| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 27.11.2008 22:53 Post subject: |
|
|
| Iziba Jaja wrote: | | tr0ndern wrote: | | Begynner Hamrén å angre på at han tok denne jobben nå tro? | Utrolig fascinerende og høre hvor fredet Hamren er. Lurer på om Tørum angret på at han tok jobben, og Perry og Ola............. Lenge siden jeg har sett RBK så utrolig svake, så da må Hamren få sin del av kritikken uten at jeg av den grunn er inne på tanken om at vi skal kvitte oss med han. |
Jeg mener heller ikke at vi skal kvitte oss med Hamrén. Men jeg kan ikke forstå annet enn at det må være utrolig frustrerende for Hamrén å oppleve så totalt uengasjerte spillere, og en såpass pinlig UEFA-cup-exit, når han kunne spilt Champions' League med Aalborg... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 27.11.2008 22:54 Post subject: |
|
|
| slapp av, nå er det 4-4 |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 27.11.2008 22:55 Post subject: |
|
|
| Må si det er ganske kritikkverdig av Hamrén å sette inn en spiller som Jamtfall på et så tidlig tidspunkt, mens det enda er teoretisk mulig å snu kampen. Det sender et signal til spillere og publikum om at denne kampen allerede er tapt, og det bidrar nok mye til at det ble ydmykelse i dag og ikke knepent tap. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 27.11.2008 22:55 Post subject: |
|
|
Rævvakamp, rett og slett.
Strand, Lago, Demi, Tettey og PELU var horribel i dag. Jarstein gjorde vel heller ingenting for å minske spkulasjonene om at han er på tur vekk. Og hvem i helvete var det som besluttet å gi Lago ny kontrakt? Mannen er jo komplett udugelig.
Heldigvis er det finanskrise, så vi kan vel bare håpe at prisen på nye spillere er på kraftig nedtur. Vi er en av ytterst få klubber som har muskler å flexe med når vinduet åpner i januar, så nå håper jeg det blir kjøpefest. |
|
| Back to top |
|
 |
Løsbart Junior
Joined: 01 Feb 2008 Posts: 15 Location: Litt for nær Åråsen Stadion
|
Posted: 27.11.2008 22:55 Post subject: Svakt og skuffende.. |
|
|
Jeg har nettopp, som alle dere andre på forumet, sett en skuffende forestillig av RBK.
0-4 er ikke ett eneste mål for lite. For de av oss som husker 90 minutter tilbake og til hvilke navn Valencia hadde på benken, blir det i beste fall et latterlig dårlig argument å skylde på at hjemmelaget ikke hadde Sapara i troppen.
Rosenborg har opplevd stygge sifre i europa før, så det er isolert sett ikke det verste. Det som derimot opprører meg er deres totale magel på evne til å skape sjanser. 2x45 minutter uten noe som i nærheten kan kalles en målsjanse er rett og slett oppsiktsvekkende svakt!
Savnet etter en målfarlig spiss er større enn noen gang, og dette vises ikke minst når Hamren kaster innpå Jamtfall i et desperat forsøk på endring av kampforløp. En spiller som med unntak av et relativt positivt innhopp før han ble langtidsskadd, ikke har i nærheten av den spisskompetansen man bør forvente hos et lag som har som mål å bli blant topp 30 i europa om få år.
Jeg både håpet og trodde kamper som den i kveld var forbi, men den gang ei. Hamrens åpenbare skuffelse i intervjuet etter kampen gir meg derimot ett lite håp. Et håp om at pengesekken blir åpnet og at styret tross svekket kronekurs, legger nok dollar på bordet til at Cooper lokkes til Midt-Norge. Det vil svi på en relativt velfylt konto, men jeg tror konsekvensene av å "satse på de man har" vil være værre- både sportslig og dermed også økonomisk.
Det fikk vi smertelig erfare i kveld!
PS takk for alt Basma! |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 27.11.2008 22:56 Post subject: |
|
|
| Det sender også et signal om at man er villig til å la yngre krefter slippe til, og at dette er et lag for framtida. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 27.11.2008 22:57 Post subject: |
|
|
Sikkert mange som er fornøyde nå etter å ha betalt i dyre dommer for en hustrig kveld på Lerkendal. Innpakningen fra RBKs propagandaministerium i forkant av kampen var selvsagt upåklagelig, men innholdet står som vanlig ikke i stil. Jeg er redd det brenner et blått lys for klubben. Trøndernes trofasthet er i ferd med å svinne hen.
Last edited by Wilhelm S Myhr on 27.11.2008 22:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
|
|
De "dårlige byttene" som Hamrèn kritiseres for gjenspeiler bare hvor svak stallen til Rosenborg er for øyeblikket, samt at Basma skulle få en fin avskjed. Basmas innhopp var vel høydepunktet i kampen, sett fra RBKs side. Når det er sagt så burde byttet Traore inn for Strand være helt ok. Strand var så svak at det byttet kunne kommet tidligere. Offensivt spiller RBK på topp - mot et Europeisk topplag - med en omskolert midtbanespiller, en som spilte i Adecco i fjor og som aldri har vist han har TL-nivå inne, samt en spiller som har vært ute av form det meste av sesongen og ikke skårer mål. Alternativene er Storflor, som burde vært solgt for årevis siden, og Jamtfall, som aldri har vært inne i Rosenborgs førsteoppstilling. Det er dessverre få spillere i dagens stall som holder nivået (og som spiller på sin godfot-plass). Jeg har fortsatt full tillit til Hamrèn, men dagens stall er såpass dårlig at han har ikke de spillerne han burde og skulle ha hatt da han startet i jobben. Er helt enig i at RBK ser seg om etter en ny keeper. Ikke et vondt ord om Jarstein, men han har ikke prestert godt nok denne sesongen. Med en stabilt bedre keeper kunne RBK ha tatt medalje. Dette er dog ikke Jarsteins feil. Man burde ha forlenget kontrakten med Lars H, som var en brukbar keeper.
Last edited by nidaros997 on 27.11.2008 23:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
|
|
| Harald wrote: | | Quote: | | Ja, for Storflor er jo kjent for sine evner som innbytter-joker som med sine blendende teknikse ferdigheter rundspiller enhver motspiller og snur kampen på egenhånd... Rolling Eyes |
Nej, men han er bedre og har været bedre end Jamtfall, som har været skadet i mere end et år.
Do the math! |
Det er det jeg gjør! Det skal jaggu ikke mye til å fakitsk være bedre enn en spiller som er skadet, det kan faktisk til og med Storflor klare.
Men det betyr da vel ikke at den skade spilleren ikke skal få en sjanse til å bevise at han kan være bedre når han blir skadefri. Det ville vært unfair ovenfor begge parter. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 27.11.2008 22:58 Post subject: |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: |
Men det betyr da vel ikke at den skade spilleren ikke skal få en sjanse til å bevise at han kan være bedre når han blir skadefri. Det ville vært unfair ovenfor begge parter. |
Tid og sted. |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 27.11.2008 22:59 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Det sender også et signal om at man er villig til å la yngre krefter slippe til, og at dette er et lag for framtida. |
Et lag for framtida er bra, men det spilles jo kamper her og nå, som man i det minste kan gjøre et forsøk på å ta seriøst. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.11.2008 23:00 Post subject: |
|
|
Nettopp, Joko. Tid og sted. Dette var, Jamtfalls kontrakt tatt i betraktning, helt riktig tid og sted. Det var faktisk eneste mulighet. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
|
|
| Harald wrote: | | Quote: | Er det egentlig det? Vi snakker om den mest rendyrkede vingen i dagens stall, som har vært skadet i hele år og som har en sjanse til å overbervise Hamren om at han bør være med til neste år (noe han bør være).
Da syns jeg faktisk ikke det er så rart at Hamren gir han den sjansen. |
Vi skal prøve at vinde en kamp, en UEFA-cup kamp, det er ikke tiden til at give spillere der har været skadet i et år chancen.
Storflor burde være et soleklart førstevalg. |
Jeg støtter meg på Harald..
og må bare legge til.. Jamtfall Jr. har aldri bevist noe på et slikt nivå! Hvorfor han da settes inn for å snu en kamp, når han i tillegg må møte en av de bedre venstrebackene i europa er et stort jævla mysterium.. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: |
Det er det jeg gjør! Det skal jaggu ikke mye til å fakitsk være bedre enn en spiller som er skadet, det kan faktisk til og med Storflor klare.
Men det betyr da vel ikke at den skade spilleren ikke skal få en sjanse til å bevise at han kan være bedre når han blir skadefri. Det ville vært unfair ovenfor begge parter. |
Og så vender jeg tilbage til mit poeng om at det er fuldstændig forkert at det er i en afgørende UEFA-cup kamp Jamtfall skal bevise han er god nok i.
At sætte en spiller som har været skadet i et år eller mere, og som er ganske uerfaren når det gælder A-lags fotball for slet ikek at snakke om e-cup, ind i stedet for en med en haug af e-cup erfaring og med flere gode kamper i samme tunering er hårrejsende. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 27.11.2008 23:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
|
|
Vel, det er vel bare å innse at glansdagene er over, og at det må jobes for å skape et nytt lag. Det finnes mye bra i dagens RBK, både spillemessig og i ledelsen, men det finnes også for mange gratispasasjerer og daudkjøtt.
Keeperrollen er en av disse områdene. Jarstein kommer med en ny tabbe i dag. Det angår selvsagt ham, men også apparatet rundt. Jamtfall har vært trener i mange år, og de fleste har vel savnet en forbedring av keeperkvalitetene etter at spillerne har vært i stallen en stund. Med andre ord en systemfeil trolig kombinert med feil spiller.
Slik kan man, og bør man gå gjennom klubben, lagdel for lagdel, kontor for kontor, og evaluere, renske ut og starte med blanke ark. Treneren er på plass.
Samtidig gjør RBK mye bra på juniorfronten. De har etterhvert mange gode spillere, men de sliter med å få dem etablert på a-nivå. Skjelbred og Tettey har klart det, Jo Sondre er på vei, Jamtfall jr har vært skadet, det gjelder også Nordvik.
Så kampen i dag må bare glemmes fortest mulig, utover den lærdommen de må trekke ut fra den, så må prosessen med å bygge et nytt lag starte, ved å rive nok av det gamle.. _________________ mvh HeXX
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.11.2008 23:03 Post subject: |
|
|
Jamtfall bør vi ta vare på vi trenger flere spillere med hjertet i Rosenborg og som kan tenke seg å være her en stund. Det er mye bedre å beholde unge trønderske spillere enn å kjøpe haldårlige spillere som kan sitte på benken.
Når det gjelder støtte til spillere så får alle som spiller i Rosenborg min støtte og jeg forsvarer en del spillere for det som jeg mener til tider blir usaklig kritikk og forhastede konklusjoner. Jeg har tidligere vært kritisk til Berisha og har vært av den formening om at han ikke er det vi er på jakt etter på spissplass, men jeg håper selvsagt at han skal gjøre det bra på banen. Enkelte her inne virker jo til å håpe på at Jarstein skal gjøre en tabbe slik at en kan skrive hvor dårlig han er på forumet. Hvis ikke vi skal satse på Jarstein neste år så får vi heller gi Espen Johnsen eller Alexander Lund Hansen en fair sjanse og sistnevnte har virkelig fortjent det. Det handeler ikke bare om å kjøpe og kjøpe mer; vi må bli flinkere til å ta vare på dem som allerede er i klubben. Jeg er ikke akkurat imponert over den behandlingen som Lago, Jarstein og Konan har fått fra klubben.
Som så riktig Henning påpekte så er vi per dags dato er vi ikke et lag, ihvertfall ikke på banen og hvis jeg mistenker rett så tror jeg ikke vi er det utenfor banen heller. Det er her etter min mening det største forbedringspotensialet til Rosenborg ligger. Vi må bli et lag som spiller for hverandre og for Rosenborg og ikke for den enkelte sin proffdrøm og jeg er overbevist om at veien til utlandet hadde vært kortere hvis en hadde vært mer "lagspill" vennlig istedenfor å hele veien skal briefe seg med "fancy" tunneler, flikker ( Iversen ), dribleraid med påfølgende skudd ( Konan ) for å ta noen, unødvendig fikse passninger ( Skjelbred ) for å ta noen. Hvis vi ikke greier å bli et lag så blir det ikke bedre enn 5 plass til neste år heller.
Last edited by Keenoir on 27.11.2008 23:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 27.11.2008 23:05 Post subject: |
|
|
Resultatet er ikke det som bekymerer meg mest, det er måten det kommer på. Man skal ikke glemme at Valencia er et veldig godt lag og at Rbk er utenom sesong, ikke i form og mangler to av de viktigste spillerne. Det er ikke med hevet hode spillerne kan si de tapte for et bedre lag, det er med et hode inne der lyser aldri slipper til.
Last edited by vingback on 27.11.2008 23:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.11.2008 23:06 Post subject: |
|
|
Greit det, Harald. da foreslår vi følgende ovenfor Hamren fra neste sesong av; har du en spiller i stallen som pga. skade ikke har kunnet spille, som er inni i sin siste kontraktsesong og det er minimalt med kamper å la han få prøve seg i;
IKKE sett han inn i de kampene. Vent til kontrakten har gfått ut og han har forlatt klubben. Da kan han få prøve seg.
Nei, men vent! Oi, det går jo ikke, for da er jo ikke spilleren i klubben lenger! det tenkte vi ikke på! Jaja, shit happens!
Mon tro hva du og joko hadde sagt hvis kisen faktisk hadde puttet...
edit: på toppen av dette er Jamtfall Jr. en lokal gutt som passer inn i klubbens uttalte ønske om å ha en stor andel trøndere på laget. Disse trønderne må selvsagt være gode nok i tillegg, men det handler også om lokal tilhørighet samt å bevise at det er mulig for egenutviklede spillere å bite seg fast i A-stallen. Det er bra for moralen til junior-spillerne.
Det er i det hele tatt en drøss med elementer og faktorer som spiller inn her, sånn er det i (den moderne) fotballen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 27.11.2008 23:11; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.11.2008 23:09 Post subject: |
|
|
(...)Spillemessig er vi med i dag, men vi er ikke med i de to boksene.(...), sier Erik Hamrén til TV 2 Zebra like etter kampslutt.
Har han sett en annen kamp?  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 27.11.2008 23:10 Post subject: |
|
|
Signaturen din ble en smule ironisk akkurat der... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.11.2008 23:10 Post subject: |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: | Greit dte, Harald. da foreslår vi følgende ovenfor Hamren fra neste sesong av; har du en spiller i stallen som pga. skade ikke har kunnet spille, som er inni i sin siste kontraktsesong og det er minimalt med kamper å la han få prøve seg i;
IKKE sett han inn i de kampene. Vent til kontrakten har gfått ut og han har forlatt klubben. Da kan han få prøve seg.
Nei, men vent! Oi, det går jo ikke, for da er jo ikke spilleren i klubben lenger! det tenkte vi ikke på! Jaja, shit happens!
Mon tro hva du og joko hadde sagt hvis ksien faktisk hadde puttet... |
Hvis og hvis min røv er spids! Sådan noget gider jeg ikke spilde min tid på.
Man skal vælge det bedste laget. Altid. Dit argument er altså at Hamrén er nød til at sætte ham ind for at se ham spille? Han har da set ham spille i treningskampene.
Dette er en UEFA-cup kamp, ikke en kamp hvor spillere som har været totalt uden for A-laget skal prøves af. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.11.2008 23:11 Post subject: |
|
|
RBK hører ikke til dette selskapet. De er rett og slett for dårlig. Ingne kan score mål og vi ble rundspilt mot et Valencia med en dalende formkurve.
Topp 30 kan vi endre til topp 300. RBK har ikke sjans til å skaffe gode spillere med disse skammelige resultatene. vi har ikke scoret et mål i gruppespillet og det gjør vi ikke mot FCK heller.
Tipset mitt var 1-4, ikke langt i fra.....
FCK er nordens beste lag. Vi er ikke i nærheten en gang. Dere kan takke Rune Bratseth |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 27.11.2008 23:12 Post subject: |
|
|
Tydeligvis.
Jeg er jo ikke av den typen som roper høyest etter Storflors kvaliteter, men han burde definitivt ha spilt fremfor en halvskadet Jamtfeil. Ikke har han bevist noe på dette nivået. Han har ikke bevist noe i Tippeligaen. Han har vært skadet (lenge) og han har ikke spilt flere kamper i 2.divisjon enn at han kan telle de på fem fingre. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.11.2008 23:12 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | (...)Spillemessig er vi med i dag, men vi er ikke med i de to boksene.(...), sier Erik Hamrén til TV 2 Zebra like etter kampslutt.
Har han sett en annen kamp?  |
Nei, vi hang fakitsk greit med spillemessig frem til 0-2. Vi ble på ingen måte utspilt, resultatet er faktisk ufortjent stygt fordi spillerne gir opp det siste kvarteret. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.11.2008 23:14 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Signaturen din ble en smule ironisk akkurat der... |
 _________________ No al calcio moderno |
|