English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Didier Konan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 101, 102, 103  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ya
Senior

PostPosted: 04.11.2008 22:34    Post subject: Reply with quote

Tåpelig å være så sarkastisk.
Engelsken er ikke så god ennå hos Konan og man må ta han som han er...

Hva kan man forvente. Komme til en helt fremmed kultur, elendig klima, lite spilletid i store perioder.

Marginene har ikke vært på Konan sin side og her inne er det mange som ikke ser kvalitetene på banen.
Litt mer stang inn så hadde tonen vært en annen.

For meg vil det være et savn hvis vi mister Konan. Han gjør ting med ballen som kun Sapara gjør etter. Skjelbred når han til knærne..
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran

PostPosted: 05.11.2008 00:56    Post subject: Konan Reply with quote

Ya,mitt innlegg er nok preget av at han ikke vil forlenge kontrakten straks han begynner å prestere sånn noenlunde som en lagspiller.
Synes vi har brukt mye tid på å få ham dit han er i dag.Ser også at han er en av spillerne i tippeligaen med mest stangskudd og at han har jobbet stadig bedre....men som sagt,titalls millioner for en som vil bli bosmanspiller er mere verdt enn personen Konan spør du meg.
thoves
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 01:41    Post subject: Reply with quote

konan har uttalt seg igjen...

"Mine agenter jobber, og folk i England har fortalt meg at det kan bli en mulighet til å signere ganske snart, sier Konan Ya til setantasports.com.

Stoke City skal være én av klubbene som følger ivorianeren. På spørsmål om hvordan han har fulgt klubben, og hva han synes om det nyopprykkedes bragd mot Arsenal, lot RBK-spilleren seg rive med.

- Det var en utrolig seier for dem, og å spille der ville vært fantastisk, sier han."

http://fotball.adressa.no...122096.ece
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LOST
Proff

PostPosted: 06.11.2008 02:40    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli temmelig lei av disse frieriene fra Afrikanerne.

Greit nok at de har ambisjoner om å komme til en av de store ligaene, men slik flørting som blir gjengitt her og det Kone holdt på med blir for dumt. RBK burde ikke tolerere det og gitt de klar beskjed om at det ikke tolereres.

"Hold kjeft og ha 100% fokus på å gjøre en best mulig jobb for klubben som lønner dere...om dere ønsker å være aktuelle for 1. lagsfotball."

Det burde være en selvfølge....
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 06.11.2008 03:50    Post subject: Reply with quote

"always the group" MY ASS! Konan er en egostisk og ikke minst hjernedød idiot som bør benkes til fordel for Pelu etter slike utspill. Har ikke vært SÅ spesielt god i høst heller akkuratt...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.11.2008 09:41    Post subject: Reply with quote

Han vil ikke skrive ny kontrakt og han har vært god kun i enkeltkamper: Her er det bare å akseptere det som kommer av bud (sannsynligvis ingen, og neppe fra Premier League).
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 06.11.2008 10:20    Post subject: Reply with quote

Konan kom for å spille CL og deretter gå videre til en bedre betalt jobb. Hva venter dere? jeg synes for øvrig han har vært en av de mest positive overraskelsene i år. Mange hadde avskrevet ham, men så kom han sterkt tilbake i høst og reddet oss i mange kamper.

jeg merker meg at både Konan og Kone var ivrige på å gå videre. Traore fornyet kontrakten, men han er jo yngre. Vi kan lære to ting av dette: Lojaliteten er noe svakere enn hos nordiske spillere, men også en annen ting: De ble ikke satset på, og da kan vi ikke vente annet enn at de ønsker å stikke fortest mulig.

Konklusjon: Klubben har fortsatt mye å lære når det gjelder å integrere utenlandske spillere. Det gikk lang tid før ledelsen så potensialet hos Konan og kone. Frykter det samme skjer med Traore. han kan ikke fortsette å spille bare 20 minutter i hver kamp.
Back to top
obscurr
Junior

PostPosted: 06.11.2008 10:26    Post subject: Reply with quote

Konan ikke satset på? Det er vel ikke mange som har spilt mer enn han i år? 4-5 stk? Han har fått spilletid etterhvert som han har blitt bedre mener nå jeg. Å integrere utlendinger er ikke det samme som å la de få spilletid.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.11.2008 10:39    Post subject: Reply with quote

Enig med obscurr.

At han ønsker seg videre har jeg ingen problemer med, poenget er at en spiller som ikke vil skrive ny kontrakt og som vi bør kunne erstatte bør selges.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 06.11.2008 10:53    Post subject: Reply with quote

Konan vil til Stoke.. Jaja, han kan ihvertfall ikke ha peiling op hvilken type fotball Stoke spiller. Utenlukkende mål på lange innkast fra Rory Delap.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 10:55    Post subject: Reply with quote

Vel, det at han faktisk ikke har vært så strålende for oss før nå kan tillegges at han faktisk aldri har vært vant til å spille spiss...
Han har blitt brukt på alle andre posisjoner enn det han spilte i Afrika. Det at han da brukte tid på å bli vant til spissrollen er ikke rart, en rolle han strengt tatt ikke fikk lov til å prøve seg på i mer enn èn kamp i strekk før i høst..

Det at PIN-kode sier at han ikke har vært "såå god i høst" tillegger jeg den vanlige skuffelsen over spillere som sier de vil vekk. For han har vært såå god i høst, og er kanskje den største grunnen til oppturen i høst.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 11:05    Post subject: Reply with quote

Brandy wrote:

jeg merker meg at både Konan og Kone var ivrige på å gå videre. Traore fornyet kontrakten, men han er jo yngre..... Lojaliteten er noe svakere enn hos nordiske spillere

Jaha, Stoor och Dorsin var mer lojala?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.11.2008 11:14    Post subject: Reply with quote

Det er det samme folkene som vil bli kvitt "negran"* som blir forbannet når dem reiser, merkelig logikk.

*kun ment som et utrykk som folk bruker når dem er frustrert med måten Roseborg spiller og gir skylden til afrikanerene. Ikke fullts så utbredt her inne så på kommentatorfeltet i adressa. Hvor nasjonalismen til tider blir litt vel mye etter min smak.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 11:20    Post subject: Reply with quote

Er det noe som har skuffet meg i de siste kampene, er det at Konan Ya har blitt byttet ut før slutt, mens Steffen Iversen har fått være på banen. Resultatet har vært at det lille vi har skapt har blitt til ingenting mot slutten av kampene.

Jeg syns Konan Ya har vært langt bedre enn Iversen den siste måneden.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 11:30    Post subject: Reply with quote

LOST wrote:
Begynner å bli temmelig lei av disse frieriene fra Afrikanerne.

Samma sak för mig när det gäller Europeerna; jag tänker främst på Ronaldos frierier till Real Madrid trots att han har fyra år kvar på ett ytterst lukrativt kontrakt med Man U.
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 06.11.2008 11:45    Post subject: Reply with quote

Er det å få spille det samme som "å bli satset på"?

Hvis du skal satse på en spiller fra en temmelig annen kultur (Konan har vel aldri bodd utenfor Afrika før han ble 24 år) må du ha en veldig tett oppfølging, med fadderordninger og språkopplæring hver dag og hele pakka. Det at Konan var borte fra noen treninger og noe annet slikt skurr, skriver jeg på kontoen for at RBK ikke har hatt et godt nok opplegg og derfor: At de ikke satset NOK på Konan og Kone.

Les forresten artikkel i Aftenposten for noen dager siden om hvordan Stbk satset på Alanzinho. han fikk ikke være i fred det første året. Det var alltid en fadder der som hjalp ham med hva det skulle være. Sakte men sikkert har han blitt tilpasset et norsk lag.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 11:48    Post subject: Reply with quote

Enig, Brady. Det som spissene våre har skapt, og gjort, har i realiteten vært Konans verk. Han jobber, sliter og skaper sjanser både for seg selv og lagkamerater. Iversen gjør ingen av de tingene.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 06.11.2008 11:52    Post subject: Reply with quote

Brandy wrote:
Konan har vel aldri bodd utenfor Afrika før han ble 24 år.

Ikke for å pirke, men er Konan Ya er vel ikke mer enn 24 år nå. Kom vel til rosenborg for 2 år siden.
Back to top
firkl0ver
Junior

PostPosted: 06.11.2008 11:57    Post subject: Reply with quote

- Jeg har lest om Stoke på nettet og for å være helt ærlig synes jeg det er en bra klubb.

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=523813

Faen for en klovn!
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 12:09    Post subject: Reply with quote

under spillere til venstre burde det stått når kontrakten til hver enkelt går ut, noe å tenke på thomas?

vil heller ha konan her i 1 år til enn 6-7 mill nå. tenk når hamren får hamret samhandling og offside-regler inn i hodet på han i vinter.
thoves
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 12:36    Post subject: Reply with quote

står da hvor lang kontrakt de har under rubrikken "spillere",du må bare gå inn på profilen deres.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
obscurr
Junior

PostPosted: 06.11.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

Brandy wrote:
Er det å få spille det samme som "å bli satset på"?

Ikke for å være vanskelig, men du sier jo at du frykter at det samme skjer med Traore siden han bare får spille i noen minutter hver kamp.

Anyway, spillere som ikke vil spille for RBK, hva skal vi med dem? Jeg mener slaget er tapt, i allefall i dette tilfellet, hvor Konan så åpenlyst vil bort og kommenterer dette åpent i media gjentatte ganger.
Back to top
LaserNizze
Junior

PostPosted: 06.11.2008 15:44    Post subject: Reply with quote

Gud, så uspiselig han er. Dette begynner å ligne en ond sirkel, synes jeg. Vi er avhengige av at spillere spiller bra, men det skal mindre og mindre til før spillerne selv synes de er god nok til å begynne å selge seg på denne måten. Blir vi nødt til å kjøpe middelmådige spillere som ikke skiller seg ut for å få den kontinuiteten vi hadde i storhetstiden?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.11.2008 15:53    Post subject: Reply with quote

Nja, det må kanskje gjøres litt research på hvilke typer spillerne er også ja.

Som tidligere nevnt virker eksempelvis Sapara som en spiller som ikke drar ved første og beste mulighet. Jeg tror ikke jeg har hørt ham snakke om klubbskifte en eneste gang siden han kom hit, evt etter at han begynte å trives skikkelig her.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 16:03    Post subject: Reply with quote

LaserNizze wrote:
Blir vi nødt til å kjøpe middelmådige spillere som ikke skiller seg ut for å få den kontinuiteten vi hadde i storhetstiden?

Hvis vi hadde villet, hadde vi hatt mer kontinuitet de siste årene enn hva vi hadde i storhetstiden.

Nå er det et fåtall av spillerne som blir plukket opp av større europeiske klubber, mens det på 90-tallet var snakk om nesten hele laget som var ønsket av en eller annen europeisk klubb.

Det var heller ikke mindre avisskriverier om at spillerne ønsket om å komme seg til et annet land den gangen enn hva det er nå.

Plus ça change, plus c'est la même chose
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 101, 102, 103  Next
Page 46 of 103

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb