View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.10.2008 13:57 Post subject: |
|
|
Espeseth sier vel ingenting om at man skal dele ut gratisbilletter. Han sier at med gode tall de to siste kampene så er man noenlunde i mål. Se ikke bort fra at det kan bli fullsatt mot Glimt dersom det blir en ren medaljeduell. Man kan heller ikke utelukke et godt tall mot Godset heller.
kristobal wrote: | Selv fulle hus i de to siste kampene gjør heller ikke snittet høyere enn rundt 19.300, som stadig er langt under budsjett. |
Hvordan vet du hva de har budsjettert med?
Joda, det vil bli en litt mindre spennende liga i fremtiden. Men langt fra så forutsigbar som den stort sett var frem til 2004. Det vil danne seg tre til fem forskjellige klasser i ligaen.
Topplagene
Ingenmannslandlagene
Bunnlagene
Og muligens en gruppe ovenfor og nedenfor ingenmannslandlagene.
Det vil jo fremdeles være spenning i toppen mellom de forskjellige topplagene. Det skal skje noe veldig spesielt dersom vi havner på 16-tallet igjen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.10.2008 10:19 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke hva de har budsjettert med. Men tok utgangspunkt i at budsjettet var rundt 20.000 siden det var omtrent det man trakk i fjor i en ganske svak sesong. Jeg frykter at de budsjetterte med minst det samme i år.
Ikke vet jeg direkte hva de har budsjettert med til hver enkelt kamp heller. Det er jo vanlig at de siste par kampene får besøk av små og store fotballspillere fra klubber rundt i distriktet. Det er ikke noe særegent for i år at aldersbestemte lag får denne muligheten.
Ut fra det regner jeg faktisk med at de siste par kampene vil ha rundt 41000 tilskuere til sammen, noe som vil gi et snitt på 19.123 tilskuere sesongen samlet sett.
Jeg vil anta at det er rundt 800 bak budsjett, noe som innebærer en inntektssvikt på rundt to millioner kroner.
Jeg er redd at spenningen mellom topplagene alene ikke vil være nok til å bevare snittet så høyt. Ikke vet vi hvor spennende det blir heller. I mine øyne er det like sannsynlig at RBK inntar en suveren posisjon igjen eller forblir en klubb som vaker litt nedenfor toppen. Å forvente at eliteserien blir en spennende kamp mellom tre-fire lag hvor RBK er ett av dem er veldig mye hvisomattedersomatte.
Det finnes ingen lag som presterer jevnt godt over tid i Norge, og det vil sannsynligvis ta mange år å utkrystallisere noe ala fire store i England. Det er ikke sikkert det skjer i overskuelig framtid en gang.
Til sist er det i og for seg ikke spenningen i seg selv som jeg tror vil avgjøre hvordan tilskuersnittet utvikler seg. Som tidligere nevnt har snittet steget jevnt i mange år tross skrale sportslige resultater, men denne utviklingen har nå kulminert.
At det er en viss forventning å spore foran neste sesong er det ingen tvil om, men forventningene har i og for seg alltid vært der. Etter to svake sesonger kan det nok hende den jevne trønder tenker seg litt om for han investerer 3500-4500 kroner i et sesongkort neste sesong, hvor det heller ikke er snakk om noe mesterligaspill.
Jeg tror RBK skal være fornøyd dersom de klarer å trekke noen flere tilskuere til kampene neste sesong totalt sett. I år ender man i underkant av en kvart million til sammen. Samme oppslutning neste sesong pluss litt til gir et snitt på rundt 17000 tilskuere. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 06.10.2008 11:59 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Men dette er litt typisk RBK. De tar seg ut på en veldig harry måtte.
1. Sjølsnekret brakker til bilettboder
2. En MC klubb på stadionområdet
3. Telt satt opp bak Lerkendal Stadion
4. Folk vimser rundt i grilldress og joggebukser til enhver tid.
Da er det ikke naturlig at klubben tenker i de baner at vi skal ha "fine" innbytterbenker osv. |
Hva er galt med å ha Rams der? De var der før RBK... _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Usedname Senior
|
Posted: 08.10.2008 15:52 Post subject: |
|
|
Ny vår for Lerkendalgresset
Det er ikke mange som synes det er spennende å studere gress mens det gror. Men det er for tiden det som opptar Lerkendals banemester Anders Øien mest. Et drivhusanlegg som skal gi grønn bane hele sesongen ble montert opp for fire-fem dager siden, og banemesteren kan allerede se effekten.
Les mer: Link |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 08.10.2008 18:01 Post subject: |
|
|
Hvis de får dette drivhussystemet til å fungere, har Rosenborg egentlig selv demonstrert at det ikke vil være noe praktisk problem å kombinere tak over stadion med naturgress, skyvbart eller ikke.
Tror jeg kan komme til å like lukta av nyslått gress en midtvintersdag i champions league. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 08.10.2008 22:53 Post subject: |
|
|
La oss si at stadion blir større, utbygget til ca 25-26.000, da tror jeg det kommer flere. Egentlig bare grunnet det at, nå er det NESTEN fullt. Folk vet dette, med en gang folk tenker på en ny, større stadion med mere plass, tror jeg flere folk kommer... Prøver å sette meg inn i folks hoder her, er dette helt på jordet eller? _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
galaxtico Junior
|
Posted: 09.10.2008 18:50 Post subject: Lerkendal |
|
|
Alle som har bilder av stadion, som
http://www.stadiumzone.net
Da var stadion bygges?  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.10.2008 19:30 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er motsatt egentlig. Det er morsommere å være på kamp når mange andre går på kamp, man sitter tett og føler mer av stemningen. Folk har stort sett en evne til å ha lyst til å være litt som andre. Og når de da hører at Lerkendal var fullsatt eller ser det på TV, så får de lyst til å dra på kamp. Lysten til å dra på kamp kan i mine øyne ikke være så stor for Oslos innbyggere, som ser mange tomme benkerader hver gang Vålerenga og Lyn er på TV. Skal jeg dra dit og sitte for meg selv, liksom, nei det vil jeg ikke.
Jeg husker også fra mine dager som litt inside i TIK at det var om å gjøre å telle med alle som faktisk var i hallen og de som evt hadde betalt men som ikke var der da tilskuertallene skulle oppgis, nettopp fordi det å oppgi at det var mye folk hadde en reklameeffekt.
(Dog var det ikke slik i den tida forbundet tok avgift på hver solgte billett. Da oppga man gjerne færre tilskuere enn det faktisk var, for å slippe avgiftsbelastningen. Men på den tida var tilskuertallene høye nok i seg selv og interessen stor. Da det var seriefinale mot Storhamar i 1992 var det nok ganske mange flere enn de i underkant av 3400 tilskuerne det ble oppgitt...) |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 09.10.2008 22:52 Post subject: |
|
|
Vel, nå får vi vel vente å se på hva RBK finner på. Dem har vel undersøkt markedet. Uansett, om Hamrèn bygger opp RBK til det som kan likne på laget fra gullaldreren, slik det nesten ser ut som, ja da bør man tenke på en utbygging av stadium til 26-30.000 plasser. Og da trur jeg den vil bli fylt opp før 2016... _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 24.10.2008 19:02 Post subject: |
|
|
Vet noen om noen møter i nærmeste framtid hvor stadionutbyggelse vil være på agendaen? _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.10.2008 22:43 Post subject: |
|
|
Je, etter Brugge-kampen blir det sett på alternativer fra 60 - 70 000 tilskuere. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 25.10.2008 18:13 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok bilettprisene og dårligere markedsføring enn vanlig hadde mer å si på den kampen. Det kunne godt vært litt mer blest om laget fra Belgia. Jeg tor nok det vil være fullsatt mot Valencia. Men seriøst, er det snart møte om dette? _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.10.2008 19:14 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det er noe møte som er planlagt, og håper egentlig at de skrinlegger planene om en stor utvidelse. Hjørnene kan til nød bygges igjen slik at kapasiteten økes til 26.000 tilskuere.
Snittet neste år kommer til å synke, og om man regner med rundt 17.000 i snitt neste år og 16.000 i 2010 så vil det være galskap å bygge stadion til 30.000-40.000 tilskuere.
Tror dessverre du er alt for optimistisk med tanke på Valencia-kampen. Glimt-kampen blir den siste i år hvor det er noenlunde fullsatt.
Spanjolene trekker nok noe mer enn Brügge, men tror ikke vi skal forvente mer enn omlag 15.000 tilskuere på den kampen heller. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 25.10.2008 19:30 Post subject: |
|
|
Om det ikke blir fullsatt nå som prisene er satt ned, og Rosenborg faktisk skal møte Valencia, kan jeg faktisk tillate meg å bli pisse forbanna. Jeg er 16, og har skaffet meg jobb bare for å ha nok penger til å komme meg opp dit. Så om ikke trøndere kommer mannsterke på den kampen sier jeg meg enig i det andre mener om at trøndere er bortskjemte når det kommer til fotball og RBK... _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 25.10.2008 20:03 Post subject: |
|
|
Tror ikke det er tid for å vurdere en snarlig utvidelse av Lerkendal nå. Først må vi komme oss opp på et stabilt høyt nivå. Det ser nå ut til at vi i år kommer til å ha 1000 tilskuere mindre i snitt enn i fjor. Og kjemper vi ikke om gull neste år kommer snittet til å bli ytterligere lavere. Og en annen ting som trekker folk til Lerkendal er nye GODE spillere som folk vil se. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 25.10.2008 20:29 Post subject: |
|
|
Hmm, du har nok rett. Men det begynner jo faktisk å se ut som laget er stabilt gode. Isolert sett var ikke kampene mot Brugge og SIF gode nok - resultatmessig. RBK dominerte etter sigende SIF (fikk ikke med meg kampen, men nok av inntrykk) og kampen mot Brugge var bare skuffende. RBK hadde dem i 30 minutter, før det ble jevnt. Men vi må huske på at Brugge ligger på 2.plass i Belgia, de er ubeseiret, og er av et litt annet kaliber enn andre norske lag (Selv om de spilte defensiv drittfotball for det meste).
RBK burde slått dem, det er ikke det. Det jeg mener er at RBK har blitt mye bedre. Og spør du meg så vil jeg si at utifra den siste perioden, med 11 kamper ubeseiret at RBK er en seriøs gullkandidat til neste sesong. Selvfølgelig er det altfor tidlig, men som sagt, utifra den siste tidens prestasjoner...
Om RBK fortsette i det sporet de har vært i tror jeg ikke man skal være så pessimistisk når det kommer til tilskuertall. 26.000-30.000, tror jeg er et fint antall tilskuerplasser. Vi må huske på at dette er en utbygging som ikke skjer over natten. Regner med at noe slikt som dette blir ferdig til 2013-2014. Jeg tror ikke at norsk fotball har blitt dårligere totalt da. _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.10.2008 20:51 Post subject: |
|
|
Søring wrote: | Om det ikke blir fullsatt nå som prisene er satt ned, og Rosenborg faktisk skal møte Valencia, kan jeg faktisk tillate meg å bli pisse forbanna. | Prisene er jo ikke satt ned. De er jo satt opp fra kampen mot Brugge. Alikevell tipper jeg rundt 18 000 mot Valencia. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 25.10.2008 22:08 Post subject: |
|
|
Det er feil, prisene mot brugge var på 500 på nedre adidas, mens nå er de fra 370 til 480. Dette er bare ett sted de har satt prisen sted. Over det meste av stadion er prisen satt ned. Jeg så jo single plasser til 1.000 lappen mot Brugge. Det er det ikke nå. Maxprisene mot Brugge var skyhøye, mens nå er det bare 560 Kr. _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.10.2008 23:02 Post subject: |
|
|
Du snakker nå garantert om pakken som inneholdt billett til begge kampene. For de dyreste enkeltbillettene mot Brugge kostet 500 kr. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 26.10.2008 13:32 Post subject: |
|
|
jeg så dyrer biletter enn 500 mot Brugge....
uansett. Biletter på nedre adidas kostet mot Brugge 500, nå koster de fra 380-470, dvs prisnedgang... _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 26.10.2008 15:08 Post subject: |
|
|
Nei, Espeseth gikk ut å sa at de ikke kunne sette ned prisene ettersom det ville være urettferdig overfor de som hadde betalt pakkepris. Ergo har de ikke gjort det. Kompisen min satt på nedre adidas mot Brugge for 240 kroner forresten. Så du har sett feil. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 26.10.2008 15:19 Post subject: |
|
|
hmm, ikke vet jeg hvordan kopisen din greide det. Det sto på bilettsiden til RBK.no 500 NOK fra felt RB til NB på nedre adidas. . nå står det på felt RB og NB 380, mens de imellom går for mellom 380-470, ERGO PRISENE ER NEDSATT!!! _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 26.10.2008 15:20 Post subject: |
|
|
Herregud... |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 26.10.2008 15:25 Post subject: |
|
|
Har du tungt for å innrømme feil? Du har sett pakkeprisen og blandet, ok?
http://fotball.bladet-tro...120885.ece
Quote: | De billigste enkeltbillettene, som er få i antall, lå på 170 kroner mot Brugge. Det vanligste prisnivået lå på 240 og 320 kroner per fullpris billett |
Quote: | Målet var å prise lavere enn Mesterligaen, men høyere enn eliteserien. I tillegg skulle det bli billigere med gjenkjøp av sesongkortet enn med pakkesalg, og billigere med pakkesalg enn enkeltbilletter, forklarer Espeseth. |
Quote: | Erik Espeseth varsler ingen grep før Valencia-kampen 27. november.
- Valencia er en mer kjent motstander, som også møtte i Mesterligaen i fjor. Med deres stjernegalleri tror vi salget går bedre enn mot Brugge. Etter at Valencia-kampen er avviklet vil vi igjen gå inn og analysere salget der. Men mot Brugge er vi dessverre priset for høyt, mener Espeseth. |
|
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 05.11.2008 19:43 Post subject: |
|
|
Hvor skal bortelagets supportere være på Lerkendal neste år? |
|