| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 26.11.2008 19:28 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | På meg virker det uprofesjonelt, og det er jo overraskende mtp at Valencia er et av Europas beste lag. Mon tro om dette er normen, altså at de beste (og man skulle tro mest profesjonelle) lagene rett og slett ikke forbereder seg særlig? Gjelder det i så fall generelt eller bare mot "jallalag" i e-cup? |
Jeg tror det er noe spesielt med spanjakker. De har en kjepphøy mentalitet og ser på seg selv som verdensmestere. Italienere er stikk motsatte. De stiller med vanntett forsvar og gjennomtenkt taktikk uansett hvilket jallalag de møter. Jeg har intrykk av at også engelskmenn har noe av den samme verdensmestermentaliteten som spanjakkene. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.11.2008 19:52 Post subject: |
|
|
För att återgå till Konan. Vad har han för egenskaper som gör honom till en så eminent mittältare.
Är han en duktig spelfördelare med stor översikt och geniala passningar ? Hm. Är han en tacklingsstark bollvinnare? Hm. Ja vilka är hans egenskaper? |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 26.11.2008 20:14 Post subject: |
|
|
Vi får ikke den myteomspunnede fordelen av minusgrader i morgen.
Hvordan skal man lese denne grafen:
| rbk.no Jørgen Stenseth wrote: | | Klokka åtte er det ventet skyfri himmel og relativt behaglige 5 grader på Lerkendal. Selv om temperaturen skal synke litt under kampen, fortsetter det fine været kampen gjennom. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.11.2008 20:24 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | För att återgå till Konan. Vad har han för egenskaper som gör honom till en så eminent mittältare.
Är han en duktig spelfördelare med stor översikt och geniala passningar ? Hm. Är han en tacklingsstark bollvinnare? Hm. Ja vilka är hans egenskaper? |
Han er en spiller med et bra blikk, han er målfarlig, han er temposterk og flink til å holde på ballen. Han har en brukbar motor som f.eks ikke står tilbake for Sapara sin motor. Han har en bra arbeidsmoral og har i alle kampene jeg har sett alltid vært veldig aggresiv som førsteforsvarer og har ofte forstyrret nok til at motstanderen har slått feilpassinger. Han er ikke noe voldsomt god defensivt og til å dekke rom ,men dette er ikke det viktigeste egenskapene i en offensiv midtbanerolle og det er heller ikke det som er Sapara sine styrker. Først og fremst har jeg lyst å se spilleren som kom som en av afrikas beste og med merkelappen bedre enn Sapara i den rollen han imponerte nok i til at vi hentet han og at Ajax og Charlton var intressert. Før jeg får se han i sin beste rolle kommer jeg heller ikke til å avskrive han som en toppspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 26.11.2008 20:29 Post subject: |
|
|
[quote="1r9b1k7"]
Hvordan skal man lese denne grafen:
at det blir 2-3 grader og oppholdsvær under selve kampen imorra. men at det kommer til å regne mye i natt,så matta kan bli meget våt..
må da gå ann å legge på ei matte når de vet at det kommer til å bli mye regn i natt? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2008 22:20 Post subject: |
|
|
| Presenningen er på plass. Ingen fare. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 26.11.2008 22:31 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.11.2008 09:52 Post subject: |
|
|
Er det ikke litt spesielt at Valencia-treneren tydeligvis ikke har sett litt på kampene fra i fjor?
Greit nok at de (trolig) har sett RBK i aksjon mot Club Brugge og St. Etienne, men å se seg sjøl mot motstanderen må vel være nyttig også? Uansett må vi være fornøyde om Valencia tror toppnivået vårt er omtrent det som ble vist hittil i gruppespillet.
Forresten ser jeg at Kroksæter (på papir) benytter vinterstatistikken på sin måte: Dropper Benfica-kampene, tar ikke med de første årene i CL også videre, og kommer fram til at RBK bare har vunnet én kamp i e-cup mellom 15. november og mars siste ti årene.
PS! Folk uten norsk IP-adresse skal visst kunne se kampen gratis hos bet365. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.11.2008 10:28 Post subject: |
|
|
Når han snakker om de siste TI årene, har han også "glemt" Bilbao-seieren i 1998, samt 1-1 mot Bayern München i 1999...
Jeg synes dessverre det florerer av faktafeil i Kroksæter-kommentarene. Sist var det jo antall e-cupkamper for Roar Strand kontra resten av spillerne, hvor ikke bare Strands eget antall var feil, men hvor kampene fra hele RBKs mesterliga 2005 var fraværende og div andre kamper (blant annet intertoto i år og et par februar-kamper i UEFA) også manglet, slik at Skjelbred i realiteten hadde spilt nesten dobbelt så mange kamper som Kroksæter hadde kontroll på... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.11.2008 11:13 Post subject: |
|
|
En liten klassiker:
Rosenborg kommer för alltid ha en speciell plats i mitt hjärta efter onsdagen den 24 oktober 2007. Aldrig tidigare har jag ”live” upplevt en sådan stämning som jag gjorde på Lerkendal denna kväll.
(...)
RBK har ju i år underpresterat i ligan något vansinnigt för att i vanlig ordning spela storartat i Champions League. Men så kommer dessa magiska kvällar med toppfotboll. Hela staden levde upp. Det gick att ta på stämningen ute på stan och inte minst på arenan. Enorm ljudnivå och maniskt stöttande fans. Ärligt talat så förstår jag varför så många lag får problem på Lerkendal. Det är inte lätt att komma dit, möta den publiken med det trycket och samtidigt möta ett lag som är redo att offra en hel arm för att få mosa motståndet inför sina fans. Festen pågick på Trondheims gator långt fram på morgonen efter att man spelat ut Valencia och vunnit med 2-0. Fansen, stämningen, arenan, publiken – allt!, hur opportunistiskt det än må ha varit, bet på mig som ett opiat på en drogmissbrukare. Jag vart såld på Lerkendal och hela konceptet Rosenborg Ballklub.
