View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 20.12.2008 10:34 Post subject: |
|
|
Ja, Ja og Ja! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.12.2008 10:36 Post subject: |
|
|
ser ut som det bare er kasta inn et lavt bud fordi vi vet glimt trenger penger. Men helt ærlig har jeg ikke troa på olsen i RBK-drakta. Håper jeg tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.12.2008 10:48 Post subject: |
|
|
Dette hadde jeg virkelig ikke forventet..
Ser at Hoftun og Olsen snakker sammen, og da håper jeg at det bare er snakk om tid før han kommer. Henter vi Olsen og Rush, da begynner det virkelig og ligne noe  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.12.2008 11:36 Post subject: |
|
|
Er ikke Trond Olsen best som rendyrka ving i 4-3-3 med mulighet for å kontre mye, og ikke i 4-4-2 mot etablert forsvar? |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.12.2008 12:00 Post subject: |
|
|
Jo. Håper at RBK tenker på han som spiss, og ikke som breddeholder på midtbanen..
En "pakke" med Olsen kommer til RBK, og Jamtfall går på 1 års utlån, hadde vært tingen.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 20.12.2008 12:04 Post subject: |
|
|
Tror inte Trond Olsen är vårt bästa alternativ egentligen men det handlar ju också om tillgänglighet, och på pappret så uppfyller han väl kanske kriterierna. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 20.12.2008 12:15 Post subject: |
|
|
Tror Trond Olsen kan bli en yndling i en vingrolle litt mer skeptisk som ren spiss. Ser ut som om Hamren kanskje allikevel ikke er så avvisende til rene vinger. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.12.2008 12:43 Post subject: |
|
|
Som spilletype er Trond Olsen lik Alexander Ødegaard. Hurtig, direkte og bra skudd. Olsen er vel enda mer ekstrem enn Ødegaard på alle disse tre områdene. I tillegg har Olsen et bedre øye for medspillerne sine enn hva Ødegaard har.
Minuset med Olsen er arbeidskapasiteten, den defensive jobbingen og dribleferdighetene. De to første må han forbedre for å kunne spille på midtbanen og samtidig være aktuell mot de beste lagene. Alternativet blir å bruke ham som enslig spiss som ligger igjen når resten av laget forsvarer seg.
Dribleferdighetene hans er ikke noe å skryte av, slik at han ikke er en like effektiv spiller mot lag som ligger veldig lavt i forsvar. Her vil han nok være mindre verdifull i mange kamper for RBK, enn hva han er for Glimt. Uansett vil han være farlig i dødballsituasjoner, om man tar sjansen på å ta fra Sapara jobben. Olsen er bedre slik jeg ser det, både som pasningslegger og som skytter på frispark, samt cornere. Så spørs det hva det vil gjøre med Sapara's videre motivasjon.
Jeg er usikker på om Olsen vil bli en suksess. Uansett tror jeg han må utvikle seg på det tekniske og spilldelen for å slå gjennom på Lerkendal.
Vi har forøvrig en ganske lik spillertype i Michael Jamtfall, men Olsen er selvsagt på nåværende tidspunkt en bedre spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 20.12.2008 12:45 Post subject: |
|
|
Føler ikke at Trond Olsen er den spilleren vi trenger. Som noen tidligere sa her, han er en kontringsspiller. Slik som Ødegård var/er da han kom. Glimt er et mye mere kontringslag enn det vi er, og jeg er usikker på hvor god Olsen er i etablert spill. Hvordan er han teknisk til å dra av spillere i etablert angrep? Som sagt usikker på om han er den rette spilleren for oss. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 3997 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 20.12.2008 13:31 Post subject: |
|
|
Hadde ikke forventet dette jeg heller, men må ærlig innrømme at jeg snart tar til takke med nesten hva som helst fremfor å gå videre uten nye spillere. Slik det ligger an nå skal vi ikke se bort fra at 2-4 av våre beste spillere plutselig er ute av døra og da har vi ikke mye bredde i stallen.
Bør også huske at vi bygger ikke et lag for CL nå, men et lag som skal vinne serien igjen og Olsen har jo gjort det godt i tippeligaen. Heller en sulten nordmann enn nok en halvinteressert utlending med ambisjoner om spill i Wrexham  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 20.12.2008 14:03 Post subject: |
|
|
Er veldig skeptisk til at RBK kjøper spillere som ikke passer inn i spillestilen. Trond Olsen er VING, og måten Olsen håndterte spissrollen på i LSK gjør at vi burde holdt oss langt unna. Selv om han er en god spiller. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.12.2008 14:07 Post subject: |
|
|
De neste blir vel Brann, VIF og Viking... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 20.12.2008 14:56 Post subject: |
|
|
Utgaven av dagens AN står det at Hoftun og Olsen møttes i Oslo i går.
Der har de diskutert hva som kreves for å bli Rosenborg-spiller og om Olsen kunne tenke på saken.
Men Olsen selv hevder han ikke vet noe om interessen og at det er andre gang en journalist spør han om det.
AN: "Hadde det ikke passet fint at storebror Rosenborg la 20 millioner på bordet og kjøpte Trond Olsen fra Rosenborg, slik at de helgule er berget en gang for alle?"
Hoftun: "Hahaha. Ingen kommentar"
Eidissen benekter også møte med Rosenborg, men at Glimt er nødt til å lytte på alle bud. Og legger til at skambud blir avslått. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 20.12.2008 15:56 Post subject: |
|
|
Jeg er positiv til Olsen, som spiss, ikke breddeholder på midtbanen slik Maradona nevner over her.
Ethvert lag bør ha flere strenger å spille på, raske overganger er dagens fotball og der bør også Rbk styrke seg. Ved å ha Olsen lurende på offsidegrensa på venstre side for motstanders midtstoppere har Rbk et oppspillspunkt. Ikke dermed sagt at Rbk kun skal være et kontringslag, men man kan være det og dermed kan man få større spekter i spillemønsteret. Laget har gode pasningsføtter som kan utnytte Olsens fart og avslutnignsegenskaper, jeg tror dette er et fornuftig kjøp.
Hvor fikk Trømsø plutselig penger til spillerkjøp? Planlegger de som punget ut for Ramovic å gi TIL flere julegaver? |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 20.12.2008 16:14 Post subject: |
|
|
Trond Olsen holder høyt nivå kun som venstreving. Han er faktisk rett og slett dårlig i 4-4-2, som spiss eller venstrekant. I 4-3-1-2 har han ingen posisjon han passer i. Utrolig at verken Lillestrøm eller landslaget ser det.
Hvis vi skal spille 4-3-3 fast neste år, vil jeg ha Olsen med en gang. Men vi skal nok fortsette i en 4-3-1-2-formasjon, og da er det ikke plass til Olsen.
Da kan vi heller bruke penga på å kjøpe en klassespiss. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.12.2008 16:17 Post subject: |
|
|
vignback, får de 30 mill for Reginiussen så har de vel noe og rutte med. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.12.2008 16:18 Post subject: |
|
|
Er han prøvd i 4-4-2 da?
LSK og glimt har jo spilt 4-3-3. Stor suksess i glimt, null suksess i LSK. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.12.2008 16:18 Post subject: |
|
|
De spilte 4-4-2 når han var i LSK. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 20.12.2008 16:23 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | vignback, får de 30 mill for Reginiussen så har de vel noe og rutte med. |
Er ikke det bare for å komme i null på budsjettet da, evt. et beskjedent pluss? De ønsker vel å selge for å unngå gå stort i minus? |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.12.2008 16:26 Post subject: |
|
|
vingback wrote: | Hvor fikk Tromsø plutselig penger til spillerkjøp? Planlegger de som punget ut for Ramovic å gi TIL flere julegaver? |
Det er nok mye som tyder på det.  _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.12.2008 16:27 Post subject: |
|
|
Det merkelig er at 4-3-3 mannen Tom Nordlie kvittet seg med han så fort som mulig og særlig med tanke på at Lillestrøm hadde et vingproblem i store deler av hans periode. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 20.12.2008 16:29 Post subject: |
|
|
Dette høres for meg ut som et godt nordnorsk samarbeid som skal tvinge storklubbene til å legge mer på bordet. Begge klubbene har økonomiske problemer og hjelper sådan hverandre. Tromsøværingene er noen sleipe jævler- men samtidig passe dumme at alle deres skitne triks blir gjennomskuet. Litt paranoia fra min side, men jeg er bare dritlei TIL (de er værre enn molde og tar snart igjen LSK). |
|
Back to top |
|
 |
|