| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.12.2008 11:26 Post subject: |
|
|
Kan du ikke ta med statistikken fra kamper der vi har ledet 4-0 også, så vil du sikkert se at statistikken blir enda bedre. Tipper faktisk ikke at vi har mistet en 4-0-ledelse etter krigen.
Din opprinnelige påstand var at vi hadde mange mål imot fordi vi ikke hadde greid å ta ledelsen ofte nok. Statistikken viser altså av vi på de siste ti kampene der vi har tatt ledelsen, har vi i snitt sluppet inn flere mål per kamp enn vi gjorde i hele Tippeligaen i år. Det er ikke akkurat mye som tyder på at vi slipper inn markant færre mål fordi vi tar ledelsen 1-0. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.12.2008 12:33 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | som følge av at vi ikke har klart å ta ledelsen og drepe de kampene vi har ledet. |
Jeg står for den påstanden. I mange kamper har vi ikke klart å ta ledelsen og fått billige baklengs i mot, og i en del kamper hvor vi har tatt ledelsen har vi ikke klart å få det andre målet og drepe kampen.
Jeg føler meg trygg på at den dagen vi klarer å score ett og gjerne to mål på alle de sjansene vi har før motstanderen tar ledelsen slik at vi blir jagende, så vil antall baklengs bli drastisk redusert.
Når det gjelder 1-0-ledelser i serien i fjor og i år da, så har vi 56-26 i de kampene, faktisk akkurat 26 i tallet også.
Før de to korthus-kampene mot LSK og Glimt hadde vi bare 19 baklengs på 24 kamper når vi hadde tatt ledelsen, men selv med disse to kampene medregnet hadde vi bare ett mål i snitt i baklengs - hvilket er mye bedre enn gjennomsnittet for øvrig.
Ikke så helt unaturlig det heller, all den tid kamper hvor vi slipper inn mål først må ende i minst en baklengs, men vi har totalt 73 baklengs på to sesonger. Det gir at vi har sluppet inn 47 mål på de 26 kampene hvor motstanderen har fått det første målet, nesten dobbelt så mange som når vi scorer først selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.12.2008 12:56 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg føler meg trygg på at den dagen vi klarer å score ett og gjerne to mål på alle de sjansene vi har før motstanderen tar ledelsen slik at vi blir jagende, så vil antall baklengs bli drastisk redusert. |
Men det er ikke fordi forsvaret og keeper er så gode, men fordi motstanderern har gitt opp. Selvfølgelig vinner vi ikke så mange kamper som vi burde vinne når vi knapt scorer mål, men det må gå an å ha flere tanker i hodet samtidig. Vi må forsterke oss kraftig både offensivt og defensivt. Vi har en knallgod førstefirer der bak, men det er tynt bak disse. Jarstein har vært en katastrofe i høst og jeg vil ikke gamble mer med han. Han må komme seg ned på et nivå som passer hans mentale ferdigheter bedre før han blir ødelagt. Lei han gjerne ut til Brann eller Viking for min del. Jeg kjenner potensialet og vet at vi kan få en kvalitetskeeper om et år eller to, men 2009 er for tidlig.
Ellers er det en selvfølge at vi trenger minst to angripere. Verken Konan eller Iversen er å regne med mer enn maks ett år til. Da bør vi allerede nå begynne å satse på to erstattere. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.12.2008 14:28 Post subject: |
|
|
| Ja, det er sant det. Litt av poenget mitt er nettopp det at forsvaret vårt er mye bedre enn antall baklengs skulle tilsi. Angriper er prio 1, 2 og 3 foran neste sesong. En forsvarsspiller i tillegg skader heller ikke, da vi må ha god backup. |
|
| Back to top |
|
 |
Moderator Senior
|
Posted: 08.12.2008 14:47 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Trollet wrote: | | Vi har også bommet på 100 % sjanser, noe som har ført til kontring og mål i mot. |
Fordi vi jager utligning eller ledelse, ja. Ikke fordi vi har fått den første scoringen og presser på for flere. |
Nei, det har jeg ikke sagt heller. Enig i det du skriver, jeg bare poengterte at vi ofte får flere mål i mot oss som følge av bom på kjempesjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 08.12.2008 15:45 Post subject: |
|
|
Veldig mye off topic her nå. Skjerpings!!
http://sv.wikipedia.org/w..._Wernbloom <--- var en repotasje om denne pontus på svt1 sporten og det lille jeg så imponerte meg. En mulig erstatter for PCS og Tettey om de forsvinner? Ev, for Roar Strand?
Og han spiller spiss også! Carew materiale? _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 08.12.2008 16:35 Post subject: |
|
|
| 13 mål på 55 kamper er ikke godt nok. Ikke kom å si at han har potensialet, RBK trenger noen som kan score mye mål, og RBK trenger det NÅ! |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 08.12.2008 16:58 Post subject: |
|
|
Vel, om Henry hadde gått til Kongsvinger, så tror jeg ikke laget hadde vunnet tippeligaen etter et opprykk. Om du tar bildet, så mener jeg det er laget som spiller kampene og hverandre gode, og Pontus ser ut som et godt emne. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
rbkkid96 Junior
|
Posted: 08.12.2008 19:07 Post subject: |
|
|
| Spillere som ville løftet rosenborg til et helt nytt nivå er Fredrik Gulsvik, Morten Moldskred, hele stabæk, Trond Olsen, eddie gustafson og magne hoseth. Hvis rosenborg hadde hentet noen av disse så ville de gått fra en middels tippeliga klubb til å bli en toppklubb i tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 08.12.2008 19:11 Post subject: |
|
|
Haha, Molskred som var årets blaff i fjord og frøken molde? Du kødder nå sant? Enig med Gulsvik og Gustavson, men de andre er jeg tvilende til! _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
rbkkid96 Junior
|
Posted: 08.12.2008 19:15 Post subject: |
|
|
| jeg kødder ikke. Moldskred er en klassespiller, mye bedre enn konan. Hoseth er nok ikke den siste av de jeg nevnte som jeg ville ha hentet, men han har et godt venstreben, og er god med detaljer. Gulsvik er bare en spiller rosenborg må ha. Syntes også at de burde snuse på rune lange |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 08.12.2008 19:32 Post subject: |
|
|
Hoseth? Gulsvik? Lange?
Ok. Javel. EOD. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 08.12.2008 19:36 Post subject: |
|
|
Det blir skuddpremie på frøken molde om hun dukker opp her!! Slutt å tull. Hun hører til i molde og får bli med dem ned i gjørma! _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
m1chael Senior

|
Posted: 08.12.2008 20:12 Post subject: |
|
|
haha...hoseth og lange.. Dagens! _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.12.2008 20:14 Post subject: |
|
|
| Hoseth spiller i vår sterkeste lagdel og ville vært langt unna å starte her. Jeg tror Olsen og Moldskred hadde forsterket oss ,men ikke på den måten du tror. Gulsvik har ikke vist mer i adeccoen i år enn f.eks Pelu gjorde ifjor, hvorfor skulle han være noe bedre. Spennede er han for all del ,men jeg tror du ser deg vel blind på et bra tilslag ,men det handler ikke om å skyte hardes ,men hardt nok. Desutten hadde det vært en fordel med en begrunnelse og ikke bare en oppramsing av en haug med navn. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 08.12.2008 22:35 Post subject: |
|
|
| Noen som vet noe som Vegard Landaas, han som er Monaco-aktuell? |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 09.12.2008 06:38 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Jeg ser ingen grunn til å ville vrake Tettey, jeg ser dog poenget ditt med en klassisk kantspiller som et alternativ løsning, men vårt vingback spill så kan gjerne har Sapara og Skjelbred i frie offensive roller på midtbanen med Annan og Tettey til å dekke opp. Traore er muligens en god venstrekantspiller hvis en velger å dyrke han en slik rolle og han er langt sterkere defensivt enn Jamtfall og Pelu. |
Jeg går ut fra at Hamren satser på Annan som den defensive på midten, og da vil i utgangspunktet være en backup-spiller så lenge vi kjører med en klassisk flat 4-4-2, men vi får se hvordan Hamren tenker forran neste sesong. Om vi kjører med en smalere 4-4-2 (altså en slags 4-1-2-1-2 ) så vil Tettey og PCS passe inn som en slags "indreløperving-duo" mellom Sapara og Annan.
Men om vi kjører en "flat" firer og Annan finner seg til rette så er det nok ikke plass til Tettey på 1. laget. Han kan nok forsvare en plass på ene kanten i dag, men det er isåfall ett stort svakhetstegn for laget.
Og det kan jo hende at Tettey forsvinner ut også. Men vi får se hva Hamren og Hoftun gjør iløpet av vinteren. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 09.12.2008 07:21 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser det trenger vi sårt noen som faktisk evner å utfordre med fart på venstresiden. Dorsin klarer det en og annen gang, men Tettey på venstre side i en diamant er rett og slett nesten ufarlig.
Dette overgår selvsagt ikke behovet for en spiss, som er prekært. Men for meg kommer en venstre midtbanespiller som en klar nummer to på listen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.12.2008 11:22 Post subject: |
|
|
| karakas wrote: | | Keenoir wrote: | | Jeg ser ingen grunn til å ville vrake Tettey, jeg ser dog poenget ditt med en klassisk kantspiller som et alternativ løsning, men vårt vingback spill så kan gjerne har Sapara og Skjelbred i frie offensive roller på midtbanen med Annan og Tettey til å dekke opp. Traore er muligens en god venstrekantspiller hvis en velger å dyrke han en slik rolle og han er langt sterkere defensivt enn Jamtfall og Pelu. |
Jeg går ut fra at Hamren satser på Annan som den defensive på midten, og da vil i utgangspunktet være en backup-spiller så lenge vi kjører med en klassisk flat 4-4-2, men vi får se hvordan Hamren tenker forran neste sesong. Om vi kjører med en smalere 4-4-2 (altså en slags 4-1-2-1-2 ) så vil Tettey og PCS passe inn som en slags "indreløperving-duo" mellom Sapara og Annan.
Men om vi kjører en "flat" firer og Annan finner seg til rette så er det nok ikke plass til Tettey på 1. laget. Han kan nok forsvare en plass på ene kanten i dag, men det er isåfall ett stort svakhetstegn for laget.
Og det kan jo hende at Tettey forsvinner ut også. Men vi får se hva Hamren og Hoftun gjør iløpet av vinteren. |
Jeg snakker ikke om flat firer eller ikke firer det er langt mer dynamisk enn som så, slik jeg ser det vil Skjelbred og Sapara få temmelig frie tøyler offensivt til å være kreative og skape ting, bredden offensivt skal herrene Dorsin og Lustig sørge for og Annan og Tettey skal være skjoldet forann forsvaret og som gir Lustig og Dorsin muligheten til å storme frem, la Sapara og Skjelbred konsentrere seg om det dem er god til.
Tettey kan også med rett veiledning utvikles til en strålende box-til-box midtbanespiller. Hvis en kun skal spille med en spiller av Tettey og Annan, så er Tettey førstevalg i min bok da han har vist et langt bedre spill enn Annan i Rosenborgdrakt så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 09.12.2008 16:46 Post subject: |
|
|
| rbkkid96 wrote: | | jeg kødder ikke. Moldskred er en klassespiller, mye bedre enn konan. Hoseth er nok ikke den siste av de jeg nevnte som jeg ville ha hentet, men han har et godt venstreben, og er god med detaljer. Gulsvik er bare en spiller rosenborg må ha. Syntes også at de burde snuse på rune lange |
Moldskred bedre enn Konan.. ja vel - m.a.o. sier du at dersom Moldskred hadde hatt Ivoriansk pass saa hadde han vaert paa det Ivorianske landslaget? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.12.2008 17:19 Post subject: |
|
|
PauloSilas, du må se hvem som fungerer best for Rosenborg og norsk fotball. Morten Molskred er en fotballspiller som sannsynligvis hadde fungert langt bedre for RBK enn Didier Konan, selv om Konan er bedre teknisk. Det handler ikke bare om hvem som klarer flest triks, men veldig mye om taktiske egenskaper og målinstinkt.
Å komme med det retoriske spørsmålet om Molskred ville vært på det Ivorianske landslaget blir jo bare piss, det har INGENTING med om hvordan spillerne fungerer i Tippeligaen. Jeg hadde foretrukket Molskred - Ivers foran Konan - Ivers anyday, og det tror jeg de fleste RBK-supportere ville gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 09.12.2008 17:29 Post subject: |
|
|
| Jeg er imot å kjøpe en spiller som har gjort det bra på et lag som Tromsø. |
|
| Back to top |
|
 |
Alianze. Senior
|
Posted: 09.12.2008 17:42 Post subject: |
|
|
hvorfor ikkke kjøpe en spiller som spiller bra på tromsø? _________________ Superbia in Proelio |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 09.12.2008 18:05 Post subject: |
|
|
Tror vi burde vurdere mulighetene i Øst-Europa, mye bra spillere som har blomstret der siden 2000 tallet, og det er mulighet for gode priser. De har en del hurtige og tekniske spillere. Husker ingen navn i farta, men er jo bare å se til de største ligaene, mye bra fra øst europa. Har jo Sapara som ett ganske bra eksempel. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.12.2008 18:10 Post subject: |
|
|
| Zaijic er et annet godt eksempel og jeg synes Vitaic har gjort en god jobb for Ham - Kam, Fillo har vist mye spennede for Viking. Balkan pluss Øst - Europa er områder som Rosenborg bør være veldig påpasselig på, dette er også nasjoner i stor fremgang. |
|
| Back to top |
|
 |
|