Läs mera: Såld på Lerkendal |
|
| Back to top |
|
 |
Milanista Junior
|
Posted: 27.11.2008 11:31 Post subject: |
|
|
Har det blitt bekreftet at Villa og Joaquin hviles, og at Morientes starter på topp? Det har vært litt motstridende beskjeder om hvem som starter.
Er det forresten noen som har hørt hvordan billettsalget går? |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 27.11.2008 11:52 Post subject: |
|
|
Hvis man ikke liker folk kan man nok plassere seg på felt LB (nedre adressa).
Ikke en eneste billett er blitt solgt der. Kan kanskje ha noe med at disse billettene ble lagt ut senere enn de andre + liten interesse for kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 27.11.2008 12:30 Post subject: |
|
|
Selger altså 2 billetter til kampen, siden jeg nå har 4!
Ingen som vil?? |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 27.11.2008 12:36 Post subject: |
|
|
rbk.no melder:
Banen blir ikke et problem.
Slik ser den ut
 _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 27.11.2008 14:55 Post subject: |
|
|
| hvordan går det med bilettsalget? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.11.2008 15:12 Post subject: |
|
|
| Har ikke telt alle feltene, men tror det kan bli rundt 16 000 i kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.11.2008 15:20 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha det nøyaktig.
Gå inn og tell over en gang til! |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 27.11.2008 15:21 Post subject: |
|
|
| skuffende oppmøte synes nå jeg, burde vært stinn brakke på en slik kamp! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.11.2008 15:27 Post subject: |
|
|
Kan ikke regne med det. De sportslige resultatene har vært skuffende, Valencia er ikke noe "nytt" bekjentskap, og vi skriver snart advent. Naturlig om folk er litt lei også.
Dessuten er nok tilskuertallet i kveld sånn omtrent det vi kan forvente i de fleste kampene i serien neste år - hvor spådommen min er maks 17.000 i snitt inkludert et par fulle hus. Hvor man med andre ord må regne med flere kamper i sjiktet 14-15.000 tilskuere. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 27.11.2008 16:45 Post subject: |
|
|
Jeg er som noen andre her inne skeptisk til formasjonsendringen som rbk skal gjøre i kveld. Skepsisen går ikke på 4-3-3 i seg selv, men mer om laget er beredt til skiftet nå.
Det bør legges til Hamren er i tråd med den internasjonale utviklingen som går på at flere og flere lag varierer formasjon. Men som sagt: Grunnen til at jeg er skepstisk er at laget spilt 4-4-2 siden hamren tok, over bortsett fra treningskampen mot man u. Det er mulig jeg tar feil der, men poenget mitt er likevel at for å kunne praktiserere et system må man praktisere det jevnlig. Og har rbk det?
Noen som kan korrigere eller kommentere på dette punktet? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 27.11.2008 16:52 Post subject: |
|
|
Hele poenget med kontinuitet er jo at spillerne er vant til å spille på den måten. Men når Sapara er skadet og Pelu som knapt har spilt før er erstatter så skjønner jeg ikke hvor kontinuitet kommer inn i bildet.
Man må spille med en taktikk som passer spillermaterialet best. Ikke presse de enn i et system for systemets skyld. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 27.11.2008 17:00 Post subject: |
|
|
Det var solgt ca 15 000 kl 16:00 i dag..så tørr ikke håpe på mer enn ca 16 000 desverre..  _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
CougarD Senior
|
Posted: 27.11.2008 18:19 Post subject: Ruben Baraja: En vond erfaring |
|
|
http://fotball.adressa.no...123598.ece
Legg også merke til:
| Quote: | [Trener] Emery tror RBK vil gå offensivt ut på Lerkendal.
- Jeg tror selve laget er Rosenborgs styrke. De har et lag som jobber sammen. De går i angrep og tar sjanser fremover. Et sterkt angrep som kommer fort fremover og som spiller på det de er gode på, sier Valencia-sjefen. |
"Endelig" en utlending som har skjønt at vi ikke er ett lag som er utpreget fysisk sterke. Tror det kan bli en hard kamp i dag. _________________ There are only 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 27.11.2008 18:39 Post subject: |
|
|
til robbie:
Vet ikke helt om jeg forstår argumentasjonen din. Mener du at man skal skifte formasjon fordi Pelu ikkke passer inn i 4-4-2 og fordi sapara er ute av laget og ingen andre kan gå inn i hans rolle? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.11.2008 18:57 Post subject: |
|
|
| Kontinuiteten kommer inne i bildet ved at spillere beholder det rollene dem allerede har spillt i en stund istedenfor å flytte rundt på dem og at dem må forholde seg til andre løpesystem. Pelu har også tidligere i år spillt som spiss uten at det har vært et argument om å endre spillesystem for at han skal trives bedre. Sapara sin rolle kan bekles av både Skjelbred og Konan og en vil få minimalt med endringer i struktur og antall spillerbytter. Skjelbred går opp og inn kommer Traore, alternativt Konan trekkes ned og Pelu kommer inn som spiss. Vi er heller ikke trygge nok i grunnspillet vårt enda til at vi kan begynne å improvisere. |
|
| Back to top |
|
 |
|