har Tettey en del statistikk og karakeristikk som tilsier at han ikke bør være noen billig mann.

Han er fortsatt ung, han har meget stor arbeidskapasitet, han er visekaptein, han har akkurat skrevet under ny langtidskontrakt, han har landslagskamper, han har en god del kamper på forskjellige nivå i Europa, og han har (diskuterbart) potensiale til å bli en ganske komplett box-to-box-spiller.

Synes alt under 20 mill er uaktuellt. bør ganske langt opp på 20-tallet også, om jeg skal bli fornøyd.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 02.01.2009 15:51    Post subject: Reply with quote

Altså Tarik Eleunussi gikk til møkkaklubben Heerenveen for ca 40 mill. Olympiakos er en mye større klubb en Heerenveen. Altså må de kunne minst legge 40 mill på bordet kontant + 10-20% videresalgsavtale. Rosenborg bør ikke gå i forhandlinger før denne summen er lagt på bordet som et engangsbeløp/førstegangsbeløp.

Hva faen tror disse helvetes grekerne hva slags klubb Rosenborg er? Vi har jo slått de eller spilt uavgjort mot de nesten hver gang vi har møtt de i Mesterligaen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2009 16:45    Post subject: Reply with quote

Under 30 millioner: Definitivt no-no!
Over 50 millioner: Definitivt go-go!
Noe midt imellom: Et minstekrav vi bør være greit fornøyd med.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
blubbin
Rutinert

PostPosted: 02.01.2009 17:00    Post subject: Reply with quote

15 millioner er nok bortimot toppen av det man kan forvente å få for Tettey. Men her inne er det jo folk som snakker om 100 millioner for Sapara osv, så ingen overraskelse at folk ikke er fornøyd med dette budet.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2009 17:25    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Altså Tarik Eleunussi gikk til møkkaklubben Heerenveen for ca 40 mill.
Elyounoussi gikk for drøyt 25 mill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 166, 167, 168  Next
Page 98 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb