View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.11.2008 03:35 Post subject: Re: Jarstein |
|
|
toreinar wrote: | Hirtscfeldt gjorde omtrent ikke feil og hadde masse matchvinner-redninger | Nevn i fleng takk. Hirschfeld gjorde så og si aldri matchvinner-redninger. En god redning mot Valencia borte i fjor forandrer lite angående den saken. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 15.11.2008 14:43 Post subject: |
|
|
jarstein kommer til å bli enorm. bare han får ro.
det er andre steder på banen vi trenger forsterkninger. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Moderator Senior
|
Posted: 15.11.2008 17:42 Post subject: |
|
|
Kunne ikke sagt meg mer enig! Neste år blir en kjempeopptur for Jarstein. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.11.2008 17:45 Post subject: |
|
|
Han har det fysiske potensialet til å være en topp keeper, det mentale er jeg mer usikker på. Virker på meg som en typisk keeper som svikter når det gjelder og er god når det ikke gjelder. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 16.11.2008 09:36 Post subject: |
|
|
Kan jo hende at Lund Hansen er på vei ut, ellet et Hamrén rett og slett vil ha 3 solide keepere i stallen. |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 16.11.2008 12:11 Post subject: |
|
|
Jeg synes det blir for dumt å dumpe Jarstein etter en sesong. La oss håpe dette med keeperkjøp kun er rykter - hvis ikke er det enda et eksempel på bortkastede "talenter" fordi de ikke får tid til å komme i gang.
Glem ikke at Jarstein også har slitt med en irriterende skade. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.11.2008 14:08 Post subject: |
|
|
Jeg tror neppe det er tanken å ha 3 keepere i klassen Jarstein/Örlund/Lund Hansen i stallen samtidig, det høres ut som svært tvilsom innkjøps- og personalpolitikk.
Hvis Örlund handles inn, er nok det for å kjempe om førstekeeperplassen med Jarstein, hvilket burde bety at Lund Hansen er på vei bort (siden han i år ble regnet som en seriøs utfordrer til Jarstein).
Det er jo et tankekors hvis vårt største og mest prestisjefulle innkjøp sist vinter, en ung og lovende norsk landslagskeeper, plutselig vurderes som "ikke god nok", etter en sesonginnledning hvor han var blant lagets beste, og en skadeplaget høst hvor han ikke var det. Det er vel ingen tvil om at det han har levert i høstsesongen er et stykke unna det vi ønsker oss av en RBK-keeper, men samtidig synes jeg også han har vist hvor god han kan være med stabilitet og tillit over tid.
Da synes jeg det blir feil å forsterke det (feilaktige) inntrykket som har blitt skapt av media, og konsolidert av vår ufattelig medialogrende landslagssjef, av Jarstein som en tabbekeeper ved å panikkhandle en konkurrent. Det er, for meg, å sikre at et av de potensielt beste kjøpene vi har gjort blir en tolv millioners fiasko. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.11.2008 14:13 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | etter en sesonginnledning hvor han var blant lagets beste |
Du vet det er Jarstein vi diskuterer her, sant? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.11.2008 15:37 Post subject: |
|
|
Du vet han ble kåret til månedens spiller her på rbkweb? |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 23.11.2008 23:51 Post subject: |
|
|
"Jeg bryr meg ikke om det målet i det hele tatt. Det betyr ikke så mye, for jeg hadde hagl i trynet"
Der er problemet til Jarstein i et nøtteskall. Hvor mange ganger har man ikke hørt bortforklaringer. Ikke bare gjør han mange tabber, men han har også et problem med holdningene sine. Det er mitt inntrykk fra sidelinja, men mulig jeg tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 24.11.2008 01:00 Post subject: |
|
|
Han kostet laget seier mot Man Utd reservene, og han velger å delvis skylde på at han var frossen pga dårlige forhold. SÅ HOLD DEG VARM DA MANN! Jarstein har mye å lære av Lund Hansen på dette feltet. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.11.2008 01:08 Post subject: |
|
|
Hva faen babler du om? Jarstein til Dagbladet: "Etter kampslutt understreker Jarstein at han var plaget av hagl og vind som reduserte sikten."
Det er helt forståelig at det er vanskeligere å se når det pøser ned med hagl, kraftig motvind som han hadde i førsteomgang bidrar heller ikke i positiv rettning. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.11.2008 01:22 Post subject: |
|
|
Problemet er at han selv har "gravd sin egen grav" på dette punktet. Ei tabbe i elendig vær i en treningskamp er intet problem i utgangspunktet. Men vi skal ikke lenger tilbake enn til Glimt-kampen siden sist.
Jeg begynner å bli mektig lei blunderne til Jarstein - uansett grunn - rett og slett fordi det er altfor kort i mellom dem. Regner med andre også er utålmodige. Når til og med klubben begynner å bli det, har det gått langt nok. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
ventrec Junior
|
Posted: 24.11.2008 04:12 Post subject: |
|
|
Hvis dere ser klippet hvor de viser målene fra kampen på rbk.no så kan man se at det ikke er særlig trivelig vær på banen. Man ser at det er vanskelige værforhold for jarstein i den situasjonen og man ser tydelig at han tørker ansiktet godt etter at målet er et faktum. Jarstein har vist stigende form i de siste kampene og begynner forhåpentligvis å komme i den formen vi ønsker å ha han i. MEN han har hatt veldig mange tabber i år, og uheldigvis er det et stort fokus på dette, noe som nok irriterer han også. Lund Hansen sto godt i mål i perioden før han ble skadet. Forhåpentligvis kommer han seg tilbake og er klar for å kjempe om keeperplassen igjen slik at kvaliteten forhåpentligvis øker. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 24.11.2008 09:01 Post subject: |
|
|
Dere to har åpenbart ikke sett intervjuet på rbk-tv...Der skyldte han på at han var frossen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.11.2008 10:26 Post subject: |
|
|
Han bør kanskje slippe å spille dersom temperaturen er under 15 grader? Nedbør bør det heller ikke være. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.11.2008 10:28 Post subject: |
|
|
Jarstein var sikkert ikke alene igår om ikke være god nok. Jeg leste også om en Iversen som bommet alene med keeper, for en jævlig stor tabbe burde halshugges i avisen hvis han skulle behandles likt som Jarstein av mediene. Det er ikke merkelig at Jarstein går i forsvarsposisjon når allt av media og en stor andel av supporterne står klare til å ta han og bare venter på at han skal drite seg ut. Frykten for tabber fra Jarstein må begynne å bli veldig stor og det en frykter skjer påfallende ofte.
Vi burde gjøre som Mjelde og Brann gjorde når bergenspressen var på nakken til Opdal i hans tidligere år der Mjelde ga dem klar beskjed om å slutte å mobbe keeperen hans, en meget god personalbutikk som Mjelde fikk betalt for med at Opdal ble en mye bedre keeper. Årets sesong i likhet med Jarstein skyldes i stor grad skader og en hissig presse. En kan ikke forvente at en skal ha en rolig og avbalansert keeper når ingen i klubben gjør noe for å få det. |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 24.11.2008 11:17 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Han bør kanskje slippe å spille dersom temperaturen er under 15 grader? Nedbør bør det heller ikke være. |
Ikke dumt, ikke dumt.
Hva om det ble innført skoleregler eller skibriller for å unngå snø i øynene?
I verste fall burde man leie inn en ingeniør fra NASA som kan lage Jarstein en helt egen keeperdrakt?
Heldigvis får han jo spille en kamp innendør i TL2009.  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 24.11.2008 21:04 Post subject: |
|
|
Merkelig at ikke ManU-keeperen var like utsatt for regn og hagl? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.11.2008 21:15 Post subject: |
|
|
Gjorde han sikkert, problemet er at han i form av våre elendige spisser aldri fikk testa seg ordentlig. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.11.2008 21:54 Post subject: |
|
|
Men skottet från Gibson, som gick i mål, var heller ingen ordentlig test da bollen gick rakt på Jarstein. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 24.11.2008 22:37 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | En kan ikke forvente at en skal ha en rolig og avbalansert keeper når ingen i klubben gjør noe for å få det. |
Hvis Rosenborg ønsket seg en "rolig og avbalansert keeper" har jeg ikke ord for å si hvor vanvittig kjøpet av Jarstein var.  _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.11.2008 22:55 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Merkelig at ikke ManU-keeperen var like utsatt for regn og hagl? |
Ikke noen unnskyldning for tabben, men det er naturligvis fullt mulig hvis RBK spilte i motvind i den omgangen.
At ManU-keeperen ikke var like utsatt for regn og hagl er like lite merkelig som at en keeper kan ha problemer med motsol i en kamp mens den andre ikke har det.
Fordi det er altså ikke gitt at haglskura varer hele kampen, like lite som sola er like plagsom i det ene målet en hel kamp. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 24.11.2008 23:31 Post subject: |
|
|
Jeg har hørt at det blåste og haglet noe helt utrolig i den ene enden av banen, mens det var sol og fint vær i den andre enden. Og enda merkeligere: I andre omgang snudde det, slik at Jarstein faktisk fikk enda verre arbeidsbetingelser enn i første! Det virker nesten som om det hviler en forbannelse over gutten!  _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.11.2008 00:45 Post subject: |
|
|
Vad händer nästa gång?: Han glider på en fågelskit, det blir solförmörkelse just i skottögonblicket, kepsen ramlar ner i ögonen, han får en sträck i vänster skinka så att även vänsterbenet blir obruklig, ögonlocken klistrar igen på grund av kylan, han får akut öroniflammation pågrund av förfrusna öron, han får en gråtattack på grund av illa behandling av journalister och supporter. |
|
Back to top |
|
 |
|