View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ablativ Veteran
|
Posted: 13.08.2008 00:51 Post subject: |
|
|
Fosna-Folket skrev 8. august om åfjordingen Sindre Børmark-By (93-modell) som deltok i Milk Cup med Rosenborg. Han deltok fra Åfjord Idrettslag og er fortsatt tilknyttet klubben der, men skriver ifølge FF snarlig under en overgang til Rosenborg, som lenge har vært interessert. Familien By har flyttet til Trondheim. Da blir det vel enda en Åfjords-keeper i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.08.2008 20:49 Post subject: Juniorserien Høst |
|
|
Guttene gikk på tap
To RBK-spillere havnet på sykehus og én ble utvist i løpet av sju minutter. Likevel var RBK nær poeng mot Steinkjer.
---------------------------------------------------------
- Milepæl for guttelaget
Kampfakta:
Verdal - Rosenborg (2-3) 3-5
Juniorserien, kampdag 7
Verdal kunstgress
MÃ¥l (RBK):
2-1 Christoffer Aasbak 36'
2-2 Adrian Stakseth 41'
2-3 Petter Larsen 44'
3-4 Mads Larsen 50'
3-5 Emil Lynum 67'
Rosenborg (4-3-3):
Fredrik Røstvold
Martin Skanke - Kofi Osei-Tutu - Petter Holltrø - Adrian Stakseth
Petter Larsen Stoltsmo - Mads Larsen - Fredrik Midtsjø
Eirik Langsæter - Emil Lynum - Christoffer Aasbak _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.10.2008 18:38 Post subject: |
|
|
Rosenborgs guttelag tapte mot serielederen
Kampfakta:
Strindheim - Rosenborg (2-0) 5-1
Juniorserien, kampdag 8
Strindeim kunstgress
Rosenborg (4-3-3):
Steffen Andreassen
Martin Skanke - Espen Schmitz* - Kofi Tutu - Christoffer Aasbak
Emil Røkke - Arton Ademi - Fredrik Midtsjø
Kim Kvande - Eirik Langsæter - Robin Stiauren
Benyttede reserver: Sondre Stokke, Adrian Stakseth, Martin Kaarvand og Jørgen Sollihaug.
MÃ¥l:
1-4 Arton Ademi
------------------------
Rosenborg stilte som vanlig med et flertall guttespillere, utfyllt med noen mer erfarne juniorspillere. Blant annet var Espen Schmitz** endelig tilbake på banen etter å vært ute med korsbåndsskade siden 4. januar.
- Jeg stryker vel på trenerprøven etter denne kampen her, sa «Mini» Jakobsen med et glimt i øyet til RBK.no etter 1-5 tapet på Strindheim kunstgress. Han fikk i oppgave å lede laget for første gang, mot en motstander som sto med 30-6 i målforskjell på hjemmebane etter fem kamper.
Tross stortap så vikar-hovedtreneren likevel noen lyspunkter:
- Indreløper Fredrik Midtsjø var vår bestemann i dag. Han viste god løpskapasitet, arbeidet hardt og var også god med ball, skryter Mini til RBK.no. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2008 16:38 Post subject: |
|
|
Hassan Halane har de fleste egenskapene en god angrepsspiller bør ha. Han har stor fart, er teknisk briljant og scorer en del mål.
– I tillegg har han god arbeidskapasitet, bra moral og gjør alltid sitt beste. Han har hodet på riktig plass og er en veldig trivelig og sympatisk gutt, sier Selven og framhever hans væremåte.
Rosenborg har kastet sine øyne på stortalentet, og Hassan hospiterer i klubben. Det betyr at han deltar på en rekke treninger med RBKs guttelag, hvor han har hevdet seg bra. Det er ingen tvil om hva som er målet på sikt.
– Jeg håper etter hvert å få kontrakt med Rosenborg, sa Hassan i et intervju med ST i september.
Les mer: Blant de største |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.11.2008 20:25 Post subject: |
|
|
Robin Yosefa Bjørnholm som eneste fra Trøndelag er tatt ut til NFFs talentsamling for 94-årgangen. Riktig nok står han oppført som spiller i klubben min på denne lista, men han gikk til RBK 1. november. Et vanvittig talent med en utrolig fysikk (styrke og hurtighet). Midtstopper og spiss (og til de som frykter, NEI, han er ingen Karadas-type).
Her er Norges største fotballtalenter |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.11.2008 21:22 Post subject: |
|
|
Hvor stammer han fra? Yosefa høres afrikansk ut. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.11.2008 23:44 Post subject: |
|
|
Gambia. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 05.11.2008 01:47 Post subject: |
|
|
Martin Snellingen. Der har du forsvars-gigant. _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.11.2008 00:18 Post subject: |
|
|
Snellingen er god han, søring - Tonerud;) Synd mot Brøndby, fittedommer
Så han i Brøndby-cup da jeg var på tur dit, med en kamerat som spiller på laget hans. Syk løpskapasitet, god fysikk. Som en ung utgave av Lago. Mangler teknikk da, men det er ingenting som ikke trenerteamet i RBK kan gjøre noe med;) Snakket med Hermann, han som spiller på laget. Fortalte at gutten løp 3 kilometeren på 10.08... sykt. Gjennomførte en løpetest som LSK hadde i vinter før sesongen. han var bedre enn de fleste på LSK sa'n, (Nå er riktignok LSk ingen målestokk da, men uansett så er de i TL). Litt dårlig teknikk, egentlig veldig dårlig, men løpskapasiteten og fysikken var veldig bra... jobber som faan, så sprada'n rundt i RBK drakt på treningsfeltet der nede, haha;)
sier bare 16 år og lovende. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 06.11.2008 01:25 Post subject: |
|
|
Det virker på meg ut i fra det lille dere har presentert som om han er kommet lengre fysisk enn sine jevnaldrende og dermed har en fordel der. Dette vil bli jevnet ut med tiden og derfor blir han nok ikke en stopper for RBK. Nå uttaler jeg meg på syltynt grunnlag, men når man i en alder av 15-16 kun har fysikk som sin store force, da er man litt begrenset som fotballspiller. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.11.2008 03:03 Post subject: |
|
|
ja, men han slutter aldri å løpe, Skjelbred-style og leser spillet veldig godt også, Strand-style. kan vel egentlig summe opp litt?:
skala fra 1-10, selvfølgelig målt opp mot spillerne på ManU, hehe (ironi)
- Løpskapasitet; fart/utholdenhet: 9/12
- Teknikk: 4 (som sagt, trenerne i RBK kan lett forbedre det)
- Fysikk: 9
- Spillerforståelse: 9
- innsats og vilje: 20, haha skal se trynet når laget taper, scorer/vinner, HAHA!
- skudd - 6-7
Sa ikke at han var god nok for RBK, trur at selv om han blir trent av dem så er det litt å sikte for høyt. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 06.11.2008 18:06 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | - Teknikk: 4 (som sagt, trenerne i RBK kan lett forbedre det) |
Teknikk er gjerne noe man utvikler i yngre alder. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.11.2008 18:24 Post subject: |
|
|
mhm, men jeg synes å ha sett en mye bedre teknikk blant spillerne nå enn for bare noen måneder siden? Uansett så er det ikke så mye vits i å diskutere Martin lenger. Det var vel noe vi bare slang ut. Som sagt, tror nok ikke at han kommer til å bli god nok for RBK (selv om jeg synes etter å ha sett video av guttelaget på Milk cup at han definitivt kunne gjort det bra). |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 06.11.2008 19:18 Post subject: |
|
|
Har hørt at Samuel Suphellen fra Nardo FK har blitt enig med Rosenborg. Han er 14 år(blir 15 neste år). |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.11.2008 20:58 Post subject: |
|
|
Noen referanser? Han må vel være skikkelig god, når han signerer for RBK i 14-års alderen? Blir spennende. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 09.11.2008 23:08 Post subject: |
|
|
Bare for moro skyld. Ene kameraten til Snellingen her lenger opp, skal spille mot RBK2 neste sesong (Drøbak/Frogn). Da får RBK sjekk ut Martin om han er å se på kampen, hehe;) Sebastian Andresen heter han andre. Også verdt å sjekke ut. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.11.2008 17:49 Post subject: |
|
|
nei nå suger Martin, ikke vits i, haha  |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.03.2009 05:30 Post subject: |
|
|
Rosenborgs junior- og guttelag drar til Ålesund i helga for å spille turnering mot flere sterke rekruttlag.
Turneringa som går av stabelen på Color Line Stadion førstkommende helg er et samarbeid mellom Aalesund og Rosenborg om å gi et kamptilbud til junior- og guttespillerne hvor de møter jevnaldrende motstandere.
--------------------------------------------------------------------
Tap i de to første kampene _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2009 16:58 Post subject: |
|
|
29.mai - 1.juni går Kappa Elite Tournament av stabelen på Vålerengas annlegg på Valhall. Rosenborg er kommet i gruppe D sammen med Stabæk og Løv/Ham.
Les mer: Guttelaget til Valhall |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 12.01.2010 18:09 Post subject: Treningsgruppe 3 |
|
|
Rbk gutter spiller vel mot byåsen jr. Oppdareringer hadde vel vær kult. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 12.01.2010 19:21 Post subject: |
|
|
Litt kjapt i svingene her, de spiller vel mot byåsen i kveld. Dersom noen vet noe hadde det vært kult med oppdateringer.
Knerten vet jo alt? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.01.2010 19:34 Post subject: |
|
|
De møter Byåsen klokken 18.00 ja. Skal se om jeg får tak i resultat og målscorere om ikke rbk.no legger ut noe. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 12.01.2010 20:17 Post subject: |
|
|
Knerten, du er jo like dyktig som lisbet sellander:-D _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.01.2010 23:50 Post subject: |
|
|
De vant 1-0 |
|
Back to top |