View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 17.12.2008 19:41 Post subject: |
|
|
Har ofte sett Lustig gå opp på cornere jeg... |
|
Back to top |
|
 |
Ramos Junior
|
Posted: 17.12.2008 20:02 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Han er sjeldent bra i lufta til å være back. Men dette blir ikke et så farlig våpen som dersom han var midtstopper og var fremme på alle cornere osv.
Uansett viktig å ha den egenskapen bakover også. |
Det fungerer vel vitterlig ikke slik at midtstoppere er med opp på cornere uansett hodestyrke, mens hodesterke backer står igjen bak.
Vil tro at de fleste lag sender frem de spillerne som er best på hodet, uavhengig av posisjon. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.12.2008 21:56 Post subject: |
|
|
Lustig er vel så vidt jeg har sett oppe på absolutt alle cornere. Han er jo vår farligste hodespiller på corner, faktisk. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 18.12.2008 11:14 Post subject: |
|
|
De som sendes opp er vel i utgangspunktet Demidov/Lago, Lustig og Dorsin, Tettey ligger i returrommet, og PCS og Stadsgaard ligger igjen på midten. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.12.2008 14:11 Post subject: |
|
|
Det var fredag och fest i Gärde. Tillresta Björklövensupportrar skrålade och vrålade i kapp med Sundsvallsklacken. Lite stökigt var det – men det var aldrig någon fara på taket.
En av de allra lugnaste på gästernas läktarsektion var Micke Lustig.
Läs mera: Lustigs hockeyhjärta klappar för Löven |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 20.12.2008 14:46 Post subject: |
|
|
Ja, i virkeligheten ja. Men på fifa er det sånn at midtstopperne går fram uansett og backene ligger igjen uansett. Jeg beskjeftiger meg ikke med virkeligheten, jeg forholder meg kun til fiksjon. Og det er både Lustig og Dorsin gode. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 18.01.2009 16:47 Post subject: |
|
|
Kan ikke tro at dette er særlig interessant for hverken Lustig eller Rosenborg akkurat nå.
Lustig trenger bare se bort på Fredrik Stoor, mens Rosenborg kan ta en titt på tabellen og innse at det er spillere INN som er viktig akkurat nå. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.01.2009 21:23 Post subject: |
|
|
Gode nyheter hvis West Ham virkelig er interessert, engelske klubber betaler jo fantasipriser selv for den mest ordinære spiller. Vi kan håpe på et drømmebud på Lustig og samtidig kjøpe Stoor billig fra Fulham.  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.01.2009 21:24 Post subject: |
|
|
Er ikke West Ham så godt som konkurs omtrent da med sine islandske eiere. |
|
Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 18.01.2009 23:11 Post subject: |
|
|
Det er vel litt av poenget. Mye rykter om West Ham-spillere som forsvinner nå pga pengemangel i londonklubben. En av de er høyreback Lucas Neill. Det blir det kjapt rykter om eventuelle billlige erstattere. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.01.2009 23:18 Post subject: |
|
|
Har ikke West Ham allerede erstatteren klar i Valon Behrami? _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 18.01.2009 23:43 Post subject: |
|
|
HAr bare sett West Ham i en kamp i år, da spilte Behrami på midtbanen. Men han kan sikkert spille høyreback. Ikke sikkert dette Lustig-ryktet er særlig vel fundert. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.01.2009 01:48 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Har ikke West Ham allerede erstatteren klar i Valon Behrami? |
Både Behrami og Faubert kan spille høyreback, slik at det i utgangspunktet ikke er noen krise for West Ham å miste Lucas Neill uten å få en erstatter på plass. Allikevel vil jeg tro at Zola ikke vil satse på de to nevnte. Behrami fordi han er bedre på midtbanen, og har en veldig god kjemi for tiden med Parker/Noble/Collison, mens Faubert gjør defensive feil som kan koste laget dyrt. Foreløpig er ikke han noe komfortabelt førstevalg, og sannsynligvis best på midtbanen han også.
...men Neill er kaptein og jeg tviler på at West Ham selger hvis ikke Neill selv skulle ønske seg bort, eller at de får et utrolig godt bud. Slik West Ham spiller under en ny manager (bevis på at det går an å spille god, underholdende fotball og vinne med små ressurser, fremfor metoden til f.eks. Roy Hodgson), tviler jeg på om Neill har veldig lyst til å gå til et lag med en steinaldermanager og usikker fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.01.2009 01:57 Post subject: |
|
|
Problemet er vel at Neil har en sinsyk høy lønn ( 750 000 i uka eller noe sånn ) og takke i sin tid nei til Liverpool på grunn av lønna. Han er derfor en meget dyr spiller i drift som det kan være greit for et lufattig West Ham å kvitte seg med for å berge økonomien. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.01.2009 11:32 Post subject: |
|
|
”Det är verkligen inte helt fel att släppa fram oss unga. Nu går flera ynglingar till Norge och Danmark, delvis för att det finns mer pengar där men också för att vi generellt får fler chanser att lira i de länderna. I Norge finns tränare som tror på en. Erik Hamrén sa direkt till mig när jag kom till Rosenborg: ’du ska få chansen att växa och utvecklas, vi ska ta det lugnt med dig’, men jag får ju ändå spela.
När det gäller landslagen är U21 såklart ett bra sätt att ta sig till A-laget. Visar man att lyckas här och kan spela de stora matcherna får man möjligheter med de stora grabbarna sen.”
Läs mera: Ungdomsrevolutionen |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 01.02.2009 03:23 Post subject: |
|
|
Nå kommer jeg med ett av mine ideer, som jeg veit avslører min unge alder: Har vi vurdert å skyve opp Lustig som kant i den nye formasjonen?? Litt uortodoks metode, de fleste går vel andre veien i løpet av karriæren (Beto, Heggem), men han har jo alltid vært klart bedre offensivt enn defansivt. Backene vil ikke komme like mye til som med diamanten, sa vil vi kunne bruke han offensivt alikkevel. Og som tidligere nevnt av dere her tråden: han er vår beste "ikke-alltid-skadede" hodespiller |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 01.02.2009 05:37 Post subject: |
|
|
1. Diamanten blir nok flittig brukt denne sesongen. 4-2-3-1 blir vel først og fremst en bortebane-taktikk.
2. Lustig eier ikke dribleferdigheter. Han er en veldig, veldig dyktig og talentfull offensiv back, men noen ving er han absolutt ikke. Har vel ikke noe rykk å skryte av heller. Husk at når du ser ham komme i store klyv langs høyresida så er det pga: Vi har nettopp vendt spillet, og han har fått en del rom + at han har hatt mange metre på å få opp toppfarta. I en vingrolle kreves det mer eksplosivitet og rykk. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 01.02.2009 10:34 Post subject: |
|
|
Halvorsen leverer varene. Godt sagt _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.02.2009 10:47 Post subject: |
|
|
Snackade förresten kort med Mikael Lustig i går. Han var i La Manga med Rosenborg. Men solen lyste med sin frånvaro.
- Det är inte så bra väder, typ 14 grader och blåsigt, sade han.
Skulle kolla om West Ham-ryktet som ju aldrig blev nåt.
- Jag hörde faktiskt aldrig någonting, det kändes som det var taget från luften, förklarade Lustig som kände sig bättre i sin ömmande häl även om det ibland var lite stelt där.
Läs mera: Intersport cup i helgen |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.02.2009 15:40 Post subject: |
|
|
Angående høyrebackplassen til West Ham, var de i kontakt med to spillere rett før overgangsvinduet stengte for en signering, uten at det ble noe av det akkurat nå.
Dette var Bryce Moon og Radiu Homei. Hvis Lustig skulle vært aktuell står han lengre ned på lista. |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 18.02.2009 00:13 Post subject: |
|
|
Kan fort forsvinne også han der...
I det hele tatt er det ekstremt mange spillere på dagens RBK som det er vanskelig å si om er i klubben om ett år. Enten er de 21-22 år og på vei til utlandet, ellers er de utlendinger og har ikke så sterkt tilknytning til klubben, og det er svært få i stallen som har vært hos oss i mer enn to år.
Skulle jeg sagt tre stykker ville jeg gått for Olsen (nyinnkjøpt), Jarstein (tross alt en ganske ung keeper) og Iversen (har vel sagt at han vil være i RBK til han legger opp, noe som ikke bør skje før kanskje 2011-2012).
Tror ikke Lustig er blant de.... 1- 1 1/2 år er liksom passe utlendingstid virker det som rundt omkring i Tippeligaen. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
|