English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
St. Etienne - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.11.2008 23:46    Post subject: Reply with quote

Kvalheim hadde faktisk vært en forsterkning for oss. Skal vi prøve å hukke inn en gratis Rushfeldt han vet ihvertfall hvor målet står og har vett nok til å avslutte.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKalle
Rutinert

Ja 38, tiden går fort Very Happy

St.Etienne trenger "bare" tre målsjanser (så store at til og med en middelmådig søndagspiller kunne ha lett skåra) for de ikke er en patetisk parodi til et fotballag på Europa-Cup nivå...

Det er trist å se, og enda tristere å si dette.

RBK trenger en fullstending gjenoppbygning, fra A til Ã…, ikke bare litt justering.

En dårlig figur som denne vi vitner nå er noe som jeg trodde var over for godt. Fjerne minner fra 80- og tidlig 90-tallet...

Istedetfor er vi tilbake der i Juling-land, men med en nokså stolt fortid og liksom nokså store forventninger over fremtid.

Penger, penger og mer penger: dette er oppskriften til å bli igjen et lag som "store" klubber vil heller ikke møte.
Back to top
MH
Senior

Ingen sending med kommentarer fra verken spillere, trenere eller ledere på Zebra.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.11.2008 23:49    Post subject: Reply with quote

Vi spiller en meget god kamp, men naivt forsvarsspill og elendige avslutninger ødelegger. Hadde forventa tap, men ikke at vi skulle bli kontra i senk. Konan er tilbake på sitt elendige nivå fra i vår, at han i sine villeste fantasier kan tro at han er god nok for PL er en gåte. Man må også påpeke at Lustig ble avslørt flere ganger. At noen klarer å kaste skit om Strand etter denne kampen er en gåte, mannen går konstant på gode løp. Han er ikke like heldig med ballen, men sånn har han alltid vært.
Back to top
Tjlicious
Senior

PostPosted: 06.11.2008 23:49    Post subject: Kom ikke som noe sjokk Reply with quote

Dette kom på ingen måter som noe sjokk.

Jarstein er like ubrukelig èn-mot-èn som vanlig, og heller ikke nå er vi vitne til en redning som overgår det totalt elementære. Her skal det nevnes at han ikke fikk anledning til å vise nettopp dette i dag, da St. E stort sett var ufarlige.

Lago virker overnervøs etter sitt gule kort, og henger ikke med på notene ved de siste to målene. Dorsin spiller på sin side som vanlig en begredelig match. Jeg finner det rart at Berisha ble vraket etter sin gode debut, mens Dorsin på sin side synes å ha bunnløs tillit da basert på tidligere prestasjoner. Demi og Lustig leverer stort sett varene, uten å levere noen kjempekamp.

Tettey og Sapara leverer en knallgod førsteomgang, og jeg er stort sett fornøyd med det jeg så i andre omgang inntil jeg skrudde av etter 3-0. Strand (Supermann) lever ingen stor kamp, heller ikke Skjelbred imponerer i dag.

Ivers er like farlig som en skål med spaghetti foran gållen, med unntak av headingen som havnet i stolperoten, som dog var offside. Konan Ya var, med unntak av noen misser usynlig.

RBK sett under ett er like uheldig som den siste tidens trend har vist, der motstanderne stort sett scorer på alt det de får til foran mål. Konan Ya og Iversen bør kjenne sin besøkelsestid: Konan har stort sett vært usynlig etter en god periode tidligere i høst, og med unntak av innhoppet mot Brugge har jeg vært misfornøyd med Ivers nå de siste femten (!) kampene. Dette er tross alt TLs best betalte spiller.

Akkurat i dag gir jeg Hamrèn rett i det han kommer til å rose: attityden. Dagens match var preget av færre personlige feil enn vi har sett i det siste, og RBK hadde stort sett denne kampen i sin hule hånd med sine trygge ballvekslinger- og kontroll, som bare ved få anledninger minnet om Drillo-fotball.

Det skitne andremålet behøver jeg vel ikke kommentere..?

Tjlicious
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 23:51    Post subject: Reply with quote

forsåvidt ikke så innmari rart vi blir kontra i senk når vi har så innmari offensive backer på alt som er av sjanser. ellers mye enig med Henning.
Back to top
Sturridge
Junior

Er jo helt latterlige å se på! Hva har Hamren gjort med vårt kjære Rosenborg ? Han må ha ignorert trening av angrepsspill, aldri sett Rosenborg komme til så få sjanser, og score så lite mål som de har gjort under Hamren. Skjønner heller ikke byttene hans. Å Sette inn Traore, Aas og Nordvik. Når vi ligger under ? Hva med og heller sette inn Pelu, Jamtfall og Aas. Meningen å sette inn Nordvik for og sikre ett 3-0 tap ?
Back to top
Henri
Legende

Forøvrig vil jeg legge til at vi har blitt et taperlag.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

Loki wrote:
En dårlig figur som denne vi vitner nå er noe som jeg trodde var over for godt. Fjerne minner fra 80- og tidlig 90-tallet...

Istedetfor er vi tilbake der i Juling-land, men med en nokså stolt fortid og liksom nokså store forventninger over fremtid.

Det skal jo ikke mer enn en - 1 - god kamp mot europeisk motstand, og så mener man (ledelse, medier) at RBK igjen er på kurs mot topp 30 i Europa.

Nå gruer jeg meg faktisk til kampene mot Valencia og FCK. Valencia kommer til å være jævlig revansjesugne, og kommer helt sikkert til å ha gjort hjemmeleksa denne gangen. Mot et RBK-lag som kanskje allerede har gitt opp tanken på videre EC-spill, og som i tillegg er ute av sesong og normal kampform, kan det bli stygt. Så kan vi gå inn mot sistekampen borte mot FCK hvor vi muligens allerede er slått ut, og spillerne mest ser på danmarksbesøket som en mulighet for litt juleshopping - og så blir vi slått av dansker som etterpå naturligvis griper muligheten for å utrope seg til selvsagte konger av Norden.

Tjlicious wrote:
Jarstein er like ubrukelig èn-mot-èn som vanlig, og heller ikke nå er vi vitne til en redning som overgår det totalt elementære. Her skal det nevnes at han ikke fikk anledning til å vise nettopp dette i dag, da St. E stort sett var ufarlige.

Uenig i den, du. Jarstein kommer flere ganger i vanskelige situasjoner pga tilbakespill, som han rydder opp forbilledlig enkelt og greit, han plasserer seg bra i feltet og spiller i det hele tatt en god kamp. Han kan ikke lastes i det hele tatt for de tre målene, den støyten må faktisk forsvaret ta.

Ellers en meget bra debutpost, Tjilicious - selv om jeg ikke er enig i alt du sier. Tommel'n opp!

Last edited by TAF on 06.11.2008 23:58; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.11.2008 23:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror fakitsk vi hever oss og pisser på Valencia, slik at vi fortsatt har en liten mulighet til å gå videre, i det minste rent teoretisk. Men vi blir nok pissa på i Parken igjen. Desverre.
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.11.2008 23:59    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å disse Jarstein idag og han averget mange potensielt farlige sjanser ved å fungere som en glimmrende sweeper. Langt flere plusser en minuser for Jarstein idag. Han skal heller ikke ha skylden for tredjemålet, den må Skjelbred ta i sammen med Lago. Andre målet er Strand sin feil som slår en håpløs feilpassning forutt for kontringen.

Vi blir hard straffet for elendig avsluttninger og overilt angrepspill og manglende kynisme som så mange ganger tidligere i år. En ting vil jeg si til alle rosenborg sin fremste angripspiller " skyt, skyt for faen!", vi trenger faen meg ikke å tre ballen helt til vi er inne på 5 meteren, vi og Arsenal. Vi trenger to nye spisser til neste sesong og vi trenger en jævel av en general enten på midtbanen eller i midtforsvaret som kan holde unguttene i tøylene.

Vi er dårlig trent og det er ikke tilfeldig at vi plutselig begynner å gjøre stygge feil i den siste halvtimen. Dette er Henriksen sin feil selv om Hamrèn ikke sier det offentlig. Jeg mistenker også det at vi er dårlig trent gjør at vi mister konsetrasjonen forann målet.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.11.2008 23:59    Post subject: Reply with quote

Tross alt bedre å bli kontra i senk etter å ha kjørt kampen enn å ligge bakpå og forsvare seg og likevel tape.

I "gamle dager" slapp vi jo inn de fleste målene da vi var i balanse, på grunn av for dårlig press på ballfører.

Forsvarsspillerne våre får egentlig ikke spesielt kritikk i det hele tatt fra min side i denne kampen. Målene vi slipper inn kommer jo som følge av at vi ikke scorer selv.

Den dagen RBK begynner å score på sjansene vil antall baklengsmål falle drastisk, fordi om vi hadde scoret først i dag så ville de jo aldri hatt lyst nok, evner nok eller plass nok til å score sine tre mål.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nidaros997
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 00:03    Post subject: Reply with quote

Enig i at Hamrèn har en større jobb foran seg enn det jeg trodde foran denne sesongen. Resultatmessig er RBK der laget var for ett år siden i TL, men i Europa må man prestere over evne i de to siste kampene for å tangere prestasjonen fra i fjor, som attpåtil var i CL.

Dessverre kan man begynne å se konturene av at RBK "endelig" har begynt å stabilisere seg sportslig ifht. hvordan klubben drives sportslig med tanke på den sportslige ledelsens kompetanse og spillerstallens kvaliteter, eller mangel på sådan. Jeg er tvilende til om Hoftun, Rambo, Hjelde m.fl. som nå er ansatt i det sportslige apparatet rundt Hamrèn har det som skal til for at RBK blir det førende laget i Norge og et lag å regne med ute i Europa.

I tillegg er det tydelig mangel på kvalitet i laget i forsvar og i angrep, tildels også på midtbanen mht. løpskraft i 90 minutter og skåringer, en situasjon som har vært kjent i lang tid uten at klubben har evnet å forsterke hverken angrep eller forsvar i tilstrekkelig grad. Den eneste med kvalitet har vært Stadsgaard, som er skadeutsatt.

Når RBK ikke en gang klarer å kvalifisere seg for UEFA-cup spill til neste sesong (om man ikke har flaks ifht. fair play, noe som ikke er avklart før på forsommeren neste år), så begynner den dårlige ledelsen de siste årene å sette RBK i en posisjon hvor veien tilbake blir veldig lang. Hvis klubben neste år ikke tar medalje, så er RBK definitivt en middelhavsfarer i norsk TL.

Forhåpentligvis forsterkes laget i januar, Iversen + Konan m.fl. selges, Skjelbred, Tettey m.fl. beholdes, toppidrettskultur kreves av spillerne, sportslig ledelse og støtteapparat viser seg å holde mål, og Hamren lykkes med å gi spillerne et solid treningsgrunnlag samt struktur i spillet før seriestart, og til neste høst har RBK tatt minst medalje i TL. Det var dette jeg trodde ville skje i år, og det MÅ skje neste år. Hvis ikke er alt prat om topp 30 bare patetisk og RBK anno 2008-2009 intet annet enn keiserens nye klær, dvs. RBK har blitt mer medieavdelig og underholdning enn toppidrett.
Back to top
Tjlicious
Senior

PostPosted: 07.11.2008 00:06    Post subject: Reply with quote

Quote:
Uenig i den, du. Jarstein kommer flere ganger i vanskelige situasjoner pga tilbakespill, som han rydder opp forbilledlig enkelt og greit, han plasserer seg bra i feltet og spiller i det hele tatt en god kamp. Han kan ikke lastes i det hele tatt for de tre målene, den støyten må faktisk forsvaret ta.

Ellers en meget bra debutpost, Tjilicious - selv om jeg ikke er enig i alt du sier. Tommel'n opp!

Takk, RAF. Jarstein skal ha for at han som regel er knallgod og trygg i feltarbeidet. Du sier at han ikke kan lastes for noen av målene, dog sitter jeg igjen med en følelse av at så og si alt passerer Jarstein i èn-mot-èn-situasjoner..! Men du har unektelig rett i at både forsvaret (Lago?) og en litt overivrig hånd har stor skyld i de to målene.

EDIT: Det quote-systemet er kanskje ikke det beste jeg har vært borti..;)
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 07.11.2008 00:11    Post subject: Reply with quote

Sturridge wrote:
Er jo helt latterlige å se på! Hva har Hamren gjort med vårt kjære Rosenborg ? Han må ha ignorert trening av angrepsspill, aldri sett Rosenborg komme til så få sjanser, og score så lite mål som de har gjort under Hamren. Skjønner heller ikke byttene hans. Å Sette inn Traore, Aas og Nordvik. Når vi ligger under ? Hva med og heller sette inn Pelu, Jamtfall og Aas. Meningen å sette inn Nordvik for og sikre ett 3-0 tap ?

Shut up.
God kamp av Rosenborg, de sugde bare på å omstille seg ved målene.
Å gå etter Hamrén nå er det dummeste jeg har hørt.
hendrix
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 00:11    Post subject: Reply with quote

Da har Valencia tatt ledelsen 1-0 mot FCK. 61' Morientes.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2008 00:14    Post subject: Reply with quote

Bra det er jævlig viktig nå at St.Etienne og Valencia tar full pott slik at det blir en ren duell mellom oss Brugge og FCK om den siste plassen.
Back to top
wulav
Junior

PostPosted: 07.11.2008 00:14    Post subject: Reply with quote

1-1.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 00:18    Post subject: Reply with quote

Viss brugge og fck taper resten av kampene og vi vinner mot fck går vi videre! Very Happy Razz
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 00:19    Post subject: Reply with quote

de skal vel møtes innbyrdes, så kan bli vanskelig..
Back to top
Zeph
Junior

PostPosted: 07.11.2008 00:22    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at det er mye frustrasjon som må luftes blant mine medsupportere. Samtidig har jeg lyst til å mane til edruelighet når det gjelder prestasjonen i kveldens kamp. Dette er langtfra verdens ende. Faktum er at RBK gjennomførte en bortimot optimal bortekamp i 59 minutter både taktisk og spillmessig. Rosenborg henger fortsatt godt med selv etter det første målet, før juks og fanteri får passere, og kampen drepes med 2-0. Det som skjer deretter er relativt uinteressant da det ikke forteller så mye om rosenborgs prestasjonsnivå.

Frustrasjon rettet mot Hamren ser jeg på som fullstendig uforståelig og historieløst, da man endelig begynner å se tegn på et planmessig kollektivt spill, noe som åpenbart har vært mangelvare i flere år og gjennom flere trenere.

Slik jeg ser det er rosenborg gjennomsyret av spillmessig kvalitet, men mangler prikken over i'en i alle ledd. Dette kan nok forklares med både noe mangel på rutine i mannskapet, og noe mangel på matchvinnende spisskvaliteter både defensivt og offensivt per dags dato. Dette er noe jeg forventer at klubben gjør noe med når overgangsvinduet åpner igjen.

Jeg mener at selv om resultatene går mot oss for tiden, så er fundamentet bra, og at det ikke skal mere til enn 2-3 knallsigneringer til før neste sesong, før lokomotivet RBK kommer opp i marsjfart igjen, både spill - og resultatmessig.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 07.11.2008 00:26    Post subject: Reply with quote

Jeg gir klubben en siste sjanse til å skaffe kvalitet i januar. Blir det bare fjes fra 1div og spillere som ikke forsterker ANGREPET så gir jeg opp RBK som toppklubb.

Da er vi i første div innen 5-10årsperiode
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 00:26    Post subject: Reply with quote

1-1 slutt valencia-fck

st.etienne 2 6-1 6poeng
valencia 1 1-1 1poeng
brugge 1 0-0 1poeng
fck 2 2-4 1poeng
rbk 2 0-3 1poeng
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 00:27    Post subject: Reply with quote

Jeg gir aldri opp!

Men noe må virkelig blit gjort hvis de som driver med styr og stell på brakka fortsatt skal sitte der!
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 00:28    Post subject: Reply with quote

Strand var bra, i 45 minutter. Burde ikke ha fått et minutt lengre enn 1.omgangen.

Men Midtbanen løper ikke hjem på 1-0, hvor er Sapara,Strand & Skjelbred.

Synes Hamren er altfor defensiv, når han tar ut Iversen og setter inn Traore, og går nærmest over til 4-5-1, og Traore blir DM sammen med Tettey. Aas burde inn for Iversen, når Aas først får 10 min, så burde han ha fått 20 min.....

Nordvik burde aldri ha kommet inn for Lustig, heller en offesiv spiller.

Noen som gidder å lage børs?[/code]
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb