View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.11.2008 18:33 Post subject: |
|
|
Jeg ser kun et norsk navn som kanskje kan bli god nok til en av europas virkelige toppklubber, og det er Tarik. Men selv der er jeg i tvil. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 24.11.2008 18:37 Post subject: |
|
|
Herenveen tapte 6-0 i helga... ikke at d hadde med Tarik, men men... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.11.2008 18:42 Post subject: |
|
|
Bæ to da Bone! wrote: | Jeg ser kun et norsk navn som kanskje kan bli god nok til en av europas virkelige toppklubber, og det er Tarik. Men selv der er jeg i tvil. |
Jeg ser og jeg ser........,og der ser jeg det; RBK-junioren Simen Wangberg blir stor på den internasjonale fotballarenaen om noen få år  |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 24.11.2008 18:46 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hva som er så fantastisk med Tarik. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 24.11.2008 18:55 Post subject: |
|
|
Magnus Wolff Eikrem om noen år. Er det bare meg, eller er det bare sinnsykt mange gutter (og jenter for den saks skyld) i 13-18-års alderen som er dritgode i Norge. Om noen år har Norge igjen et dritbra landslag. TL blir bra, og mange flere utenlandsproffer. Alt sammen innen 7 år  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.11.2008 18:59 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke vi har påfallende mange gode 13 - 16 åringer og grunnen til at vi har mange spillere i engelske klubber kommer av det tragiske regelverket om egenproduserte spillere. Desutten er det mye så kan skje med 13 - 16 åringer og det er ikke nødvendigvis det som ser best ut som blir best. Mental styrke er det viktigeste en ung og lovende spiller har idagens fotball og du kan være veldig talentfulle ,men er ikke hodet skrudd riktig på så kommer du sansynligvis heller ikke til å bli god nok. |
|
Back to top |
|
 |
Paalern Junior
|
Posted: 24.11.2008 19:26 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal toppklubbene i Europa kjøpe norske talenter til over 50 milioner, når de kan hente to "ukjente" argentinere av my bedre kvalitet til samme pris..? Synes norsk media hauser opp norske talenter i all for stor grad! Trur desverre ikke det blir mange nordmenn å se i Europas toppklubber i de neste årene. Tommeln opp for Per though.. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 24.11.2008 21:05 Post subject: |
|
|
Mushaga Bakenga kommer til å bli veldig god. Det er en liten diamant vi har der. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.11.2008 21:15 Post subject: |
|
|
Det finnes f.eks noen lovende ,men jeg har ikke noe inntrykk av at Norge utpeker seg i talentsammenheng for tiden. Viking f.eks har en meget lovende spiller i Landu - Landu som allerede har debutert i tippeligaen som 16 åring. I tilegg har jo vi lest mye bra om Markus Henriksen fra blant annet Karlsen, men han hadde jo også stor tro på Jarstein  |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 24.11.2008 22:33 Post subject: |
|
|
Jarstein var jo på prøvespill for Man U for 8 år siden, så kanskje ikke så rart han hadde stor tro på han. Og regner med at minst 2-3 spillere blir a-lagsspillere når det er ca 15-20 norske juniorer i PL-klubber nå. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.11.2008 23:19 Post subject: |
|
|
Han hadde stor tro på han før årets sesong og hadde han listet opp i bloggen sin som et av vinterens beste kjøp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.11.2008 11:46 Post subject: |
|
|
(...) på tribunen satt tyske Bayern München, italienske Roma, samt engelske Portsmouth, Tottenham og Everton. Etter det Adresseavisen erfarer; med nettopp Ciljan som hovedfokus.
Les mer: "Hele Europa" jakter Ciljan |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.11.2008 12:16 Post subject: |
|
|
De så vel mere på Valencia spillere, for det var flere benkeslitere på Valencia som spillte... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.11.2008 12:18 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke skjønne hva noen større klubber vil med Ciljan nå. Så lenge han knapt har målpoeng på en sesong, så ser jeg ikke for meg at større klubber vil ha en slik offensiv midtbanespiller. Selv om mange andre kvaliteter er veldig gode.
Men man kan neppe si at han er en som "eier" en midtbane. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 28.11.2008 12:51 Post subject: |
|
|
Ok, men så er vel manglende målpoeng stort sett det eneste drawbacket også.
Han er jævlig viktig for Rosenborg, og bud under 50 mill synes jeg personlig Rosenborg bør avslå. Han kommer til å bli bedre og bedre. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 28.11.2008 16:58 Post subject: Ciljan må ut |
|
|
Ciljan bør raskest mulig prøve å komme seg til en klubb på kontinentet og da til en klubb som spiller i Europa relativt jevnlig. Årsaken til dette er enkel. Han er for god for Rosenborg. Det er bare to spillere som evner å følge Ciljan sitt spill på dette Rosenborg laget, og det er Sapara og Iversen. Per ville ha blomstret enormt hvis han fikk muligheten til å spille sammen med spillere som er på hans nivå.
