English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Olsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 71, 72, 73  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Alianze.
Senior

PostPosted: 21.12.2008 18:08    Post subject: Reply with quote

litt off er nå men det med at rbk trenger en bakromsspiss med ekstrem hurtighet det har vi i stallen fra før.. ja pelu.
han har ikke scoret så mye i år of vært ganske innefektiv men vis han får tilit så tror jeg han fort kan komme opp i en 13-15 mål pluss at iversen også får en 8-10 mål!!
men ja jeg ønsker meg en trond olsen så vi har bredde
Ramos
Junior

PostPosted: 21.12.2008 18:50    Post subject: Reply with quote

Et spisspar som tilsammen scorer under 25 mål holder ikke i det hele tatt.
I en sesong med 30 kamper, bør vi vel ha en toppscorer som putter over 20 mål, pluss at den andre spissen også bør komme seg opp på rundt 15.
Spesielt siden vi har en midtbane hvor scoringer er et fremmedord.
Back to top
View user's profile Send private message
Alianze.
Senior

PostPosted: 21.12.2008 19:26    Post subject: Reply with quote

med et spiss par på rundt 25 og at vi bør ha en midtbane spiller med rundt 7 å flre midtbane spillere med en 3-5 mål så er det nok!
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.12.2008 20:21    Post subject: Reply with quote

Hvis prisen er 7 millioner så er det egentlig ikke så mye å tenke på for det mener jeg er billig for den spilleren som i sammen med Gunnarsson skaper flest mål i tippeligaen.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 21.12.2008 20:35    Post subject: Reply with quote

Pelu er rask, uforutsigbar og ganske god til å utfordre, god til å se medspillere fra sin kantposisjon og har til tider gode innlegg, men han er ikke spesielt god til å time løp inn i bakrommet.

Trond Olsen er rask, har et fantastisk tilslag, gode innlegg og er god til å time løp inn i bakrommet. Ikke den beste til å utfordre en mot en da han mangler litt på dribbleferdigheter.

Begge disse spillerne kan nok gjøre det OK som spiss i 4-4-2, men ikke godt nok etter min mening. Skulle de derimot blitt brukt på hver sin kant i et 4-3-3 system, så kunne de nok ha utgjort en mye større trussel. Jeg tror begge disse spillerne er mye bedre som vinger.

Jeg er skeptisk til å kjøpe enda en vingspiller, som aldri har vist noe som helst som spiss, for så å prøve å bruke han som spiss i et 4-4-2 system. Jeg tror det i beste fall vil kreve tid og tålmodighet for at det skal fungere.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.12.2008 20:50    Post subject: Reply with quote

For 7 millioner så er det å ta sjansen på Olsen, en sjanse vi ikke bør la gå fra oss fordi potensialet er vannvittig stort og han har det egenskapene som vi har manglet på topp i år.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 21.12.2008 20:55    Post subject: Reply with quote

Peter Storey, du som forstår deg på svensk fotball, hvordan er Olsen kontra Inglesten? Er de ganske like spillertyper?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 21.12.2008 21:30    Post subject: Reply with quote

Det är först i år Ingelsten har slagit igenom så jag har inte hunnit att studera honom så noga. Men han imponerade stort i matchen KFF-Malmö FF och var en konstant trusel mot Malmö FF med sin fart. Och han gjorde så vitt jag kommer i håg två mål. Han hade sin utgångspunkt som höger yttermittfältare. Olsen och Ingelsten verkar vara ungefär lika snabba och båda har goda avslutningar. Ingelsten är antagligen en mer komplett spelare som kan spela både ving och spiss. Av det jag har sett så skulle han vara perfekt för RBK.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 21.12.2008 21:46    Post subject: Reply with quote

Olsen og Ingelsten som vinger i en 4231 Razz

Lustig-Stadsgaard-Demi-Dorsin
--------Ciljan------Annan--------
--Ingelsten---Sapara---Olsen--
-----------En god spiss---------

Ps. Tettey solgt i januar.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.12.2008 21:54    Post subject: Reply with quote

Fantastisk lag du har satt opp der og med Pelu, Konan, Savo, Traore, Demidov vil vi ha mye bredde og det er langt ifra sikkert at Tettey blir solgt.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 21.12.2008 22:29    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:
Olsen og Ingelsten som vinger i en 4231 Razz

Lustig-Stadsgaard-Demi-Dorsin
-----------En god spiss---------

Ps. Tettey solgt i januar.

Aaaah.. Det hadde ikke vært meg imot!
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 21.12.2008 22:40    Post subject: Reply with quote

kommer til å bli en del baklengs uten keeper Razz
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 21.12.2008 22:52    Post subject: Reply with quote

Jepp, Ciljan er en typisk defensiv midtbanespiller. Ser han helst bak der sammen med Annan. Der blirn god.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.12.2008 23:00    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:

Er det virkelig ikke flere som skjønner at offensiv midtbane er Skjelbred naturlige posisjon, at det er der han er desidert best?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.12.2008 23:06    Post subject: Reply with quote

Du har helt fantastisk rett, Knerten. Skjelbred er offensiv midtbane. Punktum finale.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 21.12.2008 23:07    Post subject: Reply with quote

PCS er veldig god til noen av oppgavene en offensiv midtbane har. Nemlig å tilrettelegge og bryte, men han mangler en svært viktig del... Å skåre...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.12.2008 23:10    Post subject: Reply with quote

Omtrent ikke assist eller mål fra Skjelbred, han er flink til å holde på ball og spille løs backer og vinger noe han kan gjøre bedre i en dypere posisjon itilegg har en veldig god løpskapasitet og er heller ikke noen dårlig ballvinner, men jeg tror ikke vi selger Tettey og da kan en variere litt hvem som er bak etter hvilken motstander en møter.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.12.2008 23:14    Post subject: Reply with quote

Som offensiv midtbane kunne han konsentrert seg mer om det han er aller best til, drivet med ballen, overblikket, de geniale gjennombruddspasningene. Skjelbred har kun spilt offensiv midtbane for Rosenborg høsten før han ble skadet. Da endte han opp med 2 assist og 1 mål på 5 kamper. I 4 av kampene kåret VG han til banens beste. Skjelbred var helt utrolig god og dominerende den høsten, og jeg tror det hovedsakelig skyldtes at han fikk spille i sin naturlige posisjon.

Mye av angrepsspillet vårt høsten 05 gikk på PCS' stikkere i bakrom. Jeg husker faktisk enda en pasning han hadde mot HamKam, til Storflor, som det var absolutt verdensklasse av. Skjelbred har i følge meg ikke kommet til sin rett siden høsten 05, og jeg vil gjerne se han gjøre det igjen. PCS bør satses på i den offensive midtbanerollen fordi han der kan få ut hele sitt ubegrensede talent. Så får Sapara heller springe litt på tredemølla...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 22.12.2008 00:12    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
vingback wrote:

Er det virkelig ikke flere som skjønner at offensiv midtbane er Skjelbred naturlige posisjon, at det er der han er desidert best?

Dere ligger flere sesonger etter. Wink
Ciljan med stikkere, Sapara med mindre nikotin, mer løping og crosser.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.12.2008 00:16    Post subject: Reply with quote

Jepp, syns å huske at vi var rimelig alene om den oppfatninga. Alt blir jo bedre av at de bytter plass, må da faen meg gå an å tvinge Sapara til å få opp kondisen, er jo verdens enkleste ting å trene opp...
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 22.12.2008 00:17    Post subject: Reply with quote

Heilage gud, det var jo bare et forslag til lagoppsett tatt rett ut av lufta med mange hvis-hviser. Klart ikke Ciljan ikke bør spille noen ankerrolle, tanken var vel mer en fri rolle rundt midten av banen. Det kan tillate seg med Annan ved sin side. Ideelt sett vil det bli god plass sentralt for gode løp med en slik formasjon, der er Ciljan i sitt ess. Grunnen til at jeg ikke satte ham opp med én gang er av grunnen Keenoir nevner; mangelen på skuddfot. I en posisjon med noe lavere utgangspunkt får han mange spillere foran ballen, slik at driv og pasningsfot kan komme i full blomst.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.12.2008 01:09    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder disse geniale gjennombruddspassningen så har ihvertfall ikke jeg sett så mange av dem i år og det synes også ved at han omtrent ikke har målgivende passninger, han er dog meget flink til å frispille kantspillerene sine og holde et høyt passningstempo.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 22.12.2008 01:21    Post subject: Reply with quote

Så er det heller ikke 30 meters pasninger i dypt rom jeg prater om da. Men hurtige flikker og små, korte stikkere i tettbefolkede områder foran 16m. Det var det han var god til da han fikk spille der, og det er gjerne det RBK møter her hjemme.

Likedan har vi ÉN mann i hele stallen som evner å slå en cross - og han plasserer vi sentralt fordi han er lat og utrent. Still litt krav, eller putt dem på benken, om livsstilen ikke er morsom nok som idrettsutøver.

Ciljan har store mangler på målpoeng. Riktig plassering kan bøte på den ene halvdelen, assists. Noen stor skytter ser ikke jeg heller for meg at han blir, men det har aldri Strand vært heller. Med nok muligheter er det likevel utrolig hvor mange han har snubla inn med leggskuddene sine han.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 22.12.2008 03:48    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Jeg husker faktisk enda en pasning han hadde mot HamKam, til Storflor, som det var absolutt verdensklasse av.

Finnes det video av den pasningen noen sted?
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 22.12.2008 04:03    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
kommer til å bli en del baklengs uten keeper Razz

Har jaggu blitt en del baklengs med keeper også, så det er ikke sikkert forskjellen er så stor som du tror...

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 71, 72, 73  Next
Page 3 of 73

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb