View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
schmoo Junior

|
Posted: 28.11.2008 00:41 Post subject: |
|
|
nå er det faenmeg nok! Har forsvart Jarstein i lang tid, men nå makter jeg ikke å se at det skal bli en klassekeeper av han. Skal ikke være mulig å gjøre tabber i kamp etter kamp etter kamp. Innse floppkjøpet og prøv på nytt! Frustrert.. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.11.2008 00:41 Post subject: |
|
|
Enig med keenoir om at vi savnet våre to viktigste spillere i dag.
Men akkurat i dagens kamp skal jeg ikke være for hard mot Jarstein. Dette målet ser jeg faktisk mer på som at Rune er uheldig enn en klar tabbe. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.11.2008 00:43 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke det var en stygg tabbe av Jarstein, han kunne selvsagt ha gjort bedre, men han er etter min mening mest uheldig. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.11.2008 00:50 Post subject: |
|
|
Mest uflaks? Nei.
Ballen kommer i tverrligger høyde, men den kommer samtidig midt i mål hvor Jarstein står. Han trenger kun å hoppe 20 CM for å nå ballen. Han rekker også opp, men han klarer på en eller annen måte å bomme på ballen. Ballen fyker i tverliggeren, hadde han da kanskje litt flaks i forhold til at ballen ikke gikk i mål isteden? Men igjen uflaks når ballen kom tilbake på han selv og i mål.
flaks 1 - uflaks 1 = uavgjort i lykke
Konklusjon: DÃ¥rlig keeperspill.
Last edited by longns on 28.11.2008 00:58; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.11.2008 00:50 Post subject: |
|
|
Uansett om det første målet var tabbe eller ikke så er han ikke patent. 5 av 5 skikkelige skudd på mål går inn. På det annulerte 2. målet kan du se han stå å vimse på halvdistanse, noe han stort sett gjør hele tiden. Og det virker bare som flaks når han greier å fange en ball. I feltet er han god, men det holder ikke.
Skjønner ikke helt hva de som syter om hetsing av Jarstein fra supporterene snakker om? Må da være lov å være kritisk til spillere. Hamrèn var meget hard mot Jarstein i intervjuet etter kampen, ser stygt ut. Kanskje kan han komme seg etter en vinterpause, vi får se.
edit:
joko: Ja hadde han ikke stått på halvdistanse hadde det vært null problem. Han hadde enten tatt den i feltet eller tatt den greit på streken. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.11.2008 00:54 Post subject: |
|
|
Jarstein har været elendig i de sidste par måneder, han har haft flere tabber end E. Johnsen og det siger ikke så lidt. Det er meget muligt at han er hæmmet af skaden og desværre for ham og os er det eneste andet alternativ vi har en junior keeper.
Jeg synes ikke vi skal sælge Jarstein foran næste sæson, han var god i et par måneder i vår, så jeg vil gerne se hvad han kan udrette når han er skadefri.
Men fortsætter han næsten sæson som han gør nu har han intet i klubben og gøre. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.11.2008 01:03 Post subject: |
|
|
Kleven wrote: | Skjønner ikke helt hva de som syter om hetsing av Jarstein fra supporterene snakker om? Må da være lov å være kritisk til spillere. Hamrèn var meget hard mot Jarstein i intervjuet etter kampen, ser stygt ut. Kanskje kan han komme seg etter en vinterpause, vi får se. |
Var han da vel ikke. Hamren nevnte fakitsk ikke Jarstein med et eneste ord. Det han sa var "Når vi får mål imot på den måten vi gjør" det kan like gjerne bety "Mål på kontring og motstanders første sjanse" eller "Mål i mot i en god periode, noe som er tungt pysisk. Når marginene i tillegg tipper deres vei i stedet for vår i avgjørende øyeblikk, gjør det bare saken verre som" som at det på død og liv betyr "Jarstein, den forbannede kløna, dreit seg lodrett ut igjen! Idiot!"
Det er den forutinntagelsen der som utgjør mye av dte jeg mener er mobbing. Samt det at supporterne forventer at Jarstein driter seg ut og taper kampen for oss, før kampen i det hele tatt er igang. Man skal jo helst støtte opp om å prøve å hjelpe spillerne ut av tugne perioder, ikke gjøre hele greia verre.
Da er det annet med spillere som Storflor, som har bevist over flere sesonger at han ikke holder mål.
Når det er sagt var ikke ballen så rett på han som dere skal ha det til helelr, det var en lei bue på den. Det var grunnen til at han "Ikke nådde helt opp" - ballens bue/bane, ikke hans spenst eller timing. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 28.11.2008 01:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.11.2008 01:03 Post subject: |
|
|
Enig med Zorac. 0-1 målet i dag var uflaks, ikke en tabbe.
Joda, han har sine tabber før i år, men på målet der får han ballen i hodet fra tverliggeren. Synes Jarstein var grei i dag, laget ellers var sørgelig. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.11.2008 01:04 Post subject: |
|
|
Kjempe lei bue, hvis du heter Mini Jakobsen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.11.2008 01:08 Post subject: |
|
|
Bæ to da Bone! wrote: |
Når det er sagt var ikke ballen så rett på han som dere skal ha det til helelr, det var en lei bue på den. Det var grunnen til at han "Ikke nådde helt opp" - ballens bue/bane, ikke hans spenst eller timing. |
Hadde han stått på strek eller gått ut i feltet hadde ikke buen vært lei i det hele tatt.
Skjønner at vi oppfatter intervjuet litt forskjellig da. Enig i at han ikke nødvendigvis _bare_ skylder på Jarstein, men virka som han var temmelig lite fornøyd med han likevel. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.11.2008 01:16 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Kjempe lei bue, hvis du heter Mini Jakobsen. |
Når en ekspertkommentator sier at buen er lei, velger jeg å tro på han. Selv om han heter Nils Johan Semb. Han har mange meninger om ting som er helt på jordet, men akkurat slike tekniske ting som, det der, tror jeg faktisk han har mer pieling på enn oss sofaslitere.
Slik jeg ser den krever faktisk buen at han ikke bare kan hoppe rett opp, men også må legge seg bakover i en nesten vanrett vinkel samtidig. Det er ikke enkelt for noen som helt å få til det.
Men hei, du hadde sikkert tatt den. Med bind for øya en den ene hånden bundet fast på ryggen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.11.2008 01:20 Post subject: |
|
|
Kleven wrote: | Bæ to da Bone! wrote: |
Når det er sagt var ikke ballen så rett på han som dere skal ha det til helelr, det var en lei bue på den. Det var grunnen til at han "Ikke nådde helt opp" - ballens bue/bane, ikke hans spenst eller timing. |
Hadde han stått på strek eller gått ut i feltet hadde ikke buen vært lei i det hele tatt.
Skjønner at vi oppfatter intervjuet litt forskjellig da. Enig i at han ikke nødvendigvis _bare_ skylder på Jarstein, men virka som han var temmelig lite fornøyd med han likevel. |
Se litt på det Hamren sier i intervjuene med 2mas. Han sier egentlig mye av det samme som i intervjuet med TV2, men mer detaljert og utdypende. "Når vi får mål i mot på den måten vi får det" mener i hvert fall jeg blir ganske godt forklart menignen bak. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.11.2008 01:24 Post subject: |
|
|
Quote: | - Jeg må likevel si at jeg forstår spillerne. For nå har det vært så mange sånne kamper. Baklengsmålene er tunge, tunge. Vi har sluppet inn sju mål de to siste kampene i UEFA-cupen, og det har vært ni, maks ti avslutninger på mål.
- Hva sier det om keeperen og forsvaret?
- Det får du bedømme, men jeg kan si at enten er motstanderen riktig, riktig bra eller så er vi riktig, riktig dårlige. Eller så er det en kombinasjon, svarer Hamrén. |
Dette? 9-10 _avslutninger_ på mål resulterer i 7 baklengs sier han. Avslutningene på mål er jo ikke så ille på to kamper, ganske normalt faktisk. Antall baklengs er derimot "unaturlig" mange.