Av de nevnte klubbene som ifølge adressa skulle ha speidet på ham er Bayern München min favoritt. Tenk hvordan han kunne ha lekt på en midtbane flankert av spillere som Ribery og Schweinsteiger, for ikke å nevne spisser som Klose, Toni og Podolski! I et slikt tilfelle er jeg ganske sikker på at PCS har kommet til å lagd nok målpoeng til å tilfredsstille hvem det måtte være. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.11.2008 17:07 Post subject: |
|
|
Bytt ut Iversen med Konan, så har du et slags poeng inni der. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.11.2008 17:11 Post subject: |
|
|
En kan ikke lenger nevne Iversen som en av Rosenborg sine beste spillere. Konan Ya har ferdighetene til å være med på det spillet til tider Skjelbred legger opp til ,men han er som regel malplassert på ving eller spissplass. Alt det som ble skapt av tendenser til godt angrepspill i går ble skapt på venstresiden iform av kombinasjoner mellom Konan og Skjelbred og til en hvis grad Dorsin. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 28.11.2008 17:40 Post subject: |
|
|
Ã…ja, men husk at vi er Rosenborg-fans, delirius. Vi vil at flere skal komme til, ikke at de tre (dine ord) vi har skal ut. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 28.11.2008 17:59 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at jeg kanskje kunne ha byttet ut Iversen med Konan Ya. Jeg valgte Iversen, fordi når han er i form er han veldig god. Jeg burde selvsagt presisert det. Men det forandrer ikke poenget i innlegget mitt. Forørvrig synes jeg Konan Tja er et bedre navn til ivorianeren vår (eller burkina fasoeren, usikker på hvor han kommer fra). Til tider er han stor, men oftere enn ikke ødelegger han for spillet til RBK, ved at han er feilplassert, beveger seg feil og blir for ego.
Jeg er Rosenborg fan. Likevell, synes jeg at det er trist at en spiller som, i mine øyne, har norges soleklart høyeste potensiale og som virkelig har mulighet til å bli en spiller av internasjonalt kanonkaliber, skal holdes tilbake av et lag som ikke evner å utnytte hans ferdigheter. Noen vil kanskje hevde at gode spillere vil få ut potensialet sitt uansett hvor de er. Jeg tror at det i noen tilfeller er en rett tid og et rett sted. For PCS sin del mener jeg at rett tid er nå og at la oss si, Bayern München meget mulig kan være rett sted, uavhengig av at Rosenborg kommer til å lide av det. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 28.11.2008 18:20 Post subject: |
|
|
Ok, det er et fornuftig innspill. Men tenk hva som kan skapes i Rosenborg hvis vi har litt flaks fremover. Da har plutselig ikke Skjelbred det samme behovet for å gå ut. Ihvertfall ikke hvis vi følger argumentasjonen din. Og det kan vi jo alltids. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 28.11.2008 18:37 Post subject: |
|
|
Tønna Birx, jeg liker plasseringen din.
Likevell, det haddde kanskje vært gunstig at du presiserte uttrykket "flaks". Jeg tror jeg skjønner hva du mener, men det er et dårlig utgangspunkt å diskutere noe når du bare tror, eller har en følelse av, hva motparten mener. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 28.11.2008 18:54 Post subject: |
|
|
skjelbred har vel litt å gå på når det gjelder å spille raskt i lengderetning også. men for all del, han er en av våre 3 beste spillere i nesten samtlige kamper. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 28.11.2008 20:26 Post subject: |
|
|
Vel, delirious. Hvilke tråd foreslår du vi skal benytte oss av? _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.11.2008 23:12 Post subject: |
|
|
delirious wrote: | Jeg er enig i at jeg kanskje kunne ha byttet ut Iversen med Konan Ya. Jeg valgte Iversen, fordi når han er i form er han veldig god. Jeg burde selvsagt presisert det. Men det forandrer ikke poenget i innlegget mitt. Forørvrig synes jeg Konan Tja er et bedre navn til ivorianeren vår (eller burkina fasoeren, usikker på hvor han kommer fra). Til tider er han stor, men oftere enn ikke ødelegger han for spillet til RBK, ved at han er feilplassert, beveger seg feil og blir for ego. |
Han er vel som ivorianer å regne, all den tid han er født i Abidjan. Han spiller jo også for Elfenbenkysten.
Forøvrig heter det "Burkinabe", som jo er det vi må omtale Traore (og Kone) som. Det er jo forøvrig de som har "skiftet" nasjonalitet, ikke Konan. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|