English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Largactyl
Veteran

PostPosted: 21.11.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=534251

Jeg håper det går rett til helvete, så skal jeg le høylydt og se Brann rykker ned til Adecco.
michael collins
Veteran

PostPosted: 21.11.2008 13:04    Post subject: Reply with quote

Støttes.
d@len
Rutinert

PostPosted: 21.11.2008 16:00    Post subject: Reply with quote

Et naturlig valg for Nilsen. Å trene Brann er en større utfordring enn Tromsø, publikumsmessig, mediamessig og klubbmessig (mye messig). Når klubben utpekte Bech og Nilsen som kandidater er valget av Nilsen greit nok.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran

PostPosted: 21.11.2008 16:14    Post subject: Reply with quote

nå får vi i alle fall se hva nilsen er god for. sjøl om han har erfaring med tromsø, må han sies å være fersk som trener.

tipper brann midt på tabellen til neste år.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2008 16:24    Post subject: Reply with quote

Noe sier meg at Brann vil havne på 6. eller 7. plass neste år. Synd de ikke ansatte han dansken, da kunne det virkelig blitt morsomt i Bergen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 26.11.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

Skars jr. blir bergenser
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 16:13    Post subject: Reply with quote

nå begynner det å ligne noe i bergen. hvis skarsfjord og nilsen finner ut av det med hverandre, og med Bruun-Hanssen også, har brann en solid trenerduo og en solid ledelse.

men fortsatt står de sportslige utfordringene i kø, og i ennå større grad enn hos oss er suksessen betinget av hvorvidt de lykkes i overgangsmarkedet. brann trenger flere forsterkninger enn det vi gjør.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.11.2008 16:25    Post subject: Reply with quote

Jeg er sterkt i tvil om Nilsen er rett mann.

Brann er noe helt annet enn Tromsø. Det holder liksom ikke å samle i hop litt gammelt skrap og få maks ut av det i Bergen.

Tror Brann hadde hatt bedre av en trener med solid ballast og som har vist at han kan takle forventninger.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larenim
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 16:32    Post subject: Reply with quote

Interessant at det finnes noen som ser på Roald Bruun Hansen som en sterk leder. Joda, han har baller han. Sparker assistentreneren mot hovedtrenerens og spillergruppens vilje, sparker den første treneren som skaffet Bergen gullet siden 1964 uten å ha en erstatter klar, for ikke å snakke om å gå ut i media og skryte av spilleren de skal til å signere. Vitterlig en sterk leder.
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.11.2008 16:50    Post subject: Reply with quote

Roald Bruun Hansen brukte mindre enn 2 år på å rassere allt det som var blitt bygget opp av Ludvigsen og Mjelde. Jeg har likevel tro på Nilsen som trener selv om det blir en helt ny hverdag for han og skal han lykkes er han avhengig av at han håndterer presset som kommer med å trene Brann og at kan fort få oppleve at "stjernene" i Brann kanskje ikke er like arbeidsvillig som "skrapet" i Tromsø. Jeg har tro på bakgrunnen Nilsen har fra italiensk fotball og nye impulser kan bringe noe frisk inn i norsk fotball og et annet syn enn det norsk og engelske som preger størtsteparten av norsk fotball. Et mangfold av idèer og løsninger vil styrke norsk fotball på sikt.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 17:56    Post subject: Reply with quote

Liker det ikke
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 19:33    Post subject: Reply with quote

Det er synd at han må dra til Bergen, men jeg mener Skars kan ha godt av å lære et og annet av Steinar Nilsen. Han har prøvd seg som hovedtrener en periode nå. For å lette presset på seg selv, så kan han dra til Bergen og bli Steinar Nilsens assistent.

Skulle selvfølgelig heller sett ham som Erik Hamréns assistent i RBK, men det får så være.

