| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.10.2008 23:39 Post subject: |
|
|
Nej inte poängen de senaste 30 dagarna utan från och med Hamréns ankomst då det perfekta paret Hamrén och Hoftun bildades. Självklart är det resultaten som räknas, man får inte stilpoäng för spelarinköpen. Det är ingen vettig människa som bedömer Ferguson efter inköpen av Kleberson, Djemba-Djemba och Veron utan efter de resultat han har uppnådd.
Förövrigt är jag anhängare av den engelska manager-modellen där det
finns en chef. Jag är skeptisk till modellen med två påvar. I ett sådant fall är det essentiellt att påvarna - tränaren och sportsliga ledaren - kan samarbeta. I detta hänseende verkar Hamrén och Hoftun vara perfekta, de verkar båda vara smidiga och prestigelösa personer. Ödesdigra påvekrockar är Törum-KT Eggen och Fjörtoft-Nordlie. Vi skall nog var glad för att vi inte har fått hit en sportslig ledare med egen agenda som hade stört Hamrén i hans arbete.
Jag är också nöjd med inköpen det senaste året utifrån en realistisk förväntningsnivå. Om du tror att alla inköp kommer att bli lyckade så tror du säkert även i likhet med Märtha Louise på änglar. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 05.11.2008 15:51 Post subject: |
|
|
| Synd at Savolainen er på vei ut, ref. artikkelen i Trønder-Avisa. Min første ripe i lakken til Hamrèn... |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 05.11.2008 16:02 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke alt som står i avisene som er sant da. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.11.2008 16:05 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | | Synd at Savolainen er på vei ut, ref. artikkelen i Trønder-Avisa. Min første ripe i lakken til Hamrèn... |
Og hvorfor er det en ripe? Er han ikke god nok så er han ikke god nok og da må vi selge han. Vi driver ikke med veldedighet vettu. Det gjør Frelsesarmeen. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 05.11.2008 16:19 Post subject: |
|
|
| Jeg synes Savolainen så veldig frisk og god ut i oppkjøringen til denne sesongen, definitivt en av våre beste da. Han viste tendenser til å være en virkelig utfordrer som indreløper. Synd at skaden har satt ham slik tilbake.. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.11.2008 16:25 Post subject: |
|
|
| Vel jeg så noen av oppkjøringskampene og ble lite imponert. Og den ene kampen han starta i serie var jo katastrofal. Han var feilplassert konstant i hele kampen mot Lyn hjemme på lerkendal |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 05.11.2008 16:41 Post subject: |
|
|
Strengt tatt var han ikke den eneste som var elendig i den kampen, en kamp han spilte med denne skaden i(?).
Og i de oppkjøringskampene jeg så spilte han bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.11.2008 17:19 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | | Synd at Savolainen er på vei ut, ref. artikkelen i Trønder-Avisa. Min første ripe i lakken til Hamrèn... |
Skal garantere at Trønder-Avisa's artikkel er bassert på ren synsing, ut i fra uttaket av troppen mot St.Etienne. Tviler på om journalistene har gjort noe annet enn å surfe på RBKweb, slik som andre sportsjournalister gjør...
Vil tro at Hamren max har sagt at det blir endringer, noe som sier seg selv, når det er kjent at Basma legger opp, Storflor går til godset, og Berisha drar hjem, så sier det seg selv at det blir endringer, enn trenger ikke 150 i IQ for å skjønne det,men utover det vet ikke T-A enn oss som skriver i RBKweb's forum. Så uprofesjonell er ikke Hamren før enn større kamp, det at spillere sier ingen kommentar er tynt artikkel grunnlag... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
kaffe78 Junior
|
Posted: 05.11.2008 17:25 Post subject: |
|
|
| T-A var på gårdagens trening og snakket med Hoftun og flere.. så de har desverre rett på sin sak |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.11.2008 17:35 Post subject: |
|
|
At det kommer en par nye navn, men at det blir så store som T-A skriver blir det ikke. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.11.2008 20:45 Post subject: |
|
|
Er enig i at det er hardt å felle dom over en spiller som mistet hele sin første sesong. Vi får heller ikke noen penger om vi kvitter oss med ham; må vel sannsynligvis betale sluttpakke i stedet.
Derfor mener jeg at vi i stedet burde gi ham minst et halvår til. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 09.11.2008 20:55 Post subject: |
|
|
| Der er jeg på linje. Synes det hadde vært spennende å se Savo i en indreløperrolle, de kvikke beina og gode overblikket han viste i oppkjøringen tror jeg han kan ha nytte av der. Har ikke gutten også vist en brukbar skuddfot for Rbk 2? |
|
| Back to top |
|
 |
Keyser Soze Senior
|
Posted: 11.11.2008 18:58 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke noe god følelse for at vi kvitter oss med Savo. Har i grunnen fått et meget godt inntrykk av finnen. Dette på tross for sin uheldige opptreden her tidlig i sesongen. Frykter at denne mannen blir plukket opp av et annet Tippeliga-lag og slår ut i full blomst.
Siden han fortsatt har kontraktstid igjen, så må jo noen gå aktivt inn for å hente han. Kanskje vi allikevel ikke har sett det siste av han i svart og hvitt. _________________ «Komplett leksikon, i utmerket stand gis bort, da behovet for det, ikke lenger er til stede, da kjerringa veit, og kan alt....» |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.11.2008 19:11 Post subject: |
|
|
| Når Jamtfall får frem til jul med å overbevis Hamrèn om at han skal ha ny kontrakt, hvorfor skulle da ikke Juska som går på en lengre kontrakt få minst like mye tid til å overbevise Hamrèn? Tror ikke Juska kommer til å bli solgt og den meget spekulative artikkelen til Trønder Avisa ville ikke jeg lagt så veldig mye vekt på. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.11.2008 14:14 Post subject: |
|
|
| Er det noen som forsvinner av årets kjøp er det neppe Savo. Finnen må bli skadefri og få være skikkelig fit gjennom en lengre periode før det vurderes noe mer om hans fremtid i RBK. Miller er det vel større sjanse for at forsvinner i løpet av vinteren. |
|
| Back to top |
|
 |
hoboj0e Proff

|
Posted: 12.11.2008 14:16 Post subject: |
|
|
Får håpe det. _________________ "Tom Nordlie er som en tidlig sædavgang. Det er godt i noen sekunder. Så kommer orgasmen. Så er det slutt".
Ivar Hoff |
|
| Back to top |
|
 |
Alianze. Senior
|
Posted: 12.11.2008 14:58 Post subject: |
|
|
tror ikke vi skall lege så mye i dene artikkelen fra T-A
de skriver blandt annet at sellin er i farseonen og det høres bare domt ut.
de selger ikke selin etter en halv sesong når han er et fremtidsprosjekt som allerede har gjort det bra på andrelaget.
Ã¥ ja juska har et bra skudd det er tungt og presist.
er ikke riktig plassen og diskutere dette hær men ser at berisha har vært i krangel synnes det har vært litt mye bråk rundt berisha  _________________ Superbia in Proelio |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 12.11.2008 17:04 Post subject: |
|
|
Vel er mulighet for at Erik Hamren nå har vært litt "tilbake" lent når det gjelder de eksisterende spillerne for å se de an og har nå lagt seg opp et helhetlig bilde på hvor gode de er og at han nå er kynisk (som han skal være) og sende bort de som ikke er gode nok og som ikke viser takter til å bli gode nok.
Dette er etter min mening helt på sin plass da Rosenborg i flere år har drevet med sysselsetting av spillere som ikke er gode nok. Bra noen tar tak og selger spillere som ikke er gode nok!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.11.2008 17:44 Post subject: |
|
|
Siden Høgmo var her har vi selgt mange spillere som ikke var god nok og noen jeg gjerne skulle hatt i klubben idag. Vi har ikke vært så dårlig som du vil ha det til på å kvitte oss med spillere. Jeg tror uansett at T-A artikklen er løse spekulasjoner og ikke noe å legge vekt på. Å jeg tror Hamrèn er fornuftig nok til å bruke mer tid på å vurdere Savolainen siden han har vært borte i mange måneder og trenger tid for å komme seg tilbake til vanlig nivå. Det er ikke bare å bytte ut en haug med spillere å så tro alt skal bli bedre. En er nødt til å gi spillere en mulighet for å spille seg inn og vende seg til spillesystem og Rosenborg som klubb. Storflor har fått denne tiden og ikke overbevist og det ble helt riktig å la han gå. Jeg tror ikke vi kommer til å få se så veldig mange utskiftninger i vinter, men heller noen få skikkelig gode spillere kommer inn for å komplimentere en litt tynn stall.
Last edited by Keenoir on 12.11.2008 18:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 12.11.2008 18:04 Post subject: |
|
|
Savolainen er ikke en gang med i treningskampen mot Molde, selv om han har spilt en del 2.-lagskamper. Er han hjemme i Finland og/eller skadet, eller er han bare satt helt ut av laget?
Hamrèn vil nok bygge sitt eget lag. Må tro at Sellin ble hentet inn i samråd med Hamrèn, og samme med Annan, mens alle andre blir vurdert og må eventuelt forlate RBK etter at sesongen er over, før Hamrèn henter inn nye spillere. Tror dessverre Savolainen forsvinner. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.11.2008 20:37 Post subject: |
|
|
Treningskampen mot Molde er jo der ikke for moro skyld. Treningskampene mot Molde og Man Utd Res er jo til for at a-laget, og lagets viktigste spillere skal få verdifull matchtrening før Valencia-kampen. Savolainen er overhodet ikke aktuell for Valencia-kampen. Så hvorfor skulle Savo være med mot Molde?
Hvis ikke Savo er med når man starter oppkjøringen mot en ny sesong i januar, så kan man begynne å lure. Det er som sagt ikke RBK2 som skal spille mot Molde. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 12.11.2008 20:51 Post subject: |
|
|
Fordi A-laget har mange spillere ute med skade og til og med juniorspillere er tatt inn i troppen til kampen mot Molde, men ser at klubben lister Savolainen som en av spillerne med skade.
Ville være underlig om ikke Savolainen fikk en sjanse til i sesongoppkjøringa akkurat slik som Lago fikk da han kom tilbake på utlån fra Gøteborg og Uruguay, men Hamrèn kan jo mene han har nok midtbanespillere? Kanskje vil situasjonen stille seg annerledes om en annen sv midtbanespillerne blir solgt, f.eks. PCS eller Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 27.01.2009 22:54 Post subject: |
|
|
attach: "Hvordan kan du si at Savolainen er en flopp? Det er rett og slett uhørt.
Hvis du vil fortsette diskusjonen, så svar i Savo-tråden."
Fordi han ikke har spilt en hel kamp? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.01.2009 22:55 Post subject: |
|
|
Han har da vært skadet sammenhengende siden i fjor vår.
I oppkjøringskampene i fjor, synes jeg til og med at han var en av våre aller beste spillere.
Last edited by attach on 27.01.2009 22:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 27.01.2009 22:57 Post subject: |
|
|
Ja, det vet jeg.. Men da må jeg få lov å kalle han en flopp? Flopp pga at han har vært skadet siden vi kjøpte han.
Edit: Joda, han var grei i to kamper eller noe sånt. Treningskamp mot molde eller tromsø. Husker ikke helt.
Last edited by Ingeman on 27.01.2009 22:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|