View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ya Senior
|
Posted: 04.11.2008 22:34 Post subject: |
|
|
Tåpelig å være så sarkastisk.
Engelsken er ikke så god ennå hos Konan og man må ta han som han er...
Hva kan man forvente. Komme til en helt fremmed kultur, elendig klima, lite spilletid i store perioder.
Marginene har ikke vært på Konan sin side og her inne er det mange som ikke ser kvalitetene på banen.
Litt mer stang inn så hadde tonen vært en annen.
For meg vil det være et savn hvis vi mister Konan. Han gjør ting med ballen som kun Sapara gjør etter. Skjelbred når han til knærne.. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.11.2008 00:56 Post subject: Konan |
|
|
Ya,mitt innlegg er nok preget av at han ikke vil forlenge kontrakten straks han begynner å prestere sånn noenlunde som en lagspiller.
Synes vi har brukt mye tid på å få ham dit han er i dag.Ser også at han er en av spillerne i tippeligaen med mest stangskudd og at han har jobbet stadig bedre....men som sagt,titalls millioner for en som vil bli bosmanspiller er mere verdt enn personen Konan spør du meg. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 06.11.2008 01:41 Post subject: |
|
|
konan har uttalt seg igjen...
"Mine agenter jobber, og folk i England har fortalt meg at det kan bli en mulighet til å signere ganske snart, sier Konan Ya til setantasports.com.
Stoke City skal være én av klubbene som følger ivorianeren. På spørsmål om hvordan han har fulgt klubben, og hva han synes om det nyopprykkedes bragd mot Arsenal, lot RBK-spilleren seg rive med.
- Det var en utrolig seier for dem, og å spille der ville vært fantastisk, sier han."
http://fotball.adressa.no...122096.ece |
|
Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 06.11.2008 02:40 Post subject: |
|
|
Begynner å bli temmelig lei av disse frieriene fra Afrikanerne.
Greit nok at de har ambisjoner om å komme til en av de store ligaene, men slik flørting som blir gjengitt her og det Kone holdt på med blir for dumt. RBK burde ikke tolerere det og gitt de klar beskjed om at det ikke tolereres.
"Hold kjeft og ha 100% fokus på å gjøre en best mulig jobb for klubben som lønner dere...om dere ønsker å være aktuelle for 1. lagsfotball."
Det burde være en selvfølge.... |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 06.11.2008 03:50 Post subject: |
|
|
"always the group" MY ASS! Konan er en egostisk og ikke minst hjernedød idiot som bør benkes til fordel for Pelu etter slike utspill. Har ikke vært SÅ spesielt god i høst heller akkuratt... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.11.2008 09:41 Post subject: |
|
|
Han vil ikke skrive ny kontrakt og han har vært god kun i enkeltkamper: Her er det bare å akseptere det som kommer av bud (sannsynligvis ingen, og neppe fra Premier League). |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 06.11.2008 10:20 Post subject: |
|
|
Konan kom for å spille CL og deretter gå videre til en bedre betalt jobb. Hva venter dere? jeg synes for øvrig han har vært en av de mest positive overraskelsene i år. Mange hadde avskrevet ham, men så kom han sterkt tilbake i høst og reddet oss i mange kamper.
jeg merker meg at både Konan og Kone var ivrige på å gå videre. Traore fornyet kontrakten, men han er jo yngre. Vi kan lære to ting av dette: Lojaliteten er noe svakere enn hos nordiske spillere, men også en annen ting: De ble ikke satset på, og da kan vi ikke vente annet enn at de ønsker å stikke fortest mulig.
Konklusjon: Klubben har fortsatt mye å lære når det gjelder å integrere utenlandske spillere. Det gikk lang tid før ledelsen så potensialet hos Konan og kone. Frykter det samme skjer med Traore. han kan ikke fortsette å spille bare 20 minutter i hver kamp. |
|
Back to top |
|
 |
obscurr Junior
|
Posted: 06.11.2008 10:26 Post subject: |
|
|
Konan ikke satset på? Det er vel ikke mange som har spilt mer enn han i år? 4-5 stk? Han har fått spilletid etterhvert som han har blitt bedre mener nå jeg. Å integrere utlendinger er ikke det samme som å la de få spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.11.2008 10:39 Post subject: |
|
|
Enig med obscurr.
At han ønsker seg videre har jeg ingen problemer med, poenget er at en spiller som ikke vil skrive ny kontrakt og som vi bør kunne erstatte bør selges. |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 06.11.2008 10:53 Post subject: |
|
|
Konan vil til Stoke.. Jaja, han kan ihvertfall ikke ha peiling op hvilken type fotball Stoke spiller. Utenlukkende mål på lange innkast fra Rory Delap. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 06.11.2008 10:55 Post subject: |
|
|
Vel, det at han faktisk ikke har vært så strålende for oss før nå kan tillegges at han faktisk aldri har vært vant til å spille spiss...
Han har blitt brukt på alle andre posisjoner enn det han spilte i Afrika. Det at han da brukte tid på å bli vant til spissrollen er ikke rart, en rolle han strengt tatt ikke fikk lov til å prøve seg på i mer enn èn kamp i strekk før i høst..
Det at PIN-kode sier at han ikke har vært "såå god i høst" tillegger jeg den vanlige skuffelsen over spillere som sier de vil vekk. For han har vært såå god i høst, og er kanskje den største grunnen til oppturen i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.11.2008 11:05 Post subject: |
|
|
Brandy wrote: |
jeg merker meg at både Konan og Kone var ivrige på å gå videre. Traore fornyet kontrakten, men han er jo yngre..... Lojaliteten er noe svakere enn hos nordiske spillere |
Jaha, Stoor och Dorsin var mer lojala? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.11.2008 11:14 Post subject: |
|
|
Det er det samme folkene som vil bli kvitt "negran"* som blir forbannet når dem reiser, merkelig logikk.
*kun ment som et utrykk som folk bruker når dem er frustrert med måten Roseborg spiller og gir skylden til afrikanerene. Ikke fullts så utbredt her inne så på kommentatorfeltet i adressa. Hvor nasjonalismen til tider blir litt vel mye etter min smak. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.11.2008 11:20 Post subject: |
|
|
Er det noe som har skuffet meg i de siste kampene, er det at Konan Ya har blitt byttet ut før slutt, mens Steffen Iversen har fått være på banen. Resultatet har vært at det lille vi har skapt har blitt til ingenting mot slutten av kampene.
Jeg syns Konan Ya har vært langt bedre enn Iversen den siste måneden. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.11.2008 11:30 Post subject: |
|
|
LOST wrote: | Begynner å bli temmelig lei av disse frieriene fra Afrikanerne. |
Samma sak för mig när det gäller Europeerna; jag tänker främst på Ronaldos frierier till Real Madrid trots att han har fyra år kvar på ett ytterst lukrativt kontrakt med Man U. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 06.11.2008 11:45 Post subject: |
|
|
Er det å få spille det samme som "å bli satset på"?
Hvis du skal satse på en spiller fra en temmelig annen kultur (Konan har vel aldri bodd utenfor Afrika før han ble 24 år) må du ha en veldig tett oppfølging, med fadderordninger og språkopplæring hver dag og hele pakka. Det at Konan var borte fra noen treninger og noe annet slikt skurr, skriver jeg på kontoen for at RBK ikke har hatt et godt nok opplegg og derfor: At de ikke satset NOK på Konan og Kone.
Les forresten artikkel i Aftenposten for noen dager siden om hvordan Stbk satset på Alanzinho. han fikk ikke være i fred det første året. Det var alltid en fadder der som hjalp ham med hva det skulle være. Sakte men sikkert har han blitt tilpasset et norsk lag. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 06.11.2008 11:48 Post subject: |
|
|
Enig, Brady. Det som spissene våre har skapt, og gjort, har i realiteten vært Konans verk. Han jobber, sliter og skaper sjanser både for seg selv og lagkamerater. Iversen gjør ingen av de tingene. |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 06.11.2008 11:52 Post subject: |
|
|
Brandy wrote: | Konan har vel aldri bodd utenfor Afrika før han ble 24 år. |
Ikke for å pirke, men er Konan Ya er vel ikke mer enn 24 år nå. Kom vel til rosenborg for 2 år siden. |
|
Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 06.11.2008 11:57 Post subject: |
|
|
- Jeg har lest om Stoke på nettet og for å være helt ærlig synes jeg det er en bra klubb.
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=523813
Faen for en klovn! |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 06.11.2008 12:09 Post subject: |
|
|
under spillere til venstre burde det stått når kontrakten til hver enkelt går ut, noe å tenke på thomas?
vil heller ha konan her i 1 år til enn 6-7 mill nå. tenk når hamren får hamret samhandling og offside-regler inn i hodet på han i vinter. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 06.11.2008 12:36 Post subject: |
|
|
står da hvor lang kontrakt de har under rubrikken "spillere",du må bare gå inn på profilen deres. |
|
Back to top |
|
 |
obscurr Junior
|
Posted: 06.11.2008 12:46 Post subject: |
|
|
Brandy wrote: | Er det å få spille det samme som "å bli satset på"?
|
Ikke for å være vanskelig, men du sier jo at du frykter at det samme skjer med Traore siden han bare får spille i noen minutter hver kamp.
Anyway, spillere som ikke vil spille for RBK, hva skal vi med dem? Jeg mener slaget er tapt, i allefall i dette tilfellet, hvor Konan så åpenlyst vil bort og kommenterer dette åpent i media gjentatte ganger. |
|
Back to top |
|
 |
LaserNizze Junior
Joined: 30 Oct 2008 Posts: 4 Location: Bucaramanga, Colombia
|
Posted: 06.11.2008 15:44 Post subject: |
|
|
Gud, så uspiselig han er. Dette begynner å ligne en ond sirkel, synes jeg. Vi er avhengige av at spillere spiller bra, men det skal mindre og mindre til før spillerne selv synes de er god nok til å begynne å selge seg på denne måten. Blir vi nødt til å kjøpe middelmådige spillere som ikke skiller seg ut for å få den kontinuiteten vi hadde i storhetstiden? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.11.2008 15:53 Post subject: |
|
|
Nja, det må kanskje gjøres litt research på hvilke typer spillerne er også ja.
Som tidligere nevnt virker eksempelvis Sapara som en spiller som ikke drar ved første og beste mulighet. Jeg tror ikke jeg har hørt ham snakke om klubbskifte en eneste gang siden han kom hit, evt etter at han begynte å trives skikkelig her. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.11.2008 16:03 Post subject: |
|
|
LaserNizze wrote: | Blir vi nødt til å kjøpe middelmådige spillere som ikke skiller seg ut for å få den kontinuiteten vi hadde i storhetstiden? |
Hvis vi hadde villet, hadde vi hatt mer kontinuitet de siste årene enn hva vi hadde i storhetstiden.
Nå er det et fåtall av spillerne som blir plukket opp av større europeiske klubber, mens det på 90-tallet var snakk om nesten hele laget som var ønsket av en eller annen europeisk klubb.
Det var heller ikke mindre avisskriverier om at spillerne ønsket om å komme seg til et annet land den gangen enn hva det er nå.
Plus ça change, plus c'est la même chose |
|
Back to top |
|
 |
|