Jeg synes ikke det er noe dårlig valg av Skars å jobbe sammen med Nilsen, som tross alt er en dyktig trener, og som kan være i stand til å sende sjokkbølger gjennom Bergen, ved å faktisk vinne noe med dem. Da får han jo sparken ganske fort, og det gjør han også om han mislykkes, så jeg tror ikke Skars og Nilsen blir der borte så lenge.
Brady
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 19:46    Post subject: Reply with quote

Ikke glem at fyren var assistenttrener i kanskje vår aller verste sesong de siste 25 årene.
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 27.11.2008 01:32    Post subject: Reply with quote

.......og likevel ble det seriegull... Cool
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.11.2008 01:39    Post subject: Reply with quote

Ble nok ikke det dessverre. Skarsfjord var assistent i 2005 og tredjetrener i 2004.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 27.11.2008 02:22    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
"skrapet" i Tromsø

En av mine største fotballopplevelser i 2008 var å få se "skrapet" fra Tromsø kjøre over "stjernene" fra Rosenborg på Alfheim (4-0). Smile
kristobal
Legende

PostPosted: 27.11.2008 09:35    Post subject: Reply with quote

Vi selv innser at vi ikke har hatt noe stjernemannskap de siste årene. De forventingene media og andre fotballforståsegpåere i Norge har stilt overfor RBK har vel ikke helt harmonert med hva de ordentlige RBK-supporterne faktisk har ment.

Skrapet kjørte ikke over et stjernemannskap, de kjørte over et ungt og ustabilt mannskap med stort potensial.

Gamlehjemmet (skrapet) RBK kjørte over mange lag i 2001-2004 de også, uten at det var særlig framtidsrettet, og det måtte uansett gå til /%&¤# en vakker dag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.11.2008 10:02    Post subject: Reply with quote

Om spillerene er stjerner eller ei har i mine øyne svært lite å gjør med kvaliteten med spilleren ,men heller med mengden media opphausing dem får. Rosenborg har stjerner som Iversen, Sapara, Skjelbred, Jarstein, Strand og Dorsin. Spillere som ikke trenger å prestere like godt for å få skryt som andre og som heller ikke blir like mye kritisert når dem spiller dårlig. Tromsø har færre slike spillere, men en god del hardt arbeidene spillere som ikke får like mye skryt for den jobben dem gjør. Det værste eksemplene på stjerner som får alltfor mye skryt iforhold til kvalitet er Huseklepp og MOA. Tidligere har også Skjelbred vært en del oppskrytt. På Rosenborg idag så er det Iversen som stikker av den prisen for min del og det er ikke få ganger jeg blir irritert når Semb forsvarer Iversen og Sapara for svakt spill ,mens andre spillere igjen har spillt glimmrende hele kampen ,men legges knapt merke til jf. Tettey.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 27.11.2008 11:11    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Det er synd at han må dra til Bergen, men jeg mener Skars kan ha godt av å lære et og annet av Steinar Nilsen. Han har prøvd seg som hovedtrener en periode nå. For å lette presset på seg selv, så kan han dra til Bergen og bli Steinar Nilsens assistent.

Skulle selvfølgelig heller sett ham som Erik Hamréns assistent i RBK, men det får så være.

Jeg synes ikke det er noe dårlig valg av Skars å jobbe sammen med Nilsen, som tross alt er en dyktig trener, og som kan være i stand til å sende sjokkbølger gjennom Bergen, ved å faktisk vinne noe med dem. Da får han jo sparken ganske fort, og det gjør han også om han mislykkes, så jeg tror ikke Skars og Nilsen blir der borte så lenge.

Jeg for min del tror Steinar Nilsen er en brølape, noe som passer godt i Tromsø. Kåm nu ferr svarte gammel Erik ijæn gutta, nu tar vi dæm.

I Bergen trenger de noen som kan ta "stjernene" i nakken. Solli, Bakke og Karadas trenger kanskje noen som brøler og girer de opp, men de trenger også noen som kan veilede spillet deres, og DER tror jeg Nilsen svikter. Kapitalt that is
michael collins
Veteran

PostPosted: 27.11.2008 12:39    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo utrolig imponerende av Gutan å ha tatt bronse i serien uten noen form for "veiledning" fra Steinar Nilsens side. Smile
d@len
Rutinert

PostPosted: 27.11.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Ble nok ikke det dessverre. Skarsfjord var assistent i 2005 og tredjetrener i 2004.

Nei, sorry. Her tullet jeg fælt. Skjedde en feilkobling mellom hodet og fingrene. Tenkte 2005, men klarte å få dette til å bli 2004 da jeg skrev seriegull. Må ha vært at jeg leste Ola Bys navn... merkelig..
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 27.11.2008 18:55    Post subject: Reply with quote

vegviks wrote:

Jeg for min del tror Steinar Nilsen er en brølape, noe som passer godt i Tromsø. Kåm nu ferr svarte gammel Erik ijæn gutta, nu tar vi dæm.

I Bergen trenger de noen som kan ta "stjernene" i nakken. Solli, Bakke og Karadas trenger kanskje noen som brøler og girer de opp, men de trenger også noen som kan veilede spillet deres, og DER tror jeg Nilsen svikter. Kapitalt that is

At Nilsen er en dyktig motivator er det ingen tvil om. Og det kan man selvfølgelig komme langt med. Men det er jo åpenbart at han også har defensiv organisering som en av sine fremste taktiske ferdigheter. Da kommer man enda et stykke lenger. Jeg synes også det virker som han behersker kunsten å kontre en motstander i senk. Tromsø har vist en jevn stigning i prestasjonene alle de sesongene Steinar Nilsen har vært trener.

Hvordan han vil greie å håndtere Branns overbetalte, avdankede stjerner, er det ingen som vet akkurat nå. Men det er jo åpenbart at Nilsen har taktiske ferdigheter i tillegg til å være en meget god motivator. Og Brann har jo i utgangspunktet en langt bedre spillerstall enn Tromsø. Men steget fra trygge Tromsø til den klubben som aldri blir fornøyd, er selvfølgelig stort. Og det kan by på problemer.
michael collins
Veteran

PostPosted: 27.11.2008 19:32    Post subject: Reply with quote

Steinar Nilsen overtar Brann i en gunstig situasjon: De endte på 8. plass i serien, 21 poeng bak vinnerlaget. Han har nok en klar oppfatning av hvor det sviktet denne sesongen, og får penger til å handle inn spillere som kan forsterke laget på de nødvendige plassene. Jeg tror dette prosjektet står og faller med om han klarer å "temme" småkonger i laget som Eirik Bakke og Azar Karadas. Til dette har han fått en sterk støttespiller i Rune Skarsfjord, noe som sannsynligvis var en av forutsetningene for å over. Nå ser det ut for at fysisk trener Truls Hallen (ex-Vålerenga, ex-TIL) også havner i Brann, så Nilsen har åpenbart fått frie tøyler til å bygge opp et nytt team. Er bergenserne modne for et i hovedsak nord-norsk trenerteam? Når de taklet den heslige østlendingen Martin Andresen takler de nok dette også.

Jeg tror Steinar Nilsen & co vil sitte trygt så lenge Brann ligger i posisjon til å kjempe om medaljer og europacup-plass, og det tror jeg dessverre de vil gjøre hele sesongen 2009. Jeg tror han vil ha suksess som branntrener, og ta steget ut i Europa i løpet av ikke alt for mange år.
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.11.2008 19:58    Post subject: Reply with quote

Brann har etter egne utalelser ikke penger til forsterkninger og må selge før dem handler, uansett en situasjon Nilsen er vant med.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 28.11.2008 10:33    Post subject: Valenicia Reply with quote

Quote:
Rosenborg har stjerner som Iversen, Sapara, Skjelbred, Jarstein, Strand og Dorsin.

Ha ha ha ho ho ho...

RBK - Valencia 0 -4

Stjerner ? Ja den var god ! Er ikke mye som ligner stjerner i Rosenborg, annet enn det som skinner på himmelen over Lerkendal...

Håkon Opdal er dårlig.. Jarstein er god, Norges desidert beste...hehehe

Yeah baby ! Very Happy
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 277, 278, 279  Next
Page 109 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb