View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.12.2008 02:46 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk Lago - Statsgaard er et par som holder Tippeliganivå og vel så det. Så stiller jeg lagelig til for hugg angående naivitet. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
ventrec Junior
|
Posted: 05.12.2008 03:13 Post subject: |
|
|
vi trenger primært hvertfall en ny spiss samt en midtbanespiller til neste sesong.. forsvaret trenger bare å spilles inn fast, med demidov og stadsgaard som midtstoppere. keeperplassen bør vel stå mellom de tre vi har tilgjengelig neste år.. vi behøver vel egentlig ikke kjøpe inn en ny en for å fylle den plassen! |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.12.2008 03:18 Post subject: |
|
|
Vil gjerne ha en bedre stopper enn Lago/Demidov/Nordvik som makker til Stadsgaard... Ingen norske er god nok.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.12.2008 10:19 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Men det er et faktum at vi trenger midtstopper og spiss mer enn vi trenger ny keeper. |
Egentlig er jeg enig, men så dårlig som Jarstein har vært i høst så trenger vi ny keeper også. Men i og med at vi må prioritere så må vi gamble på at Jarstein/Johnsen/Lund Hansen hever seg og bruke pengene på spiss (Konan holder ikke) og stopper (Nordvik, Lago holder kun som back-up, mens Stadsgaard er mye skada). I tillegg må vi selvfølgelig erstatte Skjelbred/Sapara/Tettey/Iversen hvis de forsvinner.
Jarstein/Johnsen/Lund Hansen
Lustig, Stadsgaard, ny mann, Dorsin
Annan
Skjelbred, Sapara, Tettey
Iversen, ny mann |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 05.12.2008 15:05 Post subject: |
|
|
Jarstein (Johnsen)
Lustig - Stadsgaard - Lago (ny stopper) - Dorsin
Tettey (Annan)
Skjelbred (ny midtbane) - Strand (Tettey)
Sapara (Konan)
Ny spiss (Iversen) - Ny spiss
Forklaring: Vi trenger 2 nye spisser, Iversen kan til nød spille, hvis han trener i vinter, og den ene nye er skikkelig god. Vi trenger en god midtbanespiller hvis Skjelbred går, kanskje uansett. Hvis vi får inn en forsvarsklippe, ryker Lago ut. Jarstein/Johnsen er en kanonbra keeperduo. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
kilik Junior
|
Posted: 05.12.2008 15:50 Post subject: |
|
|
To nye spisser. Synes forsvaret er greit nok. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.12.2008 18:25 Post subject: |
|
|
Angående Rasmus Bengtsson som har blitt nevnt her inne før:
Hammarby nära Rasmus Bengtsson: "Bollen ligger hos honom"
Hammarby närmar sig Rasmus Bengtsson. Förra veckan besökte mittbacken klubben.
- Det var ett bra möte, säger Hammarbys sportchef Lasse Eriksson till fotbollskanalen.se. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 05.12.2008 21:30 Post subject: |
|
|
hoftun sier jo at det ikke kommer mange nye fjes til neste sesong.. da tipper jeg på 1-2 stykker. en spiss + muligens en ny stopper.
på keeperplass kommer de til å satse på at lunna/jarstein/johnsen vil fighte hverandre opp slik at en av de tilslutt vil skinne igjennom som et klart førstevalg. hard kamp vil også bidra til at det ikke vil være rom for mye feil hvis du har lyst på førstekeeper-plassen.
midtbanen er mer enn bra nok.
derfor,en eller to spisser.. (eller en + en stopper). that's it.
hvis noen ifra første 11'ern drar,må disse selvfølgelig erstattes itillegg. |
|
Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 06.12.2008 14:49 Post subject: |
|
|
Jeg tviler på at det blir noen kjøpefest.
Jeg tror ikke vi kommer til å handle noen ny midtstopper. Lago skrev nettopp under ny kontrakt. Vi må ha en ny spiss. Konan kan da evt. spille som hengende spiss, og være den målfarlige i tillegg til Sappara. Vi ser forferdelig dårlige ut når sistnevnte mangler.
Jeg skulle likt at vi kunne handlet en venstrefot/tofot indreløper som er flink til å løpe i rom/uten ball. PCS kommer aldri til å bli en slik spiller, og R. Strand må en eller annen gang erstattes. Da er det best om erstatteren har hatt god tid til å spille seg inn i laget - og kanskje bli opplært av Strand.
Jeg tror ikke kommer til å selge noen i overgangsmarkedet. Ingen av våre spillere er hete nok til at store bud kommer inn. Jeg tror de fleste klubber som følger PCS ser at han har godt av ett år til, før han kommer til dem. _________________ Work hard, every day. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 07.12.2008 06:03 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi mister PCS. Kan ikke helt se hva han skal utvikle seg på her hos oss. Han er god nok for de beste ligaene i verden, og vil blomstre med enda spillere rundt seg hver dag. Håper han blir solgt
Ellers håper jeg primært sett på to kjøp;
- En kvalitetstopper. En kompromissløs jævel som kan akkompagnere Stadsgaards smartness, hurtighet og evne til å gå med ballen. Vi trenger en stopper som vinner hver jævla duell. En Vidic. En Hyypiä. En Terry. Greit, vi har ikke råd til noen i den klassen, men poenget er at vi trenger en duellvinner.
- En kvalitetspiss. En bevegelig spiss. En som kan dra av en mann og plassere ballen enkelt, men kaldt, i mål. Harald Martin på sitt beste er akkurat den spissen jeg ønsker. En ving som alltid kom i en-mot-en mot backen sin, alltid gikk til høyre, og alltid scorte. Jeg vet at HMB kanskje ikke var kjent for sin bevegelighet, men en notorisk mål-scorer, og på sitt beste, svært god en-mot-en. Åh ja. Jeg vil ikke ha en stor og sterk spiss. Vi har hatt nok av Frode Johnsener og Steffen Iverser, jeg vil ha en bevegelig lett-på-tå spiss som scorer mål.
Og om jeg fikk to til:
Mitt tredje ønske må være en ny keeper. Helst Ramovic.
Mitt fjerde ønske må være enda en spiss. Denne gangen en type ala Cooper. Høy, sterk og målfarlig på hodet. |
|
Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 07.12.2008 09:29 Post subject: |
|
|
Det jeg mener vi bør hente er først og fremst minst en, og helst to spillere som kan spille kant i 4-4-2 tidligere. Om PCS forsvinner så står vi egentlig tilbake uten noen gode kantspillere, vi har potensielle vinger i Pelu og Jamtfall, men disse er ikke gode for det nivået vi ønsker å være på, nok samtidig som de passer bedre i 4-3-3.
Samt en ny goalgetter
-----------Jarstein-------------
Lustig--Stadsgaard-Lago-Dorsin
PCS/ny-Sapara-Annan--ny
-------Iversen-ny |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.12.2008 11:27 Post subject: |
|
|
Jeg ser ingen grunn til å ville vrake Tettey, jeg ser dog poenget ditt med en klassisk kantspiller som et alternativ løsning, men vårt vingback spill så kan gjerne har Sapara og Skjelbred i frie offensive roller på midtbanen med Annan og Tettey til å dekke opp. Traore er muligens en god venstrekantspiller hvis en velger å dyrke han en slik rolle og han er langt sterkere defensivt enn Jamtfall og Pelu. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.12.2008 12:38 Post subject: |
|
|
Målfarlige Konan? han scorer svært sjelden. Målfarlig er ikke rette betegnelsen.
Jeg mener vi trenger to nye spisser, den ene fordi Iversen er på hell og den andre for å erstatte Konan som ikke er noen spiss. Vi så det ganske godt mot FCK hvor farlig det er å ha en spiss(konan) som mister ballen ganske mye når man er for svak til å møte ballen. Vi får farlig kontra i mot flere ganger. Mot bedre lag blir dette mer utslagsgivende.
En målfarlig midtbanespiller med duellkraft. Ikke en ny 60kg gutt. Vi taper utrolig mye kamper på at vi er dårlige på dødball, offensivt og defensivt. Koppinen og Riseths duellkraft har vi ikke erstattet på dødball. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 07.12.2008 13:01 Post subject: |
|
|
Sånn som Hamrén legger opp spillet nå med vandrende midtbanespillere og vingbacker er det ikke prekært med en såkalt klassisk ving, men for å ha muligheten til å variere spillet hadde det absolutt vært kjekt med en klassisk ving i bakhånd. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 07.12.2008 13:49 Post subject: |
|
|
Spørs om han ikke legger opp spillet slik, pga det gagner laget og spillerne tilgjengelig best. Hadde han hatt klassiske vinger tilgjengelig, så hadde han muligens lagt opp spillet annerledes. Tror Hamren er dyktig til å tilpasse spillestilen etter spillertyper tilgjengelig. Ser gjerne at det kjøpes inn en god 442-ving jeg også. |
|
Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 07.12.2008 23:12 Post subject: |
|
|
Første pri nå er en ny topp spiss.
Hvis vi ikke vi får et tilbud på Ivers, og han er motivert, bør vi gi han en sjanse til sammen med ny mann på topp.
Under Hamren som trener tror jeg at han fremdeles kan være sentral. Jeg har imidlertid vært skeptisk.
Ny forsvarsspiller kunne også være bra, men ikke så avgjørende.
Midtbanen er bra nok som den er.
Eneste mulig salgsobjekt er kanskje PCS. Jeg tror ikke det ville være katastrofe. Vi flytter Konvan bak sammen med Sapara i rimelig fri rolle.
Dette gir en svært kreativ og målfarlig duo som kan fore spissene.
Med Annan og Tettey som ankere er dette trygt og vil gi en super midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 07.12.2008 23:19 Post subject: |
|
|
Tillegg: Med våre offensive svensker vil bredden bli bra i dette laget. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 08.12.2008 00:00 Post subject: |
|
|
Er ikke helt enig i at forsvarsrekken må forsterkes. Jeg trur at iløpet av vinteren så er den rimelig bra. Så nå sist i Køben hvordan Nordvik hele tiden løpte opp spissene dems og avverget mulige farlige situasjoner. Bortsett fra èn i førsteomgang etter 4-5 minutter eller noe slikt, og en helt nede ved linja sent i kampen hvor han var for aggresiv, så gjorde han det velig bra. Skjønner ikke hvorfor man skal erstatte spillere som Demidov og Lago heller. De gjør det bra. Men å ha andre gode forsvarere , som er bedre er jo selvfølgelig å foretrekke.
Er det et ledd vi skal forsterke så er det spissplassen.
Satse på at ett eller annet skjer med keeperen vår i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 08.12.2008 01:22 Post subject: |
|
|
Per dags dato har RBK kanskje den beste forsvars rekka på mange år. Må ikke glemme at Demidov, Stadsgard kom hit i vinter. Lustig og Dorsin kom hit (tilbake) i sommer, og Lago kan jo nesten regnes som en ny spiller med tanke på hvor lite spilletid han har fått. Tror dette kommer til å bli norges beste forsvar neste år, spesielt når de får enda bedre kjennskap til hverandre.
Jarstein kommer til å bli bedre så fremt han får fiksa beina sine, ser jo det på spensten hans. Med andre ord, hvor har svakheten ligget i år. Foran mål! Må få inn noen målfarlig typer. Han spissen i Hoffenheimen er visst en bra spiss. Putta 17 mål på 15 kamper nå. Er jo lov å drømme. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.12.2008 10:51 Post subject: |
|
|
Som jeg har sagt tidligere, tror jeg en spiss som scorer mål og generelt større målproduksjon vil føre til drastisk færre baklengs, fordi en stor del av baklengsmålene i år har kommet som følge av at vi ikke har klart å ta ledelsen og drepe de kampene vi har ledet. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.12.2008 11:13 Post subject: |
|
|
Jeg ser ingen logikk i at vi skal ha sluppet inn så mange mål fordi vi ikke har greid å score det første målet. Skulle likt å høre en liten begrunnelse for dette.
Dette er de siste 10 kampene vi har scoret det første målet:
FCK - RBK 1-1
RBK - Glimt 1-3
LSK - RBK 4-2
Lyn - RBK 1-2
RBK - Brøndby 3-2
RBK - HamKam 4-0
Brøndby - RBK 1-2
FFK - RBK 1-1
RBK - VIF 2-1
RBK - Djurgården 5-0
Dette gir et snitt som er høyere enn sesongen samlet sett, inkludert alle kampene hvor motstander har scoret først. I 40% av kampene har vi gitt ifra oss ledelsen og gått på et tap eller fått uavgjort. |
|
Back to top |
|
 |
Moderator Senior
|
Posted: 08.12.2008 11:16 Post subject: |
|
|
Vi har også bommet på 100 % sjanser, noe som har ført til kontring og mål i mot. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 08.12.2008 11:53 Post subject: |
|
|
Noe av problemet i år har vært at selv om vi har hatt 2 og 3 og tildels 4 store sjanser på 0-0, hvor vi normalt sett burde ledet 2-0 har sluppet inn mål imot. Og mange av de målene som har kommet har vært av den kjedelige og demoraliserende sorten. Da stiger ikke akkurat iveren i et lag som sliter med å putte mål selv _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.12.2008 12:12 Post subject: |
|
|
Trollet wrote: | Vi har også bommet på 100 % sjanser, noe som har ført til kontring og mål i mot. |
Fordi vi jager utligning eller ledelse, ja. Ikke fordi vi har fått den første scoringen og presser på for flere. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.12.2008 12:22 Post subject: |
|
|
13-0-0 40-5
Det er statistikken i seriekamper hvor vi har gått opp i en 2-0-ledelse de siste to sesongene.
Det er naturligvis helt normalt at vi vinner de fleste kampene vi leder 2-0 (selv om noen sier det er en farlig ledelse), og enkelte av kampene har vi fått 2-0 et stykke ut i kampen - slik at motstanderen har hatt lite tid til å score etterpå. Men fem baklengs på 13 kamper hvor vi har ledet 2-0 og på sett og vis drept kampen er noe helt annet enn det baklengssnittet vi har når vi ikke får uttelling. |
|
Back to top |
|
 |
|