View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 25.11.2008 14:49 Post subject: |
|
|
Forskjellen fra i fjor til i år er at vi har et mega GK problem. Hirchfeldt er en toppkeeper, mens Jarstein gjør tabber i så å si hver eneste kamp. i tillegg har vi et defensivt problem, vi springer ikke nok og presser for lite.
Det er utopi at vi ikke vil slippe inn mål mot Valencia. Spørsmålet er heller når kommer det og hvilken betydning vil det ha. Når det er nok med slumpeskudd fra midtbanen for at Valencia skal score sier det seg selv at det blir vanskelig å vinne.
Valencia er også et mye bedre lag. Jeg vil si at 0-0 mot Sevilla er et resultat vi ikke har hatt sjans til på nåværende tidspunkt. Vi tapte tross alt 3-0 mot det laget som ligger desidert sist i franks liga. Da er det ingen vits i å si at vi spilte godt.
Vi kan håpe på frost og kalde kvelder, men RBKspillerne har lyst på ferie. Det lukter lang vei dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 25.11.2008 14:59 Post subject: |
|
|
vi spiller mot oddsen her, ja, tross god november-statistikk. en keeper ute av form, sapara og stadsgaard skadet, og ivers virker heller ikke å være i storslag.
klarer dere denne biffen, gutter, så er det en større prestasjon enn tilsvarende kamp i fjor! |
|
Back to top |
|
 |
Eirik A. Junior

|
Posted: 25.11.2008 15:02 Post subject: |
|
|
Føler omtrent ingenting før årets kamp mot Valencia, noe som var tilfelle i fjor også. Forventer absolutt ingenting, og alt annet enn tap blir bonus. Det tipper jeg flere tenker, vi er jo ikke bedre enn det vi har vist i det siste - og da først og fremst foran mål har man måtte revet av seg noen hårstrå i frustrasjon over inkompetanse.
Jeg håper, men tror dessverre ikke på noe som helst. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.11.2008 15:15 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Forskjellen fra i fjor til i år er at vi har et mega GK problem. Hirchfeldt er en toppkeeper, mens Jarstein gjør tabber i så å si hver eneste kamp. i tillegg har vi et defensivt problem, vi springer ikke nok og presser for lite.
Det er utopi at vi ikke vil slippe inn mål mot Valencia. Spørsmålet er heller når kommer det og hvilken betydning vil det ha. Når det er nok med slumpeskudd fra midtbanen for at Valencia skal score sier det seg selv at det blir vanskelig å vinne.
Valencia er også et mye bedre lag. Jeg vil si at 0-0 mot Sevilla er et resultat vi ikke har hatt sjans til på nåværende tidspunkt. Vi tapte tross alt 3-0 mot det laget som ligger desidert sist i franks liga. Da er det ingen vits i å si at vi spilte godt.
Vi kan håpe på frost og kalde kvelder, men RBKspillerne har lyst på ferie. Det lukter lang vei dessverre. |
Når sant skal sies så var fjorårets forsvar betydelig dårligere enn årets selv om dem overpresterte mot Valencia. Hirschfeldt var heller ikke fantastisk i fjorårsesongen ,men gjorde få feil og spillte som regel på det jevne ,men han skal heller ikke frikjennes for at vi ifjor hadde det dårligst organiserte forsvaret jeg har sett i Rosenborg.
Det nytter ikke bare å se bekmørkt på alt og det så ikke bedre ut ifjor forann Valencia kampene med en sparket trener og stortap i serien (les Status Quo artikkelen på fremsiden) . Det at vi hele veien har hatt troen på at vi kan få resultater i europa er det som har skillt oss fra andre norske lag; og mister vi den troen kommer vi til å bli som alle andre norske lag i europacupen. Noe vi ihvertfall ikke ønsker! Jeg sier, vi har tidligere vist at vi kan slå alle og vi kan da selvsagt også slå Valencia. Vi gjorde det nå tross alt ifjor. Hvis vi sier vi kommer til å tape så kommer vi til å tape. |
|
Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 25.11.2008 15:20 Post subject: |
|
|
Hvordan er baneforholdene ? Og er det billetter igjen ? Meg og flere venner vurdere gå på kampen
Er redd vi taper menhåper det beste  |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 25.11.2008 15:23 Post subject: |
|
|
Jada, mange billetter igjen.
Last edited by 1r9b1k7 on 25.11.2008 15:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 25.11.2008 15:24 Post subject: |
|
|
Noen som gidder å grave frem noen av Senadors optimistiske spådommer foran fjorårets hjemmemøte mot Valencia?
det kunne nok vært lystig lesning. |
|
Back to top |
|
 |
Eirik A. Junior

|
Posted: 25.11.2008 15:37 Post subject: |
|
|
joko- wrote: |
Valencia er et angrepslag fra helvete, kampene mot Valencia er de jeg frykter aller mest. Det kan bli ganske pinlig... |
Harald wrote: | Hvis vi nu storspiller og vinder denne kampen, så spyr jeg. Ikke at der er stor chance for det, men alligevel... |
bluenova wrote: | Men sjansen for å slå Valencia er (heldigvis) omtrent like stor som at Brann blir nr.2 iår. |
Etter kampen tok vel Harald litt VEL mye i:
Harald wrote: | Dorsin og Skjelbred var verdensklasse i dag. |
|
|
Back to top |
|
 |
walse Junior
|
Posted: 25.11.2008 15:49 Post subject: |
|
|
Valencia er et lag som spiller veldig mye ball før de angriper. Norske lag elsker å spille mot sånne lag! Ta Norge-Brasil f.eks der vi har til gode for å tape mot verdens beste fotballag. Enkelt og greit fordi det ligger i den norske fotballkulturen å ha midtbanespillere som jobber knallhardt uten ball og ødelegger spillet til motstanderne.
Håper å få se et rosenborg som satser alt på dette torsdag, vinne ballen høyt i banen for så å kontre lynkjapt. Spanjolene vil bli veldig usikre om vi starter med høyt press og ødelegger passningsspillet deres. Det er vår beste måte til å vinne denne kampen. Et høyt kollektivt press. HERLIG! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 25.11.2008 17:02 Post subject: |
|
|
Hvis kommentaren din var ment som et svar på negative kommentarer før kampen må jeg bare præcisere at kommentaren om at jeg spyr er baseret på at "hvis vi endnu engang spiller drømmefotball i CL, mens vi ikke er to potter pis værd i TL, så spyr jeg"
Det står jeg fortsat for og også at Dorsin og Skjelbred var verdensklasse i den kampen og ser man på begge Valencia kampene var de ikke de eneste heller. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.11.2008 17:08 Post subject: |
|
|
Well, that's us fucked...
http://fotball.aftenposte...123465.ece _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 25.11.2008 17:11 Post subject: |
|
|
Mitt lag:
Jarstein
Lustig Lago Demidov Dorsin
Tettey
Skjelbred Strand
Konan
Iversen Pelu |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.11.2008 17:15 Post subject: |
|
|
Bra lag Håper ikke vi begynner å omrokere på formasjon bare fordi vi mangler noen spillere. Det var et viktig poeng for Eggen at spillerene kjente rollene sine og i hovedsak spillte i en rolle. Han flyttet heller ikke rundt på hele laget for å slippe å bruke en spesifikk spiller ,men satte inn direkte i posisjonen som skadet spiller vanligvis spillte i. Slik bygger en gode relasjoner over tid og en vil bli mindre avhengig av enkeltspillere siden laget blir systemavhengig og ikke individ avhengig. |
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 25.11.2008 17:36 Post subject: |
|
|
Spilte kampen på FIFA09. Slik endte det:
15: Pelu skyter på direkten etter en pasning fra Konan. Smeller rett i mål fra 20 meter. 1-0
45: David Villa rundribler forsvaret og sender ballen lavt forbi en passiv Jarstein. 1-1
76: David Villa gjør akkurat det samme fra motsatt side. Jarstein fortsatt like passiv. 1-2
90: Iversen kommer alene med keeper etter mye klabb og babb i feltet. Steffen er iskald. 2-2
Utenom målene hang forsvaret godt med og det ble mye fint pasningsspill på midtbanen. Pelu var meget aktiv og kom til mange store sjanser, men hadde problemer med å sette dem.