Overskriften på db.no: "Alt som treffer målet vårt går inn om dagen"
Synes det ligner mer på kommentarer om keeper enn forsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 28.11.2008 01:25 Post subject: |
|
|
Hva Semb sier er jo overhodet ikke av interesse. Mannen har utspilt sin rolle som "ekspert" , ikke engang HamKam eller Ranheim hadde blitt bedre med Semb som trener. Det første målet er selvsagt en tabbe, uheldig , ja, men Jarstein burde slått den over mål. At laget faller sammen etter dette beror på at vi rett og slett ( om vi ser bort fra PCS) ikke innehar teknisk kvalitet eller tempo nok til å komme til avslutninger. Ivers så ut som en juniorspiller mot midtforsvaret til Valencia. Langt fram , men med 4-5 seriøse utskiftninger eller en go vintersesong med seriøs trening så kan noen ta steg.
Send Traore på utlån til en 1.div. klubb ( om noen vil ha ham) og la Konan seile sin egen sjø til en bakgårdsklubb. Han vil jo uansett ikke være her over flere sesonger.
Hamrén har jeg tro på, å kritisere ham er skudd bak mål. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.11.2008 01:33 Post subject: |
|
|
Intervju med Jarstein:
http://www.dagbladet.no/s...55857.html
- Det tyngste halvåret i min karriere, nå vil Jarstein vite om han blir satset på i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 28.11.2008 01:53 Post subject: |
|
|
Jarstein er møkk, men det er store deler av resten av laget også. |
|
Back to top |
|
 |
Ramos Junior
|
Posted: 28.11.2008 02:04 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvordan man kan påstå at denne headingen fikk en lei bue.
Enhver keeper på seniornivå bør greie å redde headingen, så enkelt er det.
Jarstein må som jeg ser det ha to EKSTREMT store problemer.
Det ene problemet er spensten og eksplosiviteten i beina. Mannen greier for faen ikke å hoppe mer enn et par håndsbredder over bakken!!
Man ser det også når han satser, han har ikke sjangs til å nå fram til skudd som er mer eller mindre velplasserte.
Problem nummer to er nødt til å være synet.
Jeg håper og tror at det er obligatorisk i Rosenborg med synstester på spillerne, men Jarstein fremstår som han til en hver tid har masse rusk i øynene. Timingen hans suger, og han har mange feilberegninger i feltet.
Jarstein ser ikke lett og ledig ut i det hele tatt, derimot ser han konstant anspent og nervøs ut.
Rune må legge mye arbeid bak seg i vinter, og jobbe med eksplosiviteten sin, samtidig som han må spille på seg selvtillit.
Jeg får vondt av å se han spille som han har gjort i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.11.2008 02:21 Post subject: |
|
|
Han bør få frem til sommeren 2009 ettersom han kostet oss mye penger, vi bør ikke avskrive ham enda. Vi kan heller avskrive denne høsten. Førstemålet var ikke patent av ham og det var enda verre av "stopperne" våre. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.11.2008 03:09 Post subject: |
|
|
Joko, svar meg på dette vær så snill. Er det en tabbe HVER gang en keeper bokser/slår en ball opp i tverrligern? De som hevder at dette er en tabbe har null fotballforståelse. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.11.2008 03:10 Post subject: |
|
|
Nei, men de som mener det ikke var en tabbe; Var han ikke på håpløs halvdistanse? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.11.2008 03:33 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Joko, svar meg på dette vær så snill. Er det en tabbe HVER gang en keeper bokser/slår en ball opp i tverrligern? De som hevder at dette er en tabbe har null fotballforståelse. |
Tåpelig spørsmål, det kommer jo helt an på situasjonen.
Men hvis det samme hadde skjedd, bare at ballen gikk i tverrliggeren og ut (uten at det førte til baklengs), å ikke på Jarstein og i mål. Hadde jeg karakterisert det som tvilsomt keeperspill og en nesten tabbe.
Forskjellen på meg og deg Kjello er at jeg vurderer alt Jarstein tar for seg fra angrepet til Valencia starter og ikke bare fra ballen treffer tverrliggeren, Jarstein og i mål. En sånn lompe heading som det der skal ikke ende i mål, det er for dårlig (Hadde headingen vært hard og til siden så hadde det vært en annen sak). Men den lompe headingen bør ikke være noe problem for en habil keeper og dytte over tverrliggeren istedenfor PÅ tverrliggeren. Når den først traff tverrliggeren hadde han riktignok maks uflaks, men alt han gjorde før ballen traff tverrliggeren var for dårlig og da går det ikke bare å avfeie hele situasjonen som uflaks fordi den siste delen av situasjonen var uflaks. Så Jeg er ikke uenig i at fra ballen treffer tverrliggeren så har Jarstein uflaks, men jeg mener samtidig at det var udyktighet i forkant som gjorde at han i det hele tatt kom i den situasjonen.
Vi må også huske på at om ballen ikke hadde truffet Jarstein etter den var i tverrliggeren, så kunne det blitt en veldig farlig situasjonen når ballen hadde gått fritt ut i 16 meteren vår, dette kunne selvfølgelig også ført til baklengs. Hadde det blitt baklengs på denne måten, så hadde jeg karakterisert som en tabbe, det hadde riktignok sett mye mindre dumt ut. Men fortsatt dårlig keeperspill.
At hele situasjonen med selvmålet sminker hele målet som en større tabbe enn det egentlig er, kan jeg være enig i. Men samtidig står jeg fast på at det er dårlig keeperspill og en tabbe.
Nå som det nærmest kryr av gode og tilgjengelige målvakter, så vil jeg finne det merkelig om ikke vi får inn en ny keeper. Hvis man leser litt mellom linjene på uttalelsene til Hamrén, så er det ikke vanskelig å forstå at han er veldig misfornøyd med Jarstein. En trener som er så opptatt av marginer og effektivitet i begge ender, kan ikke ha en keeper som gjør så mange tabber og slipper inn så mange mål. Mitt førstevalg er helt klart Ramovic, virker på meg som en fyr som ikke lar seg knekke mentalt av press og omgivelser (Noe det er mye av i Rosenborg). Gustaffson og Ørlund er jeg mer usikker på om vil prestere like bra i en klubb med våre omgivelser. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.11.2008 07:38 Post subject: |
|
|
Det begynner etter hvert å bli komisk at noen fortsatt hevder at Jarstein har uflaks. Når skal det gå opp for en at mannen er totalt udugelig? I løpet av seks måneder har han hatt flere flauser enn hva Jamtfall hadde i hele sin karriere.
Man kan si mye om Jamtfall, men han tabbet seg ikke ut i hver kamp, han fordelete tabbene over flere sesonger.
Dessuten er nok Jarstein smertelig klar over at hans RBK-karriere går mot slutten. Oss som var på stadio kunne se en keeper som be stående og slå seg selv i hodet i lang tid etter at Valencia var ferdige med å feire. Han er selv helt klar over hvilken tabbe dette var.
Nå bør vi satse på en rutinert og erfaren keeper som er solid og gjør få feil. Om han kanskje er kjedeligere og mindre ekstraordinær så får det bare være. Løp og kjøp! |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 28.11.2008 08:40 Post subject: |
|
|
Ingen som la merke til Jarsteins opptreden ved målet som ble annulert da?
Gigatabbe å gå ut der. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.11.2008 09:51 Post subject: |
|
|
Jag är helt enig med Joko att Jarstein absolut skall klara av att slå bollen över ribban i första läget. Jag ser alla Man U:s matcher och har förmånen att se på van der Saar varje vecka, och jag skall garantera att han hade klarat av denna lobb. Han har en helt annan räckvidd, spänst och koordination än Jarstein. Jag har sett honom många gånger fista bollen över ribban i motsvarande och svårare situationer. I jämförelse med prem leagues samtliga målvakter är Jarstein totalt oduglig.
Jag förordar Örlund som ersättare - han imponerade kolosalt då jag så honom live mot FFK. Jag skulle också vilja att vi kvittar oss med Jamtfal eftersom alla målvakter blir sämre eller stagnerar under hans regim. Ett problem är antagligen att Hamrén inte känner till att Jamtfalls alla adepter har haft denna utveckling. Har han vetat detta så hade Jamtfall fått gå. Men han kommer säkert att förstå detta samband då Jamtfall förstör nästa målvakt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.11.2008 11:00 Post subject: |
|
|
Erik Hamrén svarer slik på hvorvidt Jarstein er Rosenborg-keeper neste sesong:
– Slik situasjonen er nå, så ja.
Les mer: Taus om Jarsteins situasjon
Antar det er snakk om førstekeeper, fordi jeg ikke tror RBK selger når prisen er på bunn. Lover uansett ikke helt bra for Rune. |
|
Back to top |
|
 |
|