View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.11.2008 11:43 Post subject: |
|
|
Vilken äcklig ton han har Evensen. Han försöker att vara rolig men det finns ingen antydan till att man ens drar på munnen. Det är otroligt att en dagstidning, som vill vara serös, kan publicera något sådant. Jag kan jämföra med min hustidning i Sverige, Sydsvenskan i Malmö, den skulle aldrig ha nedsudlat sina spalter med en artikel från en sportjournalist som
har som huvudsyfte att försvara sin tidigare skandalösa artikel om
att Kjernens ledning är fascistisk. Och till sin hjälp i sin argumentation drar han fram en person med parkinson och en hooligan. Evensen det här är inte seriöst, nu måste du ta dig samman. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 05.11.2008 12:14 Post subject: |
|
|
Quote: | Men nå ser jeg til min store glede at jeg har tatt feil, og at Kjernen virkelig er inkluderende, for jeg leste om en fotballsupporter i Adressa nylig som fortalte at han har stor fornøyelse av å reise rundt i England, iført sitt fineste tøy av de flotteste merker, og banke opp folk rett og slett fordi han liker det, og fordi han mener det er det rette å gjøre for en som elsker fotball. Hjemme i Trondheim tar han det litt mer med ro og benker seg sammen med sine medsupportere i Kjernen til kamp. Det er frisonen hans.
Han nevnte ingenting om at han har fått brev som ber ham finne seg et annet sted å være, så her har jeg altså begått en grov urett mot de svarte og hvite. Selv de med hang til å begå umotiverte og rasistisk baserte voldshandlinger mot tilfeldige forbipasserende er selvsagt velkommen i hopen, så min påstand om at supporterkulturen er ekskluderende er urimelig.
|
Bare meg som synes den linja der er over streken? Håpløst at adressa lar han der ha fritt spillerom. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.11.2008 13:53 Post subject: |
|
|
Vær Varsom-plakaten wrote: | 2.1. Den ansvarlige redaktør har det personlige og fulle ansvar for mediets innhold.
2.3. Redaksjonelle medarbeidere må ikke ha oppdrag eller verv, økonomiske eller andre bindinger som kan skape interessekonflikter i forhold til deres redaksjonelle oppgaver. De må unngå dobbeltroller som kan svekke deres troverdighet. Vis åpenhet om forhold som kan påvirke redaksjonelle medarbeideres habilitet.
4.13. Feilaktige opplysninger skal rettes og eventuelt beklages snarest mulig. |
Fyren er en Vålerengasupporter (underordnet) som bevisst sprer feilaktige opplysninger om Kjernen. Arne Blix og Adressa bør meldes inn for PFU momentant.
Hva som faktisk stod i casualartikkelen:
- Jeg har ikke sett noen tegn. Og det er ikke interessant for meg. Jeg kan dra på Lerkendal, og holder med RBK, men det blir på en annen måte.
1. Jeg har ikke sett noen tegn.
2. Hvor står det noe om Kjernen?
Samtidig har han fortsatt ikke forstått budskapet i Kjernens skriv.
Graverende. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.11.2008 14:31 Post subject: |
|
|
Fyren er åpenbart ute etter å provosere denne gangen også, sannsynligvis for å fremprovosere en reaksjon som skal bekrefte hans egne oppfatninger. Slike folk er det best å ignorere, men enig i at det er oppsiktsvekkende at han tydeligvis ikke er underlagt noen form for kvalitetskontroll. Han vil vel prøve å dekke seg bak at "spalten" hans er et "skråblikk". |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.11.2008 14:33 Post subject: |
|
|
Det verste er jo at han mottar lønn for slikt makkverk. |
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 05.11.2008 14:38 Post subject: |
|
|
RBK.no melder at Kjernen flytter hjem til Klokkesvingen _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.11.2008 14:45 Post subject: |
|
|
Leste den artikkelen til Evensen. Hvem i allverden er han? hva tror han om seg selv? og hva vil han få fram med å skrive en slik artikkel? Skulle gjerne ha hatten prat med denne mannen for å få fram hva egentlig som er motivasjonen med å skrive en slik artikkel. Skal han være en smule ironisk? Vel det er iallefall svært godt skjult, for etter min mening oser det ikke så rent lite hat i mot Kjernen og det brevet de ga ut i sommer. Vil han ha et Lerkendal der alle sitter på rævva og roper taktfast Rosenborg hvert kvarter i løpet av kampen? Kanskje litt tettere disse taktropene hvis spille er særdeles bra? Bare lurer jeg... |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 05.11.2008 16:14 Post subject: |
|
|
den artikkelen oser jo av å være konstruert og oppfunnet av en latterlig journalist som har fått til en 'sensasjons sak' |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 05.11.2008 16:47 Post subject: |
|
|
Er folk positive til dette?? Jeg syns det er en meget rar plassering. Kjernen kommer til å stå lengre fra gressmatta, og kan umulig høres bedre hviss de er på de øverste plassene på stadion? |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 05.11.2008 16:50 Post subject: |
|
|
Dette blir konge!
Grunnen til at vi flytter, Ingeman, er pga større kapasitet på øvre øst, samt at øvre øst er langt bedre egnet som supportertribune enn hva nedre vest er. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.11.2008 16:55 Post subject: |
|
|
Dette er bare et steg på veien til at hele tribune øst (både nedre og øvre) vil bli fylt av stående og hoppende supportere. Håper og tror det iallefall. Og at man da ttil slutt kutter ut den VIP tribunen som deler tribunen i 2 og får en helhetlig tribune. Men det er vel tvilsomt da det vil bryte med resten av stadion. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 05.11.2008 16:58 Post subject: |
|
|
RBK er positive til alt som ser rart ut, bare det høres bra ut. Og vi kommer til å høres på Lerkendal. Gjett om vi gjør. Plasseringen oppunder taket vil gi en kanoneffekt for lydnivået. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 05.11.2008 17:49 Post subject: |
|
|
Selv håper jeg at Evensen ikke er seriøs, men det er vanskelig å se at den delen som omhandler Kjernen skal være ironisk/humoristisk.
Quote: | Og den som nå forsøker å gjøre seg morsom på det faktum at man bruker mer kraft på å renske ut elementer med sykdommen Parkinson og dårlig sangstemme, enn på å bli kvitt folk med blind vold som hobby, har rett og slett ikke skjønt bæra. |
Man kan si at begge disse to gruppene "lider" av at det hverken er tilrettelagt for rullestolbrukere eller etablert en casuals-gruppering på Kjernen-tribunen. Samtidig er sikkert mange som ikke liker folk som ikke kan hoppe eller supportere som slåss, noen ser sikkert på disse to gruppene som "tapere". Hva er da galt med at man (hvistnok) inkluderer ihvertfall én av disse "taper-gruppene", og kanskje kan "hjelpe" de?
Forøvrig:
Kjempebra at Kjernen flytter til Øvre-Øst.  _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.11.2008 18:33 Post subject: |
|
|
Quote: | - I og med at Kjernen flyttes til Adressa-tribunen kan vi ikke ha bortesupporterne der. Bortefeltet vil bli på langsiden, på Adidas-tribunen, forklarer Espeseth. |
Dette syns jeg er minuset med flyttinga. Nedre Adressa var jo perfekt for bortefansen. Nå må de istedet dele inngang, kiosker og andre fasiliteter med fullt av hjemmefans. Ikke 100% optimalt. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 05.11.2008 19:19 Post subject: |
|
|
Gleder meg til første kamp neste sesong!!!
Minus at bortesupporterne deler inngang med andre RBK supportere.
Vil mikrofonen Kjernen bruker for å få i gang synginga bli med på flytting? |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 05.11.2008 19:40 Post subject: |
|
|
 _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.11.2008 19:45 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Fyren er en VÃ¥lerengasupporter (underordnet). |
Seriøst? Burde sparkes fra Adressa bare grunnet dette. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 05.11.2008 19:46 Post subject: |
|
|
UEFA kan da umulig godkjenne at bortefansen får stå på langsiden sammen med RBK-fansen. Hvor trygt er nå egentlig dette? |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 05.11.2008 19:49 Post subject: |
|
|
Du ser vel på han at han er VIF mann, utrolig at han får jobbe i adressa. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 05.11.2008 23:17 Post subject: |
|
|
Troilonge wrote: | UEFA kan da umulig godkjenne at bortefansen får stå på langsiden sammen med RBK-fansen. Hvor trygt er nå egentlig dette? |
Blir nok en eller annen skjerming der også som det er i dag på øst. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 06.11.2008 09:01 Post subject: |
|
|
Hvem er denne Gunnar Evensen? For et forferdelig lite sammenhengende innlegg. Man kan koke suppe på alt?
