View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 13.11.2008 19:50 Post subject: |
|
|
Æ e Simen æ....
(Odd Rune Wolden blingset litt og trodde i farten det var PÃ¥l Andre Helland han stod ved siden av)
Rodde seg pent inn da  |
|
Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 13.11.2008 19:52 Post subject: |
|
|
Hvordan klarer/klarte Wangberg seg? |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 13.11.2008 19:56 Post subject: |
|
|
WegHard wrote: | Skrukken wrote: | Helt utrolig at det koster 99,- for å se en forpult treningskamp på webtv |
Og det blir ikke mindre utrolig av at abonnenter i utlandet ikke får streame kampen på grunn av "rettighetsmessige årsaker". Det skjønner jeg virkelig ikke en døyt av. Tror ikke akkruat utenlandske media slåss seg til blods over rettighetene til denne kampen...
(Jeg omgår problemene med utenlandsk IP adresse ved å koble meg opp mot NTNU, men det burde være unødvendig til denne kampen) |
Jeg så kampen på web-tv fra utlandet, ingen problemer.
De eneste kampene i år som ikke har kunnet blitt vist i utlandet er UEFA-cup samt enkelte av de tidlige treningskampene i vår (Helsingborg). Jeg fikk dog sett Brøndby-Rosenborg via Viasat, men det er svakt av RBK og TV2 at man ikke evner å la folk med utenlandsk IP-adresse få se RBKs UEFA-kamper på web-tv om ikke landet personen sitter i har kjøpt rettigheter til å vise kampen på web eller TV. Per dags dato så er det kun nordmenn i Norge som kan se RBKs UEFA-kamper. Det burde vært mulig for RBK å selge sine kamper til utlandet, med link fra rbk.no til f.eks. TV2s webtv... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.11.2008 19:56 Post subject: |
|
|
Synes han klarte seg bra jeg. Gjør kloke valg med ballen og blir lite utfordret på tempo langs bakken. Så absolutt en godkjent kamp.
Synes det var få spillere som utmerket seg spesielt. Vil faktisk trekke fram Sellin, som ikke virket så "veik" i dag som jeg husker ham som fra i sommer. Fart har han jo, det vet vi. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 13.11.2008 20:05 Post subject: |
|
|
Sellin virket rett og slett uhyre rask. Så ut som om Forren sto stille når Sellin la på sprang. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 13.11.2008 20:21 Post subject: |
|
|
Betyr kanskje at Forren er den nye Hoftun... |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 13.11.2008 20:42 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Jeg så kampen på web-tv fra utlandet, ingen problemer. |
Jeg fikk beskjeden om rettighetsmessige problemer da jeg gikk inn på kampen tidligere i dag. Jeg skrev etterfølgende en mail til TV2 om at jeg synes det var hinsides all fornuft. Nå svarte de akkurat at det med rettighetene var en feil, og at de hadde ordnet dette før kampstart. (Jeg merket ikke dette, da jeg som sagt lånte en norsk IP adresse under kampen.)
For å avslutte on topic kan jeg si at jeg synes kristobals bestekompis var blant de som utmerket seg positivt i dag. I tillegg har jeg en følelse av at Helland hadde scoret flere mål enn Tettey og Skjelbred tilsammen hvis han hadde fått spille til neste år. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
espano Junior
|
Posted: 13.11.2008 20:59 Post subject: |
|
|
Virket litt mere på hugget i dag Sellin ja. Det var også morro å se de andre 2- og 3. lagsspillerne få prøve seg mot molde. Tror ikke vi vil slite med dekningen på venstre-backen åra framover, etter det jeg så av Helland idag.  _________________ Rosenborg - Seriemester 09' |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.11.2008 21:29 Post subject: |
|
|
Hadde Berisha vært en spydspiss ville han ha scoret 10-14 mål garantert i løpet av en sesong. Han er veldig god i boksen, i tillegg jobber han godt bakover. Ankepunktet er nok farten, noe som gjør at han ikke er noen toppspiss. Jeg vil uansett ikke beholde ham ettersom fart er essensielt i moderne fotball. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.11.2008 21:54 Post subject: |
|
|
MÃ¥lene |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.11.2008 22:08 Post subject: |
|
|
Jeg så de første 65 min og må si det var skrale greier. Vi produserer riktignok et par gode muligheter, men Molde har like mange og større sjanser. I 1.omg ble Lago avslørt av Diouf og forsvaret hang dårlig sammen. Det positive var at Jarstein var trygg. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.11.2008 23:55 Post subject: |
|
|
Wangberg og Helland virker svært lovende. Synes Storflor så meget frisk ut på sammendraget, ble hårfint avblåst for offside da han scoret, skapte vår største sjanse som ikke ble mål og hadde assist på sistemålet. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 14.11.2008 00:36 Post subject: |
|
|
WegHard wrote: | nidaros997 wrote: | Jeg så kampen på web-tv fra utlandet, ingen problemer. |
Jeg fikk beskjeden om rettighetsmessige problemer da jeg gikk inn på kampen tidligere i dag. Jeg skrev etterfølgende en mail til TV2 om at jeg synes det var hinsides all fornuft. |
Jeg må i så måte få si TAKK! Jeg har forøvrig ved et par anledninger tidligere også fått meldingen om at kampen ikke kan vises grunnet utenlandsk ip-adresse, men så har jeg allikevel kunnet se kampen når den starter (intertoto-kamper), en gang ved at jeg først startet en vanlig TL-kamp og når denne er i gang deretter skifter til live-kampen.
Forøvrig gledelig at så mange juniorer får prøve seg på A-laget. Foruten de to som har fått mye skryt så var også Sellin frisk og rask. På tide med en stamme i laget med unge trøndere som etter hvert vil være gode nok til å kjempe om TL-medalje. Litt 'back to the 80s...' |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.11.2008 01:27 Post subject: |
|
|
AndreasR wrote: | Jeg setter en pils på at han ikke slipper inn mål i dag. Er du med, Storey? |
Ja, då är du skyldig mig en pils. På grund av transportproblemen föreslår jag att du skänker ett motsvarande belopp till en organisation som bekämpar rasism bland norska supportrar. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 14.11.2008 08:43 Post subject: |
|
|
Greit for meg. Men hvilken organisasjon skulle det være og er virkelig problemet med rasisme så stort her til lands? Går jo lenge mellom apelydene på norske tribuner. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.11.2008 11:40 Post subject: |
|
|
Jag får säga att jag blev bekymrad efter att ha läst inlägg om Konan på forumet den sista tiden. Tex detta uttalandet: Konan: Dum jävel, motbydelig type, pell deg till negerland. Det är väl minst jämförbart med apljud.
SOS Rasisme Norge, med kontor bla i Trondheim, arbetar mot all rasism inklusive vardagsrasism. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.11.2008 14:44 Post subject: |
|
|
SOS Rasisme er den største tulleorganisasjonen i landet. Ville heller valgt andre mer seriøse anti-rasistiske organisasjoner å forholde meg til. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.11.2008 16:11 Post subject: |
|
|
Det var ett förslag från min sida. Jag har ingen större kännedom om antirasistiska organisationer i Norge. SOS Rasisme är dock störst i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 14.11.2008 16:23 Post subject: |
|
|
SOS Rasisme i Norge preges i stor grad av sytten år gamle jenter med palestinaskjerf og medlemskap i SU som benytter enhver sak til å angripe "establishmentet", f.eks Ali Farah-saken, Obiora-saken, trikkemorderen etc. Det synes å være SOS Rasisme sin oppfatning at rasisme kun gjelder en vei.
Men nok om det. Grattis til RBK med en litt heldig seier. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.11.2008 16:33 Post subject: |
|
|
Det bästa med matchen var att Wangberg och Helland gjorde det såpass bra. Det finns inget roligare än när det kommer fram nya talanger från de egna leden. Nu väntar vi på genombrott av 92:orna Bakenga och Henriksen. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.11.2008 16:35 Post subject: |
|
|
SOS-Rasisme ledes av mennesker som er tilhengere av Stalin, Mao og Lenin, sos-rasisme ledes med andre ord av kommunister. www.tjen-folket.no
Fra wikipedia:
BÃ¥nd til Tjen folket
I Dagens Næringslivs reportasje 15. januar 2006 med tittelen «AKPs siste kupp» er organisasjonen sterkt kritisert. Det hevdes at den er dominert av personer fra ytre venstre i norsk politikk og det stilles spørsmål ved det høye medlemstallet. Avisen hevder også at «kjernen i Tjen folket og landsledelsen i SOS Rasisme består delvis av de samme menneskene.»
Står litt mer her:
http://www.demokratene.no...nl52.shtml |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.11.2008 17:30 Post subject: |
|
|
Om SOS Rasisme har anknytning till tokvänstern så verkar Demokratene tillhöra yttersta högern, i vartfall av annonsörena att döma: Sverigedemokraterna i Sverige och Dansk Folkeparti. Hu och we. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.11.2008 17:34 Post subject: |
|
|
Var bare en rask google som gjorde at jeg endte opp på den siden, er uansett fakta det som står i artikkelen. Men hvis du ønsker mer "nøytrale" kilder så er det bare å google tjen folket + sos rasisme. |
|
Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 14.11.2008 23:54 Post subject: |
|
|
AndreasR wrote: | Greit for meg. Men hvilken organisasjon skulle det være og er virkelig problemet med rasisme så stort her til lands? Går jo lenge mellom apelydene på norske tribuner. |
For å si det sånn: dersom det hadde vært Konan og ikke Iversen som hadde gått på fylla før et landslagsoppdrag, så hadde det ikke tatt lang tid før folk hadde tatt til orde for at de **** afrikanerne ikke har noe å gjøre i norsk fotball.
Hver gang en afrikaner gjør en dårlig kamp, eller gjør feil prioriteringer på banen så blir det gjort til et spørsmål om deres kulturelle nedstamning. Når f. eks Konan går i offside så er det et tegn på at afrikanere ikke har noe å gjøre i Rosenborg.
Å kalle folk som har disse meningene for rasister er nesten å gi dem for mye kred. At slike folk tenker langt nok til å fortjene en merkelapp som slutter på -ist (noe som tross alt forutsetter at man ikke er helt svimeslått i sine resonnementer) tror jeg er lite sannsynlig.
Men det er i alle fall en helsikes uting, som senker nivået i debatten om RBK, og det kan bli en alvorlig hindring for klubbens utvikling dersom slik idioti får lov til å blomstre. |
|
Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 15.11.2008 00:10 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | SOS-Rasisme ledes av mennesker som er tilhengere av Stalin, Mao og Lenin, sos-rasisme ledes med andre ord av kommunister. |
Vurdert å skifte navn til McCarthy? |
|
Back to top |
|
 |
|