Realistisk? |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.11.2008 17:47 Post subject: |
|
|
Per wrote: | Mitt lag:
Jarstein
Lustig Lago Demidov Dorsin
Tettey
Skjelbred Strand
Konan
Iversen Pelu |
Med Konan i den posisjonen vil det resultere i mange farlig balltap og i tillegg er han ikke noen spesielt god til å legge smarte pasninger. Dårlig defensivt er han også(ja, vet at han er offensiv midtbanespiller, men den defensive oppgaven er meget viktig uansett hvor man spiller!!) Ellers er jeg enig i laget ditt. Det er helt naturlig at pelu får mulighete nå, dessuten har han ekstrem fart. Det kan faktisk bli bra mot Valencia. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 25.11.2008 17:53 Post subject: |
|
|
Mister ballen mye, KONAN? dårlig til å velge pasninger, KONAN? Trukke du har følgt helt med jeg, Fyrn er jo en kunstner med ball og pasningene hans er det få som kan måle seg med! Konan skal ikke undervurderes og i den posisjonen som Per har satt ham i var han en av afrikas beste spillere. Det er i den posisjonen han kan bli VÅR beste, selv om han var drit-go på sitt beste på spissplassen. Konan er uansett en av favorittene mine i rbk for tiden. Elsker å se når han har ball. Like artig hver gang å se på den elegansen! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.11.2008 17:56 Post subject: |
|
|
Jarstein
Lustig - Demidov - Lago - Dorsin
Strand - Tettey - Storflor
Skjelbred
Konan - Iversen
er mitt lag. Jeg skjønner at folk kobler Storflor-valget opp mot min forkjærlighet for spilleren - og ja, det påvirker nok min dømmekraft - men jeg mener erfaring fra Europa er meget viktig i slike store kamper, og Storflor har alltid vært god i Europa. Traorè var riktig nok glimrende mot Valencia i fjor, men har vist seg ute av form for tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 25.11.2008 17:58 Post subject: |
|
|
Steffen til høyre og Konan til venstre i oppstillinga der, så kan det funke  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.11.2008 18:03 Post subject: |
|
|
- Konan spilte i en Sapara-rolle før han kom til RBK. Er det en mulighet?
- Det fins ulike løsninger, men jeg vil ikke gå inn på hva som er best, svarer en hemmelighetsfull Hamrén.
Les mer: Håper på fransk hjelp
Valencia har den siste tiden vist at de har store problemer med å styre fotballkamper. I seriens to siste hjemmekamper har de blitt kontret i senk av antatt svakere motstand. 2-4 kampen mot Racing Santander ble fulgt opp av 2-3 mot nyopprykkede Sporting Gijon. De to kampene var veldig like. Valencia hadde ballen mest, kom til en del halvsjanser men ble grusomt straffet på kontringer. Både Racing og Sporting var tydelig opptatt av å hindre David Villa bakrom å løpe i. Det klarte de. David Villa scoret på straffespark i begge oppgjørene, men er uten spillemål på de fire siste seriekampene. Det blir spennende å se hvordan RBK-forsvaret håndterer EMs toppscorer. David Villa spilte ikke fjorårets oppgjør på Lerkendal.
Les mer: Ny Valencia-skalp til RBK?
PS! UEFA presskit |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.11.2008 18:10 Post subject: |
|
|
Flaav wrote: | Mister ballen mye, KONAN? dårlig til å velge pasninger, KONAN? Trukke du har følgt helt med jeg, Fyrn er jo en kunstner med ball og pasningene hans er det få som kan måle seg med! Konan skal ikke undervurderes og i den posisjonen som Per har satt ham i var han en av afrikas beste spillere. Det er i den posisjonen han kan bli VÅR beste, selv om han var drit-go på sitt beste på spissplassen. Konan er uansett en av favorittene mine i rbk for tiden. Elsker å se når han har ball. Like artig hver gang å se på den elegansen! |
Vi så det så til de grader godt at Konan ikker er i nærheten av hva som trengs for å være en toppspiller mot St. Etienne. Han takler heller ikke å spille en god kamp mot Ham Kam. Da svever han altfor høyt. Han har hatt to gode kamper på rad(mot to dårlige norske lag), å du kaller ham ballkunstner????? |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 25.11.2008 18:13 Post subject: |
|
|
Har du i d hele tatt sett hva han har gjort i afrika?? Jeg synes også det er kjedelig hva han har gjort i rbk, men han har aldri fått posisjonen sin her. Han kunne vært meget mye bedre om de lot han spille der han vil. Han ER ikke spiss! Punktum finale |
|
Back to top |
|
 |
Eirik A. Junior

|
Posted: 25.11.2008 18:26 Post subject: |
|
|
Harald wrote: |
Hvis kommentaren din var ment som et svar på negative kommentarer før kampen må jeg bare præcisere at kommentaren om at jeg spyr er baseret på at "hvis vi endnu engang spiller drømmefotball i CL, mens vi ikke er to potter pis værd i TL, så spyr jeg"
Det står jeg fortsat for og også at Dorsin og Skjelbred var verdensklasse i den kampen og ser man på begge Valencia kampene var de ikke de eneste heller. |
Det var ikke ment som en negativ kommentar, bare så det er sagt.
Jeg er ikke helt enig i det med verdensklasse; selv om det er meget lett å se seg blind på de kampene. Elementer i kampene var meget fine, men alt i alt møtte vi et Valencia-lag som var helt uinspirerte - og fordi vi turte å stå litt opp, tok vi en forholdsvis enkel seier. Diskuterte dette med et par andre for en måneds tid siden, og kort oppsummert kom vi frem til at sjeldent har et lag spilt så forutsigbart på Lerkendal; ingen sammenhengende bevegelser, knapt noe som helst bevegelse foran ballfører, dårlig i presset og svært upresis i sine avleveringer. Der og da var det selvfølgelig en fin prestasjon, men analyserer man kampene er det ikke alt for mye å skryte av akkurat.
Når det er sagt er 1-0 målet på Mestalla noe av det bedre vi har gjort, mens de to dødballmålene over to kamper ikke var annet enn tvilsomt Valencia-spill.
Det er nok av andre kamper jeg vil sette foran disse, selv om opplevelsen av å rundspille et svakt Valencia selvfølgelig var stor - det betyr ikke at bragden er enorm. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.11.2008 18:46 Post subject: |
|
|
Hadde ikke Skjelbred en passningsrate på 100% i bortekampen og det er i ypperst verdensklasse og en ting er at Valencia ikke var på sitt beste ,men det var også et lag der som gjorde dem dårlige og Valencia ble ikke så rundspillt av Schalke og Chelsea som dem ble av oss. Vi skal ikke gjøre prestasjoner mindre enn dem er. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.11.2008 18:53 Post subject: |
|
|
4-3-3 uten Storflor som ving hadde vært helt latterlig spør du meg. I slike kamper som denne bør man faktisk tenke kortisktig og kun på resultat. |
|
Back to top |
|
 |
Eirik A. Junior

|
Posted: 25.11.2008 18:57 Post subject: |
|
|
Samtidig bør vi vel heller ikke frigjøre oss helt fra Nils Arnes postulater og late som man er verdensstjerner bare fordi man presterer over to kamper. Ingenting blir så fort historie som en fotballkamp, vet du. |
|
Back to top |
|
 |
|