Merkelig at Adressa legger ut dette her. Av to grunner;
1. Gunnar Evensens angrep mot Kjernen som er basert på løgn(hvor i intervjuet står det at Mr. Casual er medlem av Kjernen?).
2. At innlegget rett og slett er dårlig skrevet.
Trodde Adressa hadde visse krav til hva de ga ut. Jeg tror jeg skal begynne å skrive ned tilfeldige tanker på et papir og sende det til Adressa. Det er tydelig at det fungerer for Adressa sin del - fyren får jo betalt for det. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 06.11.2008 10:39 Post subject: |
|
|
Haugen wrote: | Troilonge wrote: | UEFA kan da umulig godkjenne at bortefansen får stå på langsiden sammen med RBK-fansen. Hvor trygt er nå egentlig dette? |
Blir nok en eller annen skjerming der også som det er i dag på øst. |
Men de må vel fortsatt dele inngang og kiosker med hjemmefansen hvis jeg ikke tar helt feil. Det er vel praktisk umulig å skjerme de helt fra bortefansen, noe som kan være et problem i UCL kamper mot lafg som Zenit og Feyenoord. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 06.11.2008 11:23 Post subject: |
|
|
Ikke ta alle sorgene på forskudd folkens, bortefansen skal plasseres på nedre nord (adidas) på den tribunedelen som er nærmest der hvor Kjernen står i dag. Området vil oppfylle de krav som UEFA/NFF stiller til deres fasiliteter. Det innebærer egen kiosk og toaletter og fysisk adskillelse fra andre tilskuere.
Bortefansen skal ikke sluses gjennom borggården, men få egne innganger på siden av tribunen, det er i alle fall tanken. Er det en ting RBK ikke kommer til å gjøre er det å gå på akkord med de krav som stilles til sikkerhet. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Gnufs Senior
|
Posted: 06.11.2008 19:37 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Dette er bare et steg på veien til at hele tribune øst (både nedre og øvre) vil bli fylt av stående og hoppende supportere. Håper og tror det iallefall. Og at man da ttil slutt kutter ut den VIP tribunen som deler tribunen i 2 og får en helhetlig tribune. Men det er vel tvilsomt da det vil bryte med resten av stadion. |
Og hva er galt med det? Er jo ikke uvanlig med stadioner med tribuner som ikke er kliss like. Adidas og Bygger'n er jo helt forskjellige fra hverandre per idag, Ullevaal har ulik høyde rundt (det tror jeg ikke Lerkendal kommer til å få), i England er det iallfall ikke uvanlig med forskjellig utformede tribuner som likevel kan bygges sammen i hjørnene (eks. Stamford Bridge), ingen skal påstå at det er negativt med The Kop på Anfield Road...
Tror det største problemet når det kommer til å bygge sammen Øvre og Nedre Øst er prisen. Estetisk har iallfall jeg ingen problemer med én stor "kop" på Lerkendal, selv om resten av stadion er i to etasjer. Det er heller ikke umulig å arkitektonisk bygge hjørner mellom en kop-kortside og toetasjes langsider som gir en visuelt "glidende" overgang, dersom det skulle være et poeng i seg selv å unngå noe som ser ut som et stilbrudd på kortsiden.
Don't worry, be happy!  |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 09.11.2008 11:06 Post subject: |
|
|
Problemet ligger vel ikke i hva vi supportere önsker oss, men hva RBK-ledelsen önsker. Så klart de önsker at vi supportere skal ha det flott og at vi skal gi lyd fra oss, men om de vil betale i dyre dommer for å gjöre den ene kortsiden om til en lang supporterstand tviler jeg sterkt på. I tilegg mister de verdifulle VIP-kunder(som strengt tatt kun er sponsorbilletter, men jeg tror ikke RBK vil ha sponsorene på nakken. Så langt har vel ikke RBK vist seg som noen vanskelig forhandlingspartner når det kommer til sponsoravtaler, for å si det mildt).
Estetisk sett tror jeg RBK-ledelsen ikke bryr seg for mye om tribunen er delt eller ikke. Må huske på at vi tross alt har en hel langside(Norges nest störste langside faktisk) i Brann sine farger. |
|
Back to top |
|
